[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:15

Nickeltje: fijn dat je zo lekker gecrosst heb!! Zie je wel dat t allemaal goed komt Haha! jullie gaan ook lekker door voor de M volgend jaar Ja gewoon lekker blijven oefenen op de controle!

Jenga_8: ik denk dat de bodem vrijdag misschien zelfs ietsie slechter was als zaterdag... ben niet meer geweest kijken, maar vrijdag heeft t de hele middag gemiezeld en gisteren maar heel eventjes n beetje. In de cross vond ik de bodem gisteren zelfs iets beter dan vrijdag. Nou weet ik natuurlijk niet in hoeverre de hoefslag kapot gereden was. Ik had zelf op vrijdag wel last van gladde bodem hoor..... denk dat t wel vergelijkbaar was.

Missmuts: Simmie had je al direct gezien Haha! jullie hebben wel echt lang gezeten hé

GvdT: jeetje Ach gut ik heb t gisteren niet helemaal zo meegekregen....

Paul: echt balen, zoals ik gisteren al zei Ach gut

Bianca: heb je gisteren eigenlijk niet meer gezien... GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij! Goed gedaan hoor!! Haha!

Renske: Ook GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij! Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:16

Ik was als een van de laatste in de L ring op zaterdag. Het was ondertussen al aardig glad en kapotgetrapt. Mijn keus om wat rustiger te rijden was blijkbaar niet de beste geweest, het ging ten koste van mijn impuls. maar ik was zeker bang om onderuit te gaan, dus durfde er niet aan te rijden. Dat daarna nog springen en een cross komt maakt voor mij geen verschil.

Maarja, voor de volgende keer, gewoon dr aan rijden, ongeacht de bodem!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:30

Ik vond de bodem im mijn dressuurring ook niet zo fijn. Gelukkig reed ik op Sunny en niet op Violin, want zij heeft daar nog veel meer moeite mee.
Met achterwaarts gaan hoorde ik echt dat ze haar benen uit de grond moest trekken...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:31

Poe hee, er zijn toch wat smakken gemaakt!

GvdT, EG en RK, heel veel sterkte, jullie hebben alle drie wel op een aparte manier een blessure opgelopen, doe maar rustig aan Ach gut

Paul, voor jou erg jammer dat je de cross niet uit kon rijden, maar gelukkig ben je erg positief ingesteld zodat je je weekend er niet door hebt laten vergallen en het toch gezellig hebt gehad!

Sjaan, voor jou ook een Ach gut , echt jammer dat je niet hebt kunnen crossen op deze laatste wedstrijd van het jaar.

En voor Ladyzwien, RenskeK, Bento, Bianca en EG super gefeliciteerd met jullie prijzen!!!

Nu ben ik bang dat ik iemand vergeet maar ik kan er even niet meer opkomen....

Verder iedereen die lekker gereden heeft, OK dan!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:09

Super voor iedereen die lekker gereden heeft & in de prijzen zat.... Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ook een dikke Go jij! Go jij! voor iedereen die het seizoen lekker heeft afgesloten...

En.... Ach gut Ach gut Ach gut voor alle mensen die een val of dergelijks hebben gehad.
Klinkt bij de meesten als heftige vallen!! Goed uitkijken en 'goed uitzieken' hoor!

Wat ik er zo van heb gelezen heb en gezien de uitslagen was het voor de L nog niet direct een hele selectieve cross (tenminste er waren veel 0 fouters). Voor het M-Z was het geloof ik wel wat selectiever.

Maar goed... nu allemaal weer op naar de crossen van 2008...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:40

Vrijdag was de bodem dressuur inderdaad ook wel glad. Wij hebben met de hele groep constant in de regen gereden, wat te merken was aan mijn spullen die ik lekker stom buiten de trailer liet staan Bloos Bloos
Voor het springen vond ik het wel goed dat ze er 10 seconden bij gaven, netjes, maar ik kreeg wel het idee dat de bodem in de middag gladder werd voor het springen in het M en Z.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:44

Even kort mijn verslagje en dan bijlezen...

