Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SaskiaStar schreef:EvelienH schreef:Ik ben ook tevreden over mijn dubbel L debuut! Eerst mocht Wendel, dressuur ging redelijk, 186 punten. Springen foutloos en 3 weigeringen in de cross. Ze had een beetje moeite met op gang komen, mede doordat er geen cross hindernissen waren om los te springenNa hindernis 5 pakte ze weer super aan! Ben tevreden, ze moet gewoon meer vertrouwen krijgen en dan komt het allemaal goed.
Met Capri heb ik maar kort los kunnen rijden met dressuur, hij was erg gespannen in de ring. Had 193 punten. Springen onterecht een weigering aangerekend, paard staakte maar niet in de buurt van een hindernis. Ringmeester vroeg nog; Doet hij dit vaker zo uit het niets, uhhh ja, hij is niet helemaal normaal.Heb het er met een aantal mensen over gehad en ze vonden het allemaal raar dat het als weigering is aangerekend. Daarnaast 2 voor tijd door zijn gekl**t. Cross foutloos en zelfs gecontroleerd, soms wel met grof geweld maar je moet ergens beginnen.
Uiteindelijk 30 sec. te langzaam. Ging eigenlijk heel fijn behalve dat hij weer zo belachelijk groot het water insprong. Hij is bang van water en het lijkt wel alsof hij denkt; Als ik nou heeeel groot inspring, spring ik misschien wel over het water.
Landde ergens middenin de waterbak en was blij dat ik geen gewone cap op had.
Menneer was ook met starten weer zo debiel aan het doen, met 4 benen de lucht in, steigeren, bokken, dat paard weet echt niet wat hij met zijn spanning moet doen.
Zal morgen even alles lezen, ga nu lekker douchen en
Bij het gewone springen is staken idd een ongehoorzaamheid dus 4 strafpunten ongeacht of je in de buurt van een hindernis bent lees maar na in het springregelement.
In de cross kan je alleen een weigering krijgen bij het aanrijden van een hindernis.
Mootje schreef:Er is ook niets mis mee, maar ik wil geen hindernis springen waar mijn paard zo ongeveer zijn nek over breekt omdat hij op een hoogte staat dat hij er toch geen moeite voor doet.
Ik vind dat je moet kunnen inspringen op de crosshoogte op 1 of twee crosshindernissen.
Dat is ook een reden om volgend jaar niet naar Lisse te gaan. Vooral met jonge/ onervaren paarden is het gewoon fijn dat je even los kan springen. De paarden die al meer seizoenen hebben gelopen weten toch wel wat er van hun verlangd wordt, dan is het niet zo'n drama. 
Citaat:HOOFDSTUK 2 - ORGANISATIE EN VERLOOP VAN DE WEDSTRIJD
Artikel 312 - Algemeen
1. Voor alle wedstrijdonderdelen moeten er goede mogelijkheden zijn om los te rijden.
2. De wedstrijdgevende organisatie stelt op het inspringterrein en bij de start van
de cross-country tenminste één rechte hindernis en een breedtehindernis op. Deze
hindernissen dienen afgevlagd te zijn.
SaskiaStar schreef:De bedoeling was dat de 1e hindernis van de BB zou blijven staan voor het inspringen maar volgens mij was de bodem daar na de BB niet goed genoeg meer en hebben ze hem afgebroken.

SaskiaStar schreef:De bedoeling was dat de 1e hindernis van de BB zou blijven staan voor het inspringen maar volgens mij was de bodem daar na de BB niet goed genoeg meer en hebben ze hem afgebroken.
Het dressuurterrein en de inspringbak waren in ieder geval een stuk verbeterd ondanks dat er zondag grote plassen stonden in de inspringbak maar dat was beter dan vorig jaar toen die heel erg mul was.