[SGW] Instructie met oefencross Wieringerwerf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Instructie met oefencross Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 20:06

Dat is niet erg, als ze maar mee is!
Maar ik ga nu nog even tv kijken, ik moet morgen om 6 uur vertrekken dus ook niet al te laat naar bed vanavond!

Tot morgen! :D

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 07:41

Ik ga inpakken en die kant op, jammer dat het vanochtend regent maar het zou vanmiddag opklaren. Als de grond het maar een beetje houd!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 07:57

Wij gaan met een half uurtje weg :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:08

Zo, ik ben terug.
Olivier deed het echt super, hij wilde weer zóóó graag. Heerlijk dat hij weer enthousiast is.
Helaas viel mijn man van zijn paard, hij kreeg daarbij de paardenhoef tegen zijn cap aan en was even de weg kwijt. Paard gevangen door omstanders. De beugelriemen waren zoek, daar kwamen mensen mee aan. Mensen hielden zijn paard vast, hielpen mee zoeken naar de beugels en deden ze eraan. Echt helemaal super, al die hulp.
Bedankt daarvoor!

Ik heb nog wat sprongen genomen maar mijn man was echt niet helemaal helder meer. Ik ben toen ook maar gestopt, ik maakte me toch een beetje zorgen.

Ik heb ondanks de regen en de val van mijn man een heel goed gevoel over gehouden aan vandaag. Op naar de sgw over 3 weken!!!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:11

ik ben gister geweest en vond het super om een keer te doen! Dit was de aller eerste keer en ik vond de hoogte zo echt prima, zat bij een paar paarden in het groepje en voor hun was het inderdaad een galopsprong bij vele sprongen maar voor mijn pony was het toch af en toe wel een flinke sprong!
we hadden wel heel veel weigeringen hoor maar uiteindelijk toch alles gesprongen en dat was boven verwachting!!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:00

bvw volgens mij stond jij naast mij met je auto/trailer. Als je in de auto zat stond ik links :P

Ik vond het erg leuk. En de sprongen waren hoog genoeg :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:06

Ik zat nu in groep 5 inplaats van in groep 3. Want onze instructrice was niet komen opdagen :P

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:25

Damelza, ik hoorde je les te geven maar de organisatie had mij helemaal niet op de hoogte gebracht :) ik werd om 9 uur gebeld of ik al onderweg was..ze hadden post naar mijn oude adres gestuurd.. een misverstand dus, de 2e groep van 11 uur heb ik gelukkig nog wel les kunnen geven.

even over de hindernissen.
er stonden dit jaar helaas inderdaad minder hindernissen, dit is waarschijnlijk een mis comunicatie geweest bij het bespreken.
er horen inderdaad nog 2 witte hekken te staan en een aantal boomstammen, ook een dikke boom uit het water misde we.

het is ook al door de meeste instructeurs aan de organisatie vermeld.

groeten daphne

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:29

heleenxx schreef:
Zo, ik ben terug.
Olivier deed het echt super, hij wilde weer zóóó graag. Heerlijk dat hij weer enthousiast is.
Helaas viel mijn man van zijn paard, hij kreeg daarbij de paardenhoef tegen zijn cap aan en was even de weg kwijt. Paard gevangen door omstanders. De beugelriemen waren zoek, daar kwamen mensen mee aan. Mensen hielden zijn paard vast, hielpen mee zoeken naar de beugels en deden ze eraan. Echt helemaal super, al die hulp.
Bedankt daarvoor!

Ik heb nog wat sprongen genomen maar mijn man was echt niet helemaal helder meer. Ik ben toen ook maar gestopt, ik maakte me toch een beetje zorgen.

Ik heb ondanks de regen en de val van mijn man een heel goed gevoel over gehouden aan vandaag. Op naar de sgw over 3 weken!!!

