[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:58

Wij moesten met verkennen ook even kijken, maar hadden al snel door dat dat zandpad niet de juiste route was. Bordjes waren in eerste instantie niet heel duidelijk daarin.

Mijn volbloed stond het eerste half jaar dat ik met haar crosste ook recht overeind in het starthok. Dat is er later gelukkig wel uitgegaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:24

Dan ken je die van mij niet. Die komt echt niet zomaar recht overeind. Is een schatje en heb hem al 12 jaar. Heel koel en zeker ding. Alleen hier raakt hij wat opgewonden van. Gaat alleen heel lijp in de rondte huppen, dribbelen, zijwaarts en achterwaarts.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:45

POLO @ wat opgewonden of lijp is idd ook nog een verschil in het hok.. ;) Die van mij (nu) stond de eerste crossen als een dooie mus om zich heen te kijken..zo van huh..?? vandaag trok hij voor het eerst meteen zelf weg en met gas erop, maar hij moet het hele spelletje nog wat leren. Wanneer hij zich "lijp" zou gaan gedragen zal er toch echt iets moeten veranderen, want dat soort gedrag wil ik niet meer.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:11

Laat ik mijn verslag dan ook maar plaatsen :)

Het was mijn eerste cross met dit paard.
De dressuur ging wel lekker, 193 punten.
Springen vond ze erg laag en beneden haar niveau, 1 balk :+
Cross ging erg fijn, sinds dat het haar eerste keer was, bleef ze netjes staan in het hok en ging ze op mijn commando fijn weg.
Afsprong ben ik langs gereden, omdat dit nog niet helemaal bevestigd is, verder pakte ze alles tot het water heel fijn aan.
Bij het water was er een heeeeeeel klein afsprongetje, maar mevrouw durfde haar voet niet onder (nog op het droge) neer te zetten, en dat ging dus zo van wel - niet - wel - niet toch maar wel.
Water liep ze zo doorheen, daarna lekker door naar de finish gereden.
Dit heeft mij dus 1 weigering opgeleverd, nu 19e ipv 3e...

Evengoed erg trots op mijn kleuter, die pas sinds april echt gereden wordt (ze is vorig jaar zadelmak gemaakt).

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:09

Zaterdag heeft onze dochter meegedaan met haar 2 pony's in het L. Was wel goed gegaan, 7e plaats.

Gisteren de hele dag als hindernisjury gezeten op de Berkenhaag en de Trakhener (naast elkaar aan het einde van het lange veld). We hebben 2x een val gehad op de Berkenhaag (beide L paarden) en slechts 1 weigering op de Trakhener. Verschillende van jullie waarschijnlijk voorbij zien komen maar alleen Lielle aan haar naam herkend. Waren 2 heerlijke dagen!

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:52

Ik heb zondag mee gedaan bij de L paarden. Dressuur ging wel redelijk voor ons doen, 186 punten. Er is echt belachelijk hoog gejureerd... nr 1 had 249 punten! Vervolgens springen, ging voor geen meter.. hij was heel irritant bezig met als resultaat (gelukkig maar) 1 balk. Cross foutloos met 2 seconde tijdfouten. Heb wel lekker gereden maar was soms goed kijken welke kant je op moest. Uiteindelijk 11e geworden, helaas net buiten de prijzen.

Weet iemand welke fotograaf er bij H12 stond (de buxus haag)? Ik zag eventingphoto ook nog rond lopen tijdens de dressuur, heeft hij ook nog gefotografeerd (en bij welke sprong)?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:17

bontkwagga schreef:
Weet iemand welke fotograaf er bij H12 stond (de buxus haag)? Ik zag eventingphoto ook nog rond lopen tijdens de dressuur, heeft hij ook nog gefotografeerd (en bij welke sprong)?

fotograven melden zich wel in het topic. paar blz's terug werden de namen van de fotograven al genoemd : prokoni eventingphot en nog 1 volgens mij ?

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:26

bianca1980 schreef:
bontkwagga schreef:

fotograven melden zich wel in het topic. paar blz's terug werden de namen van de fotograven al genoemd : prokoni eventingphot en nog 1 volgens mij ?

