[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje1986

Re: Wedstrijdverslagen SGW Diepenheim 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:56

Ik houd erover op ik kan nogal sagarijnig van dit soort zaken worden en zit wel op m'n werk..Ga met een positieve instelling lekker trainen voor Barchem! Is iig niet paard zijn schuld..!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:57

Je gaat er dus niet meer achteraan?

En idd dan maar op naar Barchem!!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:59

rowo schreef:
Je gaat er dus niet meer achteraan?

En idd dan maar op naar Barchem!!

Ik schrijf nog een brief naar de KNHS voor die -2 maar ik ga er hier niet verder over uitwijden Knipoog . Ben benieuwd naar de andere verslagen..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:06

Gister eind van de middag stonde de uitslagen al op startlijsten.nl. Echt snel!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:14

Caatje: bah wat balen zeg.. Scheve mond
Maar gewoon je fijne gevoel blijven houden hoor!
Dat kunnen ze je niet meer ontnemen!

Tientjeh: Super joh Lachen
Zeker goed als dit pas jullie 2e cross was!
Had je nog prijs? Wel nr. had je?
Leuk paardje trouwens (even in je profiel gespiekt)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:15

ik had helaas geen prijs, omdat ik buiten de tijd was. Had strafpunten daarvoor. Ik had nr 52

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:26

Caatje wat kauutee zeg! Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Ik had ook zoiets in Ysselsteijn, maar ja, mij kostte het geen wp's, maar dat de organisatie een fout maakt is gewoon erg balen, vaak kunnen ze het niet rectificeren, tenzij er onomstotelijk bewijs is......
Enne een klacht indienen bij de KNHS kost 34 euro.

De rest die goed gereden heeft/prijs had, gefeliciteerd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:28

Simmie schreef:
Caatje wat kauutee zeg! Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Ik had ook zoiets in Ysselsteijn, maar ja, mij kostte het geen wp's, maar dat de organisatie een fout maakt is gewoon erg balen, vaak kunnen ze het niet rectificeren, tenzij er onomstotelijk bewijs is......
Enne een klacht indienen bij de KNHS kost 34 euro.

De rest die goed gereden heeft/prijs had, gefeliciteerd!

Bloos! Nors opkijken Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes Wat een afzetters!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:29

En die klacht moet je volgens mij ook nog indienen max een half uur na bekendmaking van de uitslagen. Ben bang dat het dus te laat is voor die klacht.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:36

Ja klacht indienen bij het secretariaat moet toch tot max een half uur na de tijd. Maar bij de KNHS kan dat toch nu nog wel?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:49

Ja dat denk ik ook. Protest indienen bij de westrijdleiding moet inderdaad binnen een halfuur na het ophangen van de (voorlopige) uitslagen. Maar je kan moeilijk al binnen een half uur een klacht indienen bij de KNHS.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:06

hehe wat een gedoe toch nog gister. Balen caatje.
En de rest proficiat met de goede ritten en prijzen, de andere jammer.

Nou mijn verslag dan maar.
Was weer de eerste keer M nadat ik terug was gezet naar het L.
Ik had als doel om te mogen starten in de cross en die tot de finish te volbrengen en dat is gelukt.

Eerst de dressuur, hij liep lekker wel een paar schoonheidsfoutjes maar 1e met 206 punten.
Toen de cross gefietst, heel goed naar langskomende ruiters gekeken en goed bekeken hoe ik alles zou rijden.
We hebben nog nooit zo lang over het verkennen gedaan Tong uitsteken .

Losspringen ging lekker, en toen de ring in. 1 goed, en toen van 2 naar 3 vielen we bijna maar hij sprong de
dubbel vervolgens alsof er niks aan de hand was. en het eindresultaat was foutloos.

Op naar de cross, had er echt zin in. 1 goed, 2 ook en 3 ging gewoon uit het boekje. De rest ook goed, smalletjes
ook mooi maar wel een beetje een rot afstand. En toen helaas een stop op de steiger in het water, hadden we wel
al op gerekend maar goed toen even het water in gestapt en opnieuw, goed. Ik wilde de linker kant nemen maar hij
trok aan op de waterval, maar ik was al aan het sturen voor de opsprong dus toen viel hij omhoog en ik butste
met mijn knie tegen de boom. Niks aan de hand dus doorgereden die triple zonder beugel want die was ik na mijn
aanvaring verloren Bloos op naar de trakener en die sprong hij ook goed. Op het veld waren we afgeleid door mijn voorganger
die daar stapte, waardoor ik niet allert genoeg was om hem goed over de hindernis te krijgen dus een stop, daarna goed.
De afsprong weer super en de rest ook, op de modderplekken gedraafd en op naar de laatste hindernissen.
Ik had besloten om het steiltje te nemen bij het laatste water en toen stopte hij omdat hij ineens het water zag.
Rechtsom weggedraaid en opnieuw de rest ging ook goed.

