[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:34

Bloempjeh_ schreef:
@ hennydehart. Ik weet inderdaad nog wel dat iemand hem 'fout had aangereden'. De mensen aan de kant vroegen zich ook af of dat nu een weigering was, gelukkig niet dan. Hij heeft wel lef dan, kan je zo een klasse hoger!
MArl0esJuh schreef:
Toevallig ook van nummer 105 in de klasse L paarden? :D Was een pony tussen al dat paardengeweld. ;-)

Die heb ik op foto ja :) Eentje met een bréde glimlach ook trouwens, leuk om te zien. Zie nu pas op de foto's dat hij inderdaad wel klein is := Ik zet ze 1 van de dagen online, heb vanavond zelf nog les.
Diegene die niet kunnen wachten, kan ik eventueel al wel de verkleinde versies (met logo) sturen. Graag even je nummer en klasse doorsturen dan.

Ik zat aan de achterzijde van H2, diegene die erg dichtbij hun weigering hadden kon ik zien. Misschien heb ik het dan toch niet zo opgemerkt dat er vooraan ook wel wat weigeringen waren.

Nou dan ben ik heel benieuwd naar de foto's! Als je tijd heb mag je de verkleinde foto's wel emailen, mijn mail is pluco_loves@hotmail.com. :)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:44

bontkwagga schreef:
Flutterby schreef:
ik zie de uitslagen van zondag nog niet hoor?

maar je bedoelt de zaterdag ook denk ik :) ?

De uitslagen van zondag staan ook online.
Ik ben uiteindelijk 18e geworden... tja, als ik prijzen wil winnen moet ik nog véél aan m'n dressuur doen :+

nu wel idd :j
hier ook zo, op dressuurwedstrijd gaat t nog wel, maar ponylief ruikt de hindernissen gewoon denk ik :')
thuis istie meestal niet zo extreem hittepetit

CarpeDiem

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:27

Mooi oliebol.. Ik sta er bij GNS niet op :( :(

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:29

misschien bij bloempjeh_ wel?
ik heb net echt een set gáve foto's via de mail gekregen :))

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:34

CD dacht al zoiets te zien.

Mijn verslag ontbreekt nog.
Kort dagje princenhage was het voor mij. Ik was op zaterdag al gaan lopen en zag niet echt problemen in de cross. Dressuur ging redelijk en ben ergens in de middenmoot geeindigd. Daarna erg snel omkleden en weer opzadelen en naar het losspringen. Met losspringen pakte hij prima aan dus lekker nog een stukje gestapt. Het springparcours ging echt slecht. We konden geen ritme krijgen en we hadden dus 12 strafpunten en tijdfouten. Gelukkig mochten we wel de cross in. Daar ging de knop na hindernis 1 om en hij liep weer als de vertrouwde owen. Lekker aantrekken en veel zin er in. Een foutloze cross met nergens troubles en 5 sec te langzaam binnen. Om 1 uur stond hij al weer in de wei. Nu duimen dat het seizoen nog niet helemaal afgelopen is.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 08:41

Super pol13! Ik zag net Meern België staan!
Is voor mij maar 12 km verder dan PH! Wel heel erg aantrekkelijk dus....

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:03

Best moeilijke cross daar, vooral het water was echt moeilijk. Nu het seizoen zit er nu eindelijk op :P theeft lang genoeg geduurt ;). Alleen jammer dat ik op de laatste wedstrijd nog een stamp moet krijgen van een paard :+. Nu lopen we toch even mank :+

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 14:43

Jeetje prietpraat das dan toch weer ff minder!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:15

PrietPraat schreef:
Best moeilijke cross daar, vooral het water was echt moeilijk. Nu het seizoen zit er nu eindelijk op :P theeft lang genoeg geduurt ;). Alleen jammer dat ik op de laatste wedstrijd nog een stamp moet krijgen van een paard :+. Nu lopen we toch even mank :+

Was jij dat? Ik hoorde over de porto dat er iemand een flinke trap had gehad van een paard (bij de springring ergens toch?) Als het goed is heb je mijn man dan gezien (wedstrijddokter, witte bodywarmer met reflectorstrepen)
Hopelijk knap je snel weer op!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:37

Net camera filmpjes zitten kijken, maar nummer 40 heb ik nog geholpen met het paard vangen op het wedstrijd terrein, die heeft ook een topic gemaakt (yvonne dan) van haar camera filmpje. Top dat ze z'n fijne cross gereden heeft. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:30

mamabird schreef:
Was jij dat? Ik hoorde over de porto dat er iemand een flinke trap had gehad van een paard (bij de springring ergens toch?) Als het goed is heb je mijn man dan gezien (wedstrijddokter, witte bodywarmer met reflectorstrepen)

ja naast het springterrein. Humm kan me niet herinneren dat ik iemand gezien heb, heb mij gewoon eventjes aan de kant gesteld tot het weer ging. Tgaat al stukken beter hoor. Mijn been was gisteren alleen erg stijf. Vandaag veel beter :).

