[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 04:40

Heel gaaf!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 05:52

Gefeliciteerd ! Toffe foto!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:41

Van harte, Denies!
Mooie foto.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

@xDenies: wat een mooie foto! En alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, dit is wel een mooi cadeau :D
Qua checkligament: Walter heeft het sowieso 2x voor en 1x achter gehad. De eerste keer was het wel erger dan wat je nu omschreef bij Beeb, ik heb de scans gezien, het was letterlijk ontploft. Wij hebben gekozen voor een wat ander regime, hij stond namelijk 24/7 buiten met een vriendje. Dat hebben we zo gelaten, maar wel gezorgd voor rust, en koelen. Ook hebben we toen PRP gedaan.
Dat versnelde de genezing, uiteindelijk zag de check er op de scans weer goed uit en konden we weer rustig opbouwen, aan de hand van een soortgelijk schema als jij al omschreef.
Helaas kreeg hij het daarna dus aan zijn andere voorbeen, waarschijnlijk had hij dat teveel belast om het andere been te ontlasten.
Toen heb ik hetzelfde gedaan als bij de eerste keer, behalve dan de PRP. En heel eerlijk, ik zag weinig verschil uiteindelijk in de genezing. De dierenarts gaf toen wel aan dat ze vaker zagen dat deze blessure terugkwam aan het andere voorbeen, dus dat is echt een aandachtspunt.
@maureen: gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar de rest van je verslag!
@toushie: Heerlijke veulenspam :D En mooie Dallas. Hoe is het nu met het been?
Wat een heerlijk gevoel dat je zo lekker gereden had! Heb je die trend nu kunnen doorzetten?
@daihyo: wat een geruststellend idee dat dat zo goed ging met de vuurwerkshow met je paarden zeg, kom maar op met de afschaffing van dat consumentenvuurwerk. Zowel beter voor de portemonnee, als het milieu en de beestjes.
Wat fijn dat Noura leert om te gaan met alles.... dat met die grens herken ik vanuit Walter's jonge jaren. Die kon ineens omslaan en dan werd het echt gevaarlijk soms. Puur omdat het emmertje vol zat.
Later werd dat echt beter, dus wie weet voor jullie ook een fijn vooruitzicht?

Zo'n nieuw paard is wel wat extra werk :') Gisterenavond is Pepper bekapt, vanmiddag de dierenarts voor de 2e basisenting. Blijkbaar is hij in het verleden nooit geënt, op zijn vorige adres hebben ze de eerste basisenting laten zetten en nu is het tijd voor de 2e. Vandaag ben ik vrij ipv vrijdag, dus vanmorgen les gehad van Ed met beide paarden. Om 9 uur al, dat kwam goed uit vanwege de verwachte warmte.
Eerst Pepper, was ook voor het eerst dat ik er hier thuis op zat, we hadden al wel gewandeld en gelongeerd, maar het ging lekker! Voor nu even het zadel van James gepakt, ik heb een Freemax dus dat is iets vergevingsgezinder, maar dat is wel echt te breed, dus ook daar moet ik nu achteraan. Pepper moet nu natuurlijk wel een eigen zadel.
Tijdens de les alles zo'n beetje gehad: stap, draf, galop, achterwaarts en de beginselen van de spin.
Toen was ie klaar en snel met James doorgegaan. Die heeft altijd snel last van de warmte, dus na 20 minuten was hij klaar om afgespoten te worden :')
Superfijn dat het zo kan, nu staan beide heren weer te chillen op de wei.
Volgende week ben ik een weekje met vakantie, vandaar dat ik het nu handig vond om door te pakken met alles.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Wat fijn dat je gelijk met met beide paarden kon lessen. :D
Het zal idd al vroeg warm zijn geweest.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:04

@ Achterom,
Nou dat stelt me gerust jouw verhaal. Ondanks dat Edigit zei dat het gewoon pech is en iedereen kan overkomen is er schijnbaar iemand (geen idee wie) die zegt dat ik haar kapot heb gereden. Ik schrok erg van die opmerking dus je snapt dat ik er een beetje met de pakken neer bij zit.

Maar goed. Beeb is blij, de hitte is voor niemand lekker, ze doet braaf haar ding. Ik ben zo'n 2 uur bezig met mijn "revalidatietrajectje" zoals ik t zie dus we maken er wat moois van. Heeft ze in ieder geval aandacht.
Ze ontlast hem overigens niet, wel koel en trill ik haar andere been ook :)

En wat fijn dat je zo'n heerlijk lesdagje hebt gehad!