Kom ik aan de finish blijkt dat ze bij de laatste water 2 weigeringen hebben genoteerd, terwijl ik maar 1 keer aangereden had.
Meerdere mensen zeiden dat het leek alsof ik het water aanreed bij het wegdraaien maar dat was ik helemaal niet van plan te
doen. Even naar de hindernisjury en die zei dat ik maar naar de federatievertegenwoordiger moest, ik uitgelegd hoe het gegaan
was, en toen is hij naar de hindernisjury gegaan en toen had ik daar maar 1 weigering dus nu heb ik mijn doel bereikt aan de finish
komen weliswaar met 3 weigeringen, maar ik voelde dat hij het weer echt leuk vond en aantrok op de hindernissen en daar gaat
het toch om dat pony en ruiter lol hebben? Haha! Nu ben ik dus weer M en ik was uiteindelijk toch nog 4e. En er was er maar 1 foutloos.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:07

Vera: Fijn dat je eerste keer M weer rond gekomen bent!
Ook mooi dat die ene weigering is ingetrokken, anders had je helijk weer -2 gestaan. Da's ook zo rot beginnen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:07

Geld voor SGW ook gewoon uitgesloten is -2?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:10

ja, als je in de cross om wat voor reden dan ook wordt uitgesloten, heb je 2 verliespunten.
Als je in de dressuur of het springparcours al uitgesloten bent niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:11

Dan had ik dus met Calyp nu pas op +5 gestaan. Want vorig jaar nooit een winstpunt gehad, maar wel 2x uitgesloten op de waterbak. Dat zou dus -4 betekenen. KNHS heeft er gewoon +8 staan nu.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:12

Jij geluk, Mandy Haha!
Maar kun je dan wel verliespunten krijgen in het B? Volgens mij niet, toch?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:13

Oh dan zal dat het zijn... Want zou je dat wel kunnen dan stond ik na vorig jaar eigenlijk op -4 plus de 9 winstpunten uit dit jaar is B+5.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:15

In de B kun je geen verliespunten rijden, pas vanaf L Knipoog
Net als bij springen en dressuur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:16

Okee, alles is verklaard Haha! Dank je!!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:27

Knap gedaan hoor rondkomen in de M! En ook nog mooie punten in de dressuur. Gefeliciteerd.
Ik vind het altijd maar indrukwekkend die M-hindernissen. Brrrrrr.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:52

AnneMieKe_89 schreef:
Vera: Fijn dat je eerste keer M weer rond gekomen bent!
Ook mooi dat die ene weigering is ingetrokken, anders had je helijk weer -2 gestaan. Da's ook zo rot beginnen..

Ja daar ben ik ook blij om, daarom ging ik min of meer ook naar de federatievertegenwoordiger. Maar gelukkig is het vertrouw en er weer, daar ben ik zo blij om ik was helemaal gelukkig toen we naar huis gingen Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:30

zozo druk weekend gehad nu eindelijk mijn verslag ( was in paard en passie zondag en heb anky ook zien vallen, beurs was verders leuk !!! ),

Mijn dresuur ging weer lekker, eerste plaats, met springen liep ze heerlijk maar ik wilde toen net teveel terug rijden en dat gaf twijfel bij mijn pony wat een weigering gaf op 8 ( hihih Haha! Haha! parcoursbouwer moest elke plank opnieuw leggen Bloos we kwamen er helemaal tegenaan, oeps iets te dicht eronder gezet....foutje) daarna verder en geen tijd overschrijding.

Cross vond ik mooi, lekker lang wat ik leuk vind en veel hindernissen, 9 vond ik al vanaf begin een twijfel maar besloot wel eerst te proberen, ik heb zoiets nog niet eerder gesprongen met mijn pony en dat bleek ook wel ik reed rustig aan en toen wilde ik naar voren maar geloof niet dat zij begreep dat je zo'n smal boomstammetje kon springen, ze botste er wat op en ik haalde met mijn rechtervoet de linkervlag weg, meteen maar altranatief gedaan op A en B, ik moet daar echt een les aan gaan spenderen. De waterbak ging zeer soepel en kreeg daar zelfs aplaus Bloos De rest van de cross ging heerlijk dus ik dacht aan het einde, nou lekker gereden, ik zat ruim in de tijd dus op het maisveld reed ik wat lekker terug naar de laatste 4 hindernissen, echter toen werd ik inene verrast door mijn pony, bij hindernis 22 die laatste waterpartij stond ze ineens stil maar draaide ook gelijk rechtsom keert !!! naar voren rijden was er dus niet bij, toen ging ze even tweemaal flink omhoog en toen ik haar weer ervoor zette deed ze het wel, ze doet nooit moeilijk op afsprongen, maar dit was jammer. toen kwam ik dus ook buiten de tijd Knipoog Knipoog haha had beter even kunnen wachten met terug rijden tot de laatste lijn. Maar toch nog een 9 e plaats, een mooie cross alhoewel deze dan wel mijn slechts geredene cross is van 2007 tot nu toe, echt een topper waarbij de cross bepaalde wie ging winnen !!!!!!!!!! .

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:20

Bianca: mooi dat je tevreden bent Lachen
Op dat tweede water waren ontzettend veel stops..
Was gewoon een rotbakje. Je komt natuurlijk op een groot open veld, en moet dan opeens naar zo'n donker klein bosje, met zo donker slootje..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

Toch netjes hoor Bianca!!