Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lideli schreef:Ik rij ook met een eventing zadelwil ooit wel naar een ‘echt’ endurance zadel maar nu heel tevreden mee!
Gisteravond voor het eerst mijn tweejarige toekomstige endurancepaard meegenomen voor een klein rondje als handpaard. Niet ontevreden voor de eerste keer, maar hij moet nog veel leren
[ Afbeelding ]
Miriam91 schreef:Ik rijd met een springzadel. De mijne gooit zo hoog op in het bos door enthousiasme dat ik er nu met korte beugels gewoon een beetje boven kan blijven vliegenmet een dressuurzadel naar het bos moet ik continu m'n benen corrigeren en dat geeft veel spierpijn in mijn onderbenen
SandraWierda schreef:Ik rij mijn relax ritjes op een western zadel, maar de trainingen op mijn Massimo trail zadel met Zaldi villa beugels ivm breed voetbed en demping. Heb de beugels dan idd wel wat korter, mede voor de galop om eventueel in verlichte zit te kunnen rijden en omdat als ik ze te lang heb op lange draf stukken spierpijn in mijn kuiten krijg.
Met de Massimo heb ik ook gewoon dressuur gereden en spring ik ook.
manzano schreef:Volgens mij is het heel persoonlijk waar je lekker in zit. Ik wil na 5 minuten op een springzadel al afstappen (als het niet sneller is), dus een buitenritje van een half uur zou ik al veel vinden. Op m'n dressuurzadel reed ik rustig 2 tot 3 uur.
Ik heb nu een Wintec Endurance liggen en ik zit er niet fijn op terwijl er ook ruiters 160km mee rijden, dus ja.... zeg het maar.