[SGW] SGW Maarsbergen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:44

bvw, z'n manen inderdaad, tof.
TeeGee, ik blijf het zeggen, dat borsttuig :~
legata, van harte!

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:09

Amber_

Re: SGW Maarsbergen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:09

Zo hee Shanoek !! Water is echt gaaf :))

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:35

Shanouk; ik heb van jou nog 2 foto's, maar moet ze nog uploaden. Zijn niet ubermooi :n
Laatst bijgewerkt door Sim op 29-06-09 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraag om foto's verwijderd. Stuur de betreffende fotograaf een pb!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:48

mooie foto's van Shanouk! :)

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:24

Beetje laat verslag, maar mijn sgw maarsbergen was zeer geslaagd.

186 in dressuur en 5e, springen foutloos en cross ook.
Ik was 1 sec. te laat gefinisht. Dat kostte me de eerste plek. Dus uiteindelijk 2e waar ik zeeer tevreden mee was!

Andere paard ook gereden in de oefencross, Was ook erg fijn en foutloos.

Kortom heerlijk weekend :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:36

Gefeliciteerd!
Jammer van je tijdfout, maar 2e is ook super :D
En je hebt gewoon lekker gereden, dat is toch ook super belangrijk!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

Gefeliciteerd Nadua!
Wow Jazz, wat een foto's weer :D

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:26

TeeGee schreef:
Inderdaad Sim, veel weigeringen op dezelfde hindernissen. In het L vooral op 5A.

Wat was dat voor een hindernis dan?
Zie in het M ook redelijk wat weigeringen op 14a.
Iemand enig idee welke hindernis dat was?

Met name in het L en M wel een selectieve cross dus.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:28

L-5a was volgens mij de sprong voor het water :) Heb er zaterdag een paar gezien daar, maar die reden er ook niet heel mooi naar toe; te hard, te weinig ondersteuning etc..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:30

5a was in de L volgens mij ook de boom voor het water. Die ik daar heb gezien gingen er foutloos over, maar ik heb daar maar een paar gezien.

Weet iemand trouwens of de stijlpunten nog online komen?
Ze hadden zaterdag tegen mij gezegt dat het bij de uitslagen zou komen staan, maar ik zie wel uitslagen maar geen stijlpunten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:30

Kom ik ook nog even met een laat verslagje over ons oefencrosje. Vanwege alle verhalen over alles ver zijn we bijtijds gaan rijden en hadden toen uiteraard zeeën van tijd, ik vondt de afstanden mega meevallen maarja ik hoefde alleen naar het secretariaat en de cross lopen en die was maar 1720 meter.
De hindernissen vondt ik niet heel moeilijk, waterbak overigens wel een trikkie inloop maar goed ik had er eigenlijk wel vertrouwen in. Inspringen ging ook super alleen ging ik een beetje half dood van de warmte, heerlijk zo,n boddyprotector!
Starthok ging goed ze bleef lekker recht staan dit keer en na het go gallopeerde ze lekker weg maar helaas na een paar galopsprongen ging ze weer eens in de staak, te eng om bij de losrijbaan weg te gaan, klein gevecht en weer vijf sprongen voorwaarts weer staken omdat we toen de bocht door moesten ze vloog achteruit richting de andere paarden na weer een kort gevecht haar recht naar hindernis 1 gereden maar ook dat waren maar vijf sprongen, afijn uiteindelijk had ik haar in de buurt van hindernis 1 en kreeg ik haar zover om vanuit stilstand te springen, het doorgangetje richting 2 wou ze ook weer niet door omdat er net een paard over de finish ging dus daar wou ze achteraan, sprong 2 kwam ze ook weer heel erg op terug maar daar drukte ik haar door, sprong 3 weer hetzelfde verhaal staken, staken en nog eens staken, gelukkig kwam de volgende deelnemer en kon ik meeliften waarna ik howel met enige moeite haar redelijk voorwaarts kon houden dus sprong 4,5 en zes ging prima het water draafde ik rustig aan omdat ik niet te dicht op mijn voorganger wou komen, gelukkig ging die er in 1x doorheen maar mijn Star zette 1 voet in het water en draaide toen razendsnel om dus netals de Vlietlanden hup meteen achteruit en daar stonden we midden in het water en blijkbaar vondt ze het heerlijk want ze wou er niet meer uit, toen maar in haar achteruit naar de overkant (achterwaarts gaat ze overal heen). De rest van de sprongen ging goed op de appelbak ging ze wel mega in de rem maar sprong toen weer vanuit bijna stilstand er makkelijk overheen, opsprong weer hetzelfde verhaal en de laatste ging prima. Moeizaam maar wel leerzaam, het springen is dus geen probleem maar het voorwaarts houden en haar bij de anderen paarden wegrijden blijft vrees ik nog een groot probleem nog even dooroefenen dus. Overigens wel een leuke cross en goed georganiseerd, liep als een militaire oefening met een zeer strenge starter (hij was wel heel aardig) Hopelijk volgend jaar officieel starten in Maarsbergen maar er moet nog flink gewerkt worden aan onze samenwerking en het vertrouwen.
Ik was overigens erg blij dat ik voor de oefencross had gekozen ipv officieel want het moet toch weer eerst wat makkelijker gaan.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:31

