[SGW] Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:20

Heleen_B schreef:
In Ring 8 waren er ten opzichte van de andere ringen echt veel uitsluitingen. Bijna de helft was daar uitgesloten en in de andere ringen ongeveer 1/3 denk ik. Veel uitgesloten vanwege foutief parcours en enkele doordat ze niet bij de dierenarts door de keuring waren geweest.

Dat vind ik helemaal dom, maar wellicht dat ook deze mensen al waren uitgesloten in de cross en niet weten dat je OOK dan nog moet nakeuren ??

Waar ik dan wel van baal is dat 1 fout lijntje je ook gelijk 2 minpunten oplevert en dat bij iemand die uitgebeld word door weigeringen dezelfde sanctie geld, vind dat eigenlijk niet in verhouding. Zelfde als ik dat ik in ysselstein vorig jaar de hindenis vergat, ook gelijk 2 min.... :(

En ik ben het met iedereen eens dat de dressuur van de L gewoon later had moeten beginnen. Ik zat aan het begin van de L en dan is het helemaal een lange ruk omdat je dan bij wijze van spreke ook op de uitreiking moet wachten of de lijsten wel kloppen, in dit geval vond ik het wel gezegend... :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:22

Ik vond trouwens wel dat er verschil was tussen de M en de 1* (even terugkomend op discussie stukkie terug).
Die lijn na de afsprong (2 dikke hindernissen en piano omhoog) zat toch niet in de M? En de waterpassage was ook echt wel moeilijker voor de * wedstrijd.
En alles was ook hoger.
Ik kan me ook wel voorstellen dat een * wedstrijd niet uit 17 ernstig uitdagende hindernissen kan bestaan.

Heleen_B

Re: Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:33

@Bianche1980: Sorry, ik bedoelde dat er een aantal niet door de keuring waren gekomen! En zag er 1 staan die niet bij de dierenarts was geweest.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:40

Heleen_B schreef:
@Bianche1980: Sorry, ik bedoelde dat er een aantal niet door de keuring waren gekomen! En zag er 1 staan die niet bij de dierenarts was geweest.

oohh dat is idd wat anders ja.... :D dat hoor je niet vaak dan ??

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:48

Hier vast 3 foto's van mijn knappe merrie op H4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:53

mooie foto's Kris!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:57

Kris: ik ga voor de eerste twee!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:09

mijn foto's dump ik maar niet, ik kijk heel eng :P zit wel goed achterover (springinstructie had me van te voren gewaarschuwd :+ kent het daar en zei dat dus, wauw, ik luister soms nog weleens :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:25

Kris ik ga ook voor de tweede bij jou

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:33

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:04

Leliaardje schreef:
Geen ringmeester bij de dressuur, maar die heb ik zelf niet echt gemist.
haha, leuke was dat er zaterdag de hele dag braaf een ringmeester geweest is. Zondag om 8 uur ook, maar toen we later gingen kijken was de man inderdaad weg. Ik denk dat hij het te koud vond en zichzelf een beetje onnuttig voelde en dus naar huis is gegaan. Het uur dat ik bij hem in de buurt geweest ben heeft hij geen ringmeester-dingen gedaan en zat hij droog in het hokje met een kop koffie :D

Kris gave foto's! Ik ga juist voor de derde, die vind ik sprekender met julie uitdrukking erbij. Je zit trouwens erg netjes!

Wij hebben aan de start een moeder in paniek gehad. Haar zoon was echt nét weg en mevrouw bedacht zich dat ze door het goede springparcours helemaal vergeten waren te keuren :+ Tja... heel erg jammer voor die jongen natuurlijk. Volgens mij waren ze het echt vergeten, want de mevrouw schrok zich een hoedje.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:07

Mijn foto's van Castenray. Ik vind het zo grappig dat Ferrose echt een gezicht ook laat zien van okay omdat jij het zegt. Ik ben nog in twijfel welke ik ga bestellen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:26

Ik ben afgelopen zaterdag ook van de partij geweest bij de B paarden. Heerlijk gedressuurd, uiteindelijk 7e met 210 punten. Springen ook foutloos en heerlijk rond gereden. Maar wat stond dat laag.. Daarna de cross. Vanaf het begin af aan al een lekker gevoel en foutloos rond gecrosst. 17 seconden onder de optimale tijd was ik binnen terwijl ik gewoon op mijn gemak heb gereden.. Dit was goed voor een 1e plaats :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:32

Dank je Leliaardje! Alleen jammer dat hij zichzelf af en toe ook te gaaf vind. :P
Vind mijn shirt met sterretjes toch niet zo leuk Joki, vandaar dat ik hem niet zo vaak aan doe. Hele leuke foto's van jou!
Ook super leuke foto's van jou Kris, zou ook voor de 2e gaan.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:39

Leuke foto's kris en joki.

