[WN] Zo zet je je paard te koop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freerider

Re: Zo zet je je paard te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 12:15

Serendipity1 schreef:
De naam van het western word hiermee wel naar beneden gehaald, dat western zo diervriendelijk is...

Nee dat is niet zo.

Western is net zo diervriendelijk als een auto veilig is.
Het gaat er vooral om wie er achter het stuur of aan de teugels zit!
Gas geven kunnen we allemaal maar dan zijn we nog geen autocoureur

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:55

freerider schreef:
noisy schreef:
ik denk dat wanneer de paarden de keuze hadden dat ze liever helemaal niet bereden willen worden...ik heb er nog geen gezien die met het hoofdstel in de mond aan komt lopen om te vragen of ie alsjeblieft mag rijden....hoe zacht je ook met hem om gaat...

Ik wel zo eentje die al de hele dag in z'n stalletje van 3x3 heeft gestaan

daar zit wat in ja....en dan nog durfen zeggen dat ze zo goed zijn voor hun paarden....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:58

crazycactus schreef:
dutske schreef:
wordt die buckskin 2-jarige nu met slof gereden of zie ik verkeerd?

Klopt dutske, dit zijn draw reins...... wordt steeds treuriger....

weet je ook meteen hoe Tinsel Nic beleerd is.....

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:11

@SM
als je jokt over de leeftijd,en brengt het paard uit in de futurity van zijn 3de jaar (Nov/Dec) is hij wel binnen max.drie weken 4 jaar.

En nu er bokt is, Is het allemaal slecht, Maar als zo'n oud futurity winnaar dood gaat tussen de25 of 32 jaar oud, is er niemand die kan melden''Woooweeyy die heeft een lekker lang pensioen achter de rug, na dat hij in zijn jonge jaren tussen 60K en 120K heeft verdiend.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:00

Wow, alweer 2 pagina's erbij!

Halloway schreef:
@Toekie:
Misschien kun je eens beginnen met je eigen reining-goeroe/trainster, vertel haar maar eens duidelijk hoe je over haar praktijken denkt.
Weet zeker dat ze je volkomen gelijk geeft.

Ik heb je ff een pb gestuurd, want ik snap totaal niet wat je hier bedoelt. Ten eerste rijd ik geen reining en ten tweede heb ik al een hele tijd geen les/trainer ivm blessure van paard... ??

Blaze schreef:
Toekie schreef:
Maar; Ik heb het filmpje van Tinsel Jac uitgebreid bekeken, en een stukje van Meownics. Wat ik op grond van deze beelden vind: ik vind het walgelijk. Aan de manier van lopen, de houding van het paard en de reacties bij het ''oppakken'' van de teugels ZIE je gewoon dat het er niet vriendelijk aan toegaat.

Ach als het zo erg is raad ik je aan om eens naar een wedstrijd te gaan en te kijken en dan de ruiter er op aan te spreken wat er zo walgelijk is.
Lijkt me veel doeltreffender dan een filmpje walgelijk vinden dat in het buitenland is gemaakt.
Doe eens stoer en stap in nederland op een paard en ruiter af waar je die houding ziet.

Maar ik wil Tinsel Jac nog steeds kopen

Ten eerste: Wie zegt dat ik dat niet doe of ga doen? Je moet eerst wel iets over iets vinden (een mening hebben dus), voordat je er iets over gaat zeggen. Ben jij al eens zo 'stoer' geweest? Hoe dan ook; een dergelijke trainer zal me vierkant uitlachen, maar dat terzijde.

Ten tweede: Wat heeft dit met elkaar te maken?? Ik zie in dit geval een filmpje, en mijn mening is dat ik het walgelijk vind. Dat mag toch??

Ten derde: als jij Tinsel Jac wil kopen (bij wijze van), dan verdienen dergelijke trainers aan jou en zo zal deze manier van trainen altijd blijven bestaan. Of boeit jou dat niet?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:49

[/quote]

Ten eerste: Wie zegt dat ik dat niet doe of ga doen? Je moet eerst wel iets over iets vinden (een mening hebben dus), voordat je er iets over gaat zeggen. Ben jij al eens zo 'stoer' geweest? Hoe dan ook; een dergelijke trainer zal me vierkant uitlachen, maar dat terzijde.

