[TEN] Planning & doel 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:58

planning is natuurlijk afhankelijk van een hoop factoren; mijn lijf / het weer / de paarden enz

zoals het er nu uit ziet gaat het helemaal kwa mijn lijf helemaal goedkomen. ben al redelijk aan het rijden en ga in feb weer voor het 1st op locatie trainen :j

Dinky zal hopelijk dit jaar klasse II starten, want dan is Anne Marijn daarna er al weer uit gegroeid. ze is overigens de 1e ruiter die het dan 2 seizoenen volhoudt kwa lengte op Dinky ^)

ben ook zo benieuwd hoe de musketiers het gaan doen -:)

met Sera ga ik dit jaar in juli de CEI in King Forest (GB) starten, afstand nog onbekend / afhankelijk van het verloop vd andere wedstrijden *\o/*

fannetje

Re: [TEN] Planning & doel 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:17

Klinkt goed Donna.

Ik wil als alles goed blijft gaan een paar wedstrijden klasse 1 gaan starten als training en verderop dan weer klasse 2 meepakken. Hopelijk dit jaar een beter seizoen.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:06

Ook ik heb mn planning al klaar, ben alleen heel erg afhankelijk van mn werk dus moet er rekening mee houden dat er wedstrijden tussen uit kunnen vallen |(
Kootwijkerbroek starten we de korte klasse 2 om weer ff in te komen, verder heb ik iedere maand 1 wedstrijd gepland met iedere keer een tussentijd van minstens 3 weken. En we hopen in grolloo onze eerste klasse 3 te gaan voltooien! Heb er zin.... *\%/*

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:30

Ik ben erg benieuwd naar de afstanden.

Ik hoop met mijn paard een keer een korte klasse 1 te kunnen starten en misschien dat ik nog met Gis klasse 1 ga starten met Mill(shetlander, hij ziet Dinky als zijn "grote voorbeeld" :D )

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:42

GAM schreef:
Ik ben erg benieuwd naar de afstanden.

Ik hoop met mijn paard een keer een korte klasse 1 te kunnen starten en misschien dat ik nog met Gis klasse 1 ga starten met Mill(shetlander, hij ziet Dinky als zijn "grote voorbeeld" :D )

misschien kunnen jullie een keer samen rijden dan? ik start (hopelijk) dit jaar maar 1x klasse I en Anne Marijn heeft nog wel een begeleider nodig, als ze klasse II start begeleid ik haar weer gewoon :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:12

Dat kunnen we altijd even kijken of dat mogelijk is, Alleen wil ik met Mill nog geen 30km ritten maken. In de 20 vind ik een mooie start om te beginnen :o

Welke wedstrijden gaat Anne Marijn allemaal rijden?

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:27

Ben ik een van de weinigen die het jammer vindt dat de p/a eruit gaat? Ik vond het een stukje wedstrijdspanning ^^. En ik kon steeds gelijk aanbieden, dat voelde wel goed :o Toch maar eens een hartslagmeter aanschaffen om zelf te kunnen zien hoe ze herstelt.

Mijn planning bestaat uit vier wedstrijden: Ommen, Grolloo, DFW en Haarle.
Ik hoop we op tijd getraind zijn voor de 25 km in Ommen. De training ligt al heel lang stil, want ik heb zo`n 10 weken geleden een hersenschudding opgelopen en ben daar nog steeds niet helemaal van hersteld. Voor mijn hersenschudding waren we net weer aan het opbouwen na haar schouderblessure. Ik hoop dat ik deze week weer rustig kan beginnen met stapritjes, maar ze heeft wat te veel energie. Doel is plezier en het gezond uitrijden van de wedstrijden :) Over mogen naar de klasse 2 zou ook leuk zijn.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:35

Mijn planning loopt al behoorlijk in de soep, idee was half januari beginnen met opbouwen, maar Judy staat met een blessure. Vrijdag naar de kliniek om dat te laten onderzoeken.

Verder zit ik zelf nog met een knieblessure waarmee het de vraag is of ik wel kán opbouwen met paardrijden, en heb ik een gigantisch veel drukkere schoolperiode(tot de zomer) dan verwacht. Maar even zien hoe het gaat lopen voor ons dit seizoen....

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:02

ik wil in dit jaar Baco verder gaan beleren (zadel mak) en grond werk met hem doen
en baco en stitch vrijheidsdressuur aanleren

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:05

samira_baco schreef:
ik wil in dit jaar Baco verder gaan beleren (zadel mak) en grond werk met hem doen

Je zit hier op het Trec en endurance subforum!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:05

Ik vind het gedeeltelijk jammer dat de p/a eruit gaat.

