Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eveline77 schreef:Nicky1963 schreef:Ik denk hierbij aan het SI gewricht. Heb er helaas ervaring mee, de mijne deed hetzelfde als die van jou en was ook helemaal goed op de foto's. Bij de echo van het SI gewricht was een behoorlijke artrose te zien.
Ook op zo'n jonge leeftijd?
Eveline77 schreef:Vandaag door de molen geweest op de kliniek. Kreupelheidsonderzoek leverde niks op, nieuwe hals en rugfotos ook niet. Een echo van het Si gaf ook niks bijzonders aan. Alleen een echo van de hals gaf een flinke ontsteking op een halswervel aan. Dit zou zijn gedrag en het hikken aan de longe kunnen verklaren. Deze is ingespoten en met een tablettenkuur van 10 dagen naar huis gestuurd. Hopelijk hebben we het probleem hiermee gevonden en opgelost.
Zelf eten we de rest van de maand maar niet meer...
germie schreef:Eveline77 schreef:Vandaag door de molen geweest op de kliniek. Kreupelheidsonderzoek leverde niks op, nieuwe hals en rugfotos ook niet. Een echo van het Si gaf ook niks bijzonders aan. Alleen een echo van de hals gaf een flinke ontsteking op een halswervel aan. Dit zou zijn gedrag en het hikken aan de longe kunnen verklaren. Deze is ingespoten en met een tablettenkuur van 10 dagen naar huis gestuurd. Hopelijk hebben we het probleem hiermee gevonden en opgelost.
Zelf eten we de rest van de maand maar niet meer...
Is dat zo duur geworden allemaal?
Ik heb ooit mijn paard op de foto laten zetten aan 1 been en een kreupelheidsonderzoek. Dat viel toen nog best mee. Je kon toen voor 450 euro het gehele paard laten rontgen voor verkoop. In 2008 was een operatie aan een kaak bij een kaakbreuk met narcose 1200 euro, inclusief 1 nacht op de kliniek.
Ik vraag me alleen af wat die tabletten moeten doen. Want is dat een pijnstiller? Of is dat ontstekingsremmend? Ik weet dat bij mij diclofenac goed helpt bij peesontstekingen wegens ontstekingsremmend (en beetje pijnstillend), maar het is niet dat een peesontsteking dan verdwijnt. Bij mij niet tenminste. Maar het werkt wel langer dan je op basis van de tablet mag verwachten.
germie schreef:Pfffff, ja, dat zijn geen leuke bedragen meer. Dan eet je inderdaad de hele maand droog brood en ook nog wat boterhammen minder. Als ze dan de oorzaak nu ook maar gevonden hebben.
Er zit dan in die pijnstillers een nsaid vermoed ik. Ik hoop dat het bij jouw paard werkt. Bij mij haalde het de ontsteking niet weg helaas. Maar het was wel zo dat ik bij een tablet wat 12 uur zou moeten werken 24 uur verbetering merkte. Dus ik zou dat wel in de gaten houden als die 10 dagen voorbij zijn. Want dan is misschien nog een keer 10 dagen aan te raden als het dan nog niet over is. De fysio wilde toen graag dat ik nog wat langer op die 75mg diclofenac bleef, maar de huisarts wilde niet meewerken, die vond dat na een week het maar over moest zijn. Zelf tabletjes van 12.5mg per stuk halen en die dan slikken was geen doen, je bleef aan het slikken (en pillen zijn lastig weg te krijgen).
Dus als het wat lijkt te doen, maar na 10 dagen nog niet over is zou ik wel overwegen om dan nog een keer 10 dagen te vragen.
nikkel schreef:Nu komt een ontsteking aan een halswervel niet zo heel vaak voor, volgens mij. Heeft het paard een keer een uitglijder gemaakt. Of heeft het paard een keer vastgelegen of iets dergelijks.? De oorzaak van het hikken zal wel gevonden zijn, nu nog hoe die oorzaak is ontstaan.