Klopt, was inderdaad de boom voor het water.

14a was volgens mij bij het 2e water. Daar heb ik nog wel een foto van. Die zal ik vanavond even uploaden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:33

Sas, misschien kun je met de trainingen ook gaan oefenen met wegrijden van de groep door als eerste te gaan? Misschien dat dit scheelt :-)

Om nou in zn achteruit de hele cross te rijden is ook weer zo'n gedoe :D :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:38

ik herken je verhaal sas1965!
De van mij hebben nu door dat het leuk is en niet meer eng is om bij de rest weg te gaan! Vooral over Frits ben ik heel tevreden, hij snapte dat in MB heel goed, terwijl in Markelo alles (en dan ook echt alles) eng was! Alleen het water moeten we nog overwinnen!

De starter heb ik nog heel lang mee staan praten, hij kwam er achter dat hij 2 min voor liep. Hij heeft mij langer laten wachten, wij zagen er zo relaxt uit! Frits stond te slapen in de startbox en ik was met hem aan het praten, heel gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:40

Bij Michiel gebeurt dat ook meestal en het ging de laatste tijd ook erg goed, had een paar weken geleden een training van Michiel in Moordrecht en toen moest ik ook meteen uit galop de waterbak in ging allemaal super en ook mijn inhaaltraining in Nieuwveen ging super maar ze is vanaf de vorige week weer mega aan het staken. Ik ga zo ook maar weer eens alleen een buitenritje proberen is ook altijd een gedoe, ze houdt er niet van om alleen weg te gaan (in zijn vooruit dan) een buitenrit is echt één groot gevecht ook op ons eigen terrein gaat het zo, wordt er af en toe moedeloos van maar hopelijk komen er weer betere tijden. Achteruit springen hebben we overigens ook nog maar niet geprobeerd, hihi

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:45

het is vast een kwestie van meters maken!
Maf dat hij wel achteruit wil, ik denk niet dat het achteruit springen een succes wordt, maar misschien wordt het wel een nieuwe rage... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:50

bvw schreef:
het is vast een kwestie van meters maken!
Maf dat hij wel achteruit wil, ik denk niet dat het achteruit springen een succes wordt, maar misschien wordt het wel een nieuwe rage... :P

Ik denk dat het komt omdat ze dan al die enge kabouters niet aan ziet komen, t's ook echt maf ook de ring in moet ik of begeleid wordt of achterwaarts.
Ik ga toch maar geen trendsetter worden in achterwaarts springen :D

Maar dat meters maken geloof ik ook wel vandaar dat ik de oefen startte en zo veel mogelijk trainingen volg.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:52

misschien kom ik je nog wel tegen in de trainingen, ik probeer meters te maken in het water :P

Ik blijf btw wel gewoon vooruit springen... ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:54

Sas, hoe is ze als je niet van huis af start met buitenrit, maar bijvoorbeeld de trailer bij het strand neer zet en dan op strand gaat rijden alleen?
Op strand heb je in elk geval ruimte genoeg om problemen op te lossen :-)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:20

:D

Afbeelding

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:16

Allereerst, bedankt voor de fijne dagen! Heb mij prima vermaakt. :D

Voor stijlpunten even mij mailen, dan haal ik ze van de week (voordat ik alles moet opsturen naar de KNHS) nog uit de stapel en geef ik ze door.

