ik wil Jan Pieter Koopman nomineren ten eerste omdat het een vriend van mij is. En om zijn ongelovelijk vermogen om een paard tot het beste van zijn kunnen te trainen en te showen. Ook heeft hij mij in de periode dat ik stage liep bij Peter Simons heel erg veel geholpen. Ik denk dat hij een voorbeeld is voor hoe het rijden op een wedstrijd en thuis zou moeten zijn. Bo Kasbergen.
SummerRemedy
Geplaatst: 22-12-04 22:38
Ik stem op Yoni Nijboer, omdat ze erg netjes kan rijden en vaak in de prijzen valt!
Anya
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-04 22:45
Tot hier geteld!
mountain
Geplaatst: 26-12-04 10:39
Wij nomineren: JP KOOPMAN
Hij heeft regelmatig een paardje van ons uitgebracht en dat deed hij altijd heel netjes. Maar vooral zijn betrokkenheid die hij heeft bij de paarden die hij te rijden krijgt is zeer groot. Als paardeneigenaar kun je volledig op JP vertrouwen.
Strat
Geplaatst: 28-12-04 20:30
Bij deze nomineer ik Angelique Vink. Het afgelopen jaar heb ik haar wedstrijden zien rijden en zowel de trainingen thuis als het losrijden op de wedstrijd getuigen van respect voor het paard. Nog nooit heb ik haar boos of lelijk zien doen naar een paard toe als iets niet helemaal gaat zoals de bedoeling is. Altijd zal ze de fout bij zichzelf zoeken en volgens mij is dit de basis van "good horsemanship"!
lconline
Geplaatst: 28-12-04 22:23
Ik nomineer : Sylva van der Wal
Ik loop nu al een tijdje stage bij de Sylvesterranch. Hierdoor weet ik ook hoe zij thuis rijd. Ook heb ik Sylva al eerder op wedstrijden zien rijden. Ik vind dat zij zeer netjes rijd, zowel thuis als op de wedstrijd. Paarden die in training zijn bij haar, zie je al heel snel opknappen door haar rij en trainingswijze. Sylva is ook vaak te zien bij de Silverranch, de laatste wedstrijd (19 dec.) heeft zij het daar ook weer goed gedaan. Op mijn stage hoor ik ook vaak uitspraken van Sylva als: een paard moet je eerlijk behandelen, een paard moet consuquent behandelt worden. Ze geeft het ook toe als de fout bij haar lag en niet bij het paard. Alles draait om het welzijn van de paarden. Ik heb lang over mijn stem nagedacht omdat ik meerdere mensen geschikt vond om te nomineren, ik zie meerdere goede ruiters op de wedstrijden
Groeten Leon Jongsma
mariel49
Geplaatst: 28-12-04 23:50
Ik wil graag de eer aan Sharon van der Hulst met haar 9-jarige red roan N.R.P.S.-merrie Prisca geven. Om haar doorzettingsvermogen en trouwe verzorging en eerlijke training . Mijn complimenten Mariël xxx
Merel
Geplaatst: 29-12-04 17:11
Voor mij is dat absoluut : Silvia Schoenmaker.
Waarom?
Omdat je er altijd terecht kan, no matter what. Het maakt niet uit of je al veel ervaring hebt of weinig, engels rijd/gereden hebt of al jaren western, of je een dure quarter hebt of een tinker/hobbelfjord, jong of oud.
Omdat ze altijd open staat voor commentaar, en als ze het ergens niet mee een is, je dan ook laat weten WAAROM. Ze kan alles waar ze achter staat uitgebreid beargumenten.
Omdat ze kennis van zaken heeft, en altijd probeert nieuwe kennis op te doen.
