[WN] western bijrijder moeilijk te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: western bijrijder moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:14

maarja cissy, zoveel maakt die bijdrage ook niet uit, want ik vraag geen bijdrage en krijg ook geen reactie

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:18

ik ben sinds kort bijrijder, ik mag eindelijk op het paard van mijn beste vriendin zitten (dank je!) en het gaat volgens mij erg goed, we maken duidelijke afspraken over wie wanneer rijdt enzo, want dat wisselt weleens. ik zorg ook voor haard paard als ze op vakantie is. Hij staat op een manege en de andere pension-mensen zien mij dus ook op haar paard rijden.

Sinds kort wordt ik bijna elke week wel gevraagd of ik er 'nog een paardje bij kan hebben' en wordt er tegen me gezegd dat mijn zit zo rustig is, en meer complimenten. Terwijl er aan mij niets verandert is, ik rij nog gewoon in dezelfde (manege)les, heb dezelfde rijstijl, ik rij alleen op een eigen paard. Dat vind ik wel tekenend, ik werd niet gezien toen ik (zelfde rijstijl, zelfde lesuur) op manegepaarden reed, nu rij ik op een eigen paard en nu wordt ik wel gezien.

Overigens: nee, ik kan er echt geen paardje bij hebben, mijn billen zijn exclusief voor Billy Haha!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:28

Ik heb er ook last van. En dan woon ik niet op het platteland. En ze hoeven ook niet hoog in niveau te rijden als ze maar de basis kunnen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 06:57

Nu ga ik vast een héle domme vraag stellen: Waarom zoek je zo hard naar een bijrijder, terwijl je eerder in dit topic zegt dat ze haar beweging tóch wel krijgt? Knipoog

Het hele bijrijdersprobleem zit 'm volgens mij aan beide kanten. Als eigenaar moet je maar net iemand tegen het lijf lopen die met jouw paard overweg kan, én die met jou overweg kan (ook heel belangrijk Ja). Als bijrijdpaardzoekende moet je maar net het geluk hebben iemand te treffen met een paard waar je iets mee kunt én waarmee je zelf ook door mee door een deur kunt.
Zelf heb ik nu een aantal bijrijdpaarden gehad. Dat ik ermee gestopt ben, lag maar 1 keer aan het paard (het klikte niet qua karakter, hoewel ik er alles mee kon) en de andere keren aan de eigenaren. Mensen die enórm dik lopen te doen dat ze zo gek zijn met hun paard en roepen dat ie nooooooit meer weggaat Rolleyes, maar intussen het beestje laten kreperen in een kaalgevreten weiland (waar het dagelijks door de andere paarden in elkaar geslagen werd, niet werd bijgevoerd en de ijzers bijna ín de hoeven waren gegroeid) of in een box met uitzicht op een blinde muur 24/7 laten staan en gefrustreerd laten zijn. En er nauwelijks naar omkijken Scheve mond Voor dat soort mensen wil ik geen paard rijden. Die kunnen hem IMO beter verkopen en een andere hobby gaan zoeken.

edit: en nu ben ik goed onder de pannen Knipoog Heb gereageerd op een advertentie op MP, gebeld, volgende dag heengeweest en klaar was Klara Haha! Terwijl ik eigenlijk al op het punt stond om zélf een andere hobby te gaan zoeken, omdat ik intussen óók eisen voor mezelf had (qua paard, maar zéker qua type eigenaar!!) en ik dit na drie jaar nog steeds niet gevonden had....

Dus Cissy, je loopt vanzelf een keer tegen iemand aan hoor Knipoog Gewoon bekend maken dat je iemand zoekt, dan dan komt het vanzelf.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:13

ik zoek geen bijrijder perse voor de beweging maar om zelf ook eens niet te hoeven, ik heb naast mn paarden ook nog een sociaal leven (ergens) dus het zou wel fijn zijn om op de bijrijd-dagen wat anders te doen... Lachen
Ze staat nu buiten dus krijgt dr beweging wel en mn stalgenoten zijn ook wel genegen om af en toe dr eruit te gooien of te longeren maar niet op vaste dagen in de week.... Lachen
ze zijn wel lief maar niet zó lief.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:12

Elles schreef:
Nu ga ik vast een héle domme vraag stellen: Waarom zoek je zo hard naar een bijrijder, terwijl je eerder in dit topic zegt dat ze haar beweging tóch wel krijgt? Knipoog

