[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:15

Ik vond de quick knots wel tof zitten bij Ny, je ziet ze niet zitten. Juist bij de dotjes aan de schoft wel maar dat is alleen als je het weet en er ook op let. Heb al gehoord dat je soortgelijk systeem kan krijgen door een paperclip op een bepaalde manier te plooien... maar vraag me niet hoe, het fijne weet ik er niet van.
Ik blijf werken met naald en draad. Dat lukt nog relatief vlot en voor Icaro is het ook echt nodig, die schuurt al eens, die schudt regelmatig met zijn hals en zeker als ik de avond voordien vlecht en hij staat op de weide moet het echt muurvast zitten. Ik gebruik zelfs gel bij de naald en draad om de boel in toom te houden :+

Voor de rest nog steeds compleet geblokkeerd om mijn hrov-licentie aan te vragen dus vanavond nog maar eens mailen hoe het zit.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 19:48

Wij hebben ook stalmatten. Super handig vind ik dat..

Quick knots nog nooit van gehoord! Ga het wel eens proberen.

Nog eens met Jomo gereden, zo braaf!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:46

Heel braaf idd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:18

Dat is toch puur genieten Daaphh :D

Antonius, uw merries hadden een goed parfum op gisteren. Had dezelfde jas aan vanavond op stal en Icaro heeft die potverdorie heel uitgebreid zitten afsnuffelen en inspecteren :') da's ook voor het eerst dat hij zoiets doet. Kon amper iets doen of die neus dat er direct weer tussen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:49

We hebben Winnie al lang niet meer gehoord precies!

Daaph: waauw die is zalig! Ik denk als hij wat sterker wordt, hij een mooi voorbeengebruik zal hebben in draf.

Varekaj: Mijn honden doen dat altijd als ik van bij andere honden kom, misschien denkt Icaro dat hij een hond is :+

Ik heb gisterenavond echt een fijn ritje gehad met Colo *\o/* Ferro daarentegen is weer lekker grumpy.

@Antonius: Ik rijd op donderdag mee in FHE, de laatste 1m proef van de dag. Was aan het twijfelen om 1m of 1.10 te doen, maar hij heeft pas 2 jumpings gelopen dus toch nog eens 1m doen. Ook omdat ik vrees dat het inrijden verschrikkelijk gaat worden :Y) Vorig jaar heeft hij daar echt den beer uitgehangen in het inrijden niet normaal. En toen moest ik vooraan in de proef binnen, dus het was gelukkig nog rustig.

edit: er staat bar. A ROC naast de proef. Wat is ROC? :P

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:05

daaph: wow die ziet er leuk uit! werkt echt mooi mee. Leuk zo!

florence: rechtstreeks op chrono?

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:28

Ik zweer bij de Quick Knots!!!! Hircan heeft echt dikke shetlander manen en de gewone maat van Quick Knot kan die perfect in toom houden. Vanaf je al je vlechtjes hebt is het echt secondenwerk om er knotjes van de maken. Top uitvinding! :)*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:38

Een idee hoe vaak je ze kan hergebruiken?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:42

Hebben jullie foto's?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:04

Ah nee :+
Mss dat ik voor FHE wel eentje vlecht, als ik tijd heb en niet te vroeg moet vertrekken...
Anders zal het pas tegen de 1e eventing zijn vermoed ik, ik vlecht in principe niet voor een gewone jumping.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:24

Ik denk dat ik ze ongeveer 4 à 5 keer hergebruik. Ik plooi ze gewoon telkens als ik ze eruit haal terug een beetje recht. Na een paar x gaat de verf er wel wat af en op den duur krijg je ze ook niet mooi terug recht. Dan vliegen ze de vuilbak in.

Hier in de pony zijn extreem dikke manen. Ook de gewone maat, niet de XL.
Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:45

oh ja die zien er echt mooi uit :) zal ik ook eens moeten aanschaffen. onze vos heeft ook super dikke manen waar je met rekker meer rekkers op kapot trekt dan rond je dot krijgt. Met naald en draad verlies ik te veel tijd.

