[SGW] voorbespreking SGW Oudkarspel (clusiusevent) 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: voorbespreking SGW Oudkarspel (clusiusevent) 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:13

Top! Dat is de fotograaf die ik zocht denk ik!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:44

Ook nog een Sanne B of zoiets geloof ik

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:44

Weet iemand trouwens hoe het is met de deelnemers die met de ambulance zijn weggebracht?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:46

texelse schreef:
Ook nog een Sanne B of zoiets geloof ik

Staat op de vorige pagina een link naar haar facebook, bokker: sannerebbel

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:47

Fleur (valler in de cross) schijnt er zonder noemenswaardig letsel van afgekomen te zijn, van de valler in de springtuin heb ik niets gehoord

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:48

Dat is in elk geval al positief te noemen :-)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:50

Oh dat is goed nieuws, hoop dat het bij diegene die in het springen er vanaf is gevallen ook meevalt :j.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:07

Suelza schreef:
Yup! Zij had wel een knappe foto gemaakt van ons bontje :)

Dank je wel!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:37

texelse schreef:
Fleur (valler in de cross) schijnt er zonder noemenswaardig letsel van afgekomen te zijn,

Gelukkig dat het meevalt. Het is altijd schrikken als er iemand per ambu wordt afgevoerd.
... die ging in het springen en losrijden ook al niet echt lekker
:=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:19

@reeskees: daar heb ik haar niet gezien. Na de val heeft Chris haar vader gesproken en hij was er ook bij toen ze haar in de ambu afvoerden. De geruchten "gebroken nek" slaan ook nergens op, daar was geen sprake van. Maar je wordt al vrij snel op een wervelplank vervoerd, ze nemen gewoon geen risico. Gisteravond las ik een berichtje dat ze geen noemenswaardig letsel had. Maar ik denk dat ze best beurs is, en aan spierpijn zal ze vandaag ook geen gebrek hebben vermoed ik....

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:37

wat een fantastische spring foto heb je gemaakt van mij en cieni VANKY ! echt heel mooi, mijn dank daarvoor, ik heb je een e mail gestuurd ;)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:49

wten juliie nog meer fotografen. (m pony) ik heb nu alleen die van sanne en zou er graag meer willen. wie ston er bijvoorbeeld bij het water????????

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:13

Hallo allemaal,
Ik ben van de organisatie van het clusius event en wat leuk dat jullie het leuk hebben gehad het weer was super gelukkig.
Ik was benieuwd naar jullie meningen over het event.
Er is nog een foto graaf geweest (bij het water) zodra die foto's op internet staan wordt het gemeld op de fb va clusius event
En gefeliciteerd mensen die in de prijzen zijn gevallen.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:36

Ik vond het netjes georganiseerd en heb een leuke dag gehad, helaas een langsloper op de smalle hindernis zes anders had ik gewonnen haha maar wel leuke complimenten gehad van de jury bij de dressuur, wij moesten ruim twee uur rijden maar vond het dat wel waard, de livevscores waren ideaal!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:55

Ondanks dat jullie ongetwijfeld je stinkende best hebt gedaan zijn er wel een paar grote verbeter punten. De communicatie was erg slecht en de posters slecht op de hoogte van de regels.

Ik wil wel benadrukken dat er ook zeker een aantal aardige en behulpzame gemotiveerde meiden bij waren.

Ik heb de hele dag hulp gehad van iemand die het volgend jaar moet organiseren en ik hoop dat zij wat met de mindere punten gaat doen. Zij liep door de slechte communicatie ook tegen wat punten aan.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:06

Vooral de communicatie rondom het ongeval in de springtuin had beter gekund. Daarnaast waren de parcoursbouwers niet zo bijster vlot, dat zorgt voor nog meer vertraging. Er was een meisje die tijdens het parcours ineens iets brulde over een balk, bleek er dus een balk op de hindernis te missen, erg slordig :n. Ook een ruiter die met zijn paard zo ongeveer in de sprong dook, kwam echt geen enkele reactie op, uiteindelijk ben ik zelf maar heengelopen om de balken weer netjes op te hangen, toen kwam er net iemand aankachelen. Kun je niet maken tijdens een wedstrijd, zeker niet als het al zo uitloopt.
Begreep dat het ook erg lang duurde voordat de EHBO ploeg bij het eerste ongeval ter plaatse was, dat zijn toch echt wel zaken die heel belangrijk zijn :j.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:20

