@Vanes, Ja, ook daar zijn genoeg westernruiters die verder kijken dan hun horn lang is zeg maar

Misschien niet zo bekend als in Europa, maar men heeft de naam zeker wel es gehoord en weet dat ze een 'grote' is (voor degenen die 't niet wisten had ik wel even d'r bij gezet dat ze meervoudig olympisch, wereld, europees en nederlands kampioen is

)
De reacties waren daar ook heel positief, veel vinden dat dressuur de basis is van elke tak van paardensport dús ook van western en ook daar komt het zelfs voor, vertelde een vriendin, dat haar westernrijdende vriendinnen niet praten met haar engels rijdende vriendinnen.
Volgens velen zou het zo moeten zijn dat als je goed kunt dressuren je ook goed western moet kunnen rijden en vise versa. Als in 'als je't ene kunt kunt je't andere ook leren'.
Ik vond het wel grappig om te merken dat de tweestrijd daar ook wel een beetje heerst, enige verschil is dat daar het western als 'standaard' beschouwd wordt, zo is hoe kids als eerste op een paard gekwakt worden zeg maar, later maken sommigen de overstap naar engels. Maar dat is wel heel duidelijk ook gebonden aan waar in de US men vandaan komt. In't noorden is 't engelse rijden toch wat 'normaler' heb ik 't idee.
Gut Wildgirl... nooit van horizon verbreden gehoord? Dus jij doet van je jeugd tot je oud bent maar één ding? Saai zeg...