Het hele bijrijdersprobleem zit 'm volgens mij aan beide kanten. Als eigenaar moet je maar net iemand tegen het lijf lopen die met jouw paard overweg kan, én die met jou overweg kan (ook heel belangrijk Ja). Als bijrijdpaardzoekende moet je maar net het geluk hebben iemand te treffen met een paard waar je iets mee kunt én waarmee je zelf ook door mee door een deur kunt.
Zelf heb ik nu een aantal bijrijdpaarden gehad. Dat ik ermee gestopt ben, lag maar 1 keer aan het paard (het klikte niet qua karakter, hoewel ik er alles mee kon) en de andere keren aan de eigenaren. Mensen die enórm dik lopen te doen dat ze zo gek zijn met hun paard en roepen dat ie nooooooit meer weggaat Rolleyes, maar intussen het beestje laten kreperen in een kaalgevreten weiland (waar het dagelijks door de andere paarden in elkaar geslagen werd, niet werd bijgevoerd en de ijzers bijna ín de hoeven waren gegroeid) of in een box met uitzicht op een blinde muur 24/7 laten staan en gefrustreerd laten zijn. En er nauwelijks naar omkijken Scheve mond Voor dat soort mensen wil ik geen paard rijden. Die kunnen hem IMO beter verkopen en een andere hobby gaan zoeken.

edit: en nu ben ik goed onder de pannen Knipoog Heb gereageerd op een advertentie op MP, gebeld, volgende dag heengeweest en klaar was Klara Haha! Terwijl ik eigenlijk al op het punt stond om zélf een andere hobby te gaan zoeken, omdat ik intussen óók eisen voor mezelf had (qua paard, maar zéker qua type eigenaar!!) en ik dit na drie jaar nog steeds niet gevonden had....

Dus Cissy, je loopt vanzelf een keer tegen iemand aan hoor Knipoog Gewoon bekend maken dat je iemand zoekt, dan dan komt het vanzelf.

Jammer dat je het zo slecht getroffen hebt met je bijrijdpaarden! Uit ervaring weet ik dat het echt ook heel anders kan! Haha!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:39

Alle begin is moeilijk, helaas. Het is nu eenmaal zo, hier in elk geval, dat 95 procent of meer van de paarden engels gereden wordt. De spoeling is daardoor veel dunner, maar ik denk dat over een aantal jaren western veel meer gereden wordt, ook door mensen zonder eigen paard.

Zelf ben ik lang op zoek geweest naar een bijrijdpaardje, western. Niet te vinden. Dus ik heb ' gesetteld' voor een engels gereden draver. Helaas heeft hij een ernstig ongeluk gehad waardoor buiten rijden echt geen optie meer is. Ik mag hem echter wel wat meer western gaan rijden van de eigenaresse en eventueel ook een westernzadel opleggen. Maarja, een beetje knap tweedehands westernzadel kost toch nog honderden euro's. En dat heb ik gewoon niet.

Het voordeel van een engels gereden paard een beetje western te mogen rijden is dat andere mensen op stal ook zien (zelfs zonder westernzadel) dat het eigenlijk ook wel leuk is om western te rijden. Dus misschien krijg ik een keer een groepje bij elkaar dat wil overstappen. Zo blijft de sport groeien, en de mogelijkheden dus ook.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:15

ik heb er waarschijnlijk 1 gevonden Haha!
ze heeft nog nooit op een westernzadel gezeten maar wil het graag leren
ze is ook wat ouder[ 37jr] en ze is van de week wezen kijken en hebben we veel doorgepraat
nu komt ze zaterdag rijden Knipoog
en dan kunnen we 1 mnd proef voor beiden invoeren,eens kijken of het klikt .
we hebben er allebei zin in Pling en het was erg gezellig!

iemand die het westernrijden graag wilt leren is natuurlijk ook fantastisch Haha!
ze heeft geen eigen stijl van rijden ,dus kunnen we het aan elkaar aanpassen en les nemen bij dezelfde.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 16:35

leuk om te lezen dat jij wel iemand gevonden hebt, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder whehehe! Ach gut
Wel reacties gehad overigens, maar te ver weg, onbereikbaar met OV en te jong....
we zoeken gewoon verder...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:28

cissy schreef:
leuk om te lezen dat jij wel iemand gevonden hebt, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder whehehe! Ach gut
Wel reacties gehad overigens, maar te ver weg, onbereikbaar met OV en te jong....
we zoeken gewoon verder...

zo heb ik het ook een tijd gehad Clown
en een paar die heel serieus leken maar nooit meer terug mailden Verward
het is nu even afwachten hoe ze rijd,ze heeft op Tinte gereden en haar kinderen ook

en voor jouw paardje komt ook wel iemand ,heb geduld Knipoog
mischien ook iemand die van de dressuur over wilt naar westernrijden.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:09

