[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:15

Nou, dat was geslaagd. Pepper is de klinische keuring met vlag en wimpel doorgekomen!
Niet echt een handige dag om naar de kliniek te gaan voor een klinische keuring, maar hij ging heel netjes de vrachtwagen op (gelukkig had die goede ventilatie!), op de kliniek gedroeg hij zich keurig ondanks dat tegelijkertijd ook een stel brullende kwpn'ers gekeurd werden. Zelfs de buigproef deed hij geweldig, meteen gewoon rad.
Daarna meteen doorgereden hierheen, eerst even kennisgemaakt met James met een hek ertussen en nu staan ze samen in de wei :j

En bij Ed (want daar heb ik Pepper van gekocht) kwam ik sychess ook nog even tegen, leuk om je te ontmoeten! En volgens mij heb je een leuke les gehad :D

Ik zal zo eens kijken of de foto's ergens op lijken....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:16

Gefeliciteerd! *\o/*
Ik ben benieuwd naar foto's!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:16

Gefeliciteerd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:50

De foto's zijn niet echt fantastisch, maar dat komt nog wel.
Tijdens het proefrijden, toen ik dit terugzag dacht ik, dat moet ik gewoon doen

En hier meteen de kop aan de grond, want er stond nog gras langs de bakrand :j

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:57

Leuk Achterom, gefeliciteerd *\o/* .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:58

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. :D
Wat is zijn pedigree? Is het een pleasure paard of een reiner of allround?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:09

Zijn pedigree is BA Superjac x Quick Antique Silver.
Ik heb me laten vertellen dat het vooral reiningbloed is. Wel grappig omdat hij een compleet andere bouw heeft dan James daarvan met name de moeder een reiner was. Echt een compleet ander type: de ene wat meer bodybuilder (James) en Pepper oogt juist wat bloederiger, hoger op de benen.... Maar daar zal het leeftijdsverschil ook wel in meespelen natuurlijk, Pepper is 5, James is 8.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:12

Ok. Wat zijn je plannen verder met hem? Wel superfijn dat het al zo goed gaat met James samen. :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:22

Gefeliciteerd! En hij ziet eruit alsof hij nog wat meer moet uitdijen. Maar vind op filmpje echt al lekker jullie samen.

Ik had echt een vos verwacht met zijn stamboom in het achterhoofd.
Lekker elkaar leren kennen en genieten en superfijn dat ze al samen kunnen staan nu !

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:33

Gefeliciteerd Achterom! Wat fijn dat de zomer nog zo in het vooruitzicht ligt om van de 2 mannen te genieten en aan elkaar te wennen.

Mondy, is Joker weer wit? :D

Toushi, wat heerlijk dat je er weer op hebt gezeten, daar kan je op teren. Jij ook veel succes zondag! Gelukkig is het dan niet meer zo heet.

Maureen, wat een leuke voorbereidingskriebels. Heel veel succes, plezier en genietmomenten.

Vanochtend al vroeg met de mannen in de weer. Skeet om 5.15 uur buiten gezet en rond half negen kletsnat van de wei afgehaald |( Geschoren vandaag en wat lucht hem dat op. Arm dier. Daarna binnen gebleven vanwege de warmte. Vanmiddag nog de hoefsmid geweest, de apk-tjes zitten er weer op. Nu met de voeten omhoog.
Afbeelding
Bij Whiz om 6.00 was het een prachtig tafereel.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:42

Mooie foto's! <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:13

Gefeliciteerd Achterom! Jullie zien er samen al leuk uit en wat fijn dat t met James ook meteen goed gaat!

_Carien: mooie foto's!

Hier niet veel te melden, troela wilde vd week niet meewerken kwa hengstigheid (oftewel 0,0 op maandagochtend terwijl ze al 4 cyclussen echt altijd hetzelfde deed!) dus da en ik keken elkaar aan en zeiden in koor: ja dat is ook, die troela is gewoon dragend geweest maar heeft om de eea reden t vruchtje geresorbeerd want anders gaat ze niet zomaar ineens uit sinc!

Oke, bloed afgenomen voor progesteron test (die goed was overigens!) en hengstig gespoten. Gister weer gescant en n iets hengstige baarmoeder maar geen benoemswaardige eitjes dus planning was zaterdag weer scannen... Ben ik naderhand thuis en denk: uhm, nee ga ik NIET doen want die troela (jup nieuwe bijnaam!) is overal retesnel mee dus zal je net zien dat we zaterdag pas scannen en ze al geovuleerd heeft... Kliniek gebeld en gezegd kom toch morgen (vandaag dus) maar scannen want voelt niet goed om te wachten

Vanmiddag dus gescant en ja hoor! Rechts een ei van 3,4cm (dus groter dan "normaal") dus mag morgen weer ritje België doen om te gaan insemineren.

