[WN] EK Aken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emmy

Re: EK Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:10

Ok, wij zijn ook net terug van 1 dagje Aken

Aline heeft zilver in de Junior pleasure amateur gewonnen, best een grote groep met goede ruiters, goud ging naar Italie.

Karin van Bekkum 2x 1e plaats in de NSBA Hunter

Helaas was het Nederlandse Team niet 5e maar 6e klein rekenfoutje en moesten vandaag hun roze rozetten omruilen.

Iedereen die in de prijzen gevallen is,

GEFELICITEERD

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:14

Jammer van dat rekenfoutje.... maar ja of je nu 5e of 6e wordt maakt niet zo veel uit.... toch??? Individueel hebben ze super gepresteerd, en als de Chex zich niet terug had hoeven trekken was er vast nog wel wat bijgekomen. (groot gelijk hoor!!!!)

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:25

Ben 2 jaar geleden idd ook op deze lokatie geweest en toen was de bodem super. Als ik had geweten dat ze er pas geleden een Achterberg bodem in gelegd hadden, dan had ik heel niet gegaan. Ben ook reuze benieuwd voor volgend jaar. Wat doen ze met de wereld ruiterspelen????

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:10

chex schreef:
Een klein minpuntje is voor mij een ZEER GROOT MINPUNT!

Jeetje wat ontzettend balen, maar enorm begrijpelijk. Ik heb zelf weinig zich op de staat van een bodem, maar uit de terughoudendheid van de ruiters in de rundowns kon ik al opmaken dat ze hun paarden niet voluit wilden en konden laten gaan. Vandaar dat ik het als puntje van kritiek aanduidde, want ik ben zelf een gigantische leek op dat gebied.

Ik denk dat het een erg verstandige beslissing van je is, maar dat neemt niet weg dat het echt superbalen is; je rijdt per slot van rekening een flink eind naar Aken en betaalt inschrijfgeld en als je daar eenmaal goed voorbereid aangekomen bent, stuit je op het feit dat de bodem niet bepaald lekker is voor hetgeen wat je neer wilt zetten. Ik had echter niets anders gedaan als jij hebt gedaan, want de gezondheid van je paard gaat voor. Maar het is wel het laatste wat je verwacht wanneer je in Aken aankomt, zo'n bodem voor de reining...

Ik kan me niet meer goed herinneren wat voor bodem er vorig jaar in lag, maar voor mijn gevoel was dit niet zo'n gele bodem. Ik moet zeggen dat ik er als niet echt praktiserend westernruiter ook niet echt op let, maar dat zal over een ruim half jaar wel veranderen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:18

chex schreef:
Wat doen ze met de wereld ruiterspelen????
Wat ik er van heb begrepen, wordt de reining in een ander stadion verreden dan de dressuur [heeft sinds kort eigen stadion] en springen. Je zou verwachten dat er wel een speciale bodem voor de reining in gelegd zal worden.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 05:33

ook ik ben weer terug uit aachen!!!
explicit cash deposit was 2 maal 1ste in de open aged stallions en 1 maal 5de(15 deelnemende hengsten)
tevens hebben we 1 maal de 6de plaats in de open hunter senior behaald.
wat ik helemaal top vind is dat cash GOED GEKEURD!!!is op de hengstenkeuring
voor de western pleasure senior heb ik me afgemeld ik wilde graag naar huis
het was weer een zeer leerzaam weekje en ik ben heel trots op mijn paard

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:08

We zijn ook terug van Aken en met succes!

Ben trots op Ed en ons paardje My Smokin Kick DeeBar. Reining senior hebben ze gereden en van de 28 deelnemers 4e en 6e plaats. En dan heeft ie het paardje pas 3 weken onder zijn gat! Sliding stops konden er niet gemaakt worden maar je ziet wat je met een hand galopje op de rundown kunt bereiken. Rustig stopje ging prima! Leuk is anders want de sfeer was niet reining helaas.

(Het is inderdaad jammer dat een aantal rijders voor de reining zijn vertrokken en terecht. Het is gewoon niet normaal zo'n bodem erin te laten liggen terwijl notebenen de goede eronder lag! Wij hebben het op deze manier op kunnen lossen door een rustig stopje. Er waren ook zat ruiters die vol stopte! En die zijn dan lekker hoog gekomen in hun score. Nou snap niet dat het wordt beloond! Mij deed het zeer om het alleen al te zien!)

