[WN] Superstrandrit!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:40

@ iski:
zou inderdaad graag mee gegaan zijn, mits ik niet in kenia zat dan. dit is ook zo'n once in a liftime happening voor mij, dus als ik dan moet kiezen tussen een vakantie naar kenia of een strandrit waarvan ik er zeker 10 in een jaar maak, is bij mij de keuze snel gemaakt. of ik dan nou deel uitmaak van zo'n "record" of niet.

voor de mensen die wel gaan: veel plezier, en ik zal kijken of daar ook een krant te vinden is om te kijken of jullie poging geslaagd is!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:59

Ik zou best willen maar heb de volgende dag een wedstrijd waar mijn paard 5 onderdelen start...lijkt me dan een beetje te veel om hem de dag ervoor een strandrit te laten maken.....
Twijfel twijfel, wel erg leuk!!!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:02

het is zeker dat ik niet meekan.
Ik loop op die rotkrukken en de komende maanden zit het rijden er niet in voor mij.

Het spijt me..

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:04

ik zou best willen als de datum niet zo dichtbij was. dan had ik nog tijd om trailer te regelen eigenaar over te halen. (wat toch wel een week duurt) en me ouders over halen. jammer.

iski

Re: Superstrandrit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 23:11

Ok....we zetten 'm nog één keer in de schijnwerpers.....aanstaande zaterdag een strandrit onder Den Helder met als doel een poging te wagen om een record te vestigen......en het lijkt a.s. zaterdag de mooiste dag van dit jaar tot nu toe te worden.

Dus...poets de zaak alsnog op, haal die trailer van stal (of die van je buurman) en laat je zien....zien of we van het strand een superrijbak kunnen maken. Er schijnen zelfs opnames vor de TV gemaakt te gaan worden. Unieke gelegenheid om aan even unieke gebeurtenis deel te nemen.....

Tot zaterdag.....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:37

Ooh, lijkt me toch wel ernstig leuk hoor, zó jammer da'k er niet bij kan zijn.. geen paardje om mee te doen én verplichtingen op Apenheul, anders was ik komen kijken!
Vergeet niet verslag te doen Iski en als't ff kan véél foto's!!
Héél veel plezier in ieder geval!!

Dapnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:20

Misschien zie ik jullie wel, heb vandaag les op manege noot.

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:44

En?? Hoe is de dag verlopen?
Nog iemand een verslagje en of foto's , was wel nieuwschierig geworden...

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:38

Ja , ben ook erg benieuwd. Kwam helaas uit de nacht, was anders zeker meegegaan.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:32

Verslagje dan maar? Beetje aan de late kant omdat ik op de terugweg pech kreeg met de bedrading van.......ja en dat weet ik niet....en de man van de ANWB kwam er ook niet uit....maar dan is zo'n lidmaatschap wel weer handig want nu rij ik in een prachtige vervangende auto met trekhaak....

Maar moeder en dochter zijn inmiddels weer innig herenigd en de hondjes liggen weer tevreden aan mijn voeten.

De strandrit....wederom hebben de thuisblijvers weer eens geen gelijk gekregen. 98 Paarden in een troep over het strand. Imposant gezicht, geen galoppades die uit de hand liepen, wel veel galoppades die bewust genoten werden....hele hordes paarden in de zee....twee mensen ook..

Twee kleine meisjes op dito shetjes lieten zich door een golf verrassen waarop de shetjes het ruime sop kozen, hun berijdstertjes drijvend achterlieten...en toen...... 2 shetjes tussen 96 paarden er vandoor....en ik zweer je, dan zijn ze snel hoor....en heel wendbaar. Met de bezemwagen (Fjord voor een kar) zijn de meisjes weer bij hun paardjes gebracht en drijfnat zijn de laatste kilometers afgelegd.

Er liep van alles mee, Fjordjes, Haflingers, KWPN'rs, Paints, Quarters, Appy's, mixjes van onbekende afkomst, Friezen een werkelijk prachtige Lippizaner hengst...en die twee shetjes...alles tussen de 80 en 180 cm...en nergens ging het tussen de paarden mis...tenslotte was er ruimte genoeg, strand ter plaatse 70 meter breed en weinig wandelaars...die overigens ruim baan maakte. Iemand recentelijk nog die film gezien met Terrence Hill en Henry Fonda...die het op moet nemen tegen die 100 (of waren het er meer) ruiters? Wel zo moet een argeloze wandelaar zich gevoeld hebben.

Na het eerste half uur waarin er wel sprake was van enige onwennigheid (neem het de paarden maar eens kwalijk) kwam er enerzijds meer rust en anderzijds durfden de mensen meer. Na een uur werd er lustig gegaloppeerd tussen stappende paarden en nergens liep het fout. Soms ging er een groepje op de kletter maar aangezien er dus meer dan genoeg ruimte was werd zo'n groepje steevast richting de duinen gemanouvreerd waar het mulle zand zijn werk meer dan uitstekend deed. En aan de andere kant was er de zee.....en dat stopt een paard ook wel hoor. En je leert er wel van sturen ....prachtige cirkels in galop tussen stappende paarden door, geloof me in mening inrijbak gaat het er erger aan toe en zie je meer boze blikken...maar ja, dit was dan ook geen wedstrijd....dit was lol-met-je-knol in optima forma.

