[WN] Vliegendeken voor een Quarter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:28

Francis schreef:
Eind van de middag rond voertijd gooi ik Dot dus de Rambo toch maar even op... doe ik em na zonsondergang wel weer af en ga even uitzoeken hoe ik zo snel mogelijk aan een S en K deken mét hals kan komen.

Ik kan eventueel eentje meenemen van Ruitersport t Twiske, Francis. Maar dan heb je hem ook pas dinsdag, want het postkantoor is vandaag niet open. Misschien dat ze zelf ook artikelen versturen, dat zou je even na moeten vragen:
't Twiske | Zuideinde 135 | 1511 GC OOSTZAAN | (075) 684 41 91

Hij kost 49,95 euro en is er ongetwijfeld nog in maat 205 (gisteren hadden ze in ieder geval nog ongeveer zes exemplaren)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:35

Potverdikke.. Waarom issie bij jullie zoveel goedkoper? Heb net hier gebeld met zaakje in Lunteren, die hebben er nog 1 liggen (weggelegd voor mij, moet zien of ik dat vanmiddag ga redden) en daar kost'ie 67,95. Zit nog al verschil in!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:39

Zo Gera, jij hebt mazzel!! Heb jij 49,95 betaalt voor die S en K MET HALS!? Dan heb je gewoon vét mazzel gehad... ik bel ze net en eerst gevraagd wat'ie kost... €69,95... Ga dus proberen m'n hondjes in de trimsalon zo heel snel af te hebben zodat ik nog voor 4 uur in Lunteren kan zijn...

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:13

Francis schreef:
Zo Gera, jij hebt mazzel!! Heb jij 49,95 betaalt voor die S en K MET HALS!? Dan heb je gewoon vét mazzel gehad...

De versie zonder hals kost daar ook 49,95, dus misschien dat het verkeerd gestickerd is. Ik heb gisteren gekeken naar een aantal dekens met hals van S&K en ze waren allen 49,95 euro. Volgens mij was het ook geen aanbieding..

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:15

Tsjonge, dan heb ik vorig jaar wel erg veel geld betaald voor die deken! €89,95!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:16

Dan is er denk ik iets mis gegaan met stickeren of lagen er alleen zonder hals ofzo... maar als ik er een zou laten opsturen zou ik waarschijnlijk de normale prijs moeten betalen... dat soort mazzel heb ik nooit.
Die zonder hals kost hier bij Heja al 59,95, dus hij is zowiezo al goedkoop daar.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:23

ok.. inquisitive minds want to know, dus ik heb nog maar een keer met 't Twiske gebeld (ja, als ik em voor 49,95 kan krijgen moet Dot toch echt maar even een paar daagjes met die te kleine rond lopen hoor)
Maar uh... je hebt gewoon mazzel gehad Gera! Ze liggen idd verkeerd geprijsd (en nu heb ik't voor de rest verpest met m'n telefoontje want dat gaat ze nu dus corrigeren...)
Some people have all the luck!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:25

Ik denk dat het wel klopt hoor, want ik heb volgens mij drie keer gezegd: "Jeetje zeg, dat is echt niet duur voor een vliegendeken. Weet je zeker dat deze mét hals is?" En toen werd hij uit de verpakking gehaald en... perfect!! Ik kom er de aankomende dagen nog wel een paar keer langs, dus als ik het na moet vragen dan zeg je het maar (ik ben namelijk wel voor eerlijkheid hierin..) Maar ze zijn sowieso echt niet duur hoor, dus wie weet dat ze het bewust hebben gedaan. Het leek er wel op in ieder geval

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:27

Hmm.. niet dus.
Ehhh dan heb ik heeeel veel geluk gehad. Ik denk dat ik dan wel even terug ga, want anders voel ik me er ook weer zo rot onder. Het gaat desnoods enkel om het gebaar. Ik vind het anders ook zo sneu voor hen!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:58

OH, 'k zou niet terug gaan hoor Gera, dan moeten ze ook maar gewoon opletten... Als ik zie dat ze iets verkeerd aanslaan ofzo, zeg ik het ook altijd, maar in dit geval heb je gewoon mazzel.
Zei dat grietje ook..'dan heeft ze mazzel gehad zeg' en ze kon er wel om lachen ook omdat ik dus zei of ze mij die mazzel ook niet wilde gunnen. Hoef jij je dus niet rot over te voelen...

