[WN] DSBA stopt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: DSBA stopt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:09

Ik ben bang dat de rijdensde westrijd leden van de meeste clubs dan liever gewoon aansluiten bij de KNHS ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:10

alwaar ze erachter komen dat het hele zomerseizoen wedstrijden van de KNHS STANDAARD buiten worden verreden.

Zie verder aanvulling vorige pagina voor zeer geschikte ruimte. En dan heb ik nog niet eens echt gezocht.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:14

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:17

Zolang de regels en procedures bij de KNHS zo zijn als ze nu zijn ben ik tegen aansluiting van iedere club waar ik lid van ben.
Ik ben ook lid van de (tegenwoordig dus ;) KNHS-) Endurance vereniging en ik heb daar sinds die aansluiting alleen nog maar negatiefs van ondervonden.
Ík vind de Knhs een ondemocratische vereniging waar de leden geen enkele invloed hebben op bijv. reglementswijzigingen.
Het gaat misschien wat te ver en off topic om helemaal hier te plaatsen maar ik ben heel erg blij dat de andere 2 verenigingen (AQHA en AaHcH) waar ik lid van ben daar (nog) niet bijzitten!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:18

Nou, dan is er dus totaal geen probleem! Dus weeeeeeeeeeeeer naar de ALV met deze berichten ;)

Moet ook zeggen dat ik wel heel benieuwd ben hoeveel verder de FNW is gekomen met de KNHS in het afgelopen jaar. Maar gezien ik geen lid meer ben van een WN vereniging zal ik die vraga iet stellen kunnen.

dat van de NQHA in het NKB centrum kreeg ik net ook al te "horen" via PB. Dat maakt het wel wat vreemd inderdaad :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:26

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:28

maar allemaal goed en wel.. we dwalen af.. want het ging over de dsba.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:29

En zonder DSBA heb je geen faciliteiten nodig ook :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:01

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:03

dat bedoel ik dus.. er zijn echt heel veel akkommodaties in Nederland die niet van de KNHS of de FNRS zijn. Dat betreffen privé hallen van pensionhouders of van de meer welgestelde medemens, of ze zijn van andere organisaties of ze zijn gewoon te huur.

Maar die adverteren doorgaans niet, daar moet je even naar zoeken.

Maar als voorbeeld maar weer: klein dorp De Lutte. 1 KNHS hal. En twee privé hallen. Vaak tref je ook hallen bij grotere hengstenhouderijen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:10

't Enige probleem wat je misschien zult hebben is geschikte reiningbodems zoeken. Veel privé stallen zijn dressuurstallen en zijn niet blij met reiners in de bak.
Hier in Harskamp zit Resim dressage, geen idee of die open zouden staan voor een westernwedstrijd maar de accomodiatie is luxe en méér dan geschikt. Alleen dure Agterberg bodems waar niet op gestopt kan worden.
Maar da's voor de DSBA dan weer geen probleem ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:13

alsof de bodem van Marienheem zo ongelofelijk geschikt is voor reining. Maar in Wanrooy rijden ze het zand aan. In de Expohal ook. Dus dan kun je kiezen wat voor bodem ze aan moeten rijden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:18

Nee ook niet, maar op die dure dressuurbodems wíl men vaak ook geen gespin en gestop. Dat zou dus een obstakel kunnen zijn om andere locaties te vinden. Maar goed... zoveel hebben we er nu ook niet, als je en stuk of 4 /5 locaties verdeeld over het land hebt is dat voldoende, nu zijn de wedstrijden ook vaker dan 1 keer op een bepaalde locatie.
Hier in Garderen zit trouwens ook een prima locatie (Paintwedstrijd gaat er nu ook georganiseerd worden) én western georiënteerd. Enige nadeel: buiten losrijden. Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:22

Anya schreef:
alsof de bodem van Marienheem zo ongelofelijk geschikt is voor reining. Maar in Wanrooy rijden ze het zand aan.

Is het niet zo dat juist in Marieënheem de eigen (Agterberg?) bodem voor de Summersow en het FNW-NK vervangen wordt door een meer westerngeschikte bodem?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:26

Francis schreef:
't Enige probleem wat je misschien zult hebben is geschikte reiningbodems zoeken. Veel privé stallen zijn dressuurstallen en zijn niet blij met reiners in de bak.
Hier in Harskamp zit Resim dressage, geen idee of die open zouden staan voor een westernwedstrijd maar de accomodiatie is luxe en méér dan geschikt. Alleen dure Agterberg bodems waar niet op gestopt kan worden.
Maar da's voor de DSBA dan weer geen probleem ;)