Het is een goed controlepunt voor je paard of je hem niet "leeg" aan het rijden bent.
Maar voor mij scheelt het wel heel veel tijd. Ik kan nooit gelijk aanbieden omdat mijn paard er nu eenmaal langer over doet om te zakken. Is een koudbloed.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:18

MyrtheJ schreef:
samira_baco schreef:

Je zit hier op het Trec en endurance subforum!

ow oeps

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:31

Ik denk dat ik in Leersum voor het 1e start.
En daarna zie ik het wel, Renkum, Kootwijkerbroek, Otterlo en Katwijk zijn niet al te ver weg.
Vond Banholt 3 jaar terug super leuk maar erg ver, en Banholt vond ik vorig jaar ook leuk maar ook wel weer wat verder weg...

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:44

Ik vind het heerlijk dat de p/a nu verdwenen is, ik vond het zo'n ritme verstoorder voor ruiter en paard.
Helaas kan ik er het komende jaar nog niet van gaan profiteren maar heb al zin in 2014....

Voor sommige ruiters zal het inderdaad minder zijn maar overall word het tempo nu de gehele rit dus rustiger en dat kan naar mijn idee alleen maar beter zijn voor de paarden in de basistraining

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:46

(@ kevje06 bedoel je de 2de keer niet een andere wedstrijd?)

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:32

Ik ben niet zo bang dat ik zonder p/a mijn pony "leeg" rij, het zit op zo`n korte afstand, dan is ze nooit op :)
De p/a is inderdaad wel een verstoring van het ritme. Je kunt nu rustig doortuffen. Ik ben benieuwd hoeveel het in de praktijk zal schelen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:54

Ook ik ben blij met het verdwijnen van de P/A, ik kan met veel meer ritme mijn rit uit rijden en dat is nu juist waar ik met Tapas mee aan het werk ben.
Helaas word mijn planning nu al weer om gegooid, KWB1 gaat niet lukken omdat we dan een cursus aangespannen TREC hebben vanuit de internationale bond.
Ik zit in het TREC bestuur en zit ook nog een bij de FITE, dus zal echt daar aanwezig moeten zijn.
Hmm maar even goed gaan kijken hoe en wanneer ik wel kan starten.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:21

Ik ben ook erg blij dat de p/a er uit is. Ik vond het ook erg vervelend, zeker omdat ik met mijn haflinger al niet heel hard ga.
Had al besloten om geen klasse I meer te starten maar gewoon klasse II en dan stoppen op vetgate. Maar nu de p/a uit is. Is het natuurlijk een leuke uitdaging om met mijn haflinger keer eerste te worden in klasse I.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:10

Ik vind het ook niet erg... Paard heef van zichzelf een hoge hartslag bij inspanning, en ook met stappen. Zodra ze in beweging komt, schiet de hartslag omhoog, terwijl melkzuurwaardes ook bij zware ritten prima zijn. Dus ik ben blij als je er halverweg niet meer uit gezet kan worden ;) Voor paard leegrijden ben ik ook niet bang bij deze afstanden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:30

Weslyjune, hoe bedoel je.

Ik vond de pa wel fijn, even extra controle maar ach.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:45

Wat duurt het toch lang voordat we de afstanden te horen krijgen die bij de wedstrijden horen :Y) Ik wil weten of er misschien nog een extra klasse II wedstrijd in zit voor ons. :o

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:19

"Vond Banholt 3 jaar terug super leuk maar erg ver, en Banholt vond ik vorig jaar ook leuk maar ook wel weer wat verder weg..."

Klinkt qua zin of je de tweede keer geen Banholt bedoelt. "ook leuk" en vorig jaar was er geen Banholt :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:26

Ik ben heel blij dat de p/a eruit gaat! Nadat we een keer moesten stoppen op de p/a ( pony was absoluut niet moe wel idioot aan het doen) was ik altijd weer zenuwachtig voor de p/a...

Al hoop ik dit jaar vooral klasse 2 te gaan starten en wie weet klasse 3...

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:02

Ook ik ben blij met het schrappen van de P/A. Wil dit jaar misschien een klasse 1 starten met m'n jonge paardje voor de ervaring.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:00

33Bonita33 schreef:
Wat duurt het toch lang voordat we de afstanden te horen krijgen die bij de wedstrijden horen :Y) Ik wil weten of er misschien nog een extra klasse II wedstrijd in zit voor ons. :o

Hier heb ik vast zoveel mogelijk bevestigde afstanden verzameld en de rest overgenomen van vorig jaar: http://www.pendurance.nl/index.php/wedstrijden/
Kan nog wat verandering in komen, maar het begin van het jaar klopt aardig. Ik weet niet zeker of Onstwedde een endurance gaat doen of niet.

Alle wedstrijden behalve de CEIs hebben een klasse II.