[WN] Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:56

Even een paar foto`s tussendoor Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:08

crazycactus schreef:
Slechte dingen onthouden mensen op de een of andere manier altijd beter dan goede dingen. Raar eigenlijk.....

Ik kan alleen even voor mezelf hierop reageren hoor want ik weet niet wat iemand anders daar voor herinnering aan heeft. Maar voor mezelf geldt dat dat niet perse iets negatiefs is wat is blijven hangen.
Degene die toen van GGB afgegooid werd, reed heel netjes, en ik heb betreffende amazone later die dag zelfs nog een compliment gegeven voor de manier waarop ze met dat dier omging op die dag. Het paard kon toen inderdaad (overigens terecht!) niet in de inrijbak gelongeerd worden en buiten was het baggerig.
Maar ondanks dat die dag haar niet bracht wat ze waarschijnlijk gehoopt had, vond ik betreffende dame toen TOCH een voorbeeld voor velen. Ze bleef zelf heel rustig en vriendelijk naar anderen, pakte in de proef maar gewoon het paard op 2 handen, reed toen zelfs de trail als ik het me goed herinner helemaal in stap, maar dat alles om het paard TOCH een zo goed mogelijke oefening mee te geven, ZONDER zich over te geven aan emoties. Want inwendig moet ze toch wel gekookt hebben... Ik vond dat een goed voorbeeld omtrent hoe om te gaan met een dag die niet gaat zoals gepland.

Dus ja, voor de berijdster misschien negatief, maar het deed mij goed om te zien hoe sportief e.e.a. gedragen werd! En dat POSITIEVE is eerlijk gezegd bij mij vooral blijven hangen!

@Smax: mooie foto's. Jammie, Sannie Lovers Die had zaterdag wel zin in een onderonsje met mijn merrie, maar ik geloof dat dat niet mocht van Sil Haha! Jammer hoor Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:11

Wat is Sil afgevallen (of is dit niet silvia???)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:17

Sonja schreef:
Want inwendig moet ze toch wel gekookt hebben... Ik vond dat een goed voorbeeld omtrent hoe om te gaan met een dag die niet gaat zoals gepland.

Nou, ik kan je meteen vertellen dat Anneke op dat moment (het gaat hier dus om Anneke de Jong Haha!) niet heeft gekookt op dat moment. Het was GGB zijn bedoeling helemaal niet om haar eraf te gooien. Net als dat de bok van zaterdag niet op mij gericht was. Gelukkig weet Anneke ook dondersgoed dat het GGB zijn bedoeling niet was en dan heeft het totaal geen nut om boos op hem te worden. Niet dat dit verder allemaal uitmaakt, maar dat wilde ik toch even zeggen. Ik hoor om me heen vaak genoeg negatieve dingen over GGB. Het is niet de makkelijkste, dat weet iedereen, maar het is ZEKER geen monster. Een lievere hengst kun je bijna niet voorstellen! Lovers Je kunt dit meteen onder reclame scharen, maar GGB verdient het gewoon dat dit ook eens gezegd wordt. Ik rijd hem al 6 maanden, dus ik durf wel te zeggen dat ik ongeveer weet hoe hij in elkaar steekt Knipoog Jullie zien ons vast veel vaker op de wedstrijden! Ja

@Sonja. Ik ben blij dat jij één van de weinigen bent die OOK het goede onthouden. Dat men het negatieve onthoudt is logisch, je ziet niet elke dag iemand van zijn of haar paard afknikkeren, aan de andere kant winnen mensen wel vaker de pleasure. Knipoog Maar dat eerste is toch iets wat mensen bijblijft. Ben wel blij dat er mensen zijn die ook het positieve onthouden Ja

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:23

Ik wil even iets kwijt over het stof en de tijdsindeling.
Stof: we hebben met de mensen van manage Bertels gesproken over de stoffige bak. De oorzaak lag hierin dat er de afgelopen week veel regen voorspeld was maar bijna geen regen geweest is.
Wanneer het veel regent, gaat het grondwaterpeil omhoog en hoeft men minder te sproeien. Op ons verzoek sproeit men de bak de week voor het evenement niet omdat de bak zoals zij hem normaal hebben, voor ons iets te stroef wordt.
Waarom dat niet even sproeien op vrijdagavond zou je misschien zeggen?
Er is ook gesproeid maar wanneer je sproeit wordt alleen het bovenste laagje nat, het duurt heel lang voordat het water in de grond trekt.
Wanneer je teveel sproeit krijg je plassen.
Je begrijpt hoop ik dat om de bak in een voor ons gewenste conditie te krijgen en een hele wetenschap maar ook een beetje geluk komt kijken.
Men heeft mij overigens belooft dat het met het NK in orde zal komen.

