Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:00

Als je vanalles en nog wat wil, is een eventing zadel dan niet iets? Of de Wintec endurance (of als je liever leer wil bates versa) dan kun je ook nog een eind mee groeien de eerste paar jaar

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:39

billy3105 schreef:
Als je vanalles en nog wat wil, is een eventing zadel dan niet iets? Of de Wintec endurance (of als je liever leer wil bates versa) dan kun je ook nog een eind mee groeien de eerste paar jaar

Was ik ook aan het denken, vandaar ik jullie expertise vraag :o

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:01

Ik rij ook met een eventing zadel :j wil ooit wel naar een ‘echt’ endurance zadel maar nu heel tevreden mee!

Gisteravond voor het eerst mijn tweejarige toekomstige endurancepaard meegenomen voor een klein rondje als handpaard. Niet ontevreden voor de eerste keer, maar hij moet nog veel leren ;)
Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:05

Ik rijd met een springzadel. De mijne gooit zo hoog op in het bos door enthousiasme dat ik er nu met korte beugels gewoon een beetje boven kan blijven vliegen :') met een dressuurzadel naar het bos moet ik continu m'n benen corrigeren en dat geeft veel spierpijn in mijn onderbenen

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:08

lideli schreef:
Ik rij ook met een eventing zadel :j wil ooit wel naar een ‘echt’ endurance zadel maar nu heel tevreden mee!

Gisteravond voor het eerst mijn tweejarige toekomstige endurancepaard meegenomen voor een klein rondje als handpaard. Niet ontevreden voor de eerste keer, maar hij moet nog veel leren ;)
[ Afbeelding ]

Een vriendin van mij rijd ook met een eventingzadel en is daar ook heel tevreden van!

Super knap dat je jouw toekomstige endurancepaard kan meenemen als handpaard!
Ik probeer ook af en toe te gaan wandelen met mijn 2 jarige maar toch nog niet zo simpel altijd :')

Afgelopen weekend een leuke foto van Aline kunnen nemen :)

Afbeelding

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:09

Miriam91 schreef:
Ik rijd met een springzadel. De mijne gooit zo hoog op in het bos door enthousiasme dat ik er nu met korte beugels gewoon een beetje boven kan blijven vliegen :') met een dressuurzadel naar het bos moet ik continu m'n benen corrigeren en dat geeft veel spierpijn in mijn onderbenen

Inderdaad een dressuurzadel is goed voor dressuur maar voor te gaan wandelen niet altijd even handig en na een tijdje heb ik toch ook vaak last van spierpijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:28

Ooh ik reed altijd op mijn dressuurzadel, maar heb ook een springzadel. En ik dacht dat zal wel minder zijn. Toch maar eens proberen. Heb dan wel meer grip.

Hebben jullie de beugels dan ook kort of dat niet?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:37

Ik rij mijn relax ritjes op een western zadel, maar de trainingen op mijn Massimo trail zadel met Zaldi villa beugels ivm breed voetbed en demping. Heb de beugels dan idd wel wat korter, mede voor de galop om eventueel in verlichte zit te kunnen rijden en omdat als ik ze te lang heb op lange draf stukken spierpijn in mijn kuiten krijg.

Met de Massimo heb ik ook gewoon dressuur gereden en spring ik ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:45

Ik rijd alles, ook lange afstanden, met mijn Reactor Panel dressuurzadel.
In het bos een gastje korter dan in de bak.
Pak ook gerust een boomstammetje mee, als w3 due tegenkomen.
Wel een zadel zonder gedwongen zit en wrong zit heel hoog, kan mijn knie gewoon onderdoor iets naar vóór als ik wat korter zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:49

Volgens mij is het heel persoonlijk waar je lekker in zit. Ik wil na 5 minuten op een springzadel al afstappen (als het niet sneller is), dus een buitenritje van een half uur zou ik al veel vinden. Op m'n dressuurzadel reed ik rustig 2 tot 3 uur.

Ik heb nu een Wintec Endurance liggen en ik zit er niet fijn op terwijl er ook ruiters 160km mee rijden, dus ja.... zeg het maar.
Massimo trail heb ik nog een op zolder liggen. Zelden zo veel pijn in m'n lijf gehad als met dat zadel.
Laatst bijgewerkt door manzano op 29-04-25 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:13

SandraWierda schreef:
Ik rij mijn relax ritjes op een western zadel, maar de trainingen op mijn Massimo trail zadel met Zaldi villa beugels ivm breed voetbed en demping. Heb de beugels dan idd wel wat korter, mede voor de galop om eventueel in verlichte zit te kunnen rijden en omdat als ik ze te lang heb op lange draf stukken spierpijn in mijn kuiten krijg.

Met de Massimo heb ik ook gewoon dressuur gereden en spring ik ook.

Stiekem droom ik ook van een western zadel voor relaxte ritjes :o

Een Massimo zadel ziet er inderdaad super comfortabel uit!

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:15

manzano schreef:
Volgens mij is het heel persoonlijk waar je lekker in zit. Ik wil na 5 minuten op een springzadel al afstappen (als het niet sneller is), dus een buitenritje van een half uur zou ik al veel vinden. Op m'n dressuurzadel reed ik rustig 2 tot 3 uur.
Ik heb nu een Wintec Endurance liggen en ik zit er niet fijn op terwijl er ook ruiters 160km mee rijden, dus ja.... zeg het maar.

Inderdaad het zal zoektocht worden en aftoetsen wat er comfortabel voor mij en voor mijn paard is..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:35

Hier een GM liggen en een gfs dressuurzadel, hoewel ik niet verkeerd zit in dat dressuurzadel had ik wel wat rugpijn na de 60. Verkies ook eerder een vlakkere zit zadel, maar nu is deze ook niet echt gedwongen op de wrongen.

Afbeelding

Heb wel een 120 in een euroriding diamant gedaan. Heb nog de littekens op m’n achterwerk ervan :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 13:32

Wat leuk lideli al op pad zo met je jonge paard! Dat is voor mij ook echt een droom om ooit een jong paard te kopen / een veulen van Clara te fokken en dan al zo jong lekker op pad en de wereld laten zien :j Dit is een nakomeling van Vis toch?

Ik rijd zelf met een dressuurzadel, ik vind korte beugels / springzadels echt drie keer niks :') Terwijl ik ook een vriendin ken die juist helemaal niet op een dressuurzadel kan rijden en dus liever op een springzadel zit. Wat ik wel fijn vind voor lange ritten, is dat je niet helemaal opgesloten zit dus geen grote wrongen of diepe zit. Ik heb zelf een Albion maar ik ben gewoon bij een zadelpasser geweest met meerdere tweedehands zadels van allerlei merken dus niet echt specifiek op een merk gezocht.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:13

Klopt is er eentje van Vis Di Gallura :j
Zo op pad was wel een beetje een impulsieve actie hoor. Hij kan nogal brutaal zijn, maar ik dacht ach laten we het eens proberen. Ging niet vlekkeloos maar het begin is er.

Een litteken op je billen :')