gr_roos schreef:Ik denk dat het motivatie gebrek bij een deel vd vrijwilligers vooral komt omdat ze aanwezig moeten zijn van school. Dat je als paardenhouderij leerling je niet kan motiveren om te helpen op een paardenevenement vind ik best een ernstige zaak. Wat doe je dan op die opleiding.
Ik sluit me aan bij gr_Roos.
Ik zag zelfs een hindernisjury liggen zonnen terwijl er een paard aan kwam en ze keek niet eens op.... Dat vind ik wel een heel kwalijke taak.
Wat er bij mij gebeurd is in het M paarden op de zaterdag vind ik eigenlijk ook wel schandelijk. Ik had in 1e instantie niet door waarom ik na de hindernis stil gezet werd en er werd nog heel netjes bij de finish excuus aangeboden voor hetgeen wat er gebeurd was. Maar later hoorde ik dat hindernis 4 eigenlijk kapot was en ik dus voor die hindernis stop gezet had moeten worden en niet achteraf... Gelukkig is er niks gebeurd maar ik had 2 lege plekken voor mij dus minstens 4 minuten om mij niet te laten starten en als ik al gestart was mij in ieder geval niet over de hindernis te laten springen. Gelukkig is er achteraf niks gebeurd, maar ik schrok wel toen ik hoorde dat ik over een kapotte hindernis gesprongen was. Je rekent erop dat hindernisjury's weten wat ze doen en hierbij was dat duidelijk niet zo.... Is er geen draaiboek voor jullie als klas? Want dan zou het wel iets zijn om er in te zetten dat de hindernisjury's duidelijk geïnstrueerd moeten worden. Twee jaar geleden reed ik ook in Oudkarspel en toen gebeurde er ook zoiets, kreeg ik onterecht -2. Voor mij zijn zulke dingen wel een reden om niet meer de reis naar Oudkarspel te maken...
De hindernisjury in kwestie zei toen ook tegen mij dat ik de hindernis maar op nieuw moest springen en later dat ik zelfs helemaal overnieuw moest beginnen. Zulke dingen worden gezegd omdat mensen het zelf ook niet weten, maar als er duidelijkheid over de regels verschaft wordt van te voren gebeuren zulke dingen ook niet...
Ik denk dat dat een heel groot aandachtspunt is voor jullie, niet voor allemaal natuurlijk maar wel voor een aantal. Dat het wel serieus genomen moet worden want een ongeluk zit in een klein hoekje.... Helaas..
Er stond wel een hele mooie cross en de mogelijkheid voor een fijne wedstrijd is er zeker!