De tijdsindeling:
Het is bijna onmogelijk om wanneer een show wordt uitgeschreven, een tijdspad daarbij te zetten.
Er zijn heel veel factoren die het tijdspad beinvloeden.
Voor de show is dat het aantal deelnemers.
Als organisator maak je een inschatting van het aantal deelnemers, maar geloof me, daar zit je bijna altijd naast. De laatste 5 jaar waarin ik grote shows organiseer heb ik de ervaring gekregen dat een volle klas het ene jaar niet garandeerd dat deze klas ook het jaar erop druk wordt gestart.
Op de show is van invloed 1. kwaliteit van de deelnemers, lage kwaliteit lang durende onderdelen.
2. wil van de deelnemers om mee te werken.
Je kent ze wel, die deelnemers die tergend langzaam de bak inkomen nadat er eerst al op hun gewacht is. De bereidheid om klaar te staan als je bijna aan de beurt bent etc.
3. De moeilijkheidsgraad van het parcours.
tegenwoordig hebben organisatoren nog wel eens de neiging om b.v. een horsemanship te bedenken waar de doorsnee ruiter (en jury) geen chocolade van kan maken. Een horsemanship (en ook trail) parcours dient snel en niet te ingewikkeld te zijn.

Voor de WRANjub, show is de geplande tijd bekend gemaakt.
Daarna na het sluiten van de inschrijftermijn is een nieuw tijdspad gemaakt aan de hand van de inschrijvingen. Deze is ook bekend gemaakt (onder voorbehoud).
Dan zijn er dus al 2 verschillende aanvangstijden bekend. Een voorlopige en een nadere voorlopige aanvangstijd. De definitieve aanvangstijd wordt op de show bepaald.
Op de show, wanneer het tijdspad af gaat wijken wordt de organisatie dan aangesproken over de aanvangstijd. De een gebruikt de voorlopige aanvangstijd, de andere de nadere voorlopige aanvangstijd. Wat wel gelijk hetzelfde is, is de geprikkelde reactie.

Dit is dus de reden dat de geplande tijden van te voren liever niet bekend gemaakt worden.
Ik denk ook dat vooral ruiters met een engelse oorsprong moeite hebben met het ontbreken van een tijdspad.
Het is zaak om ruim op tijd van te voren aanwezig te zijn en dan het verloop van de show te volgen, dan kan je zelf ongeveer bepalen wanneer je aan de beurt bent.
Ik weet nog uit mijn eigen tijd als wedstrijdruiter dat het grootste gedeelte van de dag bestond uit wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:24

Ik weet niet of ik Anneke de Jong bedoel hoor Xono, want dat is toch die jury met dat blonde staartje? Volgens mij is degene die ik bedoel wat langer.
OF ik haal weer eens wat mensen door elkaar Haha! dat sluit ik ook niet uit Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:29

Dit is Anneke Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

In de open pleasure heeft Anneke afgelopen zaterdag nog gejureerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:31

Dat is wel de ruiter die ik bedoelde Haha! maar dan is de jury die ik bedoelde niet Anneke hahaha ik ben ook zo'n ui met namen onthouden *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:35

Naast Anneke heeft alleen Jacob Jan nog op GB geshowed. Lachen Dus het KON geen andere zijn Tong uitsteken

Ik moet deze foto nog even laten zien Tong uitsteken Dit ben ik met GB afgelopen zaterdag in de amateur pleasure. Hij liep op dit moment net even iets te diep, maar meneer zag iets op de hoefslag liggen *LOL* Vond het verder een supergave foto!