Wel graag je startnummer erbij vermelden.

Groetjes Jobke

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:27

@ saskia: herkenbaar herkenbaar driewerf ... Jezelf en je beest op trainingen kunnen redden is een ding, samen goed een parcours kunnen rijden is heel iets anders. Uit eigen ervaring: ga veel parcoursen rijden. Zoek wel oefenparcoursen en terreinritten uit waar je geen wedstrijd rijdt of twee rondjes mag zodat het niet erg is dat jullie een keer stoppen of een andere richting uitgaan, of dat je paard een keer extra wil kijken naar de kabouters in de waterbak. Nu (bijna) alle "officiële" wedstrijden in de BB -klasse zijn omgetoverd, moet je het zoeken bij (bijvoorbeeld) Alice Naber, Henk Jan Lozeman of Jan van Beek en Kim Peters in Rijsbergen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:32

Nog even een verslagje van mij.

Dressuur ging echt bagger, die stomme golfkarretjes op dat pad achter de dressuur :( Ik was daardoor zelf veel te gestresst (Omdat paard druk werd en t in vlietland best goed ging, en dan wil ik dat t weer zo gaat, en dat uhm is nogal slecht van mezelf :P) uiteindelijk nog 161 punten geloof ik (vond ik nog veel :P)

Springen, ze was echt superdruk liep ontzettend te stuiteren toen mn vader met haar aant lopen was (ik liep parcours) inspringen ging wel fijn, int parcours was ze ineens al haar concentratie kwijt en 4 balken... Nouja jammer maar helaas..

Cross ging echt supergoed. Toen de starter begon te tellen (hij zei eerst nog 30 en toen ineens begon ie af te tellen vanaf 10, dus ik had alleen nog maar een keer door t starthok gelopen) werd ze ineens helemaal wild en kwam een beetje omhoog (en vooral NIET vooruit t starthok in) vele tegen haar gepraat en bij 2-1 kwam in net t starthok in dus meteen maar doorgesjeesd zodat ze niet weer op de rem ging :P Cross ging supergoed, wel wat minder controle omdat ze ook al best moe was volgens mij, ze liep zich de hele dag al druk te maken.... Maar ze ging zelf wel hard ik heb niets aangespoord, maar ze was superzwaar in mn hand telkens gingen mn teugels ene leerrtje langer als ik ze weer opgepakt had uiteindelijk vond ik t zo vervelend worden dat ik maar op zn tim lips (sorry dat ik met m spot) ben gegaan :P (Op alle foto's die je hem ook altijd met lange teugels en dan zn handen ergens half achter m) Maar niet te lang ofzo maar net ff langer dan ik wilde, maar door dat gehang werd ze zo zwaar in mn armen, ik hield t gewoon niet.. Maar op de sprongen kwam ze wel netjes terug (gelukkig wel weer, vond ik vorige week in Vlietland niet zo leuk, dat ze dat ineens niet meer deed, ze doet t altijd namelijk)

Foutloos aan de finish :) Geen idee hoe ik gereden heb qua tijd, en k zal wel helemaal onderaan staan van de mensen die zijn rondgekomen :P Maar ik heb lekker gecrosst en daar kom ik voor. De rest gaan we hard aan trainen en t gaat de laatste tijd al best wel beter. Maar ze was gewoon een beetje vervelend zaterdag.

Vonden jullie de L cross uitdagend? Ik vond hem best wel simpel eigenlijk. Allemaal logische lijnen (op de op-afsprong na) en ook geen moeilijke sprongen, alleen het hondenhok, maar dat blijft altijd een beetje een gemene. (donkere massieve hindernis en het donker inspringen)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:40

Saskia, heel herkenbaar verhaal! Dit heb ik met Vorstin ook (gehad?). Ik ben echt iedere dag buiten gaan rijden, hoe lastig het ook is. De laaste 3 crossen deed ze het weer, maar ik blijf bang dat ze ermee kapt.
Gefeliciteerd met je winstpunten Jolien!

Ik heb nog maar een topic van Maarsbergen en de Vlietlanden gemaakt :D
[SGW-ITP] Vorstin @ supergave foto’s van SGW Vlietlanden & Maarsbergen