Moderne caps

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:32

salamaleque schreef:
Ik heb de OneK met mips besteld bij Hypostore. Met de ronde en ovale liner. Ik ben benieuwd.

Helaas hij past niet :(

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:12

salamaleque schreef:
salamaleque schreef:
Ik heb de OneK met mips besteld bij Hypostore. Met de ronde en ovale liner. Ik ben benieuwd.

Helaas hij past niet :(

Daarom: ga passen in een goede (!) winkel. Geen epplejeck maar een speciaalzaak. Als je een echt goed passende cap wilt :j

MarjanB

Re: Moderne caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:26

Nou ik ben anders super geholpen bij epplejack..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:46

Ik kan bij de EJ en divoza niet terecht met mijn hoofd. Moet dus echt naar een betere zaak en geen keten, helaas. Nog nooit kunnen slagen voor een cap daar, op 1 na die ik alsnog ergens anders besteld heb want dat scheelde bijna 100 euro.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:36

MarjanB schreef:

Als je geen “standaard” hoofd hebt, kunnen ze daar weinig is mijn ervaring. Maar liever naar de epplejeck dan online bestellen als je niet weet wat je hebben moet ;)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:37

Ik dacht ik probeer het een keer met online bestellen :D . Ik heb een pikeur gpa gehad en ben nu aan mijn tweede Samshield bezig die moet vervangen worden. Iemand een tip voor een goede zaak in de regio Den Haag? Ik dacht zelf aan Pas de Deux in Katwijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:52

LaDonna75 schreef:
MarjanB schreef:

Als je geen “standaard” hoofd hebt, kunnen ze daar weinig is mijn ervaring. Maar liever naar de epplejeck dan online bestellen als je niet weet wat je hebben moet ;)

Nou ik heb een enorm ovaal hoofd en ook Kep enz past me niet. Toch goed geslaagd en ze hadden in Eindhoven echt een groot assortiment.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:00

Ik heb ter aanvulling op mijn Decathloncap nu de Uvex Elexxion met MIPS, omdat ik die extra bescherming wilde. Past perfect op mijn ovale hoofd, net als alle Uvexen. Het is wel een mega-champion, nog nooit zo gehad met een cap, maar dat kan me niet schelen. Hij past en hij beschermt.

Om de daad bij het woord te voegen, mocht ik van paard zandhappen de eerste keer dat ik hem op had (gisteren) :+ .

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:34

MarjanB schreef:
* sorry quote verkl**t

Ja het zal best per filiaal verschillen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 02:02

miereneter schreef:
Ik heb ter aanvulling op mijn Decathloncap nu de Uvex Elexxion met MIPS, omdat ik die extra bescherming wilde. Past perfect op mijn ovale hoofd, net als alle Uvexen. Het is wel een mega-champion, nog nooit zo gehad met een cap, maar dat kan me niet schelen. Hij past en hij beschermt.

Om de daad bij het woord te voegen, mocht ik van paard zandhappen de eerste keer dat ik hem op had (gisteren) :+ .

Ooooh oliebol... en nu? Moet je weer een nieuwe of lost Uvex dat op?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:06

Lost uvex dat op? Het is het probleem van uvex toch niet je direct van je paard klapt dat zou wat zijn zeg. Ik ben ook eens 2 dagen na het kopen mijn nieuwe kep itala gecrahsd. Was blij ik.hem ophad en ja dat werd een nieuwe.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:56

Deze keer viel ik heel beheerst op mijn buik, en niet op mijn hoofd. Dus deze cap houd ik gewoon. De laatste duurdere (Casco) cap die ik kocht, werd ik de eerste keer dragen met hoofd tegen de bakrand gelanceerd. Dus die was total loss. Uiteraard verwacht ik niet van de fabrikant dat ze mijn vallen sponsoren, is gewoon dikke pech voor mij.

Er rust bij mij een vloek op nieuwe caps, ik val niet vaak, maar met een nieuwe cap gegarandeerd. Daarom ben ik naar de Decathlon gegaan, die passen me en dan kost het tenminste wat minder. Maar ik wilde nu dat MIPS, en ik heb een moeilijk hoofd, vandaar de nieuwe Uvex. Sindsdien alweer zonder problemen gereden, het is echt de nieuwecapvloek :D .
Laatst bijgewerkt door miereneter op 02-05-25 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:56

SansaS schreef:
Lost uvex dat op? Het is het probleem van uvex toch niet je direct van je paard klapt dat zou wat zijn zeg. Ik ben ook eens 2 dagen na het kopen mijn nieuwe kep itala gecrahsd. Was blij ik.hem ophad en ja dat werd een nieuwe.

Samshield heeft daar wel een regeling voor :j Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan hem voor rond de 50 euro opsturen en dan wordt hij nagekeken en hersteld. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet hoor

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:58

Antares caps zijn héél fijn, zitten goed en zijn mooi. Op veel manieren passend te maken.

Ik krijg ook een enorm champignonhoofd van de meeste caps (muv Uvex Exxential) of ze zitten echt niet fijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 09:59

Kidde schreef:
SansaS schreef:

Samshield heeft daar wel een regeling voor :j Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan hem voor rond de 50 euro opsturen en dan wordt hij nagekeken en hersteld. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet hoor

Dat is dan ook een andere prijsklasse, dan snap ik het al iets beter. Al vind ik het nog steeds de eigen verantwoordelijkheid van de ruiter. Eigen keus om een dure cap te kopen, eigen probleem als je daarmee valt. Maar goed, als het merk dat aanbiedt, alleen maar fijner natuurlijk.

parnassia schreef:
Antares caps zijn héél fijn, zitten goed en zijn mooi. Op veel manieren passend te maken.