Dressuur ging super, helaas volgens mijzelf en omstanders ongeveer 25 punten per jury te weinig... Daar baalde ik echt even van maar na een potje kinderachtig janken en het schoppen tegen een kliko ging het wel weer..... Knipoog
Zaterdag springen vond ik erg spannend. Gelukkig wel foutloos dus blij! Haha!
Cross ging niet zoals ik gewend ben van Ollie. Tussen de hindernissen ging hij super, op de meeste sprongen ook maar op 4 (niets heel spannends) kreeg ik een stop en in het water wilde hij alleen maar stappen. Van kwaaiigheid toch de trakehner gesprongen met wat onparlementaire taal er bij. (onze meest positieve prestatie van het hele weekend!)
Uiteindelijk met een stop en 1 seconde buiten de tijd ( Wow! ) binnen.

Ik heb een erg gezellig maar niet zo'n succesvol weekend gehad dus.....

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:53

Ik had me tijdens het bekijken van de uitslagen al zitten verbazen over je dressuurpunten en vroeg me af wat er mis gegaan was.................niets dus. Vreemd hoor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:57

@ wollie: ik zag (en hoorde *LOL* ) je over de trackener gaan.... En de hindernissen daarna ook, dat zag er verder wel goed uit Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 12:02

SGWOllie schreef:
Even kort mijn verslagje en dan bijlezen...

Dressuur ging super, helaas volgens mijzelf en omstanders ongeveer 25 punten per jury te weinig... Daar baalde ik echt even van maar na een potje kinderachtig janken en het schoppen tegen een kliko ging het wel weer..... Knipoog
Zaterdag springen vond ik erg spannend. Gelukkig wel foutloos dus blij! Haha!
Cross ging niet zoals ik gewend ben van Ollie. Tussen de hindernissen ging hij super, op de meeste sprongen ook maar op 4 (niets heel spannends) kreeg ik een stop en in het water wilde hij alleen maar stappen. Van kwaaiigheid toch de trakehner gesprongen met wat onparlementaire taal er bij. (onze meest positieve prestatie van het hele weekend!)
Uiteindelijk met een stop en 1 seconde buiten de tijd ( Wow! ) binnen.

Ik heb een erg gezellig maar niet zo'n succesvol weekend gehad dus.....

Idem hier. Ik zag je punten en ik dacht: er moet wel iets heel erg zijn mis gegaan dat ze zo weinig punten heeft. Vreemd hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:05

Ik vond de punten van Wollie onbegrijpelijk.
Heb haar proef helemaal gezien en die moest imo minstens 210 punten opleveren, maar ja, ik ben geen jury.
Haar laaste middendraf was echt om te kwijlen en de rest van de proef was gewoon goed. 2 klein foutjes (Ollie dacht o.a dat hij een piroutte in moest zetten) maar de proef was imo veel meer waard dan waarop de proef uiteindelijk gewaardeerd is.....

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:21

Ik begrijp er nog steeds helemaal niets van, maar probeer het wel van me af te zetten.... Voor de middendraf kreeg ik bij een jury zelfs "maar" een zeven, vraag me dan toch af wat ik had moeten doen om een negen te krijgen. Ik heb sterk het idee dat er deels op naam gejureerd is. Maar zoals Simmie ook al zegt, ik ben geen jury....

Taormina en Bianca: De hindernisjury zat tussen de VD en de trakehner. In ieder geval toen wij daar liepen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:25

klopt wollie, daar heb ik ze ook gezien. Snap dus niet waar dat gerucht vandaan komt.

Volgens mij heb ik iedereen hier al live gefeliciteerd dan wel sterkte gewenst muv Reeskees Ach gut

Mijn verslagje komt nog.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:34

Ik verraad lekker alvast dat ik Lielle en en Laquinta heel stoer vond!!! Tong uitsteken

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:05

Iedereen die fijn heeft gereden en prijzen heeft meegenomen: Allemaal gefeliciteerd!
De anderen: Volgend jaar weer beter!

Ik heb iedereen bij hindernis 2 aangemoedigd en voor zover ik me kan herineren kwam iedereen van de Bokkers daar goed overheen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:25

San: Fijn dat je zo'n lekkere cross hebt gereden!

Sjaan: Echt balen zeg Ach gut

Bianca: Gefeliciteerd, echt super!

Jenga: Ik had je verslag op Hyves al gelezen, nogmaals top van je cross OK dan!

Bento: Gefeliciteerd, echt top!!! Volgend jaar dus M starten?

LZ: Goed bezig zeg, gefeliciteerd!

Ilse: Dat vroeg ik Knipoog Dat van dat linkerbeen ken ik, heb er ook last van. Als ze op een smalletje naar een kant wegspringt is het ook vrijwel altijd naar links.