Omdat ze haar paarden in mijn ogen absoluut eerlijk behandelt. Ze krijgen het beste wat ze hen kunnen bieden (al haar dieren trouwens). Ze probeert de paarden te doorzien, te begrijpen, waardoor ze niet zomaar een spoor erin zal gooien of ze een mep zal verkopen zonder eerst nagedacht te hebben wat voor resultaat dat behaalt (zo krijg je misschien een bang paard dat uit angst meewerkt, maar haar paarden werken mee uit plezier!) En als het nodig is is Silvia niet te beroerd, of ook wel "penny" genoemd hier op bokt, om wel een keer op te treden als een paard te dominant is of een loopje met iemand neemt, het blijven paarden tenslotte, en waar paarden zijn zijn risico's
Omdat Silvia deze risico's zoveel mogelijk indamt. Voor haar en haar medemensen/bakgebruikers/wedstrijdgenoten, enz enz.
Omdat ze bovendien op wedstrijden laat zien dat haar manier van trainen en omgang met de paarden niet onverdienstelijk uitpakt, gezien de plaatsingen ten opzichte van andere wedstrijdruiters.
Omdat ze op wedstrijden niet te beroerd is te vragen hoe iemands anders proef gegaan is en dat niet uit "verplichting" vraagt, maar uit oprechte interesse.
Omdat ze als ze een keer een bad day heeft, een onervaren paard, of whatever; niet te beroerd is de winnaar ook de hand te schudden en te feliciteren met zijn/haar overwinnen en dan ook oprecht blij kan zijn voor diegene.
Omdat: Silvia een topmens is, dat top met haar paarden omgaat en ik blij ben dat ik een stukje van haar kennis heb mogen vergaren in de dagen dat ik daar op stal was, mee was op wedstrijden of haar heb zien rijden/gesproken op wedstrijden zoals het NK.
Emmy
Geplaatst: 29-12-04 18:19
Ik wil graag
ROEL VAN DIJK nomineren voor de NG award
Ik vind dat hij op een heel goede paardvriendelijke manier met paarden omgaat, blijft altijd rustig, ook al heeft hij niet altijd de makkelijkste!!
Hij is nog jong, enorm gemotiveerd om verder te komen in de westernsport en rijdt regelmatig wedstrijden! Hij heeft al zoveel geleerd sinds hij op zijn kleine pony begon in deze sport!! Daarom is hij mijn keus.
Storm_oud
Geplaatst: 29-12-04 18:27
Yeeehaw!
Ik nomineerRoel van Dijk!
Super vind ik het om zo'n jong iemand enthousiast in deze sport vooruit te zien gaan. Zeker omdat hij er zo cool bij blijft en nooit boos op zijn paard wordt!!!!! Dus you go, Roel
quatta
Geplaatst: 30-12-04 14:54
En ik nomineer: ILONA JANSE
Omdat zij met zoveel geduld en plezier een slachtponytje zo heeft kunnen trainen dat ze op veel wedstrijden hoge ogen gooit. Zij zal nooit met geweld haar paard ergens toe dwingen en het is dan ook een geweldig paar om naar te kijken. En omdat ze altijd klaar staat voor iedereen met goede raad, en zich nooit te goed voelt voor iemand die wat minder rijdt!!!
Ginger15
Geplaatst: 30-12-04 15:36
Ik nomineer: Sharon van der Hulst
Omdat ze altijd hard maar eerlijk traint met haar n.r.p.s merrie Priska en daardoor toch al aardig wat met haar heeft bereikt. Het is een echt team samen
Groetjes Danielle
MyShadow
Geplaatst: 30-12-04 16:20
Ik breng mijn stem uit op: ILONA JANSE
De reden dat ik haar nomineer is omdat zij altijd met heel veel rust en ontspanning rijd. Ze is ook heel lief en zacht in de omgang met Joe. En dat ze het al zover heeft bereikt met een ponytje van de slachtmarkt, vind ik al helemaal geweldig . Het is echt een team, hun samen. Ze kennen elkaar door en door.
BertjeB
Geplaatst: 30-12-04 17:30
Ik wil Ton de Rooy nomineren omdat hij toch ook echt wel zijn goede kanten heeft
Cer
Geplaatst: 30-12-04 18:11
Bij deze stem ik op Roel van Dijk!