Organisatie was goed te noemen, zeker gezien het feit dat dit de eerste keer was en het idee op een achternamiddag aan de biertafel aan iemands brein ontsproten was. Voor € 2,50 kreeg je een goede parkeerplaats, een appel en een flesje limonade, er was een klein restaurantje voor een bakkie vooraf en een borrel achteraf en er werd vooraan goed geblokt, tijdig gewaarschuwd voor tempoversnellingen etc. Petje af, doe het maar eens voor 98 paarden.

Volgend jaar wordt het wederom georganiseerd want ze willen een keer die 200+ paarden bij elkaar hebben. Dus noteer het maar vast in jouw agenda, ergens in april 2007 valt de uitdaging weer in de Bokt-bus...zorg dat je er dan bij bent...dus trailers in orde....op tijd lenen of repareren....en ik zal m'n bedrading tegen die tijd eens laten doormeten...en m'n lidmaatschap van de ANWB verlengen..

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:53

Iski, het klinkt allemaal geweldig als ik het zo lees.
Ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, hoop dat Silvester volgend jaar volledig hersteld is en dan ga ik zeker mee.

Dapnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:21

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:27

November 2005 hebben wij meegedaan aan een megastrandrit.
Dat was een strandrit puur voor ijslanders alleen.
Er waren 196 ijslanders!
Behoorlijk veel dus!
Ik heb indertijd mega genoten van de rit.
Mijn paardje ook.
Leuk dat jullie ook zoveel plezier hebben gehad!!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:50

Nou, die gaat in de agenda want dat klinkt als een geweldige ervaring!!
Dank je voor je geweldige verslag Iski (achgut, ik zie die meidjes al drijven...)

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:59

daphne13 schreef:
Klinkt leuk, ik zag hier de foto's staan:

http://www.hollands-noorden.nl/htm/strandtrit.htm

Gave foto's, ziet er allemaaal idd heel gemoedelijk uit. Achgos, dat meidje op d'r zwarte shetje... helemaal verkleumd... Hopelijk kreeg ze een flinke beker warme chocomelk bij terugkomst (met een héél klein scheutje rum ) om weer op te warmen.

Iski, zien we jou daar rijden, de 17e foto (img1304) bijna helemaal vooraan, groene jas en 1 hand aan't stuur?

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:29

nou die gaat zeker in de agenda. Dan is Spirit als het goed is redelijk gevorderd en dan kunnen we het aan. Nu was het te snel (hij is net een week onder het zadel)

Eerst hebben een weekend bij Iski op de agenda alleen nog een datum prikken!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:42

Francis schreef:
daphne13 schreef:
Klinkt leuk, ik zag hier de foto's staan:

http://www.hollands-noorden.nl/htm/strandtrit.htm

Gave foto's, ziet er allemaaal idd heel gemoedelijk uit. Achgos, dat meidje op d'r zwarte shetje... helemaal verkleumd... Hopelijk kreeg ze een flinke beker warme chocomelk bij terugkomst (met een héél klein scheutje rum ) om weer op te warmen.

Iski, zien we jou daar rijden, de 17e foto (img1304) bijna helemaal vooraan, groene jas en 1 hand aan't stuur?

Sterker nog...ik sta er 5 keer op.....zoekplaatjes.....nogmaals een fles whiskey uitloven dan maar?....

Overigens...op "home" staat ook een stukje.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:28

Appie en man met gekleurd "potje" ?
Ben nl. gek op whiskey

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:44

vera schreef:
Appie en man met gekleurd "potje" ?
Ben nl. gek op whiskey

Nee...fout....helaas.....geen potje op....een petje...

Zoals ik elders al schreef, ik heb geen helm nodig, volgens mijn neuroloog valt er niets te beschermen...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:56

iski schreef:
Sterker nog...ik sta er 5 keer op.....zoekplaatjes.....nogmaals een fles whiskey uitloven dan maar?....

ah, gespot op foto 6, 7 (maar wel héél verdekt!), 9, 10 en die 17 dan dus. Maar... volgens mij is't zelfs 6 keer...op foto 16, helemaal vooraan, achter het voorste paard op de foto zie ik een beige petje en groene jas naar de grond kijken (aan't strandjutten naar euro's?) dusseh...doe maar een wit wijntje of baileys i.p.v. whiskey.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 22:16

Francis schreef:
iski schreef:

ah, gespot op foto 6, 7 (maar wel héél verdekt!), 9, 10 en die 17 dan dus. Maar... volgens mij is't zelfs 6 keer...op foto 16, helemaal vooraan, achter het voorste paard op de foto zie ik een beige petje en groene jas naar de grond kijken (aan't strandjutten naar euro's?) dusseh...doe maar een wit wijntje of baileys i.p.v. whiskey.

Ja zeg...jij ziet me nog staan waar ik niet geweest ben......echt maar 5 keer hoor. Maar zo te zien heb je de hoofdprijs al binnen gesleept...want door de foto's te benoemen kan nu niemand meer de whiskey voor zichzelf opeisen..het wordt dus een flesje Baileys...gewonnen door Francis....

En...kom je hem halen of zal ik hem komen brengen.....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:54

Bewaar em maar voor als ik nog een keer een weekend met Dot kom heidehobbelen... maken we'm samen soldaat

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 08:42

Francis schreef:
Bewaar em maar voor als ik nog een keer een weekend met Dot kom heidehobbelen... maken we'm samen soldaat

deal...!!!!