Ten tweede: Wat heeft dit met elkaar te maken?? Ik zie in dit geval een filmpje, en mijn mening is dat ik het walgelijk vind. Dat mag toch??

Ten derde: als jij Tinsel Jac wil kopen (bij wijze van), dan verdienen dergelijke trainers aan jou en zo zal deze manier van trainen altijd blijven bestaan. Of boeit jou dat niet?[/quote]

Inderdaad ! Zie mijn eerder inbreng !

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:39

Een paard als Tinsel Jac zal ik niet kopen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:32

violet de verre is inderdaad een beetje een triest geval..
ben je 2 jaar moet aan de draw reins...beetje jammer!

en inderdaad tinsel Jac is ook niks meer voor mij nu!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:59

Hm...Ik zie mijn 2-jarige Quarter eigenlijk nog niet zo onder het zadel lopen....

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:27

als het gaat om het idee van een filmpje plaatsen en muziekje (heb die cd, is erg leuk!!) tja, da's wel eem leuke manier ja.

jammer dat iedereen gelijk weer zo fel wordt, het ging eigelijk om de manier van de advertentie (toch?), niet de inhoud. en ja, de manier is leuk.
wat betreft de inhoud; tja, daar is nu al genoeg over gezegd en we zijn het toch wel redelijk met elkaar eens. we weten nu onderhand toch allemaal wel dat paarden in amerika eerder zadelmak gemaakt worden, bla bla bla.
en nee, daar zijn we het allemaal niet mee eens, lichaam moet volgroeid zijn, en als dat is betekent nog niet dat je hem dan elke dag moet laten spinnen en sliden, want dan ben je ook slecht bezig (bedoel dus met mate).

maar dus uhhh, de advertentie; ja de manier is leuk (let op: voordat iedereen nu over mij heen valt, de manier, niet de inhoud....)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:36

Helemaal mee eens hihaa. Heel mooi om zo een paard te presenteren. Voor de rest

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:22

ja dat is zo...
maar verder is het inderdaad helemaal ruk daar! (het zijn in iedergeval geen vooroordelen want we hebben het allemaal kunnen zien!)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 06:15

Ik vraag me af wie van ons met zekerheid kan zeggen in het bezit van een Quarter te zijn die niet voor zijn 3e bereden is.
Waarbij men niet binnen een jaar is begonnen met het aanleren van stops, rollbacks, spinnen en meer zwaar werk.
Die altijd dagelijks weidegang heeft (gehad) en goed verzorgd is tijdens het veulen zijn.
Nooit bij het inrijden in zijn mond is gerukt door zijn (toenmalige) trainer bij het trainen en beleren.
Die niet is gekocht bij een trainer of handelsstal die zich schuldig maakt aan alle praktijken waar we nu zo'n hekel aan blijken te hebben.
Een veels te hoge prijs had om het mooie papier en ondertussen die droom niet waar maakt omdat er simpelweg te weinig mee wordt gedaan.

Ik durf te wedden dat mijn Quarter hier niet aan voldoet, heel erg helaas.....

tequilla1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 06:28

In Amerika loopt nog steeds een discussie over de "Nederlandse dressuur stijl". Bij dit vergeleken is Anky een eitje, want het lijkt helemaal nergens op en het lijdt nergens toe( spinnen is toch een belachelijke beweging). Ik vind het echt niet om aan te zien en pure dierenmishandeling. Kijk eens naar de staart van Boomtown Rock, uit angst helemaal tussen zijn achterbenen.
Een beetje paardenliefhebber- ook al rijdt je western- moet dit toch echt afkeuren!!!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:07

Dit gebeurt nou eenmaal in amirika en je kunt er niks aan doen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:10

