[SGW] Indoor SGW training Ysselsteyn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Indoor SGW training Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:35

Hebben we er zin in??

Ik ga zo kleren klaarleggen en slapen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:24

ik heb lekker getraind!! OK dan!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:08

Hihi ik lees nu pas dat je alleen met Herman bent gegaan, hmm dan had ik wel mee kunnen gaan. Volgende keer beter!!
Heb je een blauwe kont??? Knipoog
off topic, wat voor een film wil je vanaaf?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:56

Vertel CD!

Ik heb vandaag de twee paardjes gereden en ze pakte allebei super aan. Dus gaat helemaal goed komen morgen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:41

een blauwe kont Gaaaap nee t zit iets verder naar voren Lachen
Ze maakte een noodsprong op da waterbakje, en tja de landing was pijnlijk Haha!
Verder wel heerlijk getraind, bij t water buiten moest mama kim de kinders ff t water inloodsen, daarna nog ff een keer met zn allen over de brug. Het sprongetje bergaf heb ik maar niet gedaan. Vond de ondergrond erg slecht..
Het parcoursje ging redelijk lekker, zat met mn tijd ook nog niet eens zo gek. 4.07 terwijl 3,36 toegestaan was. Waar het kon gegaloppeerd, wel 2 weigeringen op t watertje (eigen schuld overigens.. Je moet ook OP JE KONT zitten als je een énge hindernis aanrijd)
Nog een paar keer de smalletjes en weer tevreden naar huis Haha!
Onderweg had ze dr bandage eraf weten te krijgen, dus die zit nu in de wasmachine... maar meteen elastische bandjes gehaald vanmiddag.. maar goed da we zon brave knollie hebben..

Nou wrs mijn laatste SGW optreden van de komende anderhalf jaar Boos! Herman vroeg zich wel af hoe Utah zou reageren Haha! Dus heb daar ook inmiddels meer dan groen licht voor om te gaan crossen.
Woensdag een oefenparcoursje, en dan 7 januari een springwedstrijdje.. Hopen op een WP, en dan kunnen we in wanroy 2008 aan de bak Haha!
Je had er niet meer bijgepast juul, had je bij de hond in de achterbak of bij kim in de trailer moeten gaan zitten Haha!

edit:
Jenny, bedankt voor het lenen van je zweepje..Misschien is smsen tot een uur of half 2 snachts toch niet zo goed voor je concentratie Knipoog

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:57

IK heb ook een fijne trsining gehad, nog een pluimpje voor de organisatie, alles was top in orde Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:11

Wat goed dat je officieel gaat springen CD! Fijn dat de training naar jullie zin was. Wij mogen morgen. Ik heb er zin in.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:19

Ik heb er ook zin in. Het zou morgen droog blijven

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:23

Ik ben ook weer terug!!
Heb heerlijk gereden! Wel 5 hele dikke en ook kapot geredn blaren die erg pijnlijk zijn.
Nickje heeft 2 lessen gelopen en 2 keer genoten!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:24

Hoe komt dat dan Nickeltje. Was ze zo heet

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:26

Ja, bij mijn training was ze heel erg heet. Heeft eerst mn ringvingers kapot getrokken en toen ik daar echt niet meer mee kon rijden van de pijn heb ik een tijdje gereden met vuisten om mn teugels en heeft ze dus ook mijn pinken kapot getrokken.
Het tweede uur was ze wat afgekoeld en heeft mn zusje een wat rutigere les gehad...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:13

fijn zon heet paard.. misschien toch eens een ander bitje ofzo?? Dit is ook niet echt lekker..

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 07:59

Haha je paard trekt je vingers niet kapot hoor, dat doe je zelf Knipoog
Vond je het wel leuk?
Ben benieuwd naar de andere verslagen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 08:04

Ik ga nu naar Kaatje toe. Tot straks!

Dapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:41

Heb vandaag heerlijk getraind!

Ik had zelf wat moeite met de huisjes... een aantal weigeringen. Ik heb ze uiteindelijke wel allebei gesprongen, maar dat was meer omdat de rest mijn paard erover schreeuwde Knipoog . Ik twijfelde te veel, dus had mijn paard zoiets van "ja en nu??".

Ik weet nu waar ik aan moet werken, mijn eigen vertrouwen en zeker het vertrouwen in mijn paard. Vermogen genoeg, alleen het ritme en ontspanning is nog niet helemaal wat het hoort te zijn. Ik vind het een fijn idee dat mijn paard stopt als hij twijfelt aan mijn twijfelen Lachen. Ik heb vroeger een aantal keer in een hindernis gelegen en dat is niet zo prettig. Paard kan het zat, is ook niet bang, dus dat weigeren komt wel goed.

Nog een pluim voor de organisatie, het was goed geregeld!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:04

Dapple; gewoon lekker doorgaan hoor. Er zouden meer Z ruiters moeten zijn die lekker gaan crossen Knipoog

Wij zijn vandaag eerst met Kaatje naar de indoor crosstraining in Ysselsteyn geweest. Er stond een heel leuk en volwaardig parcours. Kaatje heeft niet een keer ergens voor gestopt. En de cross reed ze dus zomaar foutloos rond Pling

Oro ging ook heel lekker. Was een geslaagde dag. Ik zou zeggen: volgend weeken weer Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:55

Ik ben ook weer thuis (Limburg..) en ga me zo klaar maken voor de bus en trein reis richting Utrecht.

