[WN] Western paardenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Western paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:57

Je kunt het ook zo bekijken Jolande: hoe langer dit topic bovenaan staat, hoe minder snel mensen een dergelijk topic opnieuw gaan starten. En de antwoorden die hier gegeven zijn, hoeven dan niet nog een keer in een dergelijk topic gegeven te worden.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:40

Cassidy schreef:
Je kunt het ook zo bekijken Jolande: hoe langer dit topic bovenaan staat, hoe minder snel mensen een dergelijk topic opnieuw gaan starten. En de antwoorden die hier gegeven zijn, hoeven dan niet nog een keer in een dergelijk topic gegeven te worden.

Klopt, maar dan hebben we altijd nog een Romkabouter die net als bij een ander topic dat voor de 10000e keer over verschillen tussen dressuur en western ging reageerde met:
Citaat:
Kijk eerst hier maar even op niet allemaal dezelfde topics te krijgen

We proberen met zijn allen zo goed mogelijk van alle vooroordelen af te komen en westernrijden positief naar buiten te brengen en daar helpt een topic met een titel als deze niet bij. Kritisch zijn is goed, maar om het paardenmishandeling te noemen, vind ik te ver gaan. Het wordt zoals altijd hier toch een wellis nietis spelletje tussen dressuur en westernruiters waarbij alle negatieve dingen verteld worden. Misschien is het een uitdaging eens wat positieve berichten te melden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:40

Wie/wat houdt je tegen

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:02

Jolande schreef:
We proberen met zijn allen zo goed mogelijk van alle vooroordelen af te komen en westernrijden positief naar buiten te brengen en daar helpt een topic met een titel als deze niet bij.

Van mij hoeft de westernsport helemaal niet positief naar voren te komen. Laat mensen zich zelf maar een mening vormen, maar graag wel nadat ze naar een (flink) aantal verschillende westernruiters gekeken hebben. Het enige dat echt helpt om eventuele vooroordelen weg te nemen is zelf het goede voorbeeld te geven. En wat dat betreft vond ik de westernwedstrijden waar ik geweest ben (NK Marienheem) nou niet echt meehelpen om de westernsport als "paardvriendelijk" neer te zetten (nou ben ik ook een softie hoor). (Datzelfde gevoel had ik trouwens bij een dressuur/springconcours waar ik een paar jaar geleden was).

Jolande schreef:
Kritisch zijn is goed, maar om het paardenmishandeling te noemen, vind ik te ver gaan.

De topicnaam is door de TS niet echt gelukkig gekozen, maar als je de tekst eronder doorleest vind ik de vraag best valide. In ieder geval (wat mij betreft) de moeite waard om serieus op in te gaan. Op deze manier kun je misschien wat vooroordelen uit de wereld helpen, en dat lukt zeker niet door de TS als "stoker" neer te zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:14

Ik zie zelf bij de topicstarter een positieve instelling t.o.v de westernsport, ongeacht de achtergrond waar hij of zijn vandaan komt. Hij of zij wil duidelijk leren, zich duidelijk afzetten tegen zijn/haar vader. In mijn ogen dus niet nodig om hem op deze manier te begroeten, en in mijn ogen dus geen stokerige binnenkomer. Anders dan menig topic op andere fora zoals bijv. de vroegere Horses.nl, waar men alleen topics zag zoals: "stersporen zijn sielugh".

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:50

Cassidy schreef:
Ik zie zelf bij de topicstarter een positieve instelling t.o.v de westernsport, ongeacht de achtergrond waar hij of zijn vandaan komt. Hij of zij wil duidelijk leren, zich duidelijk afzetten tegen zijn/haar vader. In mijn ogen dus niet nodig om hem op deze manier te begroeten, en in mijn ogen dus geen stokerige binnenkomer. Anders dan menig topic op andere fora zoals bijv. de vroegere Horses.nl, waar men alleen topics zag zoals: "stersporen zijn sielugh".

ben het met je eens...
een idee een stop er op...kappen met dit gezeik.
word er niet goed van.kan ook ander jongens..