Prokoni was toch die man in oranje shirt die bij het springen/losrijden cross stond te fotograveren? En volgens mij was het niet eventingphoto (hij had rode polo aan). Misschien is het een "amateur" fotograaf geweest... of een andere professional? We weten natuurlijk niet zeker of elke fotograaf zich meldt hier op het forum. Was gewoon benieuwd of iemand er meer vanaf weet ;)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:05

mijn dagje ging niet verkeerd, maar ook weer niet goed genoeg om ergens bovenin te eindigen.

dressuur ging wel naar mijn mening, maar achteraf gezien was dat dan ook alleen maar mijn mening :+
toen heel snel 2de keer parcour gaan verkennen met de fiets, terwijl floor gelukkig hulp kreeg met omzadelen van onze allerliefste buren (nogmaals dank wendy en eigenaresse van ojee!! Sorry weet effe je naam niet meer)
springen ging hij super, 1 balkje maar overduidelijke verbetering (nu hopen dat dit zo blijft)
voor de cross begon meneer tijdens het wachten weer debiel te doen bij iedere start van andere ruiters, en omdat we voor liepen even daar aandacht aan besteed zodat dat niet een gewoonte gaat worden.
had meteen geholpen want ik kon veel rustiger het starthok inlopen en zelfs een seconde stilstaan.
super van start, maar in de wei richting het hek veel onzekerheid, door overgang naar donkere bos in met alleen dat witte hek in het zicht..toch over het hek maar toen te weinig voorwaarts om pasend het puntje te nemen, dus daar een langsloper.
gedraaid en toen puntje gereden, verder pakte hij de rest van de cross super aan en heb hem fijn naar de finish gereden.

bij de finish kwam bianca nog even naar me toe, maar ik had nog teveel adrenaline (en teleurstelling over weigering) om je rustig aandacht te geven Y;( volgende keer kletsen we even bij, ik was gisteren misschien een beetje teveel met mezelf bezig. Blijf je in Barchem slapen? kunnen we dan misschien gezellig wat afspreken met eten en een borreltje ofzo?
(en zullen we het maar niet over je actie van het verkeerde paadje hebben ;) )

daarna paard lekker verzorgd nog heel even op de dressuuruitslag gewacht en toen snel naar huis waar we een top drukke dag hadden op de zaak, uiteindelijk om 23.00 in mijn bed gestort en in coma geslapen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:00

madelene schreef:
bij de finish kwam bianca nog even naar me toe, maar ik had nog teveel adrenaline (en teleurstelling over weigering) om je rustig aandacht te geven Y;( volgende keer kletsen we even bij, ik was gisteren misschien een beetje teveel met mezelf bezig. Blijf je in Barchem slapen? kunnen we dan misschien gezellig wat afspreken met eten en een borreltje ofzo?(en zullen we het maar niet over je actie van het verkeerde paadje hebben ;) )

Ik zou wel willen blijven slapen in Barchem, zowieso ook voor Bull. Dus moeten we even kijken, eten en een borrel klinkt zeker gezellig.. :D Ik had al het idee dat je nog druk was hoor, dus ik vat het zeker niet persoonlijk op.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:44

Hier dan ook nog mijn verslag:
Zaterdagochtend heb ik bij de B pony drs ring 2 moeten schrijven, was leuk omdat er veel ruitertjes in reden die ik wel vaker crosstraining geef. Waren op tijd klaar dus toen heb ik nog wat rondgewandeld en bijgekletst ;) Heb ook nog bij de DA staan kijken en realiseerde me dat t toch écht wel érrug warm was voor de paarden. Had de afgelopen 2 weken al n paar zitten dubben of ik Ungaro nou wel of niet zou scheren (normaal zijn mijn paarden altijd geschoren voor Y'steyn) omdat hij echt nog maar minimaal wintervacht had. Dus..... heb ik later die middag Ungaro toch nog maar geschoren en maar goed ook want er kwam toch heel wat haar vanaf.

Gisterochtend vroeg op, eenmaal aangekomen bij de drs ring bleek mijn tijd 1,15 naar achteren te zijn gezet dus toen hadden we opeens alle tijd :+ Ibonn was zo lief om mij de hele dag te helpen (ze was zelfs nog vroeger ter plekke dan my horse and me _/-\o_ ). Dus terug naar de vw en rustig aan voorbereiden voor drs. Proef zelf ging best aardig, maar was vooral in t begin nog wat spanning en hij viel na de 2e middengalop uit elkaar en in draf.... Was wel de enige echte fout. Had 54,5 strafpt en stond daarmee in t midden vd groep met maar enkele pt verschil vd kopgroep.
Daarna cross gelopen en toen samen met Ungaro en Ibonn naar de bokt meeting voor de foto :D Gezellie :D

Springen ging aardig, alleen was hij de laatste 2 sprongen stout en liep de een na laatste er daardoor af en was op de laatste gelukkig heel snel, dus die bleef liggen. Was op zich wel tevreden want er werden heel veel fouten gemaakt.

