[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:36

Ik heb om dezelfde reden als Roos ook problemen met punt vormige stiften. Ik heb meerdere paarden gehad die hiermee de kroonranden van de andere benen hebben beschadigd.
In Tongeren was de bodem ook hard ik heb daar hele kleine vierkante stiften ingedraaid.

Scum

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:37

Daar ben ik dan ook wel bang voor Billy. Maar met vierkante zouden ze dat natuurlijk ook kunnen doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:39

Met vierkante heb ik hier nog nooit last van gehad en met die puntjes al te vaak......

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:41

Om die reden draaien wij ook meest de punten aan de buitenkant en vierkant aan de binnenkant. Mijn crossbeschermer achter is nl. al eens als gevolg van een "dwarse" aktie :( niet van Max behoorlijk gescheurd (ballistic nylon) door een puntige stift! het been was gelukkig nog heel

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:49

Ik lees hele uiteenlopende verslagen over VP....
En wat een verschrikkelijk rot ongeluk :( Echt afschuwelijk om zo je paard te verliezen.

Persoonlijk heb ik een fijne dag gehad in Zeeland. Het was mijn eerste Z cross met Milord, en dat terwijl ik voorheen altijd riep dat ik voor altijd in de L van Levenslang zou blijven rijden :Y)
Het was met dressuur even wennen in de grote baan, we stonden bij het afgroeten bijv op de I in plaats van op de L :+
Hij liep verder een nette proef, ruim 64%.
Springen ging redelijk, 2 balken. De cross ging echt super, nergens problemen gehad alleen de brug-koe-koe stond in een onmogelijke lijn. Wel geprobeerd, maar niet gelukt omdat ik er na de brug half naast lag :D Dus flink tijd gekost ivm omrijden tussen brug en eerste koe en nog een volte gedraaid tussen koe a en koe b.
Paard was, naast dat het een lastige lijn was ook nog eens flink kijkerig op deze "beesten".
De rest van de cross ging echt heerlijk, dus ben dik tevreden op een 10e plek beland in de uitslagenlijst.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:51

Net debuut Bento!!!

Wow jullie gaan super Corien!!

En een extra dikke :(:) voor Simmie en Shanouk, wat onwijs jammer!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:01

coydog schreef:
Gisteren heb ik als fan een middag meegelopen, erg leuk om het zo eens mee te maken.
Een aantal van jullie heb ik wel gezien maar weet niet meer welke naam nu bij welke combinatie hoorde.
Heeft me wel over de streep getrokken om volgend jaar de oefencross mee te rijden met onze tinker, Z zal hij niet halen maar voor de lol mag alles wat binnen bereik ligt toch ;)

Dat is super Cora :j Volgens mij kun je op dat terrein ook oefenen (of in ieder geval worden er weleens trainingen gegeven). Wellicht kun je hem dan e.e.a. al laten zien.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:35

Bento wat een mooi debuut! En dan te bedenken dat we min of meer gelijk begonnen met onze knollies in de B en nu ben jij gewoon Z :oo

Gaaf hoor, gefeliciteerd! Zie ik je in Vlietland nog rijden??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:01

Goed gedaan Suus, maar ik had je al irl gesproken.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:13

Thanks dames! Ben ook erg blij met mijn ventje <3

MJ: hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag :D En ja, ik heb voor Vlietland ingeschreven
Simmie: ik baalde plaatsvervangend enorm voor je, sprak Hans er nog even over... :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:21

Bento1988 schreef:
Simmie: ik baalde plaatsvervangend enorm voor je, sprak Hans er nog even over... :(

Thanks. Sim was echt :r .
Hans vertelde inderdaad dat jullie nog even hadden staan praten. Hij zei nog dat je "jaloers" was op de springtechniek van mijn paard. Maar ja, daar heb je zo weinig aan he? Dan liever een technisch minder goede springer. Ik zou tekenen voor een balkje (of twee). ;)

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:51

Haha, misschien moet je Miel eens een paar keer springen, die gaat echt altijd door en peinst er niet over om te stoppen. Daar is hij veel te onhandig voor :+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:59

Wat een vreselijk ongeval!
voor iedereen die betrokken was bij dit paard, heel veel sterkte.

Groetjes,Mel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:24

Hé Suus, goed gedaan hoor van jou en Miel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:47

Bento super mooi debuut dus!!
Vond idd de lijntjes idd pittig staan die koetjes :=

Withacella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:04

Even een reactie op dat ongeluk met mijn paard. Het is inderdaad heel erg veschrikkelijk wat er is gebeurt. Mijn paard wilde via de route die ze gewent is (het was eigen terrein) naar stal of wei en ging niet over het bruggetje richting de finish. Ze draaide om en verdraaide daarbij de koot die verblijzeld was, echt heel erg om je paard zo te zien staan en te verliezen. Er was geen andere keuze dan ze in te laten slapen.

Trouwens het was niet het paard dat zo gilde maar ik, de eigenaresse en amazone van Parana.

Het is niet bevatten dat het gebeurt en het had helemaal niks met de cross hindernissen te maken. Ze wilde gewoon via de voor haar normale route naar stal of wei en draaide heel erg ongelukkig om.

Vind het wel fijn zoveel lieve reacties te ontvangen per mail, sms en ook via Bokt. Bedankt.

Corine.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:17

Corine, lees je verhaal met kippenvel op mijn armen. Wat een vreselijk ongeluk en ik kan me voorstellen dat helemaal van slag was en bent. heel veel sterkte.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:19

knap van je dat je het voor mekaar krijgt om een reactie te schrijven, veel sterkte!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:20

Corine, Wat een nare samenloop van omstandigheden! Vreselijk om op deze manier je paard te verliezen. Heel veel sterkte.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:37

Sterkte Corine. Ik sluit me aan bij Madelene, knap dat je hier je reactie hebt geplaatst.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:38

Veel sterkte Corine, wat een ongelofelijke pech heb je gehad...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:40

Heel veel sterkte Corine, verschrikkelijk wat er gebeurd is!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:40

Heel veel sterkte Corine.
Zoiets is zo onwerkelijk, kan me voorstellen dat je het dan slecht hebt.
Werd er echt even emotioneel van toen ik het hoorde.
Laatst bijgewerkt door coydog op 26-05-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:42

Corine, ik heb enorm veel respect voor je reactie hier! Ik was nog op het terrein toen het gebeurde, we waren er helemaal beroerd van. Ik wens je heel erg veel sterkte, het moet echt verschrikkelijk zijn om zo je paard te verliezen en ook steeds weer te zien waar het gebeurd is.

Withacella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:43

Ik wilde mijn reactie plaatsen om indianeverhalen te voorkomen. Had al te horen gekregen dat ik over de laatste hindernis gevallen was en eronder lag maar dat is niet waar. Ik heb gewoon een hele fijne oefencross gereden en alle hindernissen zonder problemen genomen. Alleen de laatste 10 meter naar de finish toe..............

De organisatie van de SGW treft dan ook totaal geen blaam, de hindernissen waren gewoon heel erg goed te doen en alles is heel netjes, snel en goed afgehandeld. Het blijft natuurlijk enorm zuur en ben ook heel verdrietig om het verlies van Parana.