green distance geweest en besloten dit zadel te bestellen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

afram

Re: green distance geweest en besloten dit zadel te bestellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:17

zoefie schreef:
Heee afram, dat is hetzelfde zadeltje als ik besteld heb voor mijn fjordje. Hoe bevalt het zadel? Als het goed is krijg ik mijn zadeltje ook binnenkort (heb hem een tijd geleden besteld). Ik heb hem ook met de westernknop besteld.

Heej, nou het zadel is perfect! Pling Zit als een huis!
Ik moet nog steeds even een foto plaatsen dat mijn ijsie het
zadel op heeft.
Probeer dat gauw te regelen...Heel veel succes ermee!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:37

afram, super om te horen dat je zadel zo bevalt. Enne ik wacht op je foto's Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:50

Mijn massimo tolt is in bestelling voormijn ijslander.

Ik ben zo benieuwd en heb er zin in om weer aan de slag te gaan.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:21

Ik heb mijn zadel, ik heb mijn zadel!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Oh het zit zo lekker Haha! kan er alleen nog niet mee rijden.. Verdrietig
Mijn tinker heeft een singelwondje dus dat moet eerst genezen.
Dus voorlopig maar even zonder zadel rijden Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:04

Bij ons is ook 1 van de 2 bestelde Massimo's gearriveerd. Toch ben ik er nog niet helemaal gelukkig mee. Het zadel schuift nog steeds iets naar voren en ik vind dat de achterkant nogal "klappert". Dat klapperen schijnt wel te verdwijnen als het zadel ingereden is, maar dat schuiven is niet veel beter dan bij onze oude Wintec Pro. Vooral als het paard bokt (en dat doet ze vrij vaak) dan schuift het zadel over de schouder. We hebben de Massimo nog op proef en op ons andere paard lag het nog in bestelling zijnde andere zadel als een huis. Maar voor wat betreft dit paard waar het zadel nu op ligt, heb ik toch ernstige twijfels.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:39

Jol1 schreef:
Bij ons is ook 1 van de 2 bestelde Massimo's gearriveerd. Toch ben ik er nog niet helemaal gelukkig mee. Het zadel schuift nog steeds iets naar voren en ik vind dat de achterkant nogal "klappert". Dat klapperen schijnt wel te verdwijnen als het zadel ingereden is, maar dat schuiven is niet veel beter dan bij onze oude Wintec Pro. Vooral als het paard bokt (en dat doet ze vrij vaak) dan schuift het zadel over de schouder. We hebben de Massimo nog op proef en op ons andere paard lag het nog in bestelling zijnde andere zadel als een huis. Maar voor wat betreft dit paard waar het zadel nu op ligt, heb ik toch ernstige twijfels.

Bij wie heb je het zadel op proef gekregen?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:31

Ik heb het zadel niet op proef zoals je bijv. een boomloos-zadel zoals een Barefoot op proef krijgt. Het Massimozadel heeft bepaalde aanpassingen, waardoor het goed zou moeten blijven liggen en daarmee rijd ik nu "op proef". Als het zadel nog niet goed is dan wordt er bekeken wat er nog meer aan veranderd moet worden. Ik wil het zadel dus wel kopen, maar de aanpassingen moeten eerst getest worden. Tot nog toe schuift het nog steeds en Herman van Country Mill is aan het bedenken wat er nog meer veranderd kan worden.

Het is dus niet zo dat je even een zadel leent en dat na een weekje proberen terugstuurt. (dat is misschien wat jij in gedachten had) Ik heb van te voren aangegeven dat ik beslist een zadel wil dat niet naar voren schuift (want daar heb ik er al twee van), omdat ik het nogal gevaarlijk vind als je na een paar bokken met zadel en al zo'n beetje op de nek van je paard zit.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:15

Ik snap je helemaal! Herman heeft vedel verstand van zijn vak dus hopelijk lukt het!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:58

Jol1 schreef:
Ik heb het zadel niet op proef zoals je bijv. een boomloos-zadel zoals een Barefoot op proef krijgt. Het Massimozadel heeft bepaalde aanpassingen, waardoor het goed zou moeten blijven liggen en daarmee rijd ik nu "op proef". Als het zadel nog niet goed is dan wordt er bekeken wat er nog meer aan veranderd moet worden. Ik wil het zadel dus wel kopen, maar de aanpassingen moeten eerst getest worden. Tot nog toe schuift het nog steeds en Herman van Country Mill is aan het bedenken wat er nog meer veranderd kan worden.

Het is dus niet zo dat je even een zadel leent en dat na een weekje proberen terugstuurt. (dat is misschien wat jij in gedachten had) Ik heb van te voren aangegeven dat ik beslist een zadel wil dat niet naar voren schuift (want daar heb ik er al twee van), omdat ik het nogal gevaarlijk vind als je na een paar bokken met zadel en al zo'n beetje op de nek van je paard zit.