Daarna de cross. Had er echt zin in en Ungaro wist wat er ging gebeuren en gedroeg zich keurig :+: Was toch n beetje zenuwachtig vlak voor de start, toch wel spannend zo voor t eerst sinds bijna 2 jaar weer eerste M cross :j := Nou, Ungaro heeft t in ieder geval super gedaan! Ik wilde hem niet te zeer jagen en dus hem meer in t tempo laten lopen dat hij zelf aanbood. 1 en 2 gingen lekker, 3 land in beetje te groot, 4 vond ik tijdens t aanrijden lastig omdat je het pad niet kon zien waar je na de sprong op moest en daardoor kregen we n pasje extra, 5 piano ging goed (hij wilde het smalle Z element na de landig er wel bijnemen :+ ), 6 dikke boom ook netjes, 7abc greppel met 2 schuine bomen ook lekker (greppel moest hij natuurlijk wel n beetje op kijken), 8ab dubbel goed, 9 varkenshok was dik en sprong ook zo, tikte hij wel n beetje aan, 10ab de schuine smalle berkensprong met daarna de berkensprong met greppel ging netjes, 11 wei in goed, 12 berkenhaag ook lekker :D , 13 bak springwei in goed, 14 muur met bloemen keek hij n beetje op maar goed, 15ab opsprong met boom op heuvel ook goed (boompje wel in draf gesprongen).
Daarna kwam t water waar ik al n voorgevoel voor had dat ie toch zou gaan kijken, deed hij dus ook, dankzij wat aanmoedigingen van de zijkant :D toch in een keer over t boompje het water in en daarna eigenlijk bijna simpel in een rechte lijn vanuit draf uitsprongetje en netjes over de haag (hoogste stuk ook nog... zei daarna wel 'sorry paard' omdat ik zo safe zat dat ik voor m'n gevoel n beetje achter bleef :o . Daarna nog de dubbel met het smalle wijnvat, picknick tafel, peelbult en de bar allemaal goed :Y).
Had mn horloge verkeerd ingesteld (moet er nog ff inkomen :oo ) dus ik dacht dat ik iets van 26 sec. over de OT was, maar dat bleek dus maar 9 sec te zijn! :wow: Wat is t toch n gaaf paard :+: Ben echt mega tevreden over Ungaro's herintreden in t M :)) Hij heeft alleen Brugge in t Bo gelopen dit seizoen. Op 1 plek en 1,5 strafpt na waren we zelfs ook nog Limburgs kampioen geweest :+ maar ik ben al zielsgelukkig dat we alles lekker hebben uitgereden en hij bij de laatste keuring nog lekker fris draafde +:)+

Was weer een ouderwets gezellig en vermoeiende crossdag; helemaal kapot en al om half 11 in bed geploft maar o wat is t t toch waard :D

En nogmaals een mega thank you en *\o/* voor Ibonn!!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:47

klinkt goed suus!!! lekker dagje geweest voor jullie alle 3!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:48

Wat gaaf Suus! Weer lekker aan het crossen. Heb je nog meer op de planning staan dit jaar?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:35

Ik lees tevreden mensen, toppie! En minder tevreden verhalen, volgende keer beter!

Ik heb gisteren een erg gezellige dag gehad, gezellig wat bijgekletst en genoten van een leuke wedstrijd!

Hier ook nog een zeer tevreden verslag :D
Dit was voor mij de 1ste keer in Ysselsteyn en gelijk ook mijn L-debuut met Noes.
's Morgens al vroeg vertrokken en na nog een dutje van 2 uur onderweg eerst maar snel de cross gefietst. Kreeg toen toch wel kriebels in mijn buik
:o Maar toen ik weer terug was kreeg ik een peptalk dat we het wel konden. Eerst maar is gaan dressuur rijden. Losrijden ging wel ok, maar de hertjes naast de ring waren toch wel erg eng :+ Uiteindelijk 186 en in de middenmoot ergens. Daarna de hele cross nog een keer doorgenomen met de aandachtspunten en toen opgezadeld voor het springen. Uiteindelijk 1 balk, maar niet echt een netjes parcours :o Noes had er in elk geval zin in! Eenmaal van start in de cross waren mijn kriebels in mijn buik ook weg en kon ik weer gewoon lekker genieten. Mevrouw sprong weer erg ruig! En op het veld van 3 naar 4 werd ik helaas verblind door de zon, waardoor ik niet mooi mijn lijn van 4 naar 5 kon bepalen en dat in combi met ee mega wapper op 4 zorgde voor een 'lansloper' op 5, daarna op nieuw aangereden en geen probleem gehad. Hindernis 6abc ging ook erg gaaf!!! Alleen op 7b en 13b een minder mooie afstand maar Noes ging beide keren heel braaf af! Ik ben mega trots op mijn kleine meisje <3 ik heb weer heerlijk genoten van haar en heb nu alweer zin in Hattem!