Balen Heleen, hoe gaat het nu met je man? :(:)

Mooi dat je fijn heb getraind :D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:33

Ik ben ook weer thuis en zit nog lekker na te genieten.
Onze eerste oefencross en zeker niet de laatste! :))
Het ging af en toe wat moeizaam, Norge vond het ó zo leuk, maar wel heel spannend. :') Wel lief om te zien, ze wou graag springen voor me, maar ze durfde gewoon niet in 1 keer, eerst even snuffelen en dan springen. :)

Oefencross rondje ging ook boven verwachting, maar 2x stilgestaan bij de boomstammen voor een riviertje, maar ook daar uiteindelijk overheen. De tonnen op de berg nog een keer geprobeert, maar een heuvel op en dan nog springen vind ze helemaal moeilijk, dus daar maar gewoon omheen gegaan. :9
Doodop waren we beide, maar we hebben echt genoten. :)
Haha, volgens mij hebben heel wat mensen om ons kunnen lachen.. :')

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:09

Ik zat in groep 9, met grote schimmel :) Hij deed het super!
Les ging erg fijn, hij was alleen in het begin één van de pittige paarden in de groep, zo nu en dan een bommetje maar dat ging vrij snel beter.

Alleen even een kijkje op de tonnetjes genomen verder alles zomaar :D heel simpel en heel fijn! Oefencrossje wou ik wat gas geven maar kwam ik veel combinaties tegen waar we niet makkelijk om heen konden. Maar ben heel trots op mn grote Vent :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:49

MelanieB schreef:
Balen Heleen, hoe gaat het nu met je man? :(:)

Mooi dat je fijn heb getraind :D

Bedankt, het gaat wel weer goed met hem nu.
Hij heeft even een uurtje geslapen vanmiddag en daarna was hij er wel weer. Toevallig had hij volgende week toch nog een afspraak bij de osteopaat staan, dus die kan hem mooi weer oplappen.
Wel jammer, vorige week in Renswoude was hij er ook al afgevallen, niet goed voor het zelfvertrouwen...
Hij begon er zelf al over niet op de sgw te starten over 3 weken, maar dat moet hij toch gewoon kunnen doen. Eerst maar weer eens wat springlessen in de tussentijd, dan zal het wel weer gaan.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:15

Nog mensen die toevallig foto's hebben gemaakt? :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:47

Mijn foto's waren te donker óf overbelicht. :=

Wat sneu, Heleen! Gelukkig dat 't alweer wat beter met 'm gaat!

starremans schreef:
er stonden dit jaar helaas inderdaad minder hindernissen, dit is waarschijnlijk een mis comunicatie geweest bij het bespreken.
er horen inderdaad nog 2 witte hekken te staan en een aantal boomstammen, ook een dikke boom uit het water misde we.

Ah, da's fijn om te lezen. :)

Ik heb best wel fijn gereden... paard was af en toe best heftig... ze wil 't liefst achter de andere paarden aan. Eigenlijk wil ze gewoon als eerste. :D
Tot mijn grote verbazing pakte ze alle hindernissen in één keer... al moest ze op de tonnetjes wel even goed kijken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:24

XxDamelzaxX schreef:
bvw volgens mij stond jij naast mij met je auto/trailer. Als je in de auto zat stond ik links :P

Ik vond het erg leuk. En de sprongen waren hoog genoeg :P

Wist niet dat ik naast een bokker stond!
Maar Frits valt wel op, en ik heb in je profiel gespiekt en we waren idd buren :P

Frits deed het wel heel goed vandaag, in de les was Frits weer gewoon "Frits"
In de oefencross deed hij het heel braaf, alles foutloos gedaan en op het water had hij heel even gekeken maar er uiteindelijk wel zelf in! :D

Heb al heel veel zin in de cross over drie week!

Heleen, gelukkig is alles goed afgelopen! Hij kwam ook wat ongelukkig terecht maar zijn paard is ook een heet beestje zeg!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:36

bvw schreef:
Maar Frits valt wel op

Inderdaad! :D Herkende 'm meteen!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:48

Puera schreef:
bvw schreef:
Maar Frits valt wel op

Inderdaad! :D Herkende 'm meteen!