Nu echt duimen dat ze deze ronde wel pakt want anders weet ik niet of ik nog een ronde ga doen dit jaar (en daar zal ik best zuur van zijn dan!).

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:19

Jeetje Paintlover, ze houdt je wel bezig. Ik ga voor je duimen dat het nu wel mag pakken en zo mag zijn.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:18

Carien : wat een heerlijk gezicht zo op de fotos.
Wat vervelend dat skeeto zo last heeft van de warmte zeg. Nog even een dagje afzien dan ook.

Maureen : lastig he als ze geen duidelijke planning hebben. Heerlijk die foto. Veel plezier en succes zondag. Komt vast goed !

Paintlover : ze houd je goed bezig zo. Wat vervelend dat het nog niet gepakt heeft. Ik duim dat het nu wel gaat lukken.

Hier moeten we zondag rond half 7 weg. Eerste onderdeel begint om 9 uur. Woensdag nog even geoefend met alleen meenemen. Dat blijft ze nog wat spannend vinden maar oefening baart kunst. Toen zijn we even lekker in het bos wezen wandelen. Paar boomstammetjes meegenomen ook.
Was voor haar de 2e keer in het bos. Toen ze een maand of 5 was is ze samen met haar moeder geweest.

Afbeelding

Dallas was vanavond in knuffel modus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 12:17

Achterom schreef:
De foto's zijn niet echt fantastisch, maar dat komt nog wel.
Tijdens het proefrijden, toen ik dit terugzag dacht ik, dat moet ik gewoon doen

[ Video ]

En hier meteen de kop aan de grond, want er stond nog gras langs de bakrand :j

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd *\o/* Wat een leukerd zeg!

Carien wat een mooie foto's zeg! Jij had ook een mooie zonsondergang :D

Paintlover Hopelijk gaat het insemineren goed en heb je volgend jaar een veulen!

Wat een lieve foto's Toushie <3

Mijn planning staat eindelijk online! Ik ben blij dat ik een stal genomen heb want ik ben de hele dag bezig :j
Mijn starttijden zijn:
11.45 In hand trail
14.05 Trail
16.22 Pleasure
17.22 Horsemanship
18.14 Ranch Riding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 14:51

Nou ik rol ook weer eens onder mijn meeleessteen vandaan, helaas heb ik minder nieuws maar ik zal eerst even een bijleespost maken.

@ Achterom,
Ik begrijp het! Ik had even niet in mijn hoofd opgeslagen dat je ze aan huis had en daarom geen andere paarden naast die van jezelf. Ik hoop dat je snel een geslaagd nieuw maatje vind, maar volgens mij is dat uiteindelijk gelukt.
- Wat fijn dat het met James goed lijkt te gaan!
- Nou als hij zoveel energie heeft voor het rijden is dat wel super positief! En wat spannend bij een paard kijken, leuk!
- Ik duim voor een goede keuring!
- Niks penny, ik snap je volledig! Zo besefte ik mij laatst ineens dat mijn paarden-avontuur toch niet helemaal stopt bij Beeb. Wat ik wel altijd heb gezegd. Maar goed ... dan moet daar wel ruimte voor zijn.
- Wat top dat het geslaagd is! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!!!

@ Sychess,
Ik snap wel dat je er naar uit kijkt om naar je eigen droompaardje op zoek te gaan!

@ Maureen95,
Haha ja dat is het voordeel met Pleasure, volgens mij is dat ook in de Ranch Rail? Dat is een nieuw onderdeel dat ik eens langs heb zien komen. Spannend hoor, veel succes!
Klopt dat ik Jolijn ken! Zij was fotograaf op de eerste westernwedstrijd die ik reed, dus had contact gezocht en prachtige resultaten!
- Wauw, naar Kramer geweest - dat zou ik ook echt nog wel eens willen. Kan me voorstellen dat je daar slaagt! Ben benieuwd naar je outfit :) En ik snap je .. ik wilde er ook gewoon tip top en compleet uit zien.
- Tijdsplanningen en daadwerkelijke wedstrijd ... veel succes haha. Ik dacht dat we bijna 2 uur te vroeg waren maar ik kon niet eens warm rijden toentertijd :Y)
-> Prachtige foto!

