superpony schreef:Het blijft wat een gek ervoor geeft, wie er op je pad komt etc. Nog steeds zat mensen die het wel kunnen betalen en willen betalen, maar dan ook bijbehorende eisen hebben. Als ik morgen bijv 20.000 neer kan tellen, geef ik dat nog steeds niet uit aan een paard wat maar 5000 waard is. Als iemand graag 20.000 beerteld, omdat ie graag dat paard wil hebben, prima.
Onze shet is zeg maar western gereden zo ver als je dat zo kan noemen. Ik heb daar 2x een belachelijk bod op gehad. Puur omdat het beestje superbraaf is en mensen maar moeilijk een braaf ponietje kunnen vinden wat iets van de western kent. En ze vinden het gewoon leuk, dus willen dan opeens wel iets met 3 nullen neerleggen voor een beestje dat geen papier heeft en gewoon een hele eenvoudige shet is.
Je kon van dat bedrag nog geen quarter kopen, maar toch.............Wat een gek ervoor over heeft en wie op je pad komt.
Overigens niet gedaan, want het hele beestje staat niet te koop, hebben we al 12 jaar en blijft. Zelfs een goed bod is nog niet een deel van wat het beestje in 12 jaar aan onderhoud heeft gekost, dus waarom zouden we het doen? We willen hem helemaal niet kwijt. Gaat het dus ook niet om. Mensen zien zo een leuk en braaf din en ondanks de simpele uitvoering komen mensen dan zelf naar je toe om te vragen of je zoon er straks vanaf gaat en hij dan te koop komt.
Ook al is het maar een shet, ene goed paardje verkoopt zichzelf.
Nu waarschijnlijk een stuk moeilijker ook dan 5 jaar geleden............( rond die tijd paar keer bod gehad )
maar wat is een paard tegenwoordig waard?
dat is volgens mij wel echt een hele lastige hoor nu met die crisis enzo.
ik hoorde pas geleden van mijn baas dat er een mega goed spring paard voor 18500 euro te koop stond en niemand wilde hem hebben, na een hele tijd is hij voor 3000 naar een recreatie ruiter gegaan die niet eens echte spring ambities heeft.
de prijs die ik in de advertentie heb gezet lijkt mij nu een hele schappelijke prijs, sommige vinden hem te laag en anderen te hoog, dus heel lastig!
ik hoef niet de jackpot voor mijn paardje te krijgen, ik wil dat hij een goed nieuw thuis krijgt met een ruiter die helemaal weg van hem is en ook een goede toekomst met hem tegemoed kan gaan. dat is voor mij belangrijker dan het geld dat ik ervoor krijg.
wat hij voor mij betekend kan niemand betalen!

. Maar dat is toch één van de gekste dingen die ik al meegemaakt heb!