Eens, dat zijn fantastische caps, maar die zijn boven mijn prijsklasse. Kocht er ooit een voor een prikje op Vinted, maar die bleek uit 2004 of zo te dateren, dat durf ik dan ook niet meer aan. Ik ben blij met mijn nieuwe champignon, ik zie mezelf toch niet als ik rijd :D .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:05

Oh dat is wel een zure, met een nieuwe cap van je paard vallen.

Dan is mijn paard aardiger, die zorgt er altijd voor dat ik niet vergeet om op tijd mijn cap te vervangen.
Tegen de tijd dat die een jaar of 4-5 oud is, gooit hij me er een keer af, zodat ik weer een nieuwe moet gaan kopen :')

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:34

Ik heb mijn nieuwe KED Paso binnen in bruin. Blijf het een heel fijn model vinden voor mij ovale hoofd. Licht, luchtig en niet lelijk. Ook nog betaalbaar!

Ik was met een vriendin bij EJ Drachten om cao’s te passen en na verschillende cap was de QHP de enige (betaalbare) die ons ovale hoofd goed beschermd qua pasvorm.
Ik vind zelf de KED mooier en die was al besteld. :)

Ik kan de komende jaren dus weer veilig opstappen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:29

Na mijn online miskoop van een OneK cap ben ik gisteren maar gewoon naar de winkel geweest. Divoza en EJ zitten bij mij in de buurt. Divoza had echt bijna niets liggen alleen de HH matterhorn de rest moest allemaal nog binnenkomen werd er verteld. Vandaag bij EJ geweest en daar hadden ze enorm veel keuze. Echt alles wat op een enigszins ovaal hoofd zou kunnen passen, heb ik op gehad. Heel fijn want dan kun gewoon gaan strepen wat niet past. Ik wilde graag zonder draaiknop maar dan ben je snel uitgepraat want dan blijft de Kep Italia over (in die winkels). Die heb ik opgehad maat 55 voelde ik erg zitten op mijn voorhoofd en maat 56 was te los voor mijn gevoel zowel de ronde als ovale liner gepast. Ok toch maar kijken naar een met een draaiknop. De BR Omega paste goed en stond ook nog redelijk en de prijs is ook aantrekkelijk € 129,95. Ik heb ook de Equitheme Wings op gehad die heeft het MIPS systeem ook die paste goed, wel iets duurder € 199,95. Ik vond niet iedere draaiknop even stevig aanvoelen. Daarover waren de adviezen ook per winkel anders. Divoza zei: cap passend maken en daarna niet meer aan die knop zitten en bij EJ zeiden ze: bij het afzetten een slag losser zetten en bij opzetten weer een slag aandraaien. Ik ben veel wijzer geworden maar heb nog geen beslissing genomen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:34

Die equitheme bevat hier erg goed in elk geval :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:55

salamaleque schreef:
Divoza zei: cap passend maken en daarna niet meer aan die knop zitten en bij EJ zeiden ze: bij het afzetten een slag losser zetten en bij opzetten weer een slag aandraaien. Ik ben veel wijzer geworden maar heb nog geen beslissing genomen.

Bij afzetten een slag losser kreeg ik wel als advies bij Divoza. Blijkbaar afhankelijk wie je helpt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 16:58

Ik laat mijn cap steeds op dezelfde maat.
Geen advies daarover gehad. Dus nooit bedacht wat beter is.
Maar heb 'm al weer een paar jaar en zit nog prima

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:51

DuoPenotti schreef:

Fijn! Ik had ook verhalen gehoord dat de draaiknop soort van “lam” werd en je tijdens het rijden de knop steeds weer moest aandraaien en dat lijkt me nogal onhandig. Toen ik dat benoemde kwamen EJ en Divoza allebei met een verschillende oplossing. Het zou iig niet mogen, dat je cap tijdens het rijden dus los gaat zitten.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:27

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:02

DJZ schreef:
Ik ben gelukkig al jaren heel zuinig op mijn Harry's Horse... Geen draaiknop, geen glitter&glamour Gewoon een "ouderwetse" egaal bekleedde, simpele cap van nog geen 6 tientjes, toen ik hem kocht :D
[ Afbeelding ]

verkopen ze die nog? ik vind hem zo mooi! welk model is het? :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 10:04

salamaleque schreef:
DuoPenotti schreef:

Fijn! Ik had ook verhalen gehoord dat de draaiknop soort van “lam” werd en je tijdens het rijden de knop steeds weer moest aandraaien en dat lijkt me nogal onhandig. Toen ik dat benoemde kwamen EJ en Divoza allebei met een verschillende oplossing. Het zou iig niet mogen, dat je cap tijdens het rijden dus los gaat zitten.

Echt nog nooit een lamme knop gehad.

Meestal laat ik hem gewoon zitten zoals hij zit. Maar als het weer erg wisselt tussen warm en koud moet ik wel eens wat vaker een tikje bijsturen. Blijkbaar kan je hoofd ook opzwellen.

En als ik voor een wedstrijd mijn haar invlecht moet ik hem ook een paar tikjes losser doen om hem over mijn vlecht te krijgen. Dan draai ik hem weer op maat aan als ik hem op heb. Dat is nu wel erger geworden nu ik een cap heb die wat meer om mijn hoofd heen zit ipv er bovenop. Maar man wat zit deze cap lekker!
https://www.dekroo.nl/ruiter/veiligheid ... KwEALw_wcB