Ik kan zelf met een tevreden gevoel terug kijken op vandaag. Ik kwam op een groot aantal sprongen goed mee met de beweging, iets waar ik een jaar geleden echt nog problemen mee had. Hercules was erg braaf, wel zeer enthousiast en aanvallend, maar niet tegen het gekke aan. Het brave paard helpt me zelfs eroverheen als ik niet in een regelmatige galop aan kom zetten. En het gevolg was: een mega jump en Floor ernaast. Ik baal daar wel als een stekker van! Het ging echt lekker en dan lig ik weer ernaast...pfff.
Hercu sprong zelfs braaf in een keer over de waterbak heen Haha!

Dapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:47

@Scum: ik ga ook zeker verder met de trainingen, ik denk alleen niet dat ik voorlopig een echte cross zal rijden. Ik twijfel gewoon te veel, zie mezelf al liggen in de hindernis, tja en die gedachte voelt mijn paard aan, en dan gaat hij twijfelen en stopt. Op zich geen verkeerde reactie, is wel iets wat er makkelijk uit te rijden is lijkt mij.

Maar die "rare" gedachten moeten eerst weg zijn, voordat ik uberhaupt een parcous of cross kan rondspringen.

Leuk is dat mijn paard er erg van geniet. Thuis komt hij de trailer af alsof hij wil zeggen "Nou dat heb ik mooi weer gedaan". En terecht, want ik vind het super hoe dat dier het oppakt. Hij is zo veelzijdig...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:08

@ dapple, lekker verder 'spelen' met je paard.. Door veel te doen moet je vertrouwen opbouwen. Als ik zie wat ik zelf in 4 cross trainingen ben gegroeid als ruiter! In vertrouwen in de hindernissen, in me paard, en in mezelf..
Niettemin zie ik mezelf nu ook nog geen cross rondsturen *Wel meer dan na ede*.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:29

Hee Floor, was jij dat die naast je schimmel ging liggen? Had ik natuurlijk weer niet in de gaten dat ik bij een bokker in de groep zat!

Wuppie deed het heel braaf!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:54

Ik heb gisteren ook heerlijk gereden en veel plezier gehad; voor me & my horsies een zeer plezierige afwisseling op al t dressuur werk vd laatste tijd Haha! Zaterdag hadden ze ieder nog mooi een proef voor 2 wp gelopen Bloos

Eerst reed ik in de groep van 11.30 met Ungaro. Ik was best trots op hem! Als ik vergelijk hoe hij vorig jaar tijdens deze training paniekerig rond huppelde en hoe heerlijk hij gisteren met plezier rondliep Knipoog Hij is nu echt paard geworden, om t zo maar effe te zeggen. Hij sprong echt lekker en pakte alles goed aan. De enigste sprong waar hij op overbluft werd was die huisjes; hij sprong er een wel direct de eerste keer maar tijdens t parcours stopte ie er 2 keer op. Daarna kon ik m wel overtuigen en sprong ie gewoon heel lekker verder. Ook de bult, het afsprongetje, het water en de sprong van buiten-binnen en de watersprong gingen super! Op die 2 stops na ging het dus eigenlijk super en ik ben heel tevreden. Alleen ben ik nog n beetje aan t twijfelen of ik m nou zal starten in Wanroy in t B of niet..... Verward Advies van Gerrit was om gewoon lekker rond proberen te rijden ipv voor de prijzen te gaan. Ik denk dat dat n heel goed idee is. (dan mag Pasjha zich lekker uitsloven voor de prijzen Clown )

Pasjha reed ik in de 90-100 groep om 14.30. Toen hij eenmaal ontdekt had dat er crosshindernissen in de bak stonden ipv die stomme dr. hekjes werd hij helemaal blij *LOL* Hij pakte alles goed aan, wel vaak ietsie té enthiousiast Haha! maarja, dat zijn we gewend haha. Hij word dan wat sterk en eigenlijk moet ik m dan meer opsluiten voor de sprong. Maar toch pakt ie alles heel braaf. De eerste x parcours rijden ging best goed, alleen dus soms n beetje lastig opsluiten. Da's t nadeel van in n bak van 20x60 ipv in een bos crossen Clown Daarna mochten we nog n keer t parcours rijden mét afkorting en de smalle hoge haspel zónder boompjes ernaast Vingers aflikken Ik heb n paar ruige afkortingen kunnen rijden en hierdoor was Pasjha wel makkelijk te controleren; 2.04 als ik me goed herinner. Pasjha was echt helemaal in z'n element na t crossen.

Als afsluiting nog effe gezellig nagekletst met de hele groep met n lekker stukje limburgse vlaai Knipoog Op naar Wanroy!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 10:12

Suus; gewoon lekker rijden in Wanroy. Al is het maar voor de ervaring.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:21

marieketencate schreef:
Hee Floor, was jij dat die naast je schimmel ging liggen? Had ik natuurlijk weer niet in de gaten dat ik bij een bokker in de groep zat!

Wuppie deed het heel braaf!

That´s me! Haha!
Hercules vond het weer eens tijd voor vliegles Vork