@ __Carien,
Welkom terug een soort van haha. Leuk hoor als het zo goed gaat met je jonkie!
De eerste keren zonder iemand dat klopt, zo ben ik maandag jarig en dat wordt de ''eerste'' keer, maar zo zijn er doordeweeks ook nog talloze dingen waarvan ik denk, 'Oh even Oma bellen'. Dat heb je als je dat vaak deed ..
Ik verplicht niemand om te reageren of bij te lezen, maar persoonlijk vind ik het wel zo netjes dat je op elkaar reageert. Dat is geen moeten maar gewoon gezelligheid in een topic waarin andere dat ook doen.
- Mooie foto's zeg, heerlijk zo ja!
- Oh wat rot dat ie zo'n last van de warmte heeft zeg! Het is ook zo vreselijk gelijk hier in NL. Wel lekker dat je het zo qua tijd zelf kan reguleren.

@ Toushie,
Je twee lotjes uit de lotterij zijn natuurlijk geweldig! Genieten zeg!
- Genieten heh als je zo kan opstappen en wegrijden, heerlijk. Veel succes zondag!
- Wat een heeeeerlijke foto's zeg! Ga vooral genieten op wedstrijd :) Gelukkig vallen de temperaturen mee dacht ik.

@ Paint_Lover,
Heh wat balen zeg. Sterkte! Ik hoop dat ronde 3 wel iets doet! Ik duim voor jullie.
- Oh wat goed dat je je gevoel hebt gevolgd! Ik duim dat het deze keer wel geslaagd zal zijn!

@ Mondy,
Wat fijn om te lezen dat het zo lekker met Joker gaat!
- Poeeh, die locatie waar je staat .. die foto lijkt haast wel of je ergens in de bergen zit haha. Gaaf!

@ Djorf_6,
Het zal niet dezelfde zijn maar Rieky Youngh is ook net lasso clinic's bezig. Helaas vond ik het even te prijzig icm lasso aanschaffen en naar Vorstenbosch afreizen, maar wellicht is dat iets voor je.

Nou zo heb ik overal wel een beetje op gereageerd.
Helaas heb ik hier minder nieuws en ik moet het nog een beetje een plekje geven. Het is gewoon dat we zo ons best hebben gedaan om op dit punt te komen en nu wordt er weer roet in het eten gegooid en daar baal ik op z'n zachtst gezegd gewoon van. Het zal zijn weg wel weer vinden, maar ik ben er gewoon verdrietig om. Ook met alle dingen die we moeten afzeggen en het onzekere van hoelang dit kan duren, en wordt het terug als vooraf?

Beeb vond ik vorige week met een verdikt been. Niet direct reden tot paniek, ze liep niet kreupel, was haar vrolijke zelf en had echt wel een grote wil om iets te doen. Dus zo gezegd zo gedaan, op het gemakje gewerkt. Dat leek wel iets te doen? Dus verder gekoeld en aangekeken. Na twee dagen rust op zondag zag ik dat het wel echt dunner was geworden dus, op het gemakje weer lekker aan het werk. Helaas maandag was het been weer terug goed dik en toen besloot ik om haar volledig stil te zitten. Het is te onduidelijk en ik wil niets kapot maken.
Toen het woensdag, na dus weer twee dagen rust, nog niet was geslonken heb ik contact opgenomen met Edigit. Op donderdag was mijn vraagstelling niet alleen advies, ik wilde gewoon dat ze kwamen. We waren nu een week verder. Godzijdank was er een last minute afzegging en zijn ze afgelopen vrijdag middag gekomen.

Afbeelding
Dus een echo laten maken. Ik had daarvoor een uurtje bij haar in de paddock gezeten en tussen de andere dames. Zo mooi om te zien dat Beeb op een begeven moment pontificaal bij mij ging staan en er maar een paar merries een aai mochten komen halen. Ook als ik op de oprijlaan rij wordt mijn blauwe auto al herkend en ik hoef maar 'Beeb, Baby of Beebje' te roepen waar ze ook staat en het hoofd gaat omhoog alsof ze nog net niet roept, 'Daar ben je weer!'.
Maar terug naar de scan/echo. Beeb was heel braaf en relaxed. Ze toont ook geen pijn (en daar is ze goed in, geen zorgen) dus ja .. maar de arts was vrij content. Het klonk als 'maar' een fors vergroot checkligament. Kan iedereen overkomen. Dit is de 'beste' die je kan hebben als het om een blessure gaat. Je bent dan 'maar' 4 maanden onderweg, maar als je alles volgens het boekje doet komt het echt goed! (en dan natuurlijk niet doodnerveus worden en je paard in bubbeltjesplastic verpakken...)
Dus netjes een pot supplementen gekocht en na nog geen 20 minuten (voor mijn gevoel) waren ze al weer weg. Stappen aan de hand, koelen en over 6 tot 8 weken terug een echo.

