[SGW] Voorbespreking SGW Diepenheim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:44

Wij zijn na een behoorlijk avontuur om met de trailer uit de blubber te komen gelukkig veilig thuis gekomen :Y) Trailer helaas wel flink beschadigd..

Zijn er meer mensen die de Bcross voor de AB pony's nog hebben gezien?
Een van mijn leerlingen moest als voorlaatste van de dag starten en heeft hem uiteindelijk heel knap uitgereden, maar ik vond hem voor de A-pony's wel erg pittig gebouwd.

Na haar moest een grote Shet starten, hindenis 9 was bijna net zo hoog als de pony!
(Voor de beeldvorming: Op de laatste foto's in deze link zie je een van de hindernissen: http://www.hippisch-shot.nl/sgwdiepenhe ... ponys.html)

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:04

Skaatje schreef:
Wij zijn na een behoorlijk avontuur om met de trailer uit de blubber te komen gelukkig veilig thuis gekomen :Y) Trailer helaas wel flink beschadigd..

Zijn er meer mensen die de Bcross voor de AB pony's nog hebben gezien?
Een van mijn leerlingen moest als voorlaatste van de dag starten en heeft hem uiteindelijk heel knap uitgereden, maar ik vond hem voor de A-pony's wel erg pittig gebouwd.

Na haar moest een grote Shet starten, hindenis 9 was bijna net zo hoog als de pony!
(Voor de beeldvorming: Op de laatste foto's in deze link zie je een van de hindernissen: http://www.hippisch-shot.nl/sgwdiepenhe ... ponys.html)

ja, voor de AB pony's vond ik het niet normaal hoe hoog het stond.. jammer die kleintjes hebben de toekomst ;)

Esther91

Re: Voorbespreking SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:21

Eventhingphoto heeft op de zondag foto's gemaakt bij de steeple hindernis. De foto's van de L paarden zijn echt hilarisch, duidelijk te zien dat veel paarden niet zo goed wisten wat ze ermee aan moesten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:25

Ik vond de foto's niet zo hilarisch, als de helft van een L rubriek gaat banken betekent dat, dat de hindernis niet in de L thuis hoort. In de M was hij 10 cm hoger en daar was het ook drama hoe de paarden erover kwam. Vergeleken de rest van de hindernissen was deze té. Vond het wel een mooie hindernis, daar niet van. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij voor de zondag er uit zou gaan of aangepast zou worden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:18

Hoe hoog en breed was die hindernis in godsnaam wel niet? Op de foto's lijkt het mee te vallen, maar tijdens het lopen en rijden was hij echt enorm.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:43

Ik hoorde van 2 Z ponyruiters 2 verschillende breedtes. 1 had het over 2.30 en ander over 2.10. Was ook protest op aangetekend. Bij het aanrijden dacht ik wel, ik mag der niet naar toe jagen, maar zeker niet te braaf op af. Achteraf was deze hindernis wel mijn omslagpunt. Daarvoor reed ik te braaf/voorzichtig, maar had ook 6 jaar geen M gestart. P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:55

Voor de M-paarden/Z-ponies was de sprong alleen verhoogd? Dan was hij voor de L-paarden toch sowieso te breed? Want als ik het goed begrijp uit het reglement mag een hindernis op het hoogste punt maximaal 1.10 breed zijn op het hoogste punt en 1.50 aan de basis.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:56

mistid schreef:
Ik vond de foto's niet zo hilarisch, als de helft van een L rubriek gaat banken betekent dat, dat de hindernis niet in de L thuis hoort. In de M was hij 10 cm hoger en daar was het ook drama hoe de paarden erover kwam. Vergeleken de rest van de hindernissen was deze té. Vond het wel een mooie hindernis, daar niet van. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij voor de zondag er uit zou gaan of aangepast zou worden.

Hier ben ik het volledig mee eens. Vroeg me al af tijdens het lopen of de hindernis nog aangepast ging worden voor het L. Zeker ook als je het verschil ziet met de hindernis voor de B-paarden die er naast lag.
Tijdens het lopen al uit voorzorg ook even op de hindernis staan springen om te voelen hoe stevig deze was. Reed met een pony in het L tussen de paarden en ik had het eigenlijk al verwacht maar die van mij nam de hindernis eigenlijk heel keurig als een op- en een afsprong.

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:35

ja meerdere hadden het al gemeten. dat hij minstens 2 meter was gewoon gemeten met de voet. maar dat dat wel geaccepteerd is sws.