DaniqueG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:39

zal mijn verslag ook even geven :D

heb met mijn pony voor de 2e keer in het DM gestart, de dressuur ging niet zo goed (te veel spanning)
stond dus 3e van onder met 190 punten, springen een balk meegenomen, en cross foutloos en binnen de tijd!ik was samen met nog iemand de enige die foutloos en binnen de tijd waren!dat was goed voor een 2e plaats!!
en heb ook nog DL gestart, dat ging ook goed dressuur 8ste, springen foutloos, en cross foutloos, 2 strafpuntjes voor de tijd!wat uiteindelijk een 6e plaats opleverde!

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:06

Nog steeds geen fotograven bekend van de zaterdag? Er heeft zich alleen GNS gemeld maar die was er zondag. En die Prokoni stond bij de springring en niet in de cross. Wil zo graag een crossfoto!

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:16

Volgens mij stond eventing photo in de cross, op hun site staat nog niets, alleen dat ze zaterdag en zondag in Ysselsteyn zijn geweest....
Laatst bijgewerkt door Kruidenpotje op 04-10-11 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:17

Wachten duurt altijd te lang haha

DaniqueG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:47

esterb schreef:
Nog steeds geen fotograven bekend van de zaterdag? Er heeft zich alleen GNS gemeld maar die was er zondag. En die Prokoni stond bij de springring en niet in de cross. Wil zo graag een crossfoto!

http://www.evenementenfoto.com
http://www.prokoni.de
en http://www.gns-fotografie.nl, maar die heeft alleen zondag!
en het kan zijn (die komt ook vaak op eventingwedstrijden)
dat http://www.rudolphs.de ook is geweest!maar dat is ff afwachten! verder weet ik er ook geen!maar als fotograven zich melden, komen ze op de site van ysselsteyn te staan!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:56

Handig overzichtje van de fotografen, bedankt!

Ik heb al een aparte foto van mezelf in het springparcours gevonden bij Prokoni!

Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:11

Ik heb mezelf inmiddels ook gespot.
Wat een super fijne site zeg, ingedeeld op ruiter +:)+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:59

echt een top site, en mega veel foto's van mij op mn knollie, 18! en ook supergave foto's
zien zijn manen er echt nou zo vreselijk uit, vond het zelf wel leuk?!
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:32

Aaah, nou ik je foto zie kan ik je herinneren suikermeisje.
Mijn stijl is het niet , die manen. Ik vind geknipt gewoon niet zo mooi, maar dat is persoonlijk.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:52

haha okee, maar knotjes zagen er ook niet uit bij hem. Ging het trekken, en toen stond hij stijl overeind aan de muur. En hij heeft een vrij dikke manenkam, dus dan krijg je over 3cm breedte een paar haartjes (dan is je plukje dun genoeg maar staan de haren te ver uit elkaar). En met een hengstenvlecht wat die eerst steeds had deed die zijn hoofd naar beneden en werden de manen eruit getrokken. Maar mijn moeder stond bij het springen te kijken en toen stond echt een vrouw mij helemaal af te zeiken tegen haar zoontje/dochtertje... In ieder geval hoe mijn pony eruit ziet en alles... Kan best zijn dat dat een moeder was waarvan het kind later van de pony was gevallen :P (wij stonden naast van die mensen en die moeder was kind helemaal aan het drillen, en dat kind maakte zich dus nergens druk om en was in de cross eraf gevallen bij de 1a laatste hindernis (berkenhindernisje tussen 2 bomen, die was niet eens super moeilijk/technisch/hoog). toen moest ik stiekem wel lachen, was het nou dat die wat ernstigs had, dan lach ik niet maar hij lachte nog en zat weer op zijn pony, dus het was allemaal wel oke.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:26

Kan me je nog herinneren suikermeisje, juist omwille van zijn stoere manen :D Zei gelijk tegen mijn mede-poster, leuk die manen zo, stoere pony! Ik vind het dus wel leuk maar ook omdat het bij je stevige, stoere pony past. Bij een klein, fijn vosje met veel wit zou het niet zo leuk staan :P