Ook hier minder enthousiast over de organisatie. Dochter stond twee keer op de startlijst. Kan gebeuren. Ik mail via startlijsten.nl dat we dan kiezen voor de tweede start. Bij geen bericht gaan we ervan uit dat dit goed is. Kom ik haar aanmelden, wordt er eerst gezegd dat het niet waar is dat ze er twee keer opstond. Nou ja, toch wel maar die tweede start is al opgevuld Door een ander. We hadden dus nog wel geteld 3 minuten om in de ring te komen. Pony stond nog op de trailer.... Omdat het mijn eigen schuld Was (Ik Had nl naar het verkeerde adres gemaild, hoe moet ik nu weten dat jullie de mail via de meest logische weg namelijk startlijsten.nl niet krijgen), viel er dus niets aan te doen en moest ik zelf bij de jury gaan vragen of ze later kon starten. Veel later starten kon ook niet want dan kon dochterlief de cross niet meer verkennen. Tja dat Was ons probleem. Nou.... Echt niet netjes hoor. Later zag ik op de startlijst dat onze tweede start helemaal niet naar een ander Was gegaan maar gewoon Was vervallen. Ook kreeg ik de verkeerde plattegrond van de cross mee want onze rubriek stond er niet op. Was ws de plattegrond die zaterdag werd uitgedeeld.
Dochter heeft uiteindelijk voor de dressuur 5 minuten kunnen losrijden en een proef gereden die ietwat te voorwaarts Was om het zo even te zeggen. Eennalaatste Was ze. Gelukkig liet ze zich er niet Door op haar kop zitten en reed ze het springparcours en de cross foutloos en binnen de tijd. En ook nog eens hele mooie stijl punten. Derde plaats, 2 winst en een klein feestje want ook sgw is ze nu L startgerechtigd. Drie keer L dus en dat na een gestrest begin maar uiteindelijk erg geslaagde dag. Mijn complimenten voor de mooie cross. Mooie sprongen, veel uitdaging en goede bodem, top!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 05:27

Ik denk dat het motivatie gebrek bij een deel vd vrijwilligers vooral komt omdat ze aanwezig moeten zijn van school. Dat je als paardenhouderij leerling je niet kan motiveren om te helpen op een paardenevenement vind ik best een ernstige zaak. Wat doe je dan op die opleiding.

Ik zat in de cross, bij beide ongevallen wilde ze niets zeggen vanwege sensatiezoekers. Gevolg is wel dat ik na de B een blaas had waar je niet vrolijk van werd. Er is daar niet echt de mogelijkheid om te gaan plassen en als er gezegd wordt dat er ieder moment gestart kan worden loop je niet weg. Dat ieder moment was dan 2 keer 45 minuten.

Er waren dit jaar gewoon teveel kleine fouten. Ik had nog geen lunchpakket, wist niemand of er nog was. Krijg ik gewoon te horen dat ik het dan maar zonder moet doen. Dat viel niet goed bij een leraar en hij heeft er 1 voor mij geregeld. Van 10.00 tot 19.00 iemand laten jureren zonder eten en drinken is niet heel menselijk.

hilde72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 05:54

Ik had verwacht dat als je op vrijdag de cross kunt lopen vanaf 15u dat ook het secretariaat open is, en je dus kunt betalen en je startnummer kunt halen. Helaas, dat was niet zo.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:52

gr_roos schreef:
Ik denk dat het motivatie gebrek bij een deel vd vrijwilligers vooral komt omdat ze aanwezig moeten zijn van school. Dat je als paardenhouderij leerling je niet kan motiveren om te helpen op een paardenevenement vind ik best een ernstige zaak. Wat doe je dan op die opleiding.