Maak je dan met bredere stukken jullie vlechtjes of gewoon zoals je met rekker zou dotten? Ik weet met naald en draad dat je ze dan beter wat breder neemt.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:49

ik neem sowieso bredere stukken, zoals met naald en draad. Maar volgens mij gaat het met elke breedte hoor. Moet je even testen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:55

Ohhh zo handig! Dit zal ik mij ook moeten aanschaffen! Luxor heeft echt moeilijke manen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:11

Ik pak kan niet te breed pakken om te vlechten, dan heb ik een pingpongbal :)) Te dun kan ook niet, dan zitten ze tegen elkaar gepropt. Dus ik pak altijd iets van ongeveer een half kammetje breed, dat geeft een stuk of 7-9 dotten. En dan zijn de manen niet veel langer dan 1,5 handbreedte. 7 dotten vastzetten met draad is nu niet zo enorm tijdrovend. Ben meer tijd kwijt met het vlechten aangezien meneer niet graag stilstaat voor zoiets.
Ik gebruik een trekkammetje om de breedte te bepalen. Een vlechtkammetje (zo'n kammetje met 3 tanden) is te smal.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:17

Ik ben ook donderdag op FHE, Florence :D

ROC is rechtstreeks op chrono :)
Laatst bijgewerkt door Laurievc op 13-02-18 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:20

Winston heeft vervelende manen, eerste helft super dik en ander helft super dun . Dan zou je twee maten nodig hebben?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:35

Onze vos heeft ook het eerste deel super dikke manen en daar dun ik ze wat uit en dan nog mag ik geen te dikke stroken nemen om te vlechten 2 de deel is dan veel smaller. En nu met zijn dekens is er een groot stuk weg van zijn manen :-(
Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:50

Mag ik hier ook meepraten? :o
Ik heb al een groot deel gelezen en merk dat jullie ambitieuze ruiters zijn, waardoor ik me erg thuis voel in dit topic :D
Echter loop ik geen eventing...

Misschien even voorstellen?
Woonachtig in Oost-Vlaanderen regio het Meetjeslandse.

Ik heb een quarter waarmee ik deelneem aan jumpings. 70-80-90 zijn de hoogstes dat we springen. We hopen ooit uit te komen in 1m en zijn daarvoor hard aan het trainen!
Dan heb ik een BWP van het Zangersheide (indoctro x ceasar ter linden). Gekocht als springpaard maar aangezien het zo een kijkerige muts is, vooral uitgebracht op dressuur. Nu zitten we in het L2.
Dan heb ik ook nog een opvolging klaarstaan, een veulen van Ceasar ter linden (ja ben zot van die hengst :D) zij wordt deze zomer 2j.

Helaas dit weekend op weg naar wedstrijd dikke tegenslag gehad.
Een auto die ons de pas afsneed waardoor ik erop ben gevlogen. Paardlief onderuit gegaan in de trailer en is moeten gehecht worden. Voorlopig eerst twee weken stalrust en dan zien we verder.
Auto en trailer zijn ook kapot, waardoor ik met mijn andere paard ook even thuis blijf |(

Maar ik lees maar al te graag mee met jullie. Zijn er bokkers die in het meetjeslandse starten?

Edit: typo

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 15:11

Ik denk inderdaad, eens hij sterker is en meer op zijn achterhand gaat lopen er een mooi voorbeen komt. Laat hij toch al zien in vrijheid dus.

Ohh een ongeval met de trailer, ik denk de schrik van iedereen!!
Welkom :)

Ik heb ook eens een minion foto gemaakt, maar deze keer van Woody :')

Afbeelding

Maar dat maakt hem natuurlijk niet minder knap <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zag anthonius dat je ook een hondje aan het aanschaffen bent?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:42

Dat durf ik op bokt niet meer zeggen hoor Daaphh, nog even en ik word al zelf beticht van broodfokker te zijn :+ ;) Maar ja, mijn man wil een erfhond, dus duitse herder is besteld, hij is nu 4,5 weken oud. Ik heb daar niet zoveel mee hoor. Ik vind Woody héél knap en lekker fluffy <3 maar ik zou zelf geen hond meer in 'huis' halen. Maar goed, mijn man zijn hond, hij moet er maar naar kijken, heb er ook geen last van :) .

Hallo HiFive! Wat een tegenvaller zeg je ongeval! Erkent de tegenpartij zijn fout?
Ben wel benieuwd naar foto's van je paarden, ik zie ook heel graag bont!
Ik woon wel in het meetjesland (Ursel), maar rij wedstrijden via vlp en provinciaal hrov.

