Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sugarmiss schreef:Misschien een leuke vraag voor diegenen die bij de zadelclinic aanwezig zijn. De drukverdeling van een westernzadel met personen (ver) boven de honderd kilo.
Halloway schreef:Mocht ik trouwens niet kunnen gaan kan er dan iemand anders een basebalknuppel meenemen om Stephan Breugh van zijn paard af te meppen in mijn naam, deze man moet of zijn maag laten verkleinen of stoppen met paardrijden.
cornelie schreef:wil je ook mee? Er is nog plek. Het is 18-19 mrt in Ehestetten, duitsland.

jessiejanes schreef:Iemand nog een goede reiningtip?![]()
Citaat:
Halloway schreef: Als je dik boven de 100 kilo weegt en dan gaat paardrijden (en dan ook nog in de reining) ben je in mijn ogen bezig met pure dierenmishandeling
Citaat:
Sugarmiss schreef: Misschien een leuke vraag voor diegenen die bij de zadelclinic aanwezig zijn. De drukverdeling van een westernzadel met personen (ver) boven de honderd kilo.

er zijn al zat topics over geweest op vraag maar raak....

Blaze schreef:
.gaucho schreef:............Volgens mij beloon je het paard niet erg als je steeds zo aan de teugels zit te plukken na een stop. Maar misschien kan iemand me uitleggen waar dit goed voor is.
Blaze schreef:Todd Bergen says Whoa
Blaze schreef:
jessiejanes schreef:Als je te veel naar achteren blijft leunen ,tijdens de stop; pak een aantal keren tijdens de stop je knop vast, zo breng je je schouders naar voren en zak je door je onderrug, maak je je onderrug bol,............werkte goed voor mij!
Citaat:Uit het stuk:
The ideal situation is to ask for the stop when the horse's hind feet are in the air and on their way forward.
Dat betekend dus , als het paard "omlaag"/"bergafwaarts" beweegt tijdens de galop, je dan "Whoa" zegt?
(zover je dat nog duidelijk kan voelen, als je goed verzameld/voorwaarts rijdt?!)

Cer schreef:Dat is ongeveer hetzelfde als geen vragen stellen totdat je het antwoord weet, en volkomen in de lijn van dit topic

jessiejanes schreef:
Andere tip ,van Francois Gaultier tijdens een clinic over je zithouding tijdens de stop:
Als je te veel naar achteren blijft leunen ,tijdens de stop; pak een aantal keren tijdens de stop je knop vast, zo breng je je schouders naar voren en zak je door je onderrug, maak je je onderrug bol,............werkte goed voor mij!