[SGW] SGW Alphen-Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:38

Dat betekend niet dat her perfect moet zijn, maar wel veilig. Iedere winstpunt kan de laatste zijn voor de overstap naar de L en dan moet het veilig zijn dat die overstap gemaakt wordt. Rijdt een combinatie met lange beugels, niet veilig aanrijden op een hindernis, geen balans, etc. dan heeft een combinatie niks tr zoeken in de L. En al deze argumenten kunnen voor dat onderdeel een onvoldoende opleveren. Dit kan ook onderling compenseren. Maar te lange beugels is voor houding bij mij altijd onvoldoende.
En als aan de rand voorwaarden is voldaan kunnen er plus punten bijkomen. Bijvoorbeeld als iemand iets goed oplost, netjes in balans zit, het vloeiend verloopt, etc. Ik Ben vrij streng, maar het is wel nodig en ik heb er echt wel hoge cijfers tussen zitten en ook wel eens vieren.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:41

Dat is duidelijk, bedankt voor de toelichting!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:44

_lautje_ schreef:
Dat betekend niet dat her perfect moet zijn, maar wel veilig. Iedere winstpunt kan de laatste zijn voor de overstap naar de L en dan moet het veilig zijn dat die overstap gemaakt wordt. Rijdt een combinatie met lange beugels, niet veilig aanrijden op een hindernis, geen balans, etc. dan heeft een combinatie niks tr zoeken in de L. En al deze argumenten kunnen voor dat onderdeel een onvoldoende opleveren. Dit kan ook onderling compenseren. Maar te lange beugels is voor houding bij mij altijd onvoldoende.
En als aan de rand voorwaarden is voldaan kunnen er plus punten bijkomen. Bijvoorbeeld als iemand iets goed oplost, netjes in balans zit, het vloeiend verloopt, etc. Ik Ben vrij streng, maar het is wel nodig en ik heb er echt wel hoge cijfers tussen zitten en ook wel eens vieren.

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind echter wel dat men dan het aantal winstpunten moeten opschroeven naar 10 ipv 4 voor men mag promoveren naar het L. Die 4 wp slaan echt nergens op.
De semiprofs mogen toch promoveren wanneer ze willen, dus die hebben die 10 punten toch niet nodig.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:46

Bij de pony's is het nog gemakkelijker, daar kan je ook bij 4 WP naar het M en Z.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:48

Kruidenpotje schreef:
Bij de pony's is het nog gemakkelijker, daar kan je ook bij 4 WP naar het M en Z.....

I know. :x

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:53

Niet alleen de semiprofs, iedereen die een wp in de M heeft gehaald mag versneld promoveren naar het L.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:56

Lielle schreef:
Niet alleen de semiprofs, iedereen die een wp in de M heeft gehaald mag versneld promoveren naar het L.

Klopt en als je L springen bent mag je ook direct L starten.

Riverdance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:24

Beetje laat maar wij hebben ook onze eerste officiele SGW achter de rug.
Afbeelding
Het is super gegaan voor een debuut al zeg ik het zelf. En er is ook duidelijk naar voren gekomen waar nog aan gewerkt kan worden, haha.
Dressuur ging niet super voor ons doen, had 4 grote fouten maar had toch nog 207 punten en een 3e positie. Het springen ging goed. River sprong super alleen reed ik hindernis 4 te kort aan waardoor hij een balk meenam.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KWNVOGUH.jpg
De cross pakte hij super aan. Alle hindernissen foutloos gesprongen en ook de waterbak vrij gemakkelijk doorgekomen. Ik was alleen 1,5 minuut buiten de tijd binnen gekomen, haha. Terwijl ik naar mijn idee vrij hard ging. Dus hier gaan we de komende tijd aan werken. Ik vind het heel moeilijk om te bepalen wanneer ik een juist tempo heb. Iemand nog tips hiervoor misschien? Ook hadden we een laag stijlcijfer in de cross. Ik reed een beetje sjonnie aan op hindernis vier en vloog er een beetje ongecontroleerd overheen. Dus wat dat betreft is het cijfer voor dat moment wel terecht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTNSIDVV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQFE8XYT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDVMULBO.jpg
In Westerbork hopen we weer aan de start te verschijnen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-04-12 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst. Voor meer foto's kan een topic geopend worden op SGW-ITP.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:52

Veel kilometers maken :D Dan krijg je vanzelf meer gevoel op het tempo.