[SGW] SGW Heino 18 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:52

Oeh bah Danielle, zoiets gebeurd nou net in het pc op een sgw :(:)
Ik had d'r nooit last van, maar sinds vorig jaar zomer is het me een paar keer in een gewoon pc gebeurd dat ik gewoon strak om een hindernis heen reed .. sindsdien ben ik daar ook een beetje bang voor bij pc's op sgw :o

Mooie dressuurpunten :P

DanielleB

Re: SGW Heino 18 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:54

ja dom hé??? Ik heb mijzelf figuurlijk zo tegen mijn kop geslagen. Ze voelde zo fijn aan dus had hoop om een beetje goed te rijden (en ook nog zulke dressuurpunten achteraf!)
Maareee.. Ik wil het niet van je overnemen hoor, wil voortaan gewoon normaal het rondje uitrijden :P

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:56

Niet? Wil d'r wel vanaf :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:59

Hihi.. ik ook! Is me al een keer gebeurt om vergeten te groeten en nu dus voor het eerst verkeerd parcours, als ik nou alles bij 1 keer hou :P
Jij volgend jaar ook weer crossen?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:06

Hopelijk dit jaar nog een keertje, als paard genoeg herstelt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:19

Ok, welke heb je nog gepland staan?
Zo jammer dat ik volgend jaar dan pas weer heb.. Duurt nog zo lang!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:14

Bathmen

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:25

het parcour had er flink onder te lijden, werd gewoon helemaal kapot gereden op sommige plekken, ik ben er helaas ook afgevallen door een glij partij, erg jammer stond er goed voor en had bij de eerte styl jury ook hele hoge punten(niet dat dat wat uitmaakt maar is altijd leuk om te weten)

mijn broertje heeft de EL gewonnen

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:39

Wat jammer! Maar super van je broertje.

Dressuur en springenterrein viel me echt tegen, maar had 201 in de dressuur en foutloos gesprongen dus niets te klagen..
Cross ging fijn maar ik was in Oenkerk veel te snel dus deed hier rustig aan.. Te rustig := wel foutloos rond, genieten, 28 seconden buiten de tijd. Hartslag 60 voor en na de cross, mevrouw moest wel weer even flink spoken bij de controle. Uiteindelijk 2e, helemaal top :)

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:41

@ DanielleB: wat balen, vooral erg jammer voor de dressuurpunten. Mocht je de cros niet meer HC rijden?

@ birte: Jammer, maar de cros was voor de paarden ook bijna niet meer te rijden :n, wel goed van je broertje

Dressuur en springveld was echt drama
Uiteindelijk 203 punten voor de dressuur gekregen (1ste)
Springen ging voor geen meter pony was helemaal bang bij het warmspringen door de ondergrond. In het parcour maar gewoon doorgereden met als resultaat 3 balken
Cross ging daar in tegen heel fijn en heel rustig foutloos en nog een vrij snelle tijd

Uiteindelijk nog derde geworden (na heel lang wachten :( )

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:58

Heb het gevraagd maar het mocht niet. Later zag ik nog iemand die gediskwalificeerd werd (het liep wat in en ze had geen tijd om in te rijden ofzo dus ging het helemaal mis). Zij mocht na alle combinaties nog de cross HC starten, maar ze zei: ja ik ben de enige die dat mag.. Had echt zoiets van uhhhhhhhh dan wil ik ook! Maar goed, dan moest ik nog 2 uren wachten en moest ik er nog weer achteraan dus ik ben maar naar huis gegaan.

Goeie scores komen er voorbij!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:09

Birte, wat jammer van je valpartij! En gefeliciteerd met je broer(tje) *\o/*

Danielle, wat ontzettend jammer van je springparcours. :(:) Echt balen dat je dan geen cross meer kunt doen. En idd om nou nog 2 uur te wachten op een HC start...

Verder lees ik ook nog mooie resultaten!!

Bij ons was het eindresultaat ook niet zo goed. De dressuur ging, ondanks het slechte veld, nog wel goed. beetje op safe gereden. Geen idee wat de punten waren want die lagen er na 3,5 uur nog niet. :(
Springen ging echt supergoed. Vorig jaar wilde de pony nog niet fijn springen, toen was de bodem ook zo slecht. Hij heeft veel progressie gemaakt het afgelopen jaar en voelt zich nu veel zekerder op dit soort bodems. Hij heeft echt een ontzettend mooi, foutloos rondje gesprongen.
In de cross helaas uitgebeld op 6, de afsprong. Pony is nog niet zo bevestigd op op-en afsprongen. Vorig jaar is hij uitgebeld bij de opsprong. Dit jaar ging de opsprong in een keer goed. Maar helaas op de afsprong 3 weigeringen gekregen. Was wel een beetje zwaar gerekend door de hindernisjury. Pony stond erg te twijfelen en bij 1 pasje achteruit was t meteen een weigering. Zal formeel wel terecht zijn maar toch erg jammer. Mark had m bijna zover dat hij eraf ging.
Diepenheim is de volgende cross, hopen dat daar de op-afsprong wat later in het parcours zit.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:13

Goede scores inderdaad, iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen/winstpunten!