Maar de DSBA mag alleen uitschrijven op Rassenshows. Dus je zal er óók moeten kunnen Reinen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:27

Oud Gastel staat niet op het lijstje van aangesloten lokaties. Prima lokatie, 155 meter bak waarvan 45 meter met reining bodem, enorme parkeergelegenheid, grote gezellige kantine. Dus lokaties vinden zou geen probleem moeten zijn.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:28

maar een locatie die wat centraal gelegen is vind ik dan weer wel ene pre

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:29

Buiten het feit dat voor de WRAN er natuurlijk wel heel veel lokaties moeten zijn. Mensen willen nu eenmaal niet langer als een uur traileren ;) (ben ik een uitzondering op geloof ik hoor :D )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:30

Jeddah schreef:
Maar de DSBA mag alleen uitschrijven op Rassenshows. Dus je zal er óók moeten kunnen Reinen.
Is dat zo??
Dus de DSBA mag nooit een 'zelfstandige' wedstrijd organiseren ??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:31

Lijkt me sterk WB, dat zou wel een héél duur grapje zijn, zo'n bodem is uit meerdere lagen opgebouwd.
Ze gaan dacht ik wel al weken vantevoren aan de gang met prepareren van de bodem zodat'ie meer western geschikt is.

Jeddah, áls de DSBA idd samen met de rassenclubs zou gaan ja. Maar volgens mij moeten er zat prima locaties te vinden zijn. Je zult er misschien even de boer voor op moeten om ze te zoeken, maar ze zijn er zat.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:33

DubbelDun schreef:
Jeddah schreef:
Is dat zo??
Dus de DSBA mag nooit een 'zelfstandige' wedstrijd organiseren ??

HO! Ne,e is niet zo, heb ik verkeerd gelezen :o Schrap het maar wat ik schreef :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:35

Francis: De bodem wordt wel bij bartels voor de summershow en NK eruit gehaald.
Normaliter ligt er een agterbergbodem in.

BIj de parkeerplaatsen voor bezoekers zie je altijd zo'n enorme berg zand, dát is de normale bodem.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:02

En desondanks hoorde ik wel reiners zeggen dat het niet helemaal optimaal is altijd. maar goed ik ben reen reiner en het gaat om de dsba.

Ik denk dat er verspreid over nederland ruim voldoende lokaties zijn te vinden die niet vast zitten aan fnrs/knhs certificaten. Maar goed dat heb ik al vaker gezegd.

En het zou betekenen dat sommige van de huidige lokaties misschien afvallen of wel met veiligheidseisen moeten werken. En dat is natuurlijk voor die akkommodaties weer vervelend.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:27

Mmm de bodem in marienheem is wel erg glad... Tina is tijdens de summershow 2 keer onderuit gegaan met haar plates.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:49

Wranglerbutt schreef:
Anya schreef:
alsof de bodem van Marienheem zo ongelofelijk geschikt is voor reining. Maar in Wanrooy rijden ze het zand aan.

Is het niet zo dat juist in Marieënheem de eigen (Agterberg?) bodem voor de Summersow en het FNW-NK vervangen wordt door een meer westerngeschikte bodem?

Dit klopt helemaal, enkele weken voor de summershow gaat hun bodem er uit en komt er een speciale westernbodem in die tot na het NK blijft liggen. En dat voor een manege met veiligheidscertificaat! Het is gewoon top van SMB dat zij dit voor de westernsport doen.
Dus dat Mariënheem geen geschikte reiningbodem zou hebben is achterhaald en doe je de vrijwilligers van Mariënheem flink mee tekort en ook ons natuurlijk. Want wij willen alleen shows uitschrijven als de bodem geschikt is voor elke discipline die wij uitschrijven. En daarom wordt een locatie zeer beperkt te vinden in Nederland.

En Anya, Expo Hengelo heeft geen geschikte bodem, weet je wat het kost om daar een westernbodem te laten leggen....zo'n 65 vrachtwagens vol voor een showarena en inrijarena?....wie zou dat dan uiteindelijk gaan betalen als je zoiets gaat regelen? De ruiter....
Voor een eendaagse show kun je nog wel een keer een manege vinden, maar dan zijn de eisen die gesteld worden door de ruiter een stuk lager dan voor een groot evenement zoals de summershow of het NK. Dan liggen de locaties niet voor het oprapen of de kosten zijn gewoon veel te hoog die dan weer doorberekend zou moeten worden aan de ruiter/standhouder of wie dan ook. Dus een organisatie heeft overal rekening mee te houden en het is niet altijd zo gemakkelijk als geschetst word.

Maar nu gaan we wel erg off-topic.