Afbeelding

En deze voor Sylva. Gewoon een supergave foto, zeker omdat Magic het eerder nooit zo op bruggetjes had Haha! Nu gaat hij er zo overheen, wat een vertrouwen! Ja

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:09

Oeh dat is ook echt zo'n Tong uitsteken -paard Tong uitsteken Wat een knapperd is dat! En ook daar heb ik weer geen idee wie d'r op zat; ik 'ken' de amazone van gezicht en omdat ze altijd aardig is, maar namen en ik..... Haha!
Geeft soms lollige situaties, zoals naast Silvester in de line-up. Echt zo'n "Oooooooooooh"-erlebnis Haha!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:28

Wat is Sil afgevallen (of is dit niet silvia???)

ja!!!!!! haha dat ben ik.
Wij hebben het erg leuk gehad dit weekend, vrijdag al tentje gebouwd ( nouja roze caravannetje dan), paardjes op stal, sannie gereden( ja was te lui om er een zadel op te gooien!!) getandemmaxt met een aantrekkelijke vreemde, een klein feestje vooraf gehad etc.
Zaterdag liet sannie zich van zijn beste kant zien.... haha wie wil er gedekt worden?????? was zijn motto!!
Maar ben tevreden over:
max in de beginners, goed gedaan sandy!
amie/rixt met een vierde plaats in de pleasure!! go girl!
Sequins first deed z'n naam eer aan , eerste in de amateur pleasure, met bianca schay,yeh!!!
en ik..... eerste in de open pleasure........ dank je bianca!!

vond de organisatie geweldig, accomodatie super en ach dat stof.....
dat hoest ik er wel weer uit!!

de feest avond....... tja was leuk....... haha geloof ik!
Had zondag ernstig asprine nodig!!
zondag op het dooie gemakje weer terug gegaan en volledig in gestort!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:55

Leuken foto’s, en reacties allemaal.
Al hoe wel ik mijn benen onder mijn kont uit heb moeten lopen, heb ik het toch erg naar mijn zin gehad. Morgen krijg ik te horen of ik geslaagd ben als lintendame, daar waar ik veel plezier aan beleefde, om deze aan de geplaatste te mogen over handige.
Verder vond ik dat de deelnemers er allen zin aan hadden, wat natuurlijk een show als deze extra glans geeft.
Het zang talent wat op de feestavond voorbij is gekomen, daar wil ik niet teveel over kwijt, maar ik weet zeker dat zij daar in Marieenheem geen last meer hebben van mollen in de tuin.
Tja, en dan die omroeper hè, daar moeten wij eigelijk een bijnaam voor gaan verzinnen.
Wie help mij daar mee?

Groeten Peter Vet

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:58

Chantalleke schreef:
Maar jij kent ons dus en wij jou niet Tong uitsteken

Maar je kent mij toch wel Verdrietig

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:55

Romkabouter schreef:
Chantalleke schreef:
Maar jij kent ons dus en wij jou niet Tong uitsteken

Maar je kent mij toch wel Verdrietig

Al zou ik willen om jou uit mijn geheugen te deleten. Dan kom je altijd weer boven als ik een tuinkabouter zie Schijnheilig

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:11

*i have that effect on women* Scheve mond

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:14

Tsjah je zal het zelf wel doen Tong uitsteken

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:42

Zeer gezellig weekend gehad, en zeer tevreden met Smax, na 6 jaar geen wedstrijden en zelf bijna niet meer gereden te hebben, was ik zeer tevreden met mijn plaatsingen!!!Mijn groom was optijd en alles ging voorspoedig Clown Nog bedankt Sil Knipoog

Stof; Na een hele week op zoek te zijn geweest naar een beige blouse, had ik hem dan toch eindelijk na de wedstrijd Haha!

PeterV, als linten dame ben je wel geslaagd hoor, ook al kreeg ik een medaille Clown

Na vele asperines en een dikke bult op mijn hoofd kijk ik nu uit naar de volgende wedstrijd.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:57

Voor mij was dit een thuiswedstrijd, woon maar 10 km van Marienheem. Ik heb op deze wedstrijd de QH merrie Ima Bay Brio uitgebracht in de open trail ( 3e pl. ), de open pleasure ( 3e pl. ) en in de open horsemanship ( 2e pl. ) Als de oplettende lezer nu zich afvraagt of ik op QH's over stap dan is het antwoord NEE. Helaas was Sagrand Kreupel ten gevolge van een eiwitallergie. Ik vond het een zeer geslaagde wedstrijd die op deze manier best vaker georganiseerd mag worden !!!!

met vr. gr. johanna vellinga

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:41

Ik vond het, ondanks al dat stof, een zeer geslaagde wedstrijd. Ik heb dan wel wat domme foutjes gemaakt in de trail, ik was toch zeer tevreden over mijn paard. Jammer dat we zaterdagavond geen puf meer hadden voor de feestavond Ik had PeterV namelijk nog graag horen zingen. Al beweert hij dat hij de avond ervoor nog alle mollen en muggen heeft verjaagd, ik heb gehoord dat hij op een vorige wedstrijd toch aardig kon karaoken.

