Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Goh, begint het off-topic te worden? crazycactus schreef:Gewoon omdat mensen denken dat ze niet zonder trucjes kunnen winnen....
).
klaske schreef:hoezo zijn 'engelse' ruiters subtieler? hoevaak zie ik een engelse ruiter een buitenrit maken met en sporen en een zweep en een slof puur voor het geval dat??? dat is in mijn ogen al het teken dat je je paard niet vertrouwd, en als jij hem niet vertrouwd, waarom zou ie jou dan vertrouwen???????????
mcqh schreef:mcqh schreef:
Ja totdat je een paard met karakter tegenkomt dan lukt t niet meer en ookal zou t wel werken wat dan nog , als t alleen op zon manier zou werken zou ik nu meteen stoppen!!! t gaat toch om samenwerken met je paard niet om hoe je zo snel mogelijk je paard gebroken krijgt zo lust ik er nog wel een
mcqh schreef:als je een paard opbind laat je hem vind ik dus NIET in zijn waarde!!!!
En ik heb de paarden bij wie ik heb gezien dat ze er zo bijstonden WEL losgemaakt, die moeite neem ik dus WEL.
En nee er word NIKS opgeblazen, zo erg is het dus al in nederland!!!
.
Citaat:en als het een keer voor komt omdat je paard op een wedstrijd opeens wel zenuwachtig blijkt te doen en je hem even moet corrigeren
Jos schreef:Vooral lekker bij de zuurkool?als een paard lastig is dan knoop ik ze ook wel eens op.
....................netje erom, loodje eraan en klaar is Jos
meestal zijn ze na zo'n behandeling prima te bereiden.
Trinity schreef:degene die mijn box inloopt als ik me paard vast heb staan en deze gaat mijn box in omdat hij of zij medelijden had met mijn paard sla ik de box uit en wel om de volgende redenen:
- het is mijn paard mijn zaak dat je het er niet mee eens bent is wat anders maar dan komt diegene naar mij toe maar iedereen blijft (tenzij er wat met mijn paard aan de hand is) van mijn paard af
anika schreef:Dat opbinden heb ik wel eens gezien dat iemand dat deed. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord. Dan kunnen ze nadenken wat ze in de training verkeerd hebben gedaan! Zielig hoor als je zo denkt. Kan me voorstellen als je hard getraint hebt dat een paard niet gelijk mag drinken of eten dus even moet wachten maar laat hem dan in een padock of op de poetsplaats staan!
Net alsof een paard weet dat ie t fout doet en daar nog even over na gaat denken![]()
En het ergste is dat het lijkt alsof het alleen in westernland gebeurt maar dat is absoluut niet zo! Dat wilde ik even kwijt want het zou jammer zijn dat mensen dat gaan denken.
spatter schreef:en de gene die denkt dat dat nuttig is moest zelf een tijdje opgeknoopt worden , kijken of hij rustig wordt
Dat gaat niet werken!
Wranglerbutt schreef:
Vooral lekker bij de zuurkool?
mcqh schreef:Wat vind jij van al die rukkers en plukkers die je ziet op bijv. een wedstrijd,
Gewoon normaal of dierenbeulerij???
Sugarmiss schreef:Hulde dus aan de ruiters die zich op wedstrijden netjes gedragen. Uit het gedrag van het paard blijkt vaak wel of ze dat thuis ook zo doen.