Ik heb hem op shows en thuis aan het werk gezien, en petje af hoor! Iemand die op zijn leeftijd zo'n goeie instelling tegenover paarden heeft, belooft veel voor de toekomst! Hij is een enorme aanwinst voor de westernsport en het is te hopen dat hij veel meer invloed gaat krijgen
Steaming
Geplaatst: 30-12-04 19:39
Toch op de valreep het rode potlood even pakken. Warren Staas Rijdt netjes en eerlijk op de wedstrijden en traint z'n paarden rustig en eerlijk en weet echt het vertrouwen van een paard te winnen.
sonita
Geplaatst: 30-12-04 20:26
Ik nomineer:Sylvia Schoenmaker.
Omdat ze er keihard voor werkt,en ALTIJD eerlijk is.
Ods
Forumcoördinator
Geplaatst: 30-12-04 21:03
Hierbij nomineer ik Ernst Claassen
Ik heb hem afgelopen jaar zien rijden op ABC Blue To You Too. Zijn manier van rijden sprak mij aan. Hij reed zijn Appaloosa prachtig rond. Hoewel hij er 'stoer' uitzag was ik verwonderd toen ik zag met hoeveel geduld hij zijn paard langs een eng opstakel kreeg. Hij nam er de tijd voor zijn hengst vertrouwd te maken met de omgeving, zelfs toen het dier enorm onder de indruk was van iets heeft hij zich niets aangetrokken van zijn omgeving, is rustig gebleven en is op een bepaald moment zelfs afgestapt om vertrouwen te geven aan zijn paard.
Daarna is hij 1ste geworden in de Western Pleasure Futurity.
elvisb
Geplaatst: 30-12-04 21:04
ik heb lang gewacht met stemmen. niet omdat ik niet wist op wie ik moest stemmen, maar omdat ik het jammer vind dat een goed initiatief gebruikt wordt om mensen de grond in te boren. Iedereen mag zijn eigen mening hebben maar zorg dan wel dat je het bij het goede eind hebt. En praat niet over iets dat je gehoord hebt als je er niet zeker van bent
maar omdat ik zeker weet hoe zij met paarden omgaat, zowel op stal als op de wedstrijd en ik daar volledig achter sta breng ik mijn stem toch uit..... ik stem op silvia schoenmaker
groetjes dennis
Frayba
Geplaatst: 30-12-04 22:00
Op een gedeelde 2e plaats met 4 1/2 sterren wil ik Angelique Vink, Jan Pieter Koopman, Roel (en Jos) van Dijk noemen.
Maar omdat er maar 1 de eerste kan zijn, nomineer ik met 5 sterren: Ginny Rozema Ik heb haar nog niet anders gezien dan in een goed humeur ongeacht wat haar paard doet (en die doet het steeds beter), zij is tevreden en blij met kleine vooruitgang, en heel bescheiden met een overwinning in een zwak veld. Niet 1 keer heb ik haar grof zien zijn tegen haar paard, en zij lijkt mij een ruiter die de smoes "dat heeft-ie even nodig" níet nodig heeft. Zij is écht een voorbeeld van een "happy rider on a happy horse" en een ware reclame voor onze sport. Haar allround top-prestaties laten overduidelijk zien dat "het" ook ánders kan!!
In de hoop dat we volgend jaar om deze tijd een heleboel zweetdruppeltjes op het hoofd van de sponsoren veroorzaken omdat we wel 100 ruiters ex-aequo voor "Nice Guy/Girl 2005" kunnen nomineren, wens ik jullie en jullie "dier"baren allemaal een heel gezond, sportief, en gelukkig 2005 toe.
Groeten,
Chris.
DISCLAIMER: deze nominatie is gebaseerd op indrukken die ik in de loop der tijd heb opgedaan over de diverse kandidaten. Hierbij wegen mijn eigen ervaringen het zwaarst, maar betrek ik ook de opmerkingen van anderen, in het bijzonder van de kandidaten zelf.
rina
Geplaatst: 30-12-04 22:26
ik wil graag Silva van der Wal nomineren. de manier waarop zij haar paarden traint en showt op wedstrijden vind ik persoonlijk geweldig. ze is eerlijk tegen haar paarden en (in ieder geval op de wedstrijden) zijn de paarden het eerste en het laatste wat ze doet op een dag.
ook van mij een "schonen rutsch ins neue jahr" of te wel een geweldig nieuwjaar vanuit duitsland gewenst
redpebbles
Geplaatst: 30-12-04 22:33
Ik nomineer ANNEKE de JONG.