Ik ben ook tevreden over de prestaties van m'n vosje. Had in de dressuur 188, reed wat voorzichtig, omdat ze voor m'n gevoel nogal aan het sjouwen was in de zware bodem en wilde niet een te gehaaste proef rijden, maar er stond op de coupon 'mag wat gedurfder rijden' haha, maar vind het niet zo erg, wilde haar ook wat sparen voor het springen/cross.
Met springen was ze super fanatiek, had 1 balkje op 8, maar heel tevreden. Cross ging ook heel fijn, ze snapte al goed wat de bedoeling was (na 1 BB rondje in Oenkerk 2 weken terug), op 2/3 van de cross merkte ik dat ze moe begon te worden, dus heb water maar vanuit een drafje gedaan (alternatief) en bij de hindernis in de bak stond ze bijna stil, maar sprong toch nog, resultaat: foutloos gereden :D Denk dat ik wel tijdstrafpunten heb, heb m'n stijlbeoordeling /uitslagen niet afgewacht. Vosje mag zeker vaker mee crossen, als de conditie top is, denk ik dat ze best hoog kan eindigen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:38

Heb je nog wel voorbij zien komen Marije. :D Zei nog tegen m'n dochter: "kijk, daar zijn ze ook creatief met de verfkwast langs geweest met inkleuren"

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:37

Anne_GTI schreef:
Heb je nog wel voorbij zien komen Marije. :D Zei nog tegen m'n dochter: "kijk, daar zijn ze ook creatief met de verfkwast langs geweest met inkleuren"

Dat heb ik gister vaker gehoord haha :)

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:51

Hé Danielle, jammer zeg dat je de verkeerde hindernis reed met springen. Ik reed net achter je en zag 't gebeuren... zo balen!
Ik ben erg tevreden over mijn eerste cross! Met dressuur 198 punten en 1 balk met springen. Paard sprong super in de cross! Alleen één weigering op de afsprong en heb toen maar de alternatieve route genomen. Dus natuurlijk was mijn tijd veel te langzaam, maar ik was erg tevreden :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:15

Mijn verslagje dan maar! ( B paarden)
ik ben heelhuids teruggekomen uit de blubberzooi!
zelfs zonder hulp van de tractor uit de blubber weggekomen smiddags rond 17u ;-) met dank aan mijn moeders auto met 4 wiel aandrijving !

het was super nat en blubberig, dus heb ik voorzichtig gereden. Ik was nr 93, dus je kan je voorstellen dat het al lekker omgewoeld was.

dressuur netjes, maar wat vlak, 192pnt.

springen was ik iets te voorzichtig ivm de gladheid waardoor 2 weigeringen( kijkerig toen we op het juryhok af moesten springen....) en 1 balk ( 16 strafpunten). gelukkig wel door naar de cross! ik heb nog nooit zo slecht gesprongen ;-)

met inspringen voor de cross voelde hij niet echt safe aan, rennerig en oncontroleerbaar. In de cross wel fijn te rijden gelukkig, alles in 1x gesprongen, maar 1 langsloper gehad, dus 20 pnt. moest over de oxer ( 11) meteen links af naar de opsprong die er op 4 galopsprongen achter stond. moest door de kuil,die volgelopen was met water, hij sprong over die waterplas en toen haalde ik de opsprong niet meer, moest omkeren en het was daar heel krap, dus ik kon niet anders dan mijn eigen lijn kruisen en dat telde dus als weigering.
wel tevereden hoor, ging goed na een tijd niet gecrosst te hebben!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:30

ik was nummer 122 ook B paarden :+ en wat een modder niet meer normaaal. ahaha
Wij hebben ook 4 wiel aandrijving. :D en kwamen er ook zo uit. maar de rest moest er allemaal uitgesleept worden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:42

@Marlien: Netjes debuut!
@Annika: Met jou heb ik nog even gepraat voor de start zie ik nu.. Jammer dat je in de cross nog een langsloper had, dat stukje was inderdaad wel pittig.
@Marielle: Kan me voorstellen dat jij nogal in de modder reed, net nadat ik afgezadeld had kwam die dikke onweersbui..

Wij kwamen er niet zelf uit haha, hebben paardje uit de trailer gehaald, trailer los gemaakt, auto stukje naar achteren laten trekken en zelf weg gereden, trailer erachter aan laten slepen, weer vast aan auto en paardje er weer in :)

Weet iemand wanneer de uitslagen online komen? Ik ben wel heel benieuwd naar m'n tijd en stijlcijfer :)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:06

ik ben ook benieuwd.!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:08

uitslagen staan al online!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:24

Annika, er was nog een pony eerder ook zo creatief op de laurier maar die kruiste de lijn denk ik niet. Heb het met enige verbazing gade geslagen. Was een nummer in de begin 40. Die sprong de laurier op rechts, pony zag dat gat met blubber en draaide accuut om en sprong terug. Vervolgens ging ze tussen de bomen door om na dat blubbergat weer in die kuil te komen en sprong er netjes via de opsprong weer uit. Dat werd niet gerekend als weigering. Die van jou vind ik ook dicutabel als ik het zo lees.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:48

Lees op uitslagen net dat ik behoorlijk traag was haha, 5.3minuten :+ Stijlcijfer: 5,95, had al even hier op Bokt gezocht, waarschijnlijk wordt het afgerond naar een 6 en zijn mijn 1e 2 winstpunten binnen :D

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:43

ik zag net dat ik als enige in het hele deelnemersveld bij de paarden te snel heb gecrosst?! ik kan me het haast niet voorstellen, ik ging echt niet harder dan anders, en tot nu toe altijd zo'n 20-30 seconden te langzaam geweest in voorgaande crossen!
ach ja, mijn paard heet dan toch niet voor niets "Quick" ;-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:37

het lijkt me trouwens heel sterk dat je te snel was, je moet namelijk 32 sec te snel hebben gereden en ik zag dat je een weigering had. Volgens mij is dat daarom onmogelijk en ik ga er eerlijk gezegt van uit dat het een fout in de uitslag is :o