Hey Cissy, als ik in de buurt zou wonen zou ik direct bij je willen beginnen..maar vooralsnog hebben we onze handen vol aan die kleine draak..Het is inmiddels wel gelukt om (weer...) een bijrijdster te vinden, de vorige was een ramp (ga er niet over uitweiden)...Ik heb met Irene 7 jaar lief en leed (en paard) gedeeld, dat was een bijrijdster zoals het hoort in alle opzichten en daarom hebben we na 7 jaar oefenen ook gedurfd, om nu samen een paard aan te schaffen en dat gaat nog steeds heel goed! In De randstad is het wellicht makkelijker, er reageren wel veel mensen, soms moet je ook mensen benaderen of op advertenties reageren die niet helemaal op je paard passen, maar je toch aanspreken. We hebben nu via bokt iemand gevonden en hopen dat ze lang bij ons blijft..en ze kon nog western rijden ook! (welkom Marije!!) Succes met zoeken en anders kom je maar in de regio bij ons wonen Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 11:35

Ha Mutti! alles goed? Knipoog
tja ach, ik zou jou best als bijrijder willen hebben hoor, gezellie!
heb je nog een baantje voor me in de buurt dan verhuis ik gelijk!
kunnen we wat makkelijker naar het strand samen Haha!

wessietern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:24

ik ben juist op zoek naar een westernverzorgpaardje en dat is ook moeilijk te vinden :s
Het is allemaal zo ver :s

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:27

eponine schreef:
Hoi

Ik rij alweer een tijdje western, nu weer een jaar geleden, maar ben al heel lang op zoek naar een bijrijdpaardje.
Echter, is het voor mij niet op te brengen om een grote financiele bijdrage te leveren.
Toch zijn er hier in de buurt - omg breda- maar weinig mensen die een bijrijder zoeken.
Maar ik blijf hoop houden op een braaf paardje....

Je hebt pb Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:33

nou ik heb een bijrijdster op proef Haha!

ze heeft nog nooit western gereden maar wil het graag leren.
als ik erbij ben kan ze op het westernzadel en verder rijd ze op het wintec vzh

ze gaat het een maandje proberen.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:18

helaas heb ik er ook nog geen 1 gevonden maar wil liever niet dat diegene dresuur rijd dus als iemand nog een erg leuk western paardje zoekt met een hele leuke eigenaar in bleiswijk !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:15

we hebben voor onze haf een bijrijdster die sinds gisteren een 2de les heeft gehad en ze vindt het erg leuk. En ze doet het ook erg goed vindt ik. (heb alleen een stukje van de 1ste les gezien)
Ze zit sinds kort ook op bokt.

gr [***]

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:36

Ik denk ook wel, dat het moeilijk is een goede bijrijder te vinden.
En als je iets wilt vinden dat 'in de minderheid is', zoals iemand die een beetje aardig western rijd, wordt het een nog lastigere zaak.

De eisen waar imo een goede bijrijder aan moet voldoen, die mensen hebben vaak al een eigen paard.
Ik heb geen eigen paard, wel bijrijdster geweest.

Ik denk dat je veel geluk moet hebben, en af en toe eens een lijntje uit moet gooien.
Via-via.

Of een vriendelijk iemand omscholen.

Vaak zijn de mensen die op de manege zijn uitgekeken, maar nog niet aan de fase eigen paard zijn, goede kandidaten...
Niet te jong, maar vaak wel aan de studie of beginnende baan dus nog tijd.

Succes! Lachen

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:07

mereldevogel schreef:
En als je iets wilt vinden dat 'in de minderheid is', zoals iemand die een beetje aardig western rijd, wordt het een nog lastigere zaak.

En dan nog eens een minderheid binnen de minderheid Haha! Ik krijg geen enkele reactie uit de buurt (behalve een onbetrouwbare dan). Heb het al op maneges laten rondgaan, advertentie op Bokt en Priairie, mensen benaderd......Ik word er beetje wanhopig van.
Adverteren op MP ben ik heel acherdochtig mee geworden. Heb daar een bijrijder van gehad. Helaas heeft dat mijn paard gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:52

Wessietern + Jasper ?
Jullie zitten bij elkaar in de buurt...

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:08

Haha! Had ik haar al gevraagd. Wessietern zoekt een paard.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:07

Jasper schreef:
mereldevogel schreef:

En dan nog eens een minderheid binnen de minderheid Haha! Ik krijg geen enkele reactie uit de buurt (behalve een onbetrouwbare dan). Heb het al op maneges laten rondgaan, advertentie op Bokt en Priairie, mensen benaderd......Ik word er beetje wanhopig van.
Adverteren op MP ben ik heel acherdochtig mee geworden. Heb daar een bijrijder van gehad. Helaas heeft dat mijn paard gekost.

priaririe heb ik nog niet aan gedacht wat was de site er ook weer van?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:19

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:40

thanks!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:00

Tsja Jasper, ik hoop dat je iemand vind!
Ik zal voor je duimen. Lachen