Margee schreef:Ik vraag me af wie van ons met zekerheid kan zeggen in het bezit van een Quarter te zijn die niet voor zijn 3e bereden is.
Waarbij men niet binnen een jaar is begonnen met het aanleren van stops, rollbacks, spinnen en meer zwaar werk.
Die altijd dagelijks weidegang heeft (gehad) en goed verzorgd is tijdens het veulen zijn.
Nooit bij het inrijden in zijn mond is gerukt door zijn (toenmalige) trainer bij het trainen en beleren.
Die niet is gekocht bij een trainer of handelsstal die zich schuldig maakt aan alle praktijken waar we nu zo'n hekel aan blijken te hebben.
Een veels te hoge prijs had om het mooie papier en ondertussen die droom niet waar maakt omdat er simpelweg te weinig mee wordt gedaan.
Ik durf te wedden dat mijn Quarter hier niet aan voldoet, heel erg helaas.....
Mijn QH voldoet hier ook niet aan, maar die is nu 20, en komt uit Canada (niet dat dat er wat mee te maken heeft, maar goed). 'Old School' zeg maar.
Ondertussen worden er in NL al een aantal jaren genoeg QH gefokt, en verkocht aan particulieren die echt niet allemaal de futurity gaan rijden. Het nut om deze dieren jong in te rijden ontgaat mij volledig.
Wat willen deze mensen ermee?
Gelukkig ken ik er ook een aantal die bewust gekozen hebben voor een paardje wat langer meegaat, en die dus later ingereden wordt (of later ingereden is) en ik geloof niet dat die paardjes slechter lopen dan hun collega's die wel vanaf hun 2e (of 1,5 , ligt er maar net aan bij wie je aanklopt) gewerkt worden. Let wel, ik heb het over werken, niet over af en toe een zadel op leggen.