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 13:32

Zal maar even posten want anders gaan we naar de mesthoop voor een slow chat

Hij past!!!! prutsmuts hoera! Digger heeft het passen stilstaan ondergaan in het gras (!), was even huiverig om er mee weg te lopen want was wel erg vreemd maar nu staat hij blij in de wei
Hals blijft mooi stijf zitten, is lekker ruim en zo te zien verschuift het allemaal niet, hij heeft hem nu 2 uurtjes op en het ziet er prima uit.
Zal hem wel even op de foto zetten met zijn pakkie

Vera

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:34

Afbeelding
Afbeelding
Zo te zien is hij er tevreden..... Hals blijft prima zitten en trekt niet.
Persoonlijk zou ik dus geen vliegendeken met vaste hals meer kopen, dit werkt echt veel beter.

Op de onderste foto staat net een van onze schaapjes die we sinds gisteren hebben te kijken naar dat rare paard

P.s. Ik zie in het topic hierboven dat er "prutsmuts" staat Heb ik helemaal niet getypt! Ik heb 2x het woord "Hoera"getypt.....ttttsssss....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:37

hihi, ik denk dat jij de a de eerste keer vergeten bent en dat dus Bokt-sensuur voor h*er is... LOL.. prutsmuts.. wel een leuk alternatief.

Nou, ik ben net terug van ff heen en weer naar Lunteren... De SenK opgehaald. 'k Ga nu naar stal om em te passen en meteen maar weer foto's te maken... pfff, wat een gedoe, die dekens!
Wordt vervolgd...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:28

Okee dan!! fijn dat je er eentje gevonden hebt Vera! Sim heeft ook ene losse hals, werkt super! Een vaste hals zou ik ook niet nemen.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:37

Waahaa... Ik wordt niet goed!! De S en K zit dus ook niet goed... een 205 en aan de krappe kant! Buikflap zit aan de singels vast maar gaat ook met klittenband dicht op de deken... achterste klittenband kon niet dicht (ok, ze heeft momenteel iets een buikkie, maar jemig, een 205 deken! Maar 't ergste was wel weer de voorkant... Borstdeel te krap en ook nog es te hoog aan de voorkant waardoor de deken echt 'snijdt' als ze d'r hoofd naar beneden doet.. Dacht op de foto te zien dat'ie mooi hoog gesneden was, maar dat geldt dus alleen voor stuk voor op de borst, niet rondom.
Het hals deel zit wel aan de deken vast maar maar voor een deel, dat werkt op zich wel.. bleef door verstevinging over de manenkam ook wel uit zichzelf hoog. Maar 'k heb em dus maar weer af gedaan (niet eens foto's gemaakt, Dot was niet zo schoon, dus deken moest er niet te lang op blijven liggen)...deze zat net zo rottig als m'n Rambo dus die maar opgedaan en maandag de S en K ruilen.. Dan toch ook voor Dot maar een HH want ik ben't zoeken nu wel zat. Die hebben ze bij dat winkeltje ook, dus ruil ik de boel wel gewoon om.
Gera, hoe zat 'ie bij Jagger?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:10

Jemig Francis, om horendol van te worden!
Ik kan je de HH echt aanbevelen, niet die zwart/zilveren maar die Digger op heeft.
Die zwart/zilveren heb ik ook geprobeerd maar die is echt heel warm; dat reflectieverhaal klopt van geen kant, als je je hand eronder hield was het echt heel heet.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:11

Zo, ook even foto's gemaakt vandaag.
De deken van de foto is maat 190, pride heeft normaal maat 195. Deze deken zou aan de achterkant nog wat langer mogen zijn. Bij de hals wat hoger opgesneden en dat vind ik altijd prettig voor de pasvorm. Deken zat prima eigenlijk bij de borst. Ik heb pride zijn neus op de grond gevraagd en bokker Tequila heeft toen even gevoeld bij de schouders, dat zat dan ook nog prima. En ik heb nog een poging gewaagd om de fijne structuur op de foto te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:38

@Vera, ja, daar ga ik em maandag denk ik ook maar voor ruilen... hebben ze in die zaak ook en stiekum hoop ik ook iets goedkoper dan bij Heja, maar anders maar niet. Bij Wak zit die HH prima en m'n winterdeken is ook een HH en die zit Dot ook perfect én de regendeken is een Masta, die ligt ook perfect en volgens mij komt HH uit dezelfde fabriek als Masta (kan me vergissen, maar beide merken hebben wel héél veel van elkaar weg).

Cornelie, die deken ligt ook mooi, maar ik moet er een met hals hebben en dan gaat het toch vaak weer mis, deze deken met hals had een aangeknipte hals, of niet? Ben er al wel over uit dat dát niet echt werkt (trechterverhaal).
Ik ga maandag dus maar voor de HH... dan maar wat meer geld kwijt, ik wil van't gezanik af zijn...