EG: Gefeliciteerd met je prijs en resultaten met beide paarden. Wel balen dat je dan zoiets overkomt maar toch fijn dat je de M nog hebt kunnen rijden.

GvdT: Wat balen zeg, en schrikken! Hoe is het nu?

Nickeltje: Fijn dat je zo lekker hebt gecrosst!

Wollie: Wat jammer zeg van je dressuur, onbegrijpelijk soms ook die dressuur Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:28

hee Wollie, jammer van je dressuurpunten en dat de cross niet helemaal naar je zin ging maar wel stoer dat je nu de trakhener hebt gesprongen Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:36

Wollie, jammer dat de punten moeilijk te begrijpen zijn. Ik heb je proef even niet voor ogen, dus kan er nu niets zinnigs over zeggen. Ik heb wel enkele negens kwijt gekund, dus het is niet zo dat ik laag ben blijven zitten. Ik heb al helemaal niet op naam zitten punten (is ook aan de uitslag te zien volgens mij).
Wel heel stoer dat je de trekehner hebt gesprongen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:57

Ik denk ook niet dat er op naam is gejureerd. Ik bedoel: Ilse Kenter is ook niet zo beroemd (no offence Ilse Haha!).

Zegguh.... MM; jij hanteert toch niet het systeem dat die springjury's gebruiken he? Haha! (met die 2 dobbelstenen....)
Wat ontzettend tof trouwens dat je daar mocht jureren! Werd je gevraagd of heb je jezelf aangemeld? Zoiets zou ik ook wel willen Bloos

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:09

SGWOllie schreef:
... schoppen tegen een kliko ... Knipoog

Altijd het goede voorbeeld geven, nietwaar Cool Lips are sealed

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:18

missmuts schreef:
Wollie, jammer dat de punten moeilijk te begrijpen zijn. Ik heb je proef even niet voor ogen, dus kan er nu niets zinnigs over zeggen. Ik heb wel enkele negens kwijt gekund, dus het is niet zo dat ik laag ben blijven zitten. Ik heb al helemaal niet op naam zitten punten (is ook aan de uitslag te zien volgens mij).
Wel heel stoer dat je de trekehner hebt gesprongen!

Het is ook niet als aanval op jou bedoeld ofzo hoor (al ben ik het met bovenstaande niet geheel eens) .... Ik was degene met die grote (erg witte) schimmel die na Alice startte. Ik had ook niet verwacht dat je je er iets van kon herinneren achteraf, ook al valt mijn knollie nogal op...

Paul_H schreef:
Altijd het goede voorbeeld geven, nietwaar Cool Lips are sealed
Ja

Jipje_niekje: Was jij dat? Ik heb je gehoord en vond het super leuk!!! Dank je wel!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:42

@scum: als er een keer een NK in Castenray of Ysselsteyn georganiseerd wordt, zal dat wat makkelijker worden, denk ik Haha! Organisaties zoeken toch vaak jury's in de buurt. Begin dit jaar heb ik in Wanroy gejureerd en heb me daar gewoon voor aangemeld per email. Weet wel zeker dat je in C'ray en Y'stein zo mag jureren als je zou willen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 14:53

Heb ik ook al op beide gedaan Ingrid. Dit jaar lukte het helaast niet in Y'steyn omdat we beide dagen met een paar daar waren. Het is altijd zo leuk om daar te jureren!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:11

vinden jullie het niet lastig om bekenden te jureren??
Op een sgw ken je toch veel mensen.

Ik zou het echt moeilijk vinden om bekenden te jureren, maar ik ben daar sowieso niet geschikt voor denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 15:19

Ik heb daar totaal geen moeite mee. Als ik in mijn eigen regio moet jureren krijg ik ook veel bekenden in de ring (bij de paarden zeker, bij de pony's iets minder).

Wel 1x problemen mee gekregen. Ik had de dochter van een jurylid te weinig punten gegeven (vond hij) en daar pakte hij me de volgende wedstrijd mee terug met 131 punten en als enige commentaar: combinatie niet geschikt voor L2.....
en bedankt Boos! Maarja, zo gaat het nou eenmaal.

Maar SGW's jureren is gewoon zo leuk omdat je voor de klasse L niet alleen maar L combi's maar ook B (of nog later) of ZZ+ combi's in de ring kunt krijgen.