Margee schreef:Maar je geeft je paard dus wel hooi? Zou die "van nature" nooit zelf eten want dan zou het er niet eens zijn, wij maken het namelijk voor ze. Die van mij geven altijd de voorkeur aan gewoon gras. Een paard eet gewoon wat je hem voorzet of dat nou biks is of muesli, echt andere keuze hebben ze meestal niet. Jan honger lijden.... maar dan past de natuur zich snel aan.....
Je hebt goede en kwade vetten, o.a. zalm heeft de goede. Ik zeg ook niet dat je je paard echt een vis zou moeten geven, maar de olie die er van wordt gewonnen, is per definitie goed en dus ook als supplement (als voorbeeld worden de Eskimo's genoemd, hartkwalen bv bestaan bij die mensen nauwelijks). Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een paard per definitie iets niet mag eten alleen omdat jij denkt dat het niet passend zou zijn. Trouwens, het werd al genoemd, IJslanders die vis eten passen zich dus duidelijk wel aan en liggen daarna echt niet op apegapen.....
Prima, dat is jouw mening maar ik denk dat je je toch wel vergist in wat een paard, als je die in de natuur zou uitzetten, zoal eet! Daar vallen ook gedroogde plantaardige dingen onder, dus hooi is zo gek nog niet. Dat jouw paard graag gras eet is omdat het uit niets anders kan kiezen. Als een paard kan kiezen tussen gras, hooi en vis dan wordt het gras of hooi en echt geen vis.
Ik heb medelijden met die paarden die vis als voer krijgen en je maakt mij niet wijs dat ze daar op kunnen leven. Het darmstelsel krijgt hier op de lange duur toch echt last van, dat kan niet anders.
V.w.b. die (vis)olie kan ik me voorstellen dat die heel goed voor mensen is maar dat zijn geen herbivoren!
Olie is ook goed voor paarden mits het plantaardig is!