[SGW] Na bespreking SGW Chaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:29

Wij stonden gisteren rond een uur of 4 bij de coffin. En toen kwam er zo'n meisje aan, en dat paard zag die sloot volgens mij niet van de coffin (die keek denk ik al vooruit naar de hindernis na het slootje) en toen galoppeerde die zo de sloot in. Dus dat meisje met paard en al half over de kop. Gelukkig rolde dat meisje naast haar paard eraf en niet eronder. kunnen ze die sloot niet duidelijker maken met een grote balk of boomstam ervoor?

Amber27

Re: Na bespreking SGW Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:31

ik zal het doorgeven aan de leiding met de vergadering ooit! haha

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:33

joeluna schreef:
Wij stonden gisteren rond een uur of 4 bij de coffin. En toen kwam er zo'n meisje aan, en dat paard zag die sloot volgens mij niet van de coffin (die keek denk ik al vooruit naar de hindernis na het slootje) en toen galoppeerde die zo de sloot in. Dus dat meisje met paard en al half over de kop. Gelukkig rolde dat meisje naast haar paard eraf en niet eronder. kunnen ze die sloot niet duidelijker maken met een grote balk of boomstam ervoor?

Ik heb de coffin zelf niet gesprongen, maar vond hem echt wel duidelijk hoor. De balken van de bak waren wit en paarden konden hem bijna niet missen (behalve dit paard dan ;))

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:37

hetismij schreef:
joeluna schreef:

Ik heb de coffin zelf niet gesprongen, maar vond hem echt wel duidelijk hoor. De balken van de bak waren wit en paarden konden hem bijna niet missen (behalve dit paard dan ;))

Ow okeej sorry, dan heb ik ook niet uit m'n doppen gekeken haha. Misschien door de schrik van die best enge val. :S

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:53

hetismij: als je een pony hebt gezien in de B paarden was ik het ja _O-
waardeloos weer, maar vond dat iedereen desondanks goed gehumeurd was!

coffin was overigens duidelijk genoeg imo, maar moet heel eerlijk zeggen dat t misschien in combi met goede sneeuwbuien niet de meest ideale situatie is?

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:03

Nee precies, maar ligt het op dat moment aan de ruiter dat het paard de sloot niet ziet of kan die daar niets aan doen?

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:26

Ik heb gister meegereden, ik reed met een schimmel als eerste in B paarden, startnummer 26! Dressuur ging goed, was een brave proef punten vielen een beetje tegen tov de rest, 187. Springen ging heeel hard en ongecontroleerd, 1 balkje. Cross ging echt geweldig! Ik was eerst niet van plan de coffin te springen omdat ik en mn paard dat nog nooit gedaan hadden en ik bij een coffin toch bang ben dat t paard het niet goed ziet en erin valt, zoals dat meisje v hierboven. Maar toen ik erop af reed voelde het zo goed dat ik er gewoon op af reedt en hij sprong er super zonder enige twijfel overheen! Verder had ik 7.3 & 7.7 voor de stijl! Dus ben super tevreden!

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:11

Aan alle ruiters die 17 & 23 Maart hebben gereden:
Ik heb 17 Maart tot deelnemer 160 foto's gemaakt en 23 Maart van alle deelnemers!
Voor de foto's kun je een mailtje sturen naar valeriefotografie@live.nl.
Wel graag even je dag, deelnemersnummer en klasse vermelden;), dit scheelt mij weer een hoop zoekwerk.
Groetjes
Valerie Fotografie

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:23

Er stond ook nog een fotograaf bij de wateruitsprong toen de B paarden aan het crossen waren, weet iemand wie dat was :) ? In ieder geval niet GNS-Fotografie, want deze fotograaf stond bij een andere hindernis.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:27

Ik denk ereprijs, die heeft ook bij de L foto's gemaakt van het water. GNS heeft in ieder geval een hele mooie van mij, die ga ik bestellen! Denk dat dat de kerstkaart voor dit jaar wordt haha, met die special sneeuw effects :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:12

joeluna schreef:
Nee precies, maar ligt het op dat moment aan de ruiter dat het paard de sloot niet ziet of kan die daar niets aan doen?

als het paard te hard erin kwam zou het door de ruiter kunnen komen dat het paard zich "vergist" paarden die echt met de kop erop lopen kunnen het ook over het hoofd zien.
Het is mij ook eenmaal overkomen : klein af sprongetje en 1 galopsprong klein op sprongetje met daarbovenop een boom, paard had alleen maar oog voor de boom en in de slowmotion op de film zie je dat het paard de benen compleet niet optrekt voor de opsprong en daar botsten we dus.........