Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:Ooohhh las ik het toch even verkeerd zeg.
Wel jammer dat iemand met behoorlijke contacten/budget die paarden dan toch niet kan vinden ...

dofuzz schreef:@ equinecoach
ook wij zijn niet roomser dan de paus en geven dan ook graag een koekje van eigen deeg terug
Voordat de import van QAP eens echt op gang kwam en de mensen waanzinnige prijzen betaalden, zijn al weet niet hoe lang geleden bv KWPNers overgevlogen naar de USA. Dan stel ik me de vraag wie krijgt er nu ene koekje van eigen deeg?
Citaat:Kort samengevat;..................................

, heel kort samengevat
Equinecoach schreef:Wat ik wil zeggen is dat om zo,n paardje op z,n derde zo 'goed' te laten te presteren, het doel alle middelen heiligt... En er is maar een klein percentage wat daar tegen opgewassen is, kennelijk.
dofuzz schreef:weerom amusante lectuur op bokt
aan enkelen herhaal ik een vroegere uitspraak : wat baten kaars en bril als men niet zien wil !
@ blaze : rock on bro !!!!
@ marieke
ik heb meerdere vrienden en kennissen naar de states weten trekken om te leren of paarden te kopen en die na 1 bezoekje dachten alles te weten en door te hebben. als je daar komt als europeaan plakt gelijk een grote vis op je rug waar op staat geschreven "big spender". dat is nou eenmaal het idee dat yanks van ons europeanen hebben. na een gesprekje word daar nog veelal bijgeschreven "gunsel" of "dufuss" (vandaar de nickname) wat neerkomt op "geeft veel te veel geld aan 'dinks' of 'verbrande' paarden en woont aan de andere kant van de wereld dus hoor je nooit meer".
iedereen die nu gaat zeggen van "jamaar dat is niet zo want..." zal ik op voorhand antwoorden : f**k you and the horse you rode in on.
ik heb het geluk goed bevriend te zijn met een lokale ruiter die meer dan 20 jaar in de sport zit en de grootste internationale wedstrijden jureert en die ook in de states allang zijn leergeld betaald heeft. die kent schijnbaar wel de wegen om aan seniorpaarden te komen, wel moet ik toegeven dat goede seniorpaarden op dit moment bijna evenveel kosten als goede futurity prospects. niet alleen in de states kun je dus nog wel seniorpaarden vinden die niet aan barrels gereden zijn maar ook in europa zijn er zat te vinden als je de kontakten hebt.