PP: goh, te zien hoe dik dat eerste stuk effectief is... en ook afhankelijk van hoe breed jij je knotten maakt. Dikke brede knotten, zou ik sowieso de XL nemen. Ik heb nu voor Ny net geen trekkammetje breed genomen, maar ga de volgende keer wel de volledige breedte nemen (scheelt weeral 2 vlechten maken :+ ). Zoals ze nu gemaakt waren, had de gewone versie ook gekund denk ik.

Mila: ik had Fi nu rap met rekkers gedot en brede stukken genomen omdat ik kou had... Maar in principe neem ik voor dotten met rekkers wel minder brede vlechten als met naald en draad. Met naald en draad (en dus ook die QK), krijg je mooie roosjes met brede vlechten, maar met rekkers worden dan inderdaad pingpongballen... Ik zou dus zeker eens proberen met de breedte van een trekkammetje als je die QK probeert.

Anielca: das ook nog een optie, wachten tot de verf van mijn zwarte QK zijn, dan kan ik die voor mijn wit paard gebruiken :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:59

Dit is het paard dat in het ongeval betrokken was.Afbeelding
Dit is mijn springende quarter :D
Afbeelding

En mijn kleine uk
Afbeelding

Wij zijn gelukkig in ons recht maar zitten wel met de sh*t :-(.

Ursel! Leuk zeg, ik kom veel in het drongengoed bos ginder :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:05

Oeeeeh die bonte onder het zadel is knap!!!!Zo zou ik toch ook ooit eentje willen fokken :9
Donkerbruin/zwartbont, niet overdreven veel wit... Me like!!
Wel knap voor een quarter om zo te springen, kom je toch niet veel tegen denk ik.
Ik ben nog nooit in drongengoed gaan wandelen, ken mijn weg niet :o
Mocht je hier als het wat beter weer is, nog eens gaan wandelen en je wil mij op sleeptouw nemen, graag!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:09

Het wit dat wit zou moeten zijn, is vaak geel/bruin bij haar :') Als ik op wedstrijd ga, ben ik langer aan het voorbereiden (lees: schrobben) dan dat ik rij :'). In de zomer kan ik niet veel klagen, dan staan ze op de weide en is het iets draagelijker.
Ja ze doet het graag, dat springen. Maar 1m is toch wel haar limiet. Ze heeft haar bouw niet echt mee en tis lastig voor haar. Voornamelijk crossen in de natuur vindt ze de max :-)

Ja, graag! Ben er wel enkel met de honden geweest :o Maar te paard is dat net hetzelfde, niet? :D
We moeten dit voorjaar/deze zomer zeker eens een datum prikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:12

Je zit niet alleen met de schade, maar ook je gevoel van rust is weg waarschijnlijk. Ik ben vanaf het voorjaar regelmatig op pad met de trailer (3-4x/week) en zelfs op de soms korte stukken vervloek ik mijn medeweggebruikers zo hartsgrondig. De toeren die mensen soms uithalen om jou met je trailer toch maar nét voor te zijn...

Rij jij LRV? Dan gaan we elkaar misschien nog tegenkomen :D Wel leuk zoveel bont, je weet wat doen waarschijnlijk om al dat wit proper te houden.

@ Antonius: oh ja toch zoooo doodzonde dat je hond niet binnenstebuiten is gekeerd en een pak geld heeft gekost van een erkende fokker want daar kan nooit eens wat misgaan :roll: Alsof die allemaal eerlijk zijn met de papieren en/of correct fokken... Kijk maar naar de bulldogs met die kapotgefokte neuzen waardoor ze amper nog kunnen ademhalen in rust.

@ Daaphh: 't blijft een leuke bol pluis om naar te kijken met zijn fratsen! Hij is wel fotogeniek en niet echt de standaard qua vacht voor het ras, hij krijgt zeker aandacht met hopen als je die meepakt?

Ik wil op zich wel weer een hond, maar mijn vriend heeft alleen een andere "standaard" van de mijne. Ik wil dolgraag weer een mechelse herder (of kruising), hij wil eerder een basset, border collie of doberman dwergpincher. Heb 'm al maar zeer goed duidelijk gemaakt dat die laatste er nooit komt. En indien toch, dan mag hij in zijn uppie ermee de straat op inclusief knalroze glitterhalsband O:)