[SGW] Voorbespreking Westerbork 16-17 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:44

Tody schreef:
Die van mij ook! Als ik hem die dingen op het terrein nog in moet doen, dat is pas gevaarlijk....

Ja dat hebben wij met Yoeri. De gaat steil omhoog. Dan maar thuis.

Vos en Ul zijn vrij gemakkelijk, maar doe het nog voor gewone wedstrijden regelmatig thuis. Gemakzucht :j

_Noor

Re: Voorbespreking Westerbork 16-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:20

Oeh, ik heb al zoveel enge verhalen gehoord en lelijke verwondingen gezien daardoor... Hopelijk blijft het bij jullie gewoon goed gaan!

Nogmaals veel succes!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:31

Ik schrok ook een beetje van die kalkoenen/proppen op de trailer. Zeker over de afstand die er afgelegd moet worden...... Maar ja, als het op een wedstrijd niet te doen is, dan moet je wat, maar ik ben heeeeel blij dat ze bij ons gewoon op de wedstrijd ingedraaid kunnen worden.

Wat is het lekker weer voor de cross!! Heerlijk. Zit best een beetje te balen dat we thuis zijn, maar het gaat nu echt de goede kant op, overduidelijk!!, dus de volgende die op de kalender staat (Oudkarspel) zijn we er, zonder rare dingen, gewoon weer bij. Ondertussen zit ik op afstand mee te leven met de bekenden die mee rijden. Amazone die onze "ponylief" in de dressuur uitbrengt start ook vandaag, en nog 3 van de club hier. Ben donders nieuwsgierig hoe het gaat, maar er komt zo vast wel een sms-je met de stand van zaken :+

Voor degenen die vandaag moeten starten ben ik natuurlijk veel te laat om nog succes te wensen, maar voor degenen die morgen starten: heel veel succes, en genieten!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:58

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:59

Ook ik schrok erg van de kalkoenen in de trailer, niet alleen omdat ze zichzelf er lelijk mee kunnen openhalen maar ook omdat ze toch in een onnatuurlijke stand staan op een harde bodem, "op hakken", wat op zich mij al niet goed lijkt voor het bot/spierstelsel. En dan heb ik het nog niet eens over de extra moeilijkheid van het rijden met de trailer, waardoor het paard zichzelf in evenwicht moet zien te houden "op hakken" . Dit is overigens niet belerend bedoeld tegenover de mensen die er wel voor kiezen hun paard met kalkoenen op de trailer te zetten, als het echt niet anders kan dan kan het niet anders .
Maar ik ben daar ook best voorzichtig mee, als ik meer dan een uur tussen de dressuur en het springen heb en het paard gaat terug op de trailer dan gaan de kalkoenen ook zeker uit.

Iedereen die vandaag en morgen start: heel vele plezier en succes!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:03

Eef, ik doe inderdaad hetzelfde als jou. Paard gaat absoluut niet met kalkoenen de trailer op. Zelfs niet als het maar 15 minuutjes rijden is. En ook als de tijden dusdanig ver uit elkaar liggen gaan ze uit. Ook zorg ik voor een dikke laag strooisel in de trailer, dat staat volgens mij dan altijd nog wat comfortabeler. Is het ook niet een kwestie van aanleren dat een paard niet op wedstrijd punten ingedraaid wil hebben?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:23

Ik geef jullie gelijk hoor, wbt met proppen op de kar.
Vorig jaar deed ik Yoer op de trailer proppen indraaien, dat ging nog wel redelijk. Eruit halen is bij hem geen probleem, dan is de stress weer voorbij, maar erindoen lukt echt niet. Ben in Wierden een keer anderhalf uur bezig geweest :o .
Tussendoor gaan bij mij de proppen er niet uit, of er moet al immens veel tijd tussen zitten.

Ik heb helemaal een dik, zeer oog. Gister op de scooter had ik het vizier niet dicht en is er een vliegje tegenaan/in gevlogen. Doet heel pijn en het ziet er niet uit. Kan natuurlijk ook komen doordat ik per ongeluk met lenzen in in slaap was gevallen...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:24

Wat ben jij toch ook een lekker ding Mistid!!! :+

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:43

Ik zal even voor ponyparadijs reageren.

Ze heeft t paard niet met lange stiften op de trailen staan maar van die vulling dopjes zodat er geen rommel ed meer in kan komen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:51

saden schreef:
Ze heeft t paard niet met lange stiften op de trailen staan maar van die vulling dopjes zodat er geen rommel ed meer in kan komen.