Heb ik jou dus toch ook goed herkend, je kwam me zo bekend voor maar kon even niet plaatsen waarvan.... maar ben er achter! Ermelo! Jullie zaten een enkele keer bij ons in de les :) die ene les die niet zo goed ging en ik was niet degene van de vos maar die van die grote bruine.

m'n paardje doet me steeds meer verbazen heeft het eerste rondje meteen alles gesprongen met instructie. Oefenrondje vond hij die buizen voor de greppel toch wel erg spannend... en bij de wijnvaatjes kon hij wel erg snel stoppen en omkeren op een heuveltje zodat ik er naast lag :z Verder leuke cross en leuke begeleiding. alleen toch jammer van die witte hekken :o

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:55

Oh wacht, van groep 8 zeker? :D Hebben wij niet op de maandagmiddag bij jullie gereden, toen 't zo chaotisch was na de veranderde lesindeling?

Zat jij bij mij in de groep? :oo

Je had me even aan m'n jasje moeten trekken! :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:59

Puera schreef:
Oh wacht, van groep 8 zeker? :D Hebben wij niet op de maandagmiddag bij jullie gereden, toen 't zo chaotisch was na de veranderde lesindeling?

Zat jij bij mij in de groep? :oo

Je had me even aan m'n jasje moeten trekken! :P

Klopt! toen wij die 2 meisjes nog miste die de volgende dag pas kwamen en bij jullie ook iets niet goed was gegaan.
Zat in groep 2... vanmorgen om 9 uur. Zag je toevallig staan toen je je ging afmelden (of was dat weer iemand anders) en ik wist het ook niet zeker en wist ook niet waar van ik je herkende... tot ik je onderschrift toevallig zag :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:02

starremans schreef:
Damelza, ik hoorde je les te geven maar de organisatie had mij helemaal niet op de hoogte gebracht :) ik werd om 9 uur gebeld of ik al onderweg was..ze hadden post naar mijn oude adres gestuurd.. een misverstand dus, de 2e groep van 11 uur heb ik gelukkig nog wel les kunnen geven.

groeten daphne

Oh, maakt niet uit hoor. Ik kwam nu in een groepje met 3 andere van de club waar ik rij en met nog wat
aardige mensen. Dus ik ben goed terecht gekomen :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:13

vibabu schreef:
Klopt! toen wij die 2 meisjes nog miste die de volgende dag pas kwamen en bij jullie ook iets niet goed was gegaan.
Zat in groep 2... vanmorgen om 9 uur. Zag je toevallig staan toen je je ging afmelden (of was dat weer iemand anders) en ik wist het ook niet zeker en wist ook niet waar van ik je herkende... tot ik je onderschrift toevallig zag :o

Dan heb ik de goeie voor me. :j Heb me vanochtend inderdaad afgemeld voor de cross, alleen de instructie meegereden.

Bokt maakt de wereld klein. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:16

Dat is zo! :D
Maar ook wel heel gezellig :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:18

bvw schreef:
Dat is zo! :D
Maar ook wel heel gezellig :P

Ik vond het ook leuk om jou te ontmoeten vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:50

Zo alles weer ontbaggerd, paarden weer heerlijk op stal, spullen opgeruimd en zelf ook weer schoon en een gevuld buikje en nu relaxed op de bank. Was leuk vandaag, super weer, het werd droog toen we aan het opzadelen waren, maar zoals hier al gezegd, beetje weinig sprongen en alles zeer laag en eenvoudig behalve de route dan, 2x de weg kwijt geraakt, blondje die ik ben. Wel veel kunnen oefenen met het wegrijden bij andere paarden vandaar dat ik ook de weg 2 keer kwijtraakte smiddags aangezien ik sochtends alle laantjes van het bos heb gezien en totaal niet op de weg die we moesten afleggen heb gelet.
Al met al prima vermaakt maar ik voel me niet goed voorbereid op de B cross over 3 weken, maarja we zien wel, ik weet het toch nooit met mijn witte dame, ligt altijd aan haar bui! Mijn vriend heeft het ook prima naar zijn zin gehad, paard is nog erg onervaren dus zeker voor hem is iedere ervaring nog meegenomen, zijn paard vond alleen de ton op de heuvel eng, en was toen hij alleen in het bos was iets kijkerig.
Prima daggie dus weer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:56

Zaten jullie in de laatste groep, met die twee schimmels?