Margee schreef:
Ik vraag me af wie van ons met zekerheid kan zeggen in het bezit van een Quarter te zijn die niet voor zijn 3e bereden is.
Waarbij men niet binnen een jaar is begonnen met het aanleren van stops, rollbacks, spinnen en meer zwaar werk.
Die altijd dagelijks weidegang heeft (gehad) en goed verzorgd is tijdens het veulen zijn.
Nooit bij het inrijden in zijn mond is gerukt door zijn (toenmalige) trainer bij het trainen en beleren.
Die niet is gekocht bij een trainer of handelsstal die zich schuldig maakt aan alle praktijken waar we nu zo'n hekel aan blijken te hebben.
Een veels te hoge prijs had om het mooie papier en ondertussen die droom niet waar maakt omdat er simpelweg te weinig mee wordt gedaan.

Ik durf te wedden dat mijn Quarter hier niet aan voldoet, heel erg helaas.....

Mijn QH voldoet hier ook niet aan, maar die is nu 20, en komt uit Canada (niet dat dat er wat mee te maken heeft, maar goed). 'Old School' zeg maar.

Ondertussen worden er in NL al een aantal jaren genoeg QH gefokt, en verkocht aan particulieren die echt niet allemaal de futurity gaan rijden. Het nut om deze dieren jong in te rijden ontgaat mij volledig.
Wat willen deze mensen ermee?

Gelukkig ken ik er ook een aantal die bewust gekozen hebben voor een paardje wat langer meegaat, en die dus later ingereden wordt (of later ingereden is) en ik geloof niet dat die paardjes slechter lopen dan hun collega's die wel vanaf hun 2e (of 1,5 , ligt er maar net aan bij wie je aanklopt) gewerkt worden. Let wel, ik heb het over werken, niet over af en toe een zadel op leggen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:34

freerider schreef:
Billy schreef:
Het arme ding sliding stopt ook al, het gaat hier om die 2jarige merrie Meownics

Billy schreef:
Ik ben benieuwd of je onder rondjes rijden ook spinnen en sliding stops verstaat.
Zo ja, heb je gelijk, maar blijft het slecht voor een jong paard.
Zo nee, dan zou ik de hele filmpjes maar eens gaan bekijken

Meownic is 3

Als je op meownics naam klikt dan staat er toch echt het volgende:
Very nice 2yr mare

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:43

[quote="Margee"]Ik vraag me af wie van ons met zekerheid kan zeggen in het bezit van een Quarter te zijn die niet voor zijn 3e bereden is.
Een veels te hoge prijs had om het mooie papier en ondertussen die droom niet waar maakt omdat er simpelweg te weinig mee wordt gedaan.[qoute\]

Ik, ik, ik, ik, namelijk mijn 3-jarige merrie die ik nu pas sinds kort aan het inrijden ben.Ik heb haar zelf gefokt, dus van de wieg tot nu is alles bekent. Van Tina kan ik het niet zeggen want die komt uit Texas, en gezien haar gestressde reactie als ik vroeger met haar ging rijden zal ze vast met 2 al zijn beleerd, ergens is toen iets fout gegaan en hebben ze haar op de wei gezet.
Jae is wel als 2,5 jarige zadelmak gemaakt, maar dat was een maandje en toen heeft hij een jaar in de wei gestaan. Hij heeft toen geen stops en spins hoeven maken.Maar ook hem heb ik vanaf veulen af aan dus voor de rest weet ik ook precies wat er met hem gebeurt is.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:53

uhhh had ik al verteld dat ik Tinsel Jac wel wil hebben

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:59

Ik heb het in dit topic ergens gelezen dat iemand tinsel jac wou hebben maar ik weet niet meer wie dat was.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:00

Dat was Blaze..... Die roept dit het hele topic al. Nou blaze, geen woorden maar daden, leve Tinsel Jac....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:03

Paard op zich zelf is mooi maar zijn gangen zijn knudde de galop lijkt net een draf

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:06

Blaze schreef:
uhhh had ik al verteld dat ik Tinsel Jac wel wil hebben

Klop je zakken even leeg zou ik zeggen...

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:10

ik heb hier maar 1 woord voor :

ZIEK

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:13

dit lijkt mij niet echt een optimale oefening voor een 3 jarige..
Afbeelding