Tijdens de dressuur was mevrouwtje een beetje afgeleid door fluitjes die uit het bos kwamen en trekkers die volgens Tara 'fout' geparkeerd stonden in de bosjes naast de ring, dus hadden we een beetje spanning. Dit resulteerde in een puntenaantal van 172.
Het springen gaat op dit moment steeds gecontroleerder en zo ook in dit parcours. Af en toe wat moeite om haar opgesloten te houden, waardoor ze iets te snel af ging. Hierdoor 2 balkjes, maar ze gedroeg zich goed.
En toen op naar het echte werk!
Tara hield alles goed in de gaten om zich heen, nam alles goed in zich op
...De cross ging ze echt doorheen alsof ze het al veel vaker had gedaan. Foutloos gereden, iets tijdfouten, maar daar heb ik me deze eerste cross niet zo druk over gemaakt. Nu weet ik dat ik er de volgende keer iets meer aan mag rijden.
Ze heeft het super gedaan en ik ben ongelooflijk trots op d'r!
De eerste 2 winstpunten zijn in ieder geval binnen, op naar Barchem!

Hieronder alvast een voorproefje van de waterbak (met dank aan BlueBalance
)....

??
).

) Daarna Jupiter dressuur gereden, ging ook lekker, was uiteindelijk 9de na de dressuur. Toen meteen Jupiter omgezadeld voor het springen en was FOUTLOOS!!!!. Jippie, gebeurd niet zo snel. Ook de cross foutloos. Het duurde alleen een beetje lang voordat hij in z'n ritme kwam, pas na het water. Water ging niet echt soepel. Op de punt met m'n RECHTER!!!been de vlag eraf gestoten (beetje last van zijwind, denk ik
) en verder ging het super fijn. Alleen de bocht bij de hooipakken was een stuk groter dan ik had gewild. Bij de finish zag ik dat ik veertig seconden te langzaam was, geloofde het niet want ik had goed doorgereden en normaal heeft Jupiter niet zoveel moeite met de tijd. Maar achteraf zag ik dat er maar 1 sneller was en dat we met z'n tweetjes dezelfde tijd hadden.
Hartstikke leuk. Eenmaal in de ring liep Pasjha zo super, dat ik er helemaal blij van werd. De proef ging echt heel netjes (zelfs Ibonn was het met me eens). De jury nog maar effe gevraagd of ik genoeg punten had verzameld: die zei dat zij het wel al wisten. Dat was dus wel een leuk begin van de dag! Ik stond na de dressuur 1e met 209 pt., bijna 10 pt. los vd volgende