En smax, is je bult weer al wat geslonken? Zag er zondagochtend niet echt fraai uit, hopelijk heb je geen hersenschudding gehad. Tsja, een paardenhoofd geeft ook niet echt mee hè.
Wie weet tot ziens op het NK, wij komen in elk geval zeker terug.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 00:25

Nou ik voel hem nog wel, was zondagochtend inderdaad een ei zeg, het was een behoorlijke klap, en je zag het gewoon groeien... inmiddels is ie al wel geslonken en gezakt, is nog wel erg gevoelig, heb er volgens mij een lichte hersenschudding aan over gehouden, met Max zijn kaak is wel alles in orde Clown zeker weten tot ziens op het NK Knipoog dan zet ik wel een helmpje op Clown

p.s Was de eerste keer dat ik een bak koffie dronk met een dweil op mijn voorhoofd Clown Knipoog

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:45

Ik ben dus degene die achter GB reed en ik reed er niet te dicht op. Toen er loop gevraagt werd heb ik gewacht tot GB in de galop ging maar dat duurde zo lang dus dacht ik dan galopeer ik maar aan. Ik wil niet gediskwalificeert worden wegens het niet tonen van de gang. Als hij eerder was gaan galoperen dan was dit denk ik niet gebeurt maar ik moest ook wat. Heb het er later met Xono overgehad en uitgelegd. Als ik er te dicht op zat dan had mijn paard een beste knal gehad. Maar goed ik zal mijn excusses voor aanbieden als jullie denken dat het wel zo is. Even goede vrienden hoor! Haha!
Laatst bijgewerkt door woldhoeve op 14-06-05 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:55

PeterV schreef:
Morgen krijg ik te horen of ik geslaagd ben als lintendame, daar waar ik veel plezier aan beleefde, om deze aan de geplaatste te mogen over handige.

Zie je wat je kan bereiken als je door geleerd hebt Tong uitsteken

Het zang talent wat op de feestavond voorbij is gekomen, daar wil ik niet teveel over kwijt, maar ik weet zeker dat zij daar in Marieenheem geen last meer hebben van mollen in de tuin.

Heb me er ook aan gewaagt en op veler verzoek dus nooit meer Cool

Tja, en dan die omroeper hè, daar moeten wij eigelijk een bijnaam voor gaan verzinnen.
Wie help mij daar mee?

Hmm moet ik ff over nadenken Sigaar
Maar zijn tip was wel leuk Tong uitsteken

TOET TOET BOINK BOINK Cool Haha!

Groeten Peter Vet

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:17

Maar zijn tip was wel leuk Tong uitsteken

TOET TOET BOINK BOINK Cool Haha!

na dat hij dit uitsprak, keek ik omhoog, en dacht,

jeetje, het lijkt wel één van die twee mannetjes die op het balkon zitten van de muppetshow Haha! Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:35

Ok dan noemen we hem vanaf vandaagStatler Cool

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:11

XoNo schreef:
Nou, ik kan je meteen vertellen dat Anneke op dat moment (het gaat hier dus om Anneke de Jong Haha!) niet heeft gekookt op dat moment. Het was GGB zijn bedoeling helemaal niet om haar eraf te gooien. Net als dat de bok van zaterdag niet op mij gericht was.

Ik was er ook bij toen dat gebeurde en Anneke blijft altijd heel rustig. (Zij is mijn instructrice, dus ik zou het moeten weten Knipoog ) Zoals Xono ook zegt het heeft geen zin om boos te worden. Ik was niet op de show aanwezig helaas, maar zo te lezen heb je het goed opgelost Xono en zoals Anneke ook al eens tegen mij heeft gezegd is GGB een braaf paard.

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten, jammer dat ik er niet bij was Haha!