-O-
Dus dat gaan we maar braaf doen.
Cattlepenning afgezegd (godzijdank mijn geld terug gekregen)
Strandrit zal ik moeten afzeggen, maar hopen dat we rond die tijd weer iets mogen doen, onder het zadel. En hopen dat we richting oktober weer langzaam op de rit zijn. Dat is in ieder geval over een ruime 4 maanden, dus duimen jullie mee?

Afbeelding
Ik ben/was zo trots op het feit hoe ze er eindelijk weer uit ziet. Het komt weer in de buurt van een foto die ik uit 2015 heb. Toen was ze natuurlijk wel een stuk jonger, maar dat is toch wel mijn doel geweest en we hebben het gewoon geflikt. Ze zit op en top in haar vel.

Afbeelding
Ze voelt zichzelf ook nog de grappiste thuis, dus als Beeb blijf lachen dan doe ik dat natuurlijk ook!

Maar zuur is het wel even. Het is even puzzelen en nadenken wat je allemaal nu moet veranderen, waar je erg in moet houden nu ze straks alleen maar mag stappen. Om te beginnen maar 10 minuten, straks als de warmte (dat was al niet zoveel maar toch) er uit is dan mogen we per week 5 minuten verlengen. Ik heb de Ice Vibes aangeschaft in de hoop daar ook een steentje in bij te dragen en verder .... afwachten. Dus helaas geen leuke les op mijn verjaardag. Ik verheugde me daar erg op om gewoon een keer iets positiefs op die rot datum te hebben. Maar helaas, misschien teveel gejinxt.

Duimen & afwachten.
Maar zolang zij happy is, doe ik met haar mee. We laten ons hoofd niet hangen (in ieder geval niet te lang).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 15:08

@xDenies: he bah, heftig dit. Hier helaas heel bekend met peesblessures (checkligament), Walter heeft het helaas meerdere keren gehad. Je aanpak klinkt goed en zorgvuldig, mooi dat je hebt aangedrongen op de echo, zo zie je maar dat je met je gevoel gewoon goed zit (helaas).
Ik snap heel goed dat je trots bent op hoe ze er nu bij staat, al met al bewondering voor je doorzettingsvermogen. Beeb boft met je :j

@maureen: met de kans dat ik iets heel doms zeg, maar geen gek schema zo toch? Ook fijn als er wat rust tussendoor mogelijk is, verstandig die stal. Heel veel succes, aan je voorbereiding kan het nu niet meer liggen!

@toushie: jij ook heel veel succes morgen! Ik vind je kruimel heerlijk dapper overkomen, ze doet het allemaal "gewoon" even :j komt vast helemaal goed zo.
Gezellige knuffelfoto's :D
Haha, jij mag door voor de koelkast. Pepper is namelijk wel als vos geboren, dat schimmelen komt van moeders kant....

@paint_lover: duimen draaien hier voor je troela. Wat een gedoe zo zeg -O-

@carien: sneu is dat he? Als ze er zo'n last van hebben? Groot gelijk om hem dan lekker binnen te zetten.
Prachtige foto bij Whiz :wow:

Hier even niet zo veel te melden en dat is ook wel even fijn, het is toch veel te warm nu -O- De paarden staan lekker samen in de stal te koekeloeren (inloopstal) en ik vond vanmorgen al een kapot vliegenmasker op de grond. Het grote slopen is dus al begonnen :')
Wie wilde er ook alweer jonge ruinen?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 15:14

Jeetje Denise wat balen zeg. Goed dat je er een deskundige bij hebt gehaald maar wel zuur dat Beeb nu weer een aantal maanden stil moet staan. Hopelijk heelt het goed en kan je binnenkort weer aan de slag. Sterkte!