Mijn massimo is na meting van de rug en schouders ( en inschatting van gewenste maat) gemaakt, en ligt goed.Op welke basis test jij een zadel ?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:05

Sorry dat ik een beetje laat reageer, maar ikwas op vakantie. Ik test het zadel door ermee te rijden, is dat wat je bedoelt? Het probleem is dat mijn paard superrond is, een korte rug heeft en totaal geen schouder waar iets achter blijft "hangen". Een passend zadel hoeft daarom nog niet te blijven liggen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 19:58

ik heb de massimo nu echt bestelt
kleur donker bruin met veelzijdigheids stoten maat 37

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:51

Inge_ schreef:
21 februari komt Herman om te passen, wil ook een Massimo Trail. Heb nog nooit op een Massimo gereden dus ben erg benieuwd, hoop dat hij bij ons bevalt!

en heb je een massimo besteld??

ik was zelf ook erg gecharmeerd van dit zadel. alleen mijn paard niet. die liep er voor geen meter mee. zelf vond ik het wel erg lekker zitten.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:47

Mijn pony Femcke is inmiddels verkocht...maar voor had ik de Massimo gekocht. Inmiddels heb ik een nieuw paardje en Herman is vandaag geweest om te kijken hoe de Massimo op Safyra ligt. En hoera, hij past prima! Het zadel is ietsje te breed maar ze is nog jong dus de komende tijd met een bontje er onder rijden en dan ligt het prima.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:13

Ik heb mijn zadeltje ondertussen ook! En ik ben er echt superblij mee!
Ik heb de Guichard long distance voor mijn fjordje
De eerste foto's
Afbeelding

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:52

mooi zadel zeg!!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:56

Mooi zadel Zoefie! Zit waarschijnlijk ook heel erg fijn?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 11:39

mooi zadeltje
mijn zadel is in de bestelling komt pas midden juni Haha!
maar ja paardje moet eerst bevallen haha

Melisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:55

ben erg benieuwd hoe je zadel bevalt Zoefie!

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:26

volgende week komt er iemand een massimo trail aan laten meten Haha!
alleen vraag ik me af wat nou fijner is..
lange singelstoten of korte singelstoten??

kan iemand mij de verschillen qua wat practisch is en fijn zit?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:32

Ik vind lange singelstoten zelf erg prettig, omdat de gespen van de singel dan onder m'n zweetblad zitten en ik er dus niet tegenaankom met mijn onderbeen. Dat geeft bij mij (soms) blauwe plekken.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:18

ik heb een massimo bestel met veelzijdigheidstoten geen dressurstoten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:00

En ik vind lange stoten dus prettiger, omdat ik hiervoor al jaren een dressuurzadel had. Ik ben er dus echt aan gewend dat ik die gespen van de singel niet onder het zadel heb en ik heb daar dus erg veel last van als die er wel zitten. Het is dus kennelijk ne twat je gewend bent, rijd jij nu altijd op een veelzijdigheidszadel zou ik voor de korte stoten gaan, rijd je altijd op een dressuurzadel, zou ik voor de lange stoten gaan. Het aansingelen met lange stoten is wel iets lastiger als je er op zit, zeker als je een paard hebt zoals ik, dat niet graag stilstaat...

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:01

Ik heb de Massimo ook met lange (dressuur) singelstoten. Herman van Country Mill raadde dit ook aan omdat het dan nog wat stabieler ligt.
Over gespen onder het zadel gesproken...ik heb sinds ik dit zadel heb wintec webber beugelriemen, reed pas weer een keer met 'gewone' beugelriemen en meteen nare plekken op mijn been...dus snel de webbers er weer op Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:02

Jet schreef:
En ik vind lange stoten dus prettiger, omdat ik hiervoor al jaren een dressuurzadel had. Ik ben er dus echt aan gewend dat ik die gespen van de singel niet onder het zadel heb en ik heb daar dus erg veel last van als die er wel zitten. Het is dus kennelijk ne twat je gewend bent, rijd jij nu altijd op een veelzijdigheidszadel zou ik voor de korte stoten gaan, rijd je altijd op een dressuurzadel, zou ik voor de lange stoten gaan. Het aansingelen met lange stoten is wel iets lastiger als je er op zit, zeker als je een paard hebt zoals ik, dat niet graag stilstaat...

Voor mij geldt exact hetzelfde verhaal. Ja

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:59

Ik ben zowel zadels met korte als dressuurstoten gewend en eigenlijk merk ik amper verschil. Ik rij met beide zo weg. Het enige nadeel voor mezelf van de korte stoten is dat je de gesprek op een gegeven moment afgedrukt krijgt ik je onderste zweetblad van je zadel.