Oooh, haha, nou dat verandert "de zaak" ;)

Evie, helemaal mee eens. Ik haal ze er bij Jer al uit na de cross als we nog een stuk over het harde naar de trailer terug moeten... :o

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:55

Ik ook niet met lange stiften, maar wel tot ongeveer 12mm. Scheelt dan ook dat als ik ver van huis moet, ik een dag eerder ga (zonder stiften dus). Dan is het met stiften in nooit zo ver. En dan wel vierkant in de springschoenen en transportbeschermers. Maar als iemand een beter idee heeft, dan hoor ik het graag. Heb zelfs al wel eens geprobeerd een stal daarvoor te huren, maar iedereen verklaart je voor gek, helaas. Dus dan toch maar zo.

Vandaag even alvast parcours gelopen. Het venijn zit toch in de eerste helft. Gelukkig maar, want dan heeft hij nog energie genoeg! En gauw nog even nieuw proevenboekje gekocht, toch fijn zo'n stand.

Mistid, ik heb je toch niet kunnen vinden! Was er ook pas een uur later dan ik gepland had... :+ Morgen heb je een nummer om, dan zal het vast wel lukken!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:00

Indien je morgen door mij gefotografeerd bent, kom dan achteraf naar me toe.
Ik heb een leuke actie dmv een kortingsbon die je kunt gebruiken bij het bestellen van foto's. *D

Ik ben te herkennen aan een paars/grijze bodywarmer met mijn website erop vermeld.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:02

Tody, wat doet je paard dan dat het je niet lukt om punten te draaien? En als je de punten in de trailer op wedstrijd indraaid?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:05

Nou de cross ziet er in rl ook mooi uit. Wij zitten nu in de snackbar van wb :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:09

Met smaak!!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:10

Ik zet mijn paard ook nooit met stoten/stiften op de trailer. Op wedstrijd indraaien is nooit een probleem geweest. Strooisel in de trailer doen we niet, we hebben een rubber bodem en naar mijn idee hebben ze dan veel meer grip als dan ze op stro staan. Daarnaast ook makkelijker schoon te houden, ik kleed me zelfs om in de trailer aan de kant waar geen paard staat, zo schoon houd ik die :D

Nou, ik zal eens de auto inpakken. Vanmorgen al gereden en wat spulletjes schoongemaakt.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:11

Mijn paard weigert om meer dan één voet tegelijk aan de grond te houden. En op de trailer weigert hij er één op te tillen! :+

Hij wordt dit jaar negen, en de wijsheid die met de jaren zou komen lijkt langzaamaan z'n weg te vinden. Maar ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand ook een originele oplossing had. Want ik ga vaak genoeg in m'n eentje op pad, ook met jonge paarden. En dat zijn nooit de rustigste, want anders waren ze niet bij mij... :P Dus leek me meer dan leuk om eens creatief over te brainstormen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:14

Vreemd! En blijven oefenen met voetjes tillen in de trailer? Dat je eerst een thuis gaat stiften draaien in de trailer zonder de wedstrijdstress en stress van geen tijd hebben enz?

Rosalie, wij hebben zaagsel op de rubberen matten. Anders plast meneer niet op de trailer. Zal wel spatten :+

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:19

Zaagsel lijkt me ook niet zo'n probleem op de trailer tientjeh. Moet meneer altijd plassen op de trailer dan? Die van mij plast gelukkig meestal in het gras, tenzij hij echt nodig moet. Mijn paard moet alleen nog leren drinken op wedstrijd, dat krijg ik er nog steeds niet in. Daarbij ook alles al geprobeerd....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:41

Rosalie, mijn plast nooit op wedstrijd! Eerder wel, maar ook alleen op zaagsel. Daarom altijd zo gehouden. Nu drinkt en plast hij al jaren niet meer op wedstrijd. Zelfs als we 2 dagen weg zijn drinkt hij niet. dat is wel vervelend.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:55

Ben terug van crosslopen. Leuke cross met een paar hindernissen waar je qua aanrijden op moet letten. Heb er helemaal zin in!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:57

Puera schreef:
Ik ga dit jaar proberen de hindernissen minder lang in beeld te houden. :Y)
Helaas... niet gelukt... }:0 Zie verslagentopic...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:01

Uk staat blinkend op stal. :D Heb er heel veel zin in. :)
Ben erg benieuwd naar de cross.

:(:) voor Puera.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:05

Heel veel succes voor de crossers morgen. +:)+ Ik heb natuurlijk alleen de B-cross gelopen, maar de delen die ik van de hogere klasses heb gezien, leken mooi.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:46

texelse schreef:
Wat ben jij toch ook een lekker ding Mistid!!! :+

Van nature blond :D

Nina, ik zei al tegen mam, ik ben te goed verstopt geweest :+ . Morgen met nummers om is het idd veel makkelijker :)

Ik vond de B een beetje overkomen als 'ondergeschoven kindje' met al die gekke kronkels en slingers :o