Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:De hoefsmid heeft hem wel heel veel gecorrigeerd.
Echt corrigeren is sowieso vragen om problemen bij een 12-jarig paard! Of je moet het echt beetje bij beetje doen, maar zelfs dan is het heel riskant. woeliej schreef:ik ben ervan overtuigt dat hij van wonden meer last heeft als van zijn beenbescherming dus dan is de keus voor mij wel simpel. Maargoed hier zijn de meningen wel ruim over verdeelt
woeliej schreef:mijn pony sloopt zijn benen gelukkig niet. Toch doe ik hem buiten zijn beenbescherming om. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft (heeft ook niet van die witte strepen op zijn benen van die dingen, en doet nooit raar met lopen ermee of omdoen) dus ik voorkom liever dat het een keer mis gaat.
ik ben ervan overtuigt dat hij van wonden meer last heeft als van zijn beenbescherming dus dan is de keus voor mij wel simpel. Maargoed hier zijn de meningen wel ruim over verdeelt

mazzeltje schreef:Jorie schreef:Het liefst doe ik alles zonder beenbescherming. Maar helaas lukt dat niet bij Lady. Ze strijkt vanachter.![]()
En Murphy wappert met zijn voorbenen....Lekker handig, NOT!!
Maar ik heb sinds kort ademende bescherming. Kan ik je zeker aanraden:
http://www.bluebalance.nl/index.php?id=37
Die heb ik oooooooooooooooook!
Fijne beschermers en in een mooi kleurtje
woeliej schreef:dat wist ik allemaal niet
Heb nooit echt stil gestaan bij oververhitting. Is dat alleen bij hogere temperaturen en langere ritten of heb je daar al snel last van?
Lenneke_ schreef:woeliej schreef:dat wist ik allemaal niet
Heb nooit echt stil gestaan bij oververhitting. Is dat alleen bij hogere temperaturen en langere ritten of heb je daar al snel last van?
Bij neopreen beschermers en bandages heb je daar echt veel sneller last van dan je zou denken.
zal ook wel belachelijk duur zijn ofniet? splash1999 schreef:zojuist geleerd bij de cursus van in kwb dat er peesblessures ontstaan bij een temperatuur van 47 graden op de benen.
Karin schreef:Ik heb het gevraagd aan de DA die Ret heeft begeleid toen hij een peesblessure had. Hij heeft jarenlange ervaring met de begeleiding en behandeling van endurancepaarden.
Hij gaf aan dat het allebei nadelen kan hebben. Gebruik je bescherming, dan kan het daaronder (te) warm worden. Gebruik je geen bescherming, dan bestaat de mogelijkheid dat het paard zichzelf raakt. Het advies was om te doen wat voor jou en je paard het beste voelt, kies voor datgene waar jij je het prettigst bij voelt.
Ikzelf gebruik alleen bescherming bij het longeren en als ik met balkjes werk (springen, trailoefeningen). Dan is de kans op aantikken bij mijn paard het grootst.
Lenneke_ schreef:Hoe warm denk je dat schapenvacht wordt?
Ze scheren schapen niet voor niets in het voorjaar
Karin schreef:Ik denk niet dat het een kwestie is van goed of fout. Ik denk dat het een kwestie is van het afwegen van risico's en op grond daarvan bepalen wat jouw paard blijkbaar wel of niet nodig heeft.