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:41

Ik was 39.. Dus dan moet ik je gezien hebben Nr 40 - Yvonne dus.. Had niet door dat ze van dr paard was gevallen :n

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:55

Ik had een goed dagje, 195 in de dressuur, stond gedeeld eerste met een meisje die voor de proef eerst 10 minuten met de jury praatte :? . toen ik de cross ging lopen vond ik hem wel een beetje pittig, maar zat er niet echt overin. balkje in het springen. en een foutloze cross binnen de tijd. toen werd ik 1e! :D
wel ben ik op zoek naar een foto van de afsprong hindernis 10 en de waterhindernis 12?? dus als iemand een foto heeft van mij in de M-pony's, helemaal in het oranje, PB me.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:56

GFans schreef:
Ik had een goed dagje, 195 in de dressuur, stond gedeeld eerste met een meisje die voor de proef eerst 10 minuten met de jury praatte :? . toen ik de cross ging lopen vond ik hem wel een beetje pittig, maar zat er niet echt overin. balkje in het springen. en een foutloze cross binnen de tijd. toen werd ik 1e! :D
wel ben ik op zoek naar een foto van de afsprong hindernis 10 en de waterhindernis 12?? dus als iemand een foto heeft van mij in de M-pony's, helemaal in het oranje, PB me.

Gefeliciteerd! GNS heeft foto's gemaakt en eventingphoto. Nog niet alles staat op internet zag ik, maar dat zal één dezer dagen wel gebeuren. Mijn nicht heeft ook veel foto's gemaakt. Ik zal eens vragen wanneer die online komen....

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:57

PrietPraat schreef:
mamabird schreef:

ja naast het springterrein. Humm kan me niet herinneren dat ik iemand gezien heb, heb mij gewoon eventjes aan de kant gesteld tot het weer ging. Tgaat al stukken beter hoor. Mijn been was gisteren alleen erg stijf. Vandaag veel beter :).

Ow, dan denk ik dat er nog iemand een klap heeft gehad, want daar is mijn man wel bij geweest... Fijn dat het al wat beter gaat!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 21:13

@ Mamabird, bij mij stond er een vrouw foto's te maken bij het schavot!
Was dat misschien jouw nicht?
Want hij de sloot zag ik weer een man fotograferen!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:15

Zou echt graag de foto van de sloot willen!
Hoop dat we er achter komen wie wat was!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 21:28

Haha Beli me 2! Paard ging daar zo ruig overheen dat de foto wel gaaf moet zijn :P

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:23

Ik weet dat eventingphoto een hele tijd bij de sloot heeft gezeten (zeker tijdens B paarden) en later bij het ereschavot. Waarschijnlijk kan je het dus bij hen op de site vinden :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:09

Moderatoropmerking:
Natuurlijk wil iedereen graag een stoere cross foto van zichzelf hebben, maar het gaat nogal offtopic hier.
Hier graag serieuze nabespreking, voor foto's kan je terecht bij het fotografen topic of op sgw–itp.

Norma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:58

marielle123 schreef:
Cross goed tot 1e waterbak, daar ging vlinder op de rem. Even omdraaien en toen ging ze er door. toen naar waterbak 2 weer op de rem. maar even weer opnieuw aangereden en toen pakte ze fijn aan. en sprong fijn door naar de volgende hindernis.

maar nu komt het:
Toen ik het zandpad op gallopeerde naar het witte hekje toe hindernis 14? ging vlinder ineens vol op zij en schrok zich wild van de hindernis rechter, die daar ineens ging staan en een grote hark in zijn hand had..

Ik ben er keihard afgevallen, want we gingen in volle galop. Mijn heup en rug doet erg pijn.!! Ik vind het erg jammer dat de hindernisrechters met felle gele jasjes aan zo verstopt zitten in de struiken. mijn paard schrok zich wild.
Als de hindernis rechters gewoon goed in het zicht bij de hindernissen zitten dan kunnen de paarden ze goed zien en schrikken ze er ook niet van.! misschien een tip voor de volgende keer om ongelukken te voorkomen.
Zet de hindernisrechters goed in het zicht en niet in de struiken. Het spijt me maar ik vind het echt naar om zo mijn seizoen af te sluiten.
Maar ik heb geluk dat ik er zo vanaf kom.
Het was zo mooie cross.!

Ik had mijn camera op en zal mijn filmpje plaatsen tot mijn val.

