Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Belliebel schreef:Als ik de reacties zo lees van jullie is er nog al verdeeldheid of een niet-western paard wel western gereden kan worden.....
Mochten jullie tips, ideeen hebben dan hoor ik het graag.....
Groeten ut Grunn
Anya schreef:Een reining gefokte quarter zal het niet zo makkelijk hebben in de pleasure.
ElCamino schreef:@Francis: jaaahaa... Ad Kolsteeg met Ewout, groot zwart monster. Kan me nog herinneren dat hij met de galopwissel rechtuit op de jury afging en eroverheen ging, hehehe... Toen reed ik ook nog mee met mijn poolse ruin...
, maar 't gekke ding kon héél best stoppen als ik me goed herinner... hij deed het toch maar mooi en 't blijft voor mij hét voorbeeld, samen met al die super Haflingers die we rond hadden en hebben lopen, dat 't allemaal héél best kan met een niet-QPA... zolang je maar de beperkingen én de pluspunten van je paard in het oog houdt... maar dat geld voor QPA nét zo goed als voor niet-QPA
Mijn verzorghaffie die is nu 2maanden westerns onder het zadel en het gaat nu al SUPER
Ben trots op hem !
smax schreef:Wij hadden juist wel eens de moeite ze in de bak te houden zeker na een ere rondje... Fjord ,haf en nog een kruising , zo saampjes door de dwarsboom op Jumping Amsterdam...
P.S en ik heb de heer P. Wittemans nog nooit zo hoog zien springen als toen![]()
![]()
oeps oude koeien uit de sloot... hoop dat ie het vergeten is en dit niet leest

Jester schreef:Alle paarden kun je western rijden. Ik heb zelfs een Belsch western gereden/beleerd gezien. Het is alleen, wat wil je er mee. Als je wedstrijden wilt rijden dan zijn sommige rassen meer geschikt dan andere. Een trailparcours met een Shire gaat problemen geven (vooral het vierkant).... maar ieder paard kun je western beleren.
shillelagh schreef:Jester schreef:Alle paarden kun je western rijden. Ik heb zelfs een Belsch western gereden/beleerd gezien. Het is alleen, wat wil je er mee. Als je wedstrijden wilt rijden dan zijn sommige rassen meer geschikt dan andere. Een trailparcours met een Shire gaat problemen geven (vooral het vierkant).... maar ieder paard kun je western beleren.
hoi ik ben nieuw hier maar jah..
ze zeggen dat een tinker of een ander sterk gebouwd paard daar te stevig voor is gebouwd.

Shotime schreef:Turlijk ben ik het met iedereen eens dat je met vrijwel elk ras kan
westernrijden![]()
alleen vind ik het een beetje jammer dat dit topic gestart wordt op
basis van een advertentie. (niet gelezen btw)
Wie zijn wij om het belachelijk te vinden dat zij haar tinker verkoopt?
Dat zijn toch haar zaken, misschien vind ze het wel jammer om zo'n
geweldige tinker te verpesten door er western mee te rijden![]()
En zelf als dat niet zo is vind ik het nog niet iets om je mee te bemoeien, niet op deze manier iig.
Tsja

iski schreef:Kijk...en ik vind dus niet dat je een Tinker verpest door er Western mee te rijden..
iski schreef:Maar deze manier van denken verraad wel hoe je over je paard denkt....en daar bemoei ik me niet méé...maar wel tegenaan....
Shotime schreef:Turlijk ben ik het met iedereen eens dat je met vrijwel elk ras kan
westernrijden![]()
alleen vind ik het een beetje jammer dat dit topic gestart wordt op
basis van een advertentie. (niet gelezen btw)
Wie zijn wij om het belachelijk te vinden dat zij haar tinker verkoopt?
Dat zijn toch haar zaken, misschien vind ze het wel jammer om zo'n
geweldige tinker te verpesten door er western mee te rijden![]()
En zelf als dat niet zo is vind ik het nog niet iets om je mee te bemoeien, niet op deze manier iig.
Tsja
Shotime schreef:iski schreef:Kijk...en ik vind dus niet dat je een Tinker verpest door er Western mee te rijden..
Ik ook niet hoor, heb ik dat ergens gezegd dan?
iski schreef:Maar deze manier van denken verraad wel hoe je over je paard denkt....en daar bemoei ik me niet méé...maar wel tegenaan....
Vertel, ben wel benieuwd hoe ik over mijn paard denk

daarom hebben wij hier nu 2 paarden in de wei lopen ElCamino schreef:hmmm... kunnen jullie je Natasha de Heer nog herinneren met Markus ???? Tch wel even Nederlands kampioen in diverse klassen geworden met een haffie !!!!

Sugarmiss schreef:Mensen met niet-QPA's... hoeveel mensen met wel-QPA's zijn er wel niet die je NOOIT in de showring ziet
Dus het hebben van een QPA is heus geen 'zekerheid' dat je er op een show beter mee presteert als met een niet-QPA

Cheveyo schreef:Shotime, het hele leven bestaat uit aktie <-> reactie, dus dat lijkt me een beetje onzinnige opmerking in mijn ogen. Of jij moet alles wat je zegt en waar je je dingen over afvraagt zelf uit je bolle koppie als eerste bedenken dat kan natuurlijk ook, dan neem ik namelijk mijn opmerking terug.
En dat andere ga ik niet eens meer op in