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:58

Mooie deken, cornelie!!
Maar ik zou toch een halsje erbij willen hebben zoals op mijn HH deken.
Digger heeft ermee gerold en hij ligt nog prima dus das fijn
Moet wel wennen aan het krakerige "plastic' op het borststuk, misschien haal ik dat nog wel...

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:40

Jagger heeft vandaag zijn vliegendeken van SK op gekregen en naar mijn mening ligt hij erg goed. Ik had op aanraden van de verkoopster al een maat groter gepakt, en daardoor hangt hij iéts over de staart, maar absoluut niet storend. Op de borst was hij op het eerste gaatje vrij smal, ik heb hem dus ergens in het midden geplaatst. Met het hoofd naar beneden kwam er iets druk op de bovenste gesp, maar voor mijn gevoel niet teveel om een paard er mee dwars te zitten. Ik moet zeggen dat ik Jagger veel rustiger op stal vond staan, al meteen nadat ik de deken op had gedaan. Het kan natuurlijk zijn omdat hij beperkter is in zijn bewegingen (haha, nee hoor) maar ik neem aan dat hij veel minder last heeft van vliegen en muggen.
Op zich is een vliegendeken natuurlijk niet echt gemaakt voor op stal, maar omdat Jagger al aan zijn manenkam was begonnen en net flink lange manen begon te krijgen, leek het mij toch niet onverstandig voor op stal. Misschien dat ik op de wei juist voor een halsloze deken zal kiezen, omdat hij hier vrijwel niet de mogelijkheid heeft om te schuren, maar ja, daar zijn natuurlijk wel meer mugjes.
Ik zal morgenochtend zien hoe de deken zit en of hij eventueel voor vervelende 'weerborstels' heeft gezorgd in zijn vacht. Ik zie het nu erg positief in!
Oh ja, Francis, bij Jagger kon de buikflap met gemak dicht en hoefde ik de singels in de stand hoe de deken werd aangeleverd niet eens te verstellen. Ruimte genoeg dus! En dat terwijl Jagger toch wel wat buikig is

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:12

Ik heb Shadow sinds dinsdag ook met een vliegendeken lopen. Ik heb ook de HH en deze zit prima.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:21

Mooi dat'ie voor jou wel past Gera, op zich is 't ook we l een fijne deken. Ik zou een maat groter kunnen proberen, maar dit had eigenlijk gewoon moeten passen vind ik.. 205 voor een paard van 1.60 hoog is al twee maten groter dan 'standaard'. Dot is de laatste tijd best breder geworden maar de andere dekens passen ook prima... ik ben dus bang dat ik door een grotere maat te nemen niet echt verbetering krijg, hij zit voor Dot gewoon te hoog tegen de hals aan (als je naar Cornelie's foto kijkt, dan zit de S en K bij Dot nog wel 10 cm hoger dan waar Cornelie's deken bij Pride zit, echt daar waar het al 'hals' is zeg maar... Dat kán gewoon niet fijn zitten als dat ook nog zo strak zit. Ik ga dus niet meer gokken maar gewoon die HH halen.. die 15 euro verschil maakt dan ook niet meer uit.

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:24

De HH deken is toch in de aanbieding bij Divoza? Hij kost hier 69,95 meen ik. Ik heb geen idee hoe duur hij bij jou in de buurt is, maar misschien heb je wat aan deze info...

Karina

Re: Vliegendeken voor een Quarter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:25

Hee, volgens mij heb ik die deken van de foto's van Cornelie ook, maar dan met hals en buikflap. Equi-theme dacht ik?
Hardstikke fijne deken, alleen weer geen staartflap Weet eerlijk gezegd niet meer waar ik hem toen gehaald heb... denk toch wel bij "de zelfde buurman als Francis" en anders bij divoza Heteren.
Hij hangt bij Rico wel aardig over maar misschien zet ik er zelf nog wel een lapje aan bij wijze van staartstuk. Zelfde zandgrond en foute bomen hier, dus muggenprotectie geen overbodige luxe. Heb geen foto (vind 'm knapper zonder ) maar zal ik eens maken morgen.
Ik had 'm eigenlijk voor de buckskin, vorig jaar gekocht, was qua kleur wel erg geweldig

Karina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:27

p.s. : ik had deze deken toen vorig jaar gekocht, omdat buckie haar schouders kaal werden van bucas vliegendek. Met deze geen last. Rico heeft hem nog maar 3 dagen op, maar gaat dacht ik ook prima.