@Achterom Ja het is echt een prima schema! Ik ken de patterns nu zo goed als het kan uit mijn hoofd maar ik moet nog maar even zien of ik ze blijf onthouden als ik ze moet rijden :P

Het is inderdaad nog mega warm, al gaat het hier zo regenen. Ik hoop dat het iets verkoeling met zich meebrengt. Gisteren en vandaag kan ik niet trainen dus daar baal ik wel een beetje van. Ik ga zo maar naar stal om alles te gaan poetsen en het hele spul in te pakken en klaar te maken voor de wedstrijd. Ik moet Joe ook nog wassen en invlechten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 15:37

Oh Denise toch wat ontzettend klote. :(:) Het ging allemaal zo goed en nu dit weer. :\
Ik ga zo hard voor je duimen dat het over 4 maanden over is en Beeb haarzelf weer is, we moeten naar die koeienclinic hoor!! :+: :*

Maureen, goed dat je alles uit je hoofd kent, ik zou doodsbang zijn alles door elkaar te halen. :')

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:18

xDenies schreef:
Maar zuur is het wel even. Het is even puzzelen en nadenken wat je allemaal nu moet veranderen, waar je erg in moet houden nu ze straks alleen maar mag stappen. Om te beginnen maar 10 minuten, straks als de warmte (dat was al niet zoveel maar toch) er uit is dan mogen we per week 5 minuten verlengen. Ik heb de Ice Vibes aangeschaft in de hoop daar ook een steentje in bij te dragen en verder .... afwachten. Dus helaas geen leuke les op mijn verjaardag. Ik verheugde me daar erg op om gewoon een keer iets positiefs op die rot datum te hebben. Maar helaas, misschien teveel gejinxt.

Duimen & afwachten.
Maar zolang zij happy is, doe ik met haar mee. We laten ons hoofd niet hangen (in ieder geval niet te lang).

Och nee, Beeb weer in de lappenmand. En ze ziet er zo blakend van gezondheid uit op de foto's. Hoop dat het herstel voorspoedig verloopt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:34

Balen Denise. Zou je met laseren nog iets kunnen doen in het herstel?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 17:40

Jeetje denies wat ontzettend balen. Gelukkig wel snel een echo laten maken en een goede prognose. Ze ziet er wel heel goed uit inderdaad. En je mag er best even flink van balen hoor en of verdrietig zijn. Dikke knuff voor beebs.

Nou ik moet morgen een uur en 45 minuten rijden. Het zou een stuk koeler zijn. Het moet morgenochtend toch echt wel goed afgekoeld zijn anders ga ik niet op pad. Veel te warm zo lang op de trailer anders.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 18:00

@ Achterom,
Dankjewel voor je lieve woorden! Hoe heb jij het aangepakt toen Walter dit had?

@ Maureen95,
Ik hoop dat het afkoelt. Hier tot op heden nog niet. Succes!!

@ Bellatrix,
Nou maar echt.. als dat wéér mis gaat dan wordt ik gek.

@ Miereneter,
Wéér? Dat valt toch wel mee..? -O- Ze is gelukkig ook blakend in gezondheid maar blijkbaar is er een stap niet goed gegaan :(

@ Daihyo,
Dat durf ik niet te zeggen. Ik lees daar rondom checkligament ook geen verhalen over. Over de icevibes wel. Arts heb ik er niet over gehoord.

@ Toushie,
Dankjewel! Ik ben er ook echt wel even heel erg verdrietig om. Dingen waar ik veel organisatie in heb gestopt moeten wij nu afzeggen en voorbij laten gaan - andere gaan wel genieten. Dat gun ik ze hoor, maar het is even extra zuur en ik merk dat ik het er wel moeilijk mee heb. Zeker omdat het echt "ons"-dingen zijn die degene juist niet zo snel zelf hadden bedacht.
Maar we komen vanzelf weer terug...

Oh je moet net zo ver als ons dan. Het was in Ermelo toch? Of niet? (Haal ik dingen door de war..) Maar inderdaad, ben ik met je eens. Als t goed is wordt het morgen koeler. Ik duim voor jullie!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:17

Het was in stroe. Dus ja vlakbij Ermelo. Maar mevrouw heeft besloten kreupel te lopen. Dus ondanks dat het in hand is. Is het wel met draf. Dus dat ga ik niet doen. -O-

Ze is vandeweek uitgegleden. Wel een wond op de kogel voor maar toen niet kreupel. Nu wel aan juist dat been.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:19

Wat balen dat ze kreupel loopt Lindsay. :\ Met de temperaturen van morgen zou ik ook niet gaan. Zeker niet als ze zolang op de trailer moeten.