[WN] 4 februari clinic houding en zitstijlen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 08:16

Leuk verslag Anya! Ik had heel graag meegedaan maar gezien de DPHC vergadering was het niet mogelijk. Toch fijn je verslag te lezen.

Dat "onafhankelijk" je lichaamsdelen kunnen bewegen is ook iets waarop bij ons vroeger gehamerd werdt. Ik oefen dat ook nog steeds (arm draaien been zwaaien enzo, is leuk!).
Ik ga nu de foto;s kijken!

missgoldy

Re: 4 februari clinic houding en zitstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:11

Zo, ik ben ook weer bijgekomen na een heftig dagje. Eerst de clinic en daarna een late dienst.

Ik vond het een leuke en leerzame clinic. Eerst veel informatie en droog oefenen (wat nog helemaal niet meevalt).
Ik merk dat ik altijd heel geconcentreerd bezig ben zo'n dag en dat het me nadien een enorme "boost"geeft om er weer flink tegenaan te gaan.

Ga me nu echt veel bewuster worden van de verschillende onderdelen van mijn lichaam en me concentreren op wat ik er mee doe.
Ik merkte dat ik vaak bewegingen maak met heel mijn lichaam en niet rijdt met mijn zit waardoor ik mijn handen vrij heb om andere dingen mee te doen. Kan het niet zo goed omschrijven.

Deze clinic was ook meteen een opstap tot een (vervolg)clinic die over timing en hulpengeving gaat.
Dit zal ook een groter gedeelte rijden worden denk ik.
Datum moet ik nog overleggen maar ik zit zelf richting mei/juni te denken.

Ik vond het in ieder geval de moeite waard om nog eens een clinic te organiseren en ben me er weer van bewust dat ik erg blij ben met Petra als trainster.

Er was 1 ding waar ik me echt rot voor schaamde en dat was mijn niet geregistreerde paint.
Shady was nl. een palominopaardje met groene vlekken.
Ze had werkelijk haar UITERSTE best gedaan voor een mooi vlekkenpatroon.
Het weer was er niet naar en de tijd ontbrak me om haar eens flink in de Ariel te zetten maar aankomende week gaat het echt gebeuren.

Groetjes Marjan

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:29

Groen stond haar goed hoor Marjan. Een goed paard kan zich wel wat extra vlekken veroorloven. En ze zag er leuk uit.

Ik geef me bij deze op voor het vervolg als Jip met me mee wil

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:52

Nemen we dan nog meer ruimte in de bak dan kan Lanna ook haar ei goed kwijt. Zo'n groot paard moet niet in een klein ruimte (behalve met de trail dan )
Vond het zo iwe zo wat aan de krappe kant maar dat was mijn eigen schuld. Doen we de volgende keer anders.

Als er nog meer suggesties ter verbetering zijn van jullie kant dan hoor ik dat ook graag.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:24

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:13

Hallo wij willen op onze privestal ook iedere 14 dagen een les organiseren van Petra, we hebben zelf nog niet genoeg mensen dus zoeken nog naar enthousiaste mensen die ook les willen hebben met hun paard/pony. We zitten zelf in aalsmeer en daar komt ze les geven, ook op stal Wennekers komt ze op dezelfde dag. Als er iemand intresse heeft laat het ons weten want wij regelen de les voor Petra bij ons op stal of in de buurt als ze deze kant uit komt.

Bienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:21