Ik sluit me aan bij gr_Roos.
Ik zag zelfs een hindernisjury liggen zonnen terwijl er een paard aan kwam en ze keek niet eens op.... Dat vind ik wel een heel kwalijke taak.
Wat er bij mij gebeurd is in het M paarden op de zaterdag vind ik eigenlijk ook wel schandelijk. Ik had in 1e instantie niet door waarom ik na de hindernis stil gezet werd en er werd nog heel netjes bij de finish excuus aangeboden voor hetgeen wat er gebeurd was. Maar later hoorde ik dat hindernis 4 eigenlijk kapot was en ik dus voor die hindernis stop gezet had moeten worden en niet achteraf... Gelukkig is er niks gebeurd maar ik had 2 lege plekken voor mij dus minstens 4 minuten om mij niet te laten starten en als ik al gestart was mij in ieder geval niet over de hindernis te laten springen. Gelukkig is er achteraf niks gebeurd, maar ik schrok wel toen ik hoorde dat ik over een kapotte hindernis gesprongen was. Je rekent erop dat hindernisjury's weten wat ze doen en hierbij was dat duidelijk niet zo.... Is er geen draaiboek voor jullie als klas? Want dan zou het wel iets zijn om er in te zetten dat de hindernisjury's duidelijk geïnstrueerd moeten worden. Twee jaar geleden reed ik ook in Oudkarspel en toen gebeurde er ook zoiets, kreeg ik onterecht -2. Voor mij zijn zulke dingen wel een reden om niet meer de reis naar Oudkarspel te maken...
De hindernisjury in kwestie zei toen ook tegen mij dat ik de hindernis maar op nieuw moest springen en later dat ik zelfs helemaal overnieuw moest beginnen. Zulke dingen worden gezegd omdat mensen het zelf ook niet weten, maar als er duidelijkheid over de regels verschaft wordt van te voren gebeuren zulke dingen ook niet...
Ik denk dat dat een heel groot aandachtspunt is voor jullie, niet voor allemaal natuurlijk maar wel voor een aantal. Dat het wel serieus genomen moet worden want een ongeluk zit in een klein hoekje.... Helaas..

Er stond wel een hele mooie cross en de mogelijkheid voor een fijne wedstrijd is er zeker! :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:31

Hummm Roos, dat is dan wel even jammer ja :\ Je had met die twee pauzes tijd genoeg om minstens 4 keer naar de WC te gaan :))

Ik heb al wel bedacht dat ik een volgende keer als de boel stil ligt en het wat warmer is dat ik dan gelijk mn BP af doe. Nu bleef ik eigenlijk alles aanhouden onder het mom van 'het gaat zo wel weer van start', maar een volgende keer sta ik gelijk te strippen naast mn paard :))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:36

Ik was wel tevreden, maar heb weinig meegekregen van alles. Ik had 2 paarden mee dus het was rennen vliegen en zelfs dan was het nog niet haalbaar om alles op tijd te doen. Gelukkig was de ring meester bij het springen wel heel coulant. Denk alleen dat de communicatie beter had gekund, want niemand wist waar ik bleef terwijl al vooraf duidelijk was dat ik de tijden niet kon redden. Was bij de laatste ook echt springparcours uit, 5 minuten stappen en cross in!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:38

Ik heb wat blaadjes bij de hindernissen gemist, nergens stond iets vermeld over de BB. Je komt er vanzelf achter wat er nog veranderd is op het moment dat je naar de hindernis rijdt maar toch wel lekker om dat vast te weten :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:49

In vergelijking met voorgaande jaren vond ik dit een van de betere edities. Zaterdag ben ik er niet geweest, maar op zondag ontstond enige verwarring door de 2 valpartijen. En dan kun je merken dat het een onervaren groep is die niet voorbereid is op dit soort dingen en niet iedereen heel goed op de hoogte is van de regels, maar zonder die valpartijen waren jullie er pittig doorgerold volgens mij. Groot pluspunt is dat de uitslagverwerking nu via equiscore.nl gaat. Want dat was altijd een drama, een volledig onderschatte taak. Gelukkig is dat nu keurig geregeld. En idd, een aantal posters zat er echt ongeinteresseerd hun tijd uit, maar ja, daar is moeilijk op in te spelen als het `verplicht` gesteld wordt. Hoe dan ook, overal gaat er wel wat mis, ook bij organisaties die al jaren met een vaste groep draaien. Ik heb een heerlijk dagje gehad!! Bedankt!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:54

Texelse ik vind het wel grappig dat jij deze organisatie als 1 vd betere hebt ervaren vanuit deelnemers oogpunt, terwijl ik het uit jury oogpunt 1 van de slechtere organisaties vond. Pluspunt was dat ik dit jaar wel bereik had met equiscore.

Het totale gebrek aan communicatie en een pion van 2 "ruziënde" leerlingen zijn is ook niet echt prettig.

Wat ik wel heel fijn vond is dat ik al vroeg gevraagd was om te jureren, andere jaren was dat de woensdag of donderdag voor de wedstrijd. Door dit goede begin had ik de verwachting dat de communicatie soepeler zou lopen.