Cora, Aline en alle andere ben trots op jullie prestatie!

En Cora je bent een kei in de barrel!

Het was echt een top weekend!

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:12

Gerda heeft brons gehaald in de amateurklasse! Ook zij hield Crow in voor de sliding stop. En terecht. Wat een bodem was dat zeg!
Ze is zeer tevreden over prestatie de ze heeft neer gezet.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:15

Gefeliciteerd Gerda!! Echt heel jammer dat de bodem niet geschikt was.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:17

Balen van die bodem. Ik ben wel heel blij om te horen dat de NLse ruiters hun rijden daarop aan hebben gepast en dus voor het paard hebben gekozen ipv voor de eer . Superprestatie van Ed en brons voor Gerda is natuurlijk ook !!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:08

Jeetje, mooie uitslagen allemaal!! Van harte met jullie plaatsingen! Brigitte, wat houdt zo'n hengstenkeuring in? Heb wel gezien dat er een aankondiging was, maar weet niet wat het inhoudt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:14

Nou zeg jojo, bijna overgeslagen zeg, maar jij ook proficiat met de behaalde resultaten. Ben idd ook wel nieuwsgierig wat de hengstenkeuring inhoudt. Wat moet je daar allemaal voor doen?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:41

Gerda gefeliciteerd!

Gelukkig dat het met je paardje zijn been niks was. Leuk dat ik kennis met je heb kunnen maken. En zie je op de wedstrijden!

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:22

met de hengstenkeuring worden de paarden gekeurd op hun bouw, beweging en karakter.
je brengt je paard voor aan de hand en moet in een driehoek stappen en draven ook moet je paard gemonsterd worden op het harde
ik heb meegedaan om ook de duitsers wakker te schudden dat er ook in nederland mooie hengsten zijn
om deeltenemen moest ik wel een verklaring van de dierenarts overhandigen waarin stond dat hij een correct geslacht gebit en bouw heeft
volgend jaar nemen we solo mee naar de keuring
de hengtenkeuring is in duitsland wel belangrijk om te mogen dekken via vers en frozen semen

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:28

Way to go Jojo!!!
In feite loopt nederland nogal achter wat betrefd hengstenkeuringen. Ook in zweden mag je niet zomaar dekken zonder een rontgenrapport en een "korung". Zelfs als ze met een hengst uit nederland willen dekken moet er een delegatie het paard goedkeuren....

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:35

Nog allen die ik niet meer gesproken/gezien heb na hun rijden: GEFELICITEERD! Hopelijk hoef ik jullie volgende keer niet in de steek te laten.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:38

Jeetje, dat is toch schitterend dat hij 'met 1 hoef in zijn neus en het nederlandse volkliedfluitend' door de körung is gekomen! Gefeli! Is toch ook eens nodig in nederland......met bijna alles wat Quarter/ Paint/ Appie is en ballen heeft, wordt gedekt. Gelukkig is er een groepje hengsteneigenaren serieus met de fokkerij bezig, maar nog lang niet allemaal.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 00:10

iedereen van harte gefeliciteerd met jullie behaalde plaatsen...toppie

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:11

Nog één keertje omhoog halen: op www.dutchpainthorseclub.com staan foto's van het Nederlandse team, genomen en gesponsord door Gera Hoving. Gera, helemaal geweldig !!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:14

PS: kunnen jullie WEL de pdf bestanden open onder "Ergebnisse"?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:28

Mac schreef:
PS: kunnen jullie WEL de pdf bestanden open onder "Ergebnisse"?

Nope

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:49

Mac schreef:
Nog één keertje omhoog halen: op www.dutchpainthorseclub.com staan foto's van het Nederlandse team, genomen en gesponsord door Gera Hoving. Gera, helemaal geweldig !!!

Ik ga snel kijken!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:51

Ziet er echt geweldig uit Gera, Mac en natuurlijk het Team en de sponsors, Complimenten!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:39

Wow, helemaal mijn kleur (oranje!!), die showblouses!!! Ziet er gelikt uit zo, met dank aan alle sponsoren.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:42

Nou, idd. Ik vind dat ze hier ook nog best een keertje genoemd mogen worden. Zonder hen is zoiets gewoon niet haalbaar. Dus dank aan de Low Land Store, Kebo, Eurohorse, Arthur's Western Store en natuurlijK Gera Hoving fotografie !

**Heel erg foei, dit, ik weet het, maar ik vind dat de sponsoren dit verdiend hebben **