Zij heeft afgelopen jaar onze hengst "Generals Golden Boy" op een zeer rustige en plezierige manier naar de titel Nederlands Kampioen W. Pleasure Senior gereden. Ze blijft lekker rustig en ontspannen in de inrij- en wedstrijdbak. Ook tijdens de trainingen gaat dat op een fijne manier met veel geduld. Dat geldt voor alle paarden die aan haar toevertrouwd worden. Dus een terechte nominatie voor haar als Nice Girl.
silvester
Geplaatst: 30-12-04 22:45
Ik nomineer Ginny Rozema
Ik ken haar en Bert al een poosje. We hebben destijds samen les gehad. Zoals zij met haar paardje omgaat moet een voorbeeld zijn voor heel veel ruiters. Ik heb ook gezien dat het in het begin lang niet altijd even makkelijk ging, maar Ginny bleef altijd vrolijk en werd nooit boos op haar paardje. De resultaten die ze het afgelopen jaar heeft gehaald zijn een kroon op haar werk. Ga zo door Ginny.
bluezarka
Geplaatst: 30-12-04 23:50
Iemand waarvan ik vind dat die persoon bijzonder netjes en mooi heeft gereden het afgelopen jaar............. Iemand die heel netjes met zijn/haar paard(en) omgaat.............. Kortom, iemand die een publieksprijs verdient................
In mijn ogen de vraag: wie vertrouw jij je paarden toe...........dat is er maar één.......... op de show, tijdens het trainen, dagelijkse omgang..........dat is er maar één.............
Buiten mezelf om: Een nice girl/nice guy die met alle paarden mijnsinziens altijd de juiste beslissing weet te maken en advies weet te geven, een angstig pony'tje, een brutale hengst, een jong jolig paardje, een getraumatiserende combinatie, allerlei soorten ruiters............Noem maar op........
Iemand die voor iedereen altijd zeer motiverend werkt, mensen hun paard leren waarderen, in mijn ogen dus ook nog een nice instructor, maar dat is voor een volgende verkiezing..... Iemand die, hoe goed alles ook gaat, altijd het paard waardeert , dat dit niet vanzelfsprekend is, maar dat zijn arbeid gerespecteerd wordt.......... Iemand die tegenover de goede inzet van het paard ook haar/zijn respect en verzorging geeft tegenover het paard....
Iemand die zeker heel netjes gereden heeft het wedstrijd seizoen, een zeer goede omgang heeft met de paarden, diervriendelijk is, enorm talent heeft om met paarden om te gaan, zeker een "nette, diervriendelijke" ruiter binnen de western show wereld is, ........
Dat allemaal kan er voor mij maar één zijn:
SILVIA SCHOENMAKER
groetjes diana
sil
Geplaatst: 31-12-04 15:43
voordehand liggend zou ik kunnen stemmen op wiebe de vos of bianca schay maar die mensen weten dat hun waardeer op de manier waarmee ze met hun paard omgaan, nee ik heb er goed overna gedacht en kom telkens bij de zelfde uit! Nee het is geen grote naam of iemand van een grote stal, sterker nog het is een beginner! Ik ken hem maar een beetje, zijn paard een heel klein beetje beter maar heb diep respect voor hem dat hij tijdens grote veranderingen in zijn leven zo positief naar zijn paardje staat dat hij zelf is gestart en zeer tevreden was over zijn optreden en hoe zijn paardje zich gedroeg! Heb hem zelfs maar 1 keer zien starten en heel even met hem gesproken maar toch heeft hij bij mij die indruk achter gelaten waar het hierom gaat The nice guy van 2004 is voor mij: