[SGW] SGW Lisse 2010 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: SGW Lisse 2010 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:18

Er is ook niets mis mee, maar ik wil geen hindernis springen waar mijn paard zo ongeveer zijn nek over breekt omdat hij op een hoogte staat dat hij er toch geen moeite voor doet.
Ik vind dat je moet kunnen inspringen op de crosshoogte op 1 of twee crosshindernissen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:18

SaskiaStar schreef:
EvelienH schreef:
Ik ben ook tevreden over mijn dubbel L debuut! Eerst mocht Wendel, dressuur ging redelijk, 186 punten. Springen foutloos en 3 weigeringen in de cross. Ze had een beetje moeite met op gang komen, mede doordat er geen cross hindernissen waren om los te springen :? Na hindernis 5 pakte ze weer super aan! Ben tevreden, ze moet gewoon meer vertrouwen krijgen en dan komt het allemaal goed.
Met Capri heb ik maar kort los kunnen rijden met dressuur, hij was erg gespannen in de ring. Had 193 punten. Springen onterecht een weigering aangerekend, paard staakte maar niet in de buurt van een hindernis. Ringmeester vroeg nog; Doet hij dit vaker zo uit het niets, uhhh ja, hij is niet helemaal normaal. ;) Heb het er met een aantal mensen over gehad en ze vonden het allemaal raar dat het als weigering is aangerekend. Daarnaast 2 voor tijd door zijn gekl**t. Cross foutloos en zelfs gecontroleerd, soms wel met grof geweld maar je moet ergens beginnen. :D Uiteindelijk 30 sec. te langzaam. Ging eigenlijk heel fijn behalve dat hij weer zo belachelijk groot het water insprong. Hij is bang van water en het lijkt wel alsof hij denkt; Als ik nou heeeel groot inspring, spring ik misschien wel over het water. :+ Landde ergens middenin de waterbak en was blij dat ik geen gewone cap op had. :P
Menneer was ook met starten weer zo debiel aan het doen, met 4 benen de lucht in, steigeren, bokken, dat paard weet echt niet wat hij met zijn spanning moet doen.

Zal morgen even alles lezen, ga nu lekker douchen en :Z

Bij het gewone springen is staken idd een ongehoorzaamheid dus 4 strafpunten ongeacht of je in de buurt van een hindernis bent lees maar na in het springregelement.
In de cross kan je alleen een weigering krijgen bij het aanrijden van een hindernis.

Mm dan kennen heel veel jury's het regelement niet, heb dit wel eens vaker gehad en nog nooit een weigering aangerekend gekregen. Trouwens een rare regel. :+

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:19

Ja moet ook heel eerlijk bekennen dat mijn moeder mij erop moest attenderen dat het de inspring sprong was hoor, dacht dat het iets met de BB te maken had :+
Misschien heeft het toch iets te maken met de verantwoordelijkheid ofzo. Dat als het hoger is dat toezicht dan verplicht is? Al hadden ze dan ook iets neer kunnen leggen meer richting starthok dan kon het vanuit daar nog in de gaten gehouden worden mocht er iets gebeuren.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

Waaom je heb toch al in gesprongen?
even een natuurlijk dingetje voor het voorbereiden dat hij die andere dingen weer moet springen en dan de cross in.
Ik vond m ook wel oke

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

Mootje schreef:
Er is ook niets mis mee, maar ik wil geen hindernis springen waar mijn paard zo ongeveer zijn nek over breekt omdat hij op een hoogte staat dat hij er toch geen moeite voor doet.
Ik vind dat je moet kunnen inspringen op de crosshoogte op 1 of twee crosshindernissen.

_/-\o_ Dat is ook een reden om volgend jaar niet naar Lisse te gaan. Vooral met jonge/ onervaren paarden is het gewoon fijn dat je even los kan springen. De paarden die al meer seizoenen hebben gelopen weten toch wel wat er van hun verlangd wordt, dan is het niet zo'n drama.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:21

Vroeger had Lisse niet eens een inspringhindernis, dus er zit verbetering in :D

Dit staat trouwens in 't reglement:
Citaat:
HOOFDSTUK 2 - ORGANISATIE EN VERLOOP VAN DE WEDSTRIJD
Artikel 312 - Algemeen
1. Voor alle wedstrijdonderdelen moeten er goede mogelijkheden zijn om los te rijden.
2. De wedstrijdgevende organisatie stelt op het inspringterrein en bij de start van
de cross-country tenminste één rechte hindernis en een breedtehindernis op. Deze
hindernissen dienen afgevlagd te zijn.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:28

Ik vond de inspring hindernis ook niet de moeite waard. Heb hem ook niet gesprongen, had niet het idee dat het iets toe zou voegen, hij was hooguit 30cm hoog. Ik snap niet dat ze op dat lange pad niet de eerste hindernis voor de BB hadden laten staan, dat was een stuk beter inspringen geweest! Verder vond ik het wel een top wedstrijd, goed geregeld, vriendelijke mensen en een erg leuke cross!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:31

Waar blijven de foto's van leukopdefoto nou. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:34

Die waren er toch niet, Eef?
Ik vind het ook een leuke wedstrijd, en lekker dicht bij huis O:)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:35

EvelienH schreef:
Waar blijven de foto's van leukopdefoto nou. :P

Dat vraag ik me ook af.
Ze waren er wel, ik heb ze nog gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:36

De bedoeling was dat de 1e hindernis van de BB zou blijven staan voor het inspringen maar volgens mij was de bodem daar na de BB niet goed genoeg meer en hebben ze hem afgebroken.

Het dressuurterrein en de inspringbak waren in ieder geval een stuk verbeterd ondanks dat er zondag grote plassen stonden in de inspringbak maar dat was beter dan vorig jaar toen die heel erg mul was.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:36

Voor mij niet heel dichtbij, maar vrienden van mijn ouders wonen in Lisse. Zij hebben helemaal niks met paarden maar vroegen al jaren wanneer ik nou eens mee kwam doen, want ze gaan elk jaar kijken. Dit jaar kwam het er eindelijk van en hadden ze gelijk de hele vriendengroep maar uitgenodigd, had echt heeeeel veel fans! Heb ze gelukkig niet teleurgesteld! Ik rijd deze wedstrijd graag volgend jaar weer!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:38

Volgens mij waren ze er ook, hou de site gewoon goed in de gaten. Vond Lisse trouwens wel een leuke cross, ookal is het niet echt in de buurt.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:38

SaskiaStar schreef:
De bedoeling was dat de 1e hindernis van de BB zou blijven staan voor het inspringen maar volgens mij was de bodem daar na de BB niet goed genoeg meer en hebben ze hem afgebroken.

Dan was de bedoeling wel goed dus! Heb het pad daar een keertje heen en weer gegaloppeerd, heb echt niks raars aan de bodem daar gezien. Maargoed, ze zullen hun reden er ongetwijfeld voor gehad hebben!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:18

Ik heb een mail gestuurd naar leuk op de fot of ze foto's hebben gemaakt en wanneer die dan online komen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:40

We wachten geduldig af O:)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:57

SaskiaStar schreef:

Het dressuurterrein en de inspringbak waren in ieder geval een stuk verbeterd ondanks dat er zondag grote plassen stonden in de inspringbak maar dat was beter dan vorig jaar toen die heel erg mul was.

Dit was ook het geval hoor, de eerste hindernis van de BB stond er netjes :j
Tenminste wel op zaterdag middag ;)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:21

Hmm, ik heb toch echt op zaterdagmiddag dat hele pad afgegaloppeerd maar geen hindernis gezien, da's toch heel vreemd! Ik startte wel aan het eind van de klasse, dus daar zou het aan kunnen liggen, was startnummer 74.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:15

Op zondag stond tie er ook niet meer maar lagen er wel planken over een waterplas daar bleek een groot gat te zitten vandaar dat ik er van uit ging/ga dat de grond te slecht was geworden.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:34

Leuk op de foto is niet geweest:(
Dit stuurde ze:

Beste Isabelle,

Helaas niet. Die datums waren wij bezet voor fotografie in Zevenhoven.

Met vriendelijke groeten,

Yphoto
Peter van der Panne

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:24

Maar welke fotograaf is er dan wel geweest? Dat moet de organisatie misschien wel weten?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:35