Ik hoop niet dat er van mij op hindernis 4 foto's zijn gemaakt, daar lag ik er namelijk bijna langs. Gelukkig alleen een geschaafde bovenlip.

Jade gefeliciteerd!

Iedereen bedankt voor de felicitaties, ik was trouwens in mijn ring 3e.

@sabine: ik was al uitgegaan van weer een reserve kampioenschap, had nog gevraagd op te letten wat degene die boven stond had, maar ze hebben allemaal alleen de tijd gehoord. Dus ik was vrij verbaasd toen ik de uitslag zag.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:56

prokoni.de heeft de B paarden er ook al opgezet! Het wordt nog moeilijk welke foto ik ga bestellen :))

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:23

@ SFranken: Dus jij was degene die achter me aan kwam door het water. ;) En we hebben elkaar nog even gesproken na de finish, weer een gezicht bij een Bokt-naam. :)

@ Kris: Supermooie foto’s! Ik ga juist weer voor de laatste. :D

Oh oh die ringmeester, :P . Toch wel lastig als je in je eentje bent. Ik ben vanaf mijn starttijd steeds in de buurt van de ingang blijven losrijden zodat ik het goed kon horen als ik aan de beurt was. Maar het duurde maar en duurde maar, en ik had een mevrouw gevonden die me wel wilde voorlezen. (Was dat nog iemands moeder, of misschien zelf een bokker? Ruiter waar ze bij hoorde reed op en schimmel.) Toen had ik het idee dat er een ring leeg was (kon vanaf het paard ook niet zien welk ringnummer dat was) en toen ging ik op zoek naar de ringmeester of ik al aan de beurt was. Toen stond iedereen mekaar een beetje dom aan te kijken in het hokje := “Ik ben geen ringmeester, ben jij de ringmeester?” “Nee, ik ben ook geen ringmeester. Ik geloof dat er geen ringmeester is.” Haha, toen zijn we er maar gewoon naartoe gegaan.

Ik ben alleen stom genoeg helemaal vergeten mijn dressuurcoupon mee te nemen. 8)7

Ik had trouwens nog iets heel grappigs. M’n moeder was ook komen kijken en toen zag ik in de verte Rob (J.) lopen. Dus ik zei tegen m’n moeder:”Kijk, daar loopt Rob. Wedden dat hij een opmerking gaat maken over dat ik de cross zonder zadel of hoofdstel moet gaan rijden.” En toen we dichterbij kwamen riep Rob:”Hee Marieke! Ga je zonder zadel rijden vandaag?” We lagen helemaal in een deuk!

Wat is het toch een mooie cross hè? Dat we vanuit het hele land naar Castenray komen. En ik vond het echt de moeite waard! :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:37

Jade91 schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag ook van de partij geweest bij de B paarden. Heerlijk gedressuurd, uiteindelijk 7e met 210 punten. Springen ook foutloos en heerlijk rond gereden. Maar wat stond dat laag.. Daarna de cross. Vanaf het begin af aan al een lekker gevoel en foutloos rond gecrosst. 17 seconden onder de optimale tijd was ik binnen terwijl ik gewoon op mijn gemak heb gereden.. Dit was goed voor een 1e plaats :)

nog gefeliciteerd, mijn moeder zei al: "Dat meisje dat tegenover ons zat heeft gewonnen" haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:15

Gefeliciteerd Jade

Sann wel jammer dat je je shirt toch niet mooi vindt. Maar ja dan zou ik hem idd ook niet aandoen

Ben ik trouwens zo blond dat ik niet snap hoe je foto's bij Prokoni moet bestellen?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:38

Ik kom er bij Prokoni ook niet uit. Maakt het nog niet te hoeven kiezen wel makkelijker. Ik vind jouw 1e foto op H4 wel de mooiste Joki!

Vind die van prokoni iets minder gaaf dan die van de cross:

Vind een hoofd foto wel erg gaaf, maar je ziet hier goed dat ze wat vel mist van het ongelukje met de trailer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de laatste het mooist geloof ik!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:44

Vind jou cross foto's ook het mooist Kris. Vind de springfoto's niet mooi eerlijk gezegt. Ze lijkt een beetje als een hert te springen. Zou dan voor een mooie uit de cross gaan!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:51

Ja, ga de derde van de cross foto's laten uitvergroten. En bedankt voor de vergelijking met het hert ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:06

ik bedoel het niet rot. het lijkt alleen zo op deze foto's. hoeft niet aan het paard te liggen kan ook momentopname van de foto' zijn.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:18

Ik maakte ook maar een grapje Tien :D :D :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:19

nouja, via i'net kan het toch anders overkomen! :D