Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die van mij (nu) stond de eerste crossen als een dooie mus om zich heen te kijken..zo van huh..?? vandaag trok hij voor het eerst meteen zelf weg en met gas erop, maar hij moet het hele spelletje nog wat leren. Wanneer hij zich "lijp" zou gaan gedragen zal er toch echt iets moeten veranderen, want dat soort gedrag wil ik niet meer. 

bontkwagga schreef:Weet iemand welke fotograaf er bij H12 stond (de buxus haag)? Ik zag eventingphoto ook nog rond lopen tijdens de dressuur, heeft hij ook nog gefotografeerd (en bij welke sprong)?
bianca1980 schreef:bontkwagga schreef:Weet iemand welke fotograaf er bij H12 stond (de buxus haag)? Ik zag eventingphoto ook nog rond lopen tijdens de dressuur, heeft hij ook nog gefotografeerd (en bij welke sprong)?
fotograven melden zich wel in het topic. paar blz's terug werden de namen van de fotograven al genoemd : prokoni eventingphot en nog 1 volgens mij ?
volgende keer kletsen we even bij, ik was gisteren misschien een beetje teveel met mezelf bezig. Blijf je in Barchem slapen? kunnen we dan misschien gezellig wat afspreken met eten en een borreltje ofzo?
)madelene schreef:bij de finish kwam bianca nog even naar me toe, maar ik had nog teveel adrenaline (en teleurstelling over weigering) om je rustig aandacht te gevenvolgende keer kletsen we even bij, ik was gisteren misschien een beetje teveel met mezelf bezig. Blijf je in Barchem slapen? kunnen we dan misschien gezellig wat afspreken met eten en een borreltje ofzo?(en zullen we het maar niet over je actie van het verkeerde paadje hebben
)
Ik had al het idee dat je nog druk was hoor, dus ik vat het zeker niet persoonlijk op.
Heb ook nog bij de DA staan kijken en realiseerde me dat t toch écht wel érrug warm was voor de paarden. Had de afgelopen 2 weken al n paar zitten dubben of ik Ungaro nou wel of niet zou scheren (normaal zijn mijn paarden altijd geschoren voor Y'steyn) omdat hij echt nog maar minimaal wintervacht had. Dus..... heb ik later die middag Ungaro toch nog maar geschoren en maar goed ook want er kwam toch heel wat haar vanaf.
Ibonn was zo lief om mij de hele dag te helpen (ze was zelfs nog vroeger ter plekke dan my horse and me
). Dus terug naar de vw en rustig aan voorbereiden voor drs. Proef zelf ging best aardig, maar was vooral in t begin nog wat spanning en hij viel na de 2e middengalop uit elkaar en in draf.... Was wel de enige echte fout. Had 54,5 strafpt en stond daarmee in t midden vd groep met maar enkele pt verschil vd kopgroep.
Gezellie
Was toch n beetje zenuwachtig vlak voor de start, toch wel spannend zo voor t eerst sinds bijna 2 jaar weer eerste M cross
Nou, Ungaro heeft t in ieder geval super gedaan! Ik wilde hem niet te zeer jagen en dus hem meer in t tempo laten lopen dat hij zelf aanbood. 1 en 2 gingen lekker, 3 land in beetje te groot, 4 vond ik tijdens t aanrijden lastig omdat je het pad niet kon zien waar je na de sprong op moest en daardoor kregen we n pasje extra, 5 piano ging goed (hij wilde het smalle Z element na de landig er wel bijnemen
), 6 dikke boom ook netjes, 7abc greppel met 2 schuine bomen ook lekker (greppel moest hij natuurlijk wel n beetje op kijken), 8ab dubbel goed, 9 varkenshok was dik en sprong ook zo, tikte hij wel n beetje aan, 10ab de schuine smalle berkensprong met daarna de berkensprong met greppel ging netjes, 11 wei in goed, 12 berkenhaag ook lekker
, 13 bak springwei in goed, 14 muur met bloemen keek hij n beetje op maar goed, 15ab opsprong met boom op heuvel ook goed (boompje wel in draf gesprongen).
toch in een keer over t boompje het water in en daarna eigenlijk bijna simpel in een rechte lijn vanuit draf uitsprongetje en netjes over de haag (hoogste stuk ook nog... zei daarna wel 'sorry paard' omdat ik zo safe zat dat ik voor m'n gevoel n beetje achter bleef
. Daarna nog de dubbel met het smalle wijnvat, picknick tafel, peelbult en de bar allemaal goed
.
) dus ik dacht dat ik iets van 26 sec. over de OT was, maar dat bleek dus maar 9 sec te zijn!
Wat is t toch n gaaf paard
Ben echt mega tevreden over Ungaro's herintreden in t M
Hij heeft alleen Brugge in t Bo gelopen dit seizoen. Op 1 plek en 1,5 strafpt na waren we zelfs ook nog Limburgs kampioen geweest
maar ik ben al zielsgelukkig dat we alles lekker hebben uitgereden en hij bij de laatste keuring nog lekker fris draafde
voor Ibonn!!!
Maar toen ik weer terug was kreeg ik een peptalk dat we het wel konden. Eerst maar is gaan dressuur rijden. Losrijden ging wel ok, maar de hertjes naast de ring waren toch wel erg eng
Uiteindelijk 186 en in de middenmoot ergens. Daarna de hele cross nog een keer doorgenomen met de aandachtspunten en toen opgezadeld voor het springen. Uiteindelijk 1 balk, maar niet echt een netjes parcours
Noes had er in elk geval zin in! Eenmaal van start in de cross waren mijn kriebels in mijn buik ook weg en kon ik weer gewoon lekker genieten. Mevrouw sprong weer erg ruig! En op het veld van 3 naar 4 werd ik helaas verblind door de zon, waardoor ik niet mooi mijn lijn van 4 naar 5 kon bepalen en dat in combi met ee mega wapper op 4 zorgde voor een 'lansloper' op 5, daarna op nieuw aangereden en geen probleem gehad. Hindernis 6abc ging ook erg gaaf!!! Alleen op 7b en 13b een minder mooie afstand maar Noes ging beide keren heel braaf af! Ik ben mega trots op mijn kleine meisje
ik heb weer heerlijk genoten van haar en heb nu alweer zin in Hattem!
esterb schreef:Nog steeds geen fotograven bekend van de zaterdag? Er heeft zich alleen GNS gemeld maar die was er zondag. En die Prokoni stond bij de springring en niet in de cross. Wil zo graag een crossfoto!
(wij stonden naast van die mensen en die moeder was kind helemaal aan het drillen, en dat kind maakte zich dus nergens druk om en was in de cross eraf gevallen bij de 1a laatste hindernis (berkenhindernisje tussen 2 bomen, die was niet eens super moeilijk/technisch/hoog). toen moest ik stiekem wel lachen, was het nou dat die wat ernstigs had, dan lach ik niet maar hij lachte nog en zat weer op zijn pony, dus het was allemaal wel oke.