Beste Marielle,
Ik was ook bij de SGW in Princenhage en heb op bokt de verslagen gelezen. Ik had nog nooit gezien dat iemand met een camera op de helm gefilmd heeft dus dat vond ik wel bijzonder om te zien. Jammer dat jouw rit niet geworden is wat je ervan verwacht had. Ik heb je filmpje nog eens goed bekeken en wil daar toch even op reageren. Het nadeel van rijden met een camera lijkt me dat je minder geconcentreerd bent in de cross. Ik zie je onderweg diverse keren aan je camera prullen, o.a. op het pad waar jouw rit mis ging. Misschien dat je daardoor onbewust toch nogal wordt afgeleid van waar het om gaat. Het pad na het water is niet echt breed, maar breed genoeg voor een lekkere galop. Op het moment dat jouw paard nogal onverwacht besluit om om te draaien, is de hindernis met controleur nog een behoorlijk eindje weg (dat kun je zien als je het filmpje op stop zet) en dan vind ik het eerlijk gezegd niet sportief om je teleurstelling af te reageren op een vrijwilliger die keurig op zijn plaats staat met een hele normale hark. Het is juist fijn dat de controleurs gele hesjes dragen zodat ze goed zichtbaar zijn voor ruiters, paarden en publiek. Als je dan aanrijdt op hindernis 14 heeft je paard al wel meer gele hesjes gezien onderweg, dus daar kan het dan niet aan liggen en hij staat ook niet verscholen achter de struiken. Zoals mamabird al aangeeft hebben meer paarden een probleempje op dat pad, mogelijk omdat je dan weer van het wedstrijdterrein af rijdt. De discussie over touw of band ga ik niet aan, er is voor alles wat te zeggen. Hopelijk volgende keer meer succes en misschien dat je dan, wanneer er onverhoopt iets mis mocht gaan, niet meteen de fout bij een ander legt en zeker niet als die ander iemand is die het jou mogelijk maakt om deze wedstrijd te rijden.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:50

Beste Norma,

Je mag me ook altijd een pb sturen hoor. Leuk dat je me filmpje hebt bekeken.
Ik zou graag nog even willen reageren op jou verhaal want het gaat in het echt tog anders als hoe jij het beschrijft. ;)
Mijn camera zat gewoon vast getaped aan mijn boddyprotector en niet op mijn helm, en die rijdt vanzelf mee.. Ik hoef daarom niet minder goed op te letten. Aangezien ik druk genoeg ben om de juste afstanden te rijden en de goeie richting op te gaan in de cross heb ik helemaal geen tijd om me druk te maken om een camera. Die hangt er puur voor de lol aan :D
Mijn paard is belangrijker.. Ik heb hem alleen na de afsprong even recht gezet, en dat was alles in de hele cross. dus ik weet niet hoe je erbij komt dat ik aan mijn kamera pruts op het pad waar ik eraf val maar dat is echt onzin..
Mijn paard heeft ook nog nooit omgedraaid in een cross, behalve bij het water stopt ze wel eens want dat vind ze eng. Maar verder nog nooit. Ze springt altijd alles.
Je kan het op de camera niet goed zien, Ik heb de beelden zelf ook al terug gehaald.! Toen ik er aan kwam galloperen kwam die jongen wel degelijk met een hark tevoorschijn en mijn paard schrok daar van. Anders was die wel eerder geschrokken van de veiligheidshesjes.
Maargoed wat jij er van vind moet je zelf weten. Ik weet gelukkig dat het op de wedstrijd anders is gegaan.. Want ik zat tenslotte zelf op mijn paard.! ;)
En ik ben sportief genoeg hoor, ik rij al zo lang paard altijd met vallen en opstaan daar leer je van. En ik heb altijd de grootste lol :D De volgende x staan we gewoon weer aan de start.! Ik heb er nu al zin in.! :D

SteffieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:52

Princenhage, voor mij een wedstrijd om nooit meer te vergeten!
me dressuur ging super! me springen ook binnen de tijd , maar een balkje op de laatste hindernis,
me aller eerste keer de cross in! spannend stond te wachten en me hart kwam er uit, ze zeiden al tegen mij je gaat het gaaf vinden en alles wat gebeurt laat het op je afkomen! en dat deed ik, hindernis 1 ging super, voor hindernis 2 voelde ik al minder druk op me rechter teugel, dacht dit klopt niet, in der afzet, klapt me bit er af, breekt finaal door, dus ben er achterover vanaf gegaan, op me hoofd geland, heb een zware hersenschudding, en een gekneusde knie, ik weet niet of iemand toevallig de fotos al heeft gezien, maar ik heb een engeltje op me schouder gehad!, het was me EERSTE Cross & een Cross om nooit meer te vergeten!

jammer genoeg heb ik hem niet uit kunnen rijden! maar ik heb er zeker van genoten!
en volgend seisoen ben ik er weer bij!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:48

@ steffie3! Heb jij een vosje?? Zag indd op de fotos van gns dat er iemand flink hard afviel!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:57

@SteffieJ: Wij (de organisatie) waren al nieuwschierig hoe het met je gaat na je nare val. De foto's liegen er niet om zeg! En dat geweldige paard van je! Ik vroeg nog aan mijn man nadat ik de foto's had gezien of ie geld geboden had op jouw paard. Hoe jouw paard je probeert te ontwijken, ook al word ie bijna omver getrokken omdat die andere teugel nog wel vast zat. Je kunt aan zijn ogen zien dat ie jou probeert te volgen en zodra je de teugel loslaat draait ie meteen van je vandaan (en jij met je hand tussen zijn voorvoetjes). En daarna zo braaf staan wachten totdat je nagekeken was door de arts... Wat een top paard! Zo één wil ik ook wel! (mijn paard is ook super leukhoor, maar vind dit wel echt bijzonder om zo op foto en film te zien)
In ieder geval van harte beterschap namens P&PSV Princenhage, hopelijk tot volgend jaar en dan aan de finish!