[WN] Wat voeren jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:53

Bolieke schreef:
@ Francis: daar volg ik helemaal in. Ik bedoel meer dat je moet oppassen met zelf supplementen van hier en van daar te geven omdat "dat het eens in boekje stond en dus wel goed zal zijn". Bovendien betaal je jezelf hier blauw aan.
Nadat je hebt uitgezocht welk soort voeder bij jouw soort paard het beste past, ga er vanuit dat dit voeder genoeg van alles bevat. Dat het dus niet nodig is om nog vanalles bij te gaan geven.

@ Chery: je moet verandering van voer wel langzaam doen. Dat is wat je bedoelt denk ik?

Nee, dat bedoel ik niet.
Ik heb eerst rustig aan gemengd met zijn vorige voer...

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:55

Ik lees dat veel mensen hun paarden muesli voeren. Ik heb een koliek-gevoelige quarter en mij werd afgeraden om muesli's te geven. De reden hiervoor was dat de grondstoffen van deze muesli's vaak listeria en salmonella bevatten en aangezien de grondstoffen bij het bereiden van de voeders niet op hele hoge temperaturen verhit worden (veel minder hoog dan bijv. bij het bereiden van brok-voeders) worden deze bacteriën vaak niet volledig afgedood. Dit kan weer darmproblemen veroorzaken bij je paard. Zijn er nog meer mensen die hiervan gehoord hebben?

Ik voer: onbeperkt (kuil)hooi, 2x daags: 1 1/2 schep 5-granenmix met 1 kopje soja-olie en een beetje lijmeelpap erdoor, liksteen.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:23

Mijn fjordje krijgt 2x per dag een kilo pavo energie control en een schep geweekte bietenpulp. Zij is een erg kieskerige eter en veel ander voer (bijvoorbeeld de basibrok van pavo) wordt simpelweg niet opgegeten. Ik heb moeite om haar op gewicht te houden.
Mijn jonge paintje van twee krijgt hetzelfde en groeit als kool en blijft prima op gewicht.
Daarnaast krijgen ze twee keer per dag hooi en lopen 24/7 buiten en als het even kan in de wei.