Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Equinecoach schreef:Maar goed, als iemand al negatief getriggerd was door wat voor ervaring dan ook in de sport, zal niets wat Bea schrijft ooit positief ervaren worden. Jammer.
Citaat:Als je ECHT fun hebt met je paard, op wat voor wedstrijd dan ook, dan zou je volgens mij niet eens tijd hebben om hier te gallen. Dan ben je lekker bezig met je sport/hobby.
Equinecoach schreef:Ik denk dat dat wel meevalt. Kijk maar in alle topics....er wordt toch weinig slechts geschreven...tis allemaal pais en vree@Vera, heb je gelijk in. Alleen ben ik ineens een beetje benieuwd hoe hoog het percentage 'gallen' is en het percentage 'positief'. Soms is het net de rest van de media, alleen slecht nieuws krijgt de aandacht..![]()
Citaat:Maar zo nu en dan lees ik reacties waarvan ik denk dat ze eerst misschien een keer overdacht konden worden..

Citaat:Superpony schreef:Het is heel jammer dat er nog heel vaak een leuk paardje/pony wordt verkocht, omdat men western wil gaan rijden en dan een quarter moet. Omdat men verder wil komen en wedstrijden wil rijden. Ik denk meer dat dat onzekerheid is soms van de ruiter, bang om niet goed voor de dag te komen met een niet quarter of het commentaar. respect voor iedereen die met elk ras rijdt, start en ook nog eens plezier heeft. GOH, mag dat nog??
Ook jammer dat als je leuk rijdt op een ander ras wordt gezegd, wordt het niet eens tijd dat je op een quarter overstapt? Ik heb een goeie quarter gehad, maar het zijn geen automaten waarop het zeker gaat lukken. En de verschillen zijn zo groot, wil niet elke quarter/paint hebben. Hoewel de rassen me zeker erg aanstaan in vele opzichten.
Goed geschreven!
anika schreef:Ik vind dat jullie je een beetje te persoonlijk aangevallen voelen.
Ik heb respect voor mensen bijvoorbeeld Sonja met Milena die het super doen met zijn 2e ik betreur het nog steeds dat zij niet deel konden nemen aan het NK heb daar erg naar uitgekeken hun in actie te zien.
Iedereen weet dat als je voor een Ford, Haf of weet ik wat voor koudbloedras dan ook kiest dat je 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt. Nou wil ik niet zeggen dat je met een quarter of paint het altijd wel red want dat is ook onzin! En dat het inderdaad heel moeilijk is op nivo mee te kunnen draaien met een ander ras dan Q of P dat hoe ik denk ik niemand te vertellen.
HaffiePower schreef:anika schreef:Ik vind dat jullie je een beetje te persoonlijk aangevallen voelen.
Ik heb respect voor mensen bijvoorbeeld Sonja met Milena die het super doen met zijn 2e ik betreur het nog steeds dat zij niet deel konden nemen aan het NK heb daar erg naar uitgekeken hun in actie te zien.
Iedereen weet dat als je voor een Ford, Haf of weet ik wat voor koudbloedras dan ook kiest dat je 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt. Nou wil ik niet zeggen dat je met een quarter of paint het altijd wel red want dat is ook onzin! En dat het inderdaad heel moeilijk is op nivo mee te kunnen draaien met een ander ras dan Q of P dat hoe ik denk ik niemand te vertellen.Citaat:
"dat je met een koudbloedras 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt" daar denken ze bij bijvoorbeeld www.reining-haflinger.de anders over....![]()
zie onderstaande foto's om in de sfeer te komen en kijk op bijgaande link als je de behaalde resultaten van o.a. deze twee haffies wilt bekijken.
http://www.reining-haflinger.de/index-h-i-s.html
Citaat:En dan de vraag waarom er zoveel niet qpa-eigenaren reageren en zo weinig qpa-eigenaren... Tja.. wellicht vinden ze (de qpa-eigenaren) dat Bea gelijk heeft. De suprematie van de quarter bestaat ook in de ogen van vele quarter-eigenaren. Of misschien denken ze bij zichzelf dat ze zich gelukkig mogen prijzen met een quarter. Het bezit van een dergelijk ras, maakt van de eigenaren immers onmiddellijk goede ruiters met ruim voldoende wedstrijdambities. Of misschien interesseert het ze niet. Of misschien herkennen ze het niet omdat ze niet geconfronteerd zijn met die vooroordelen. Of misschien zijn ze net overgestapt van hun "volledig ongeschikte paard" naar een quarter. Wie zal het zeggen.