[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 07:48

Jolien is een knappe merrie! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 20:10

Zo, nou hier gaan we met een bijleespost vanaf pagina 3, na mijn laatste post haha.

@ Maureen95,
Ah, oké! Op die manier! Wel heel leuk! Ik heb het aan mijn vriendin laten weten.
Dit is haar Skeetos! Die heet Skeetos Golden Socks.
Afbeelding

De foto met Holly komt me wel bekend voor. Wat sneu dat ze is ingeslapen, sterkte!

@ Aries_31,
Oh of er groter is durf ik niet te zeggen, volgens mij wel. Er zijn tegenwoordig ook wat nieuwe shops op de markt. Een grote breder Quarter komt bijvoorbeeld ook niet met een 32x34 zoals mijn Beeb heeft.
En een niet western ras kan prima western lopen! De één pikt het net wat makkelijker op dan de ander. Dit was mijn Shiva, Anglo-Arabier x Arabische Volbloed. Liep perfect op één hand, sprong wissels, kon een klein spinnetje en een stopje. Sliding stop hebben we nooit aan gewerkt.
Afbeelding

@ _Carien,
Wat een heerlijke foto's met Whizper!

@ Gerliev,
Dankjewel voor je compliment! :)
Wij gaan 30 november op koeienclinic.
Heerlijke zwem foto's! Brave pony ook <3

@ Mondy,
Oei, hoe gaat het nu met Joker en zijn wond?

@ Em_,
Dankjewel en leuk dat je je toch even voorstelt! Je hebt het over een Peppy? Wat was de afstamming? Jammer dat die er niet meer is. Mijn merrie komt van een Star G Hot Peppy, Peppy San Badger etc.
Wat super leuk dat je dit nu met je Haffie doet, heb je een foto van jullie? :D

@ JJ4,
Welkom, wat een knappe paard heb je!

@ Toushie,
Wat leuk dat je mee komt kletsen! Wat een handvol leukerds heb jij zeg, wat een genot zo en aan huis. Klinkt als het ideale plaatje!

@ Miereneter,
Ik was vooral hieperdepiep dat het eindelijk ging gebeuren. Heb dit al sinds maart gepland en dan is het in de laatste week toch spannend wat het weer gaat doen haha. Maar we hebben volop genoten! Voor mijn lichaam is dit wel echt een gigantische inslag en ik was blij dat ik zo wijs was om de donderdag er na vrij te pakken. Hierdoor heb ik in ieder geval iets kunnen bijkomen. Nu is het vooral spierpijn en energie aanvullen. De ergste pijn is weer achter de rug :Y)

@ Sheeltje2,
Wat een leuke set heb je er op liggen, en fijn dat het zo positief gaat :)

@ Onlylienn,
Oooooh, wauw! Wat een ontzettend mooi dier heb jij zeg! Van wie krijgen jullie les? (gewoon nieuwsgierig). Het merk ken ik ook niet, noch de zadelpasser haha. Ik blijf veilig bij Euro Horse. Een vriendin van mij is opgelicht door iemand die ooit een ranch heeft gehad, zal verder geen namen laten vallen. Kocht een 2e hands zadel die helemaal niet goed blijkt te liggen, en nu kan ze fluiten naar alles.
Je singel voelt alleen wel een beetje als een twijfel gevalletje, volgens mij mag mij een maat groter. Maar kan ook aan mij liggen, blijf het lastig vinden. Heel mooi zadel, veel fijne kilometers gewenst!

Zo dat was het weer! Ik ben geduldig aan t wachten op mijn strand foto's van Yessica de Reus <3

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:00

Wat gaaf die strandrit xDenies, deel je de andere beelden ook hier? Ben benieuwd!

Peppy's vader was Exotic Calico. Geen "Peppy" lijn. Deze Paint hengst heeft in NL een aantal Haflingers gedekt, echter Peppy was de enige bonte nakomeling en dus de "goed gelukte" kruising, haha.
Afbeelding
Ik ben gek op bonte paarden en wilde dus heel graag een volledige Paint. Ik ben alleen toch bij een (volledige ipv "halve") Haflinger uitgekomen haha. :+ dit is Aron:
Afbeelding

Onlylienn, wat een leuke kruising heb je! En ook nog eens bont, I love it! Welke Haflinger(lijn) zit er in, weet je dat?

Toushie, mooie kudde! Als ik toch nog ooit een Paint wil dan weet ik je te vinden ;) koeienclinics doe je dat toevallig in Olderbekoop?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:20

Wat een leukerd is Aron Em!

Denies omg foto's! Spannend!

Hier eeeeeindelijk weer lekker gereden zonder hitte! Ik blijf maar lachen en genieten. Ze had er weer zin in en liet zichzelf van d'r goede kant zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afgesloten zonder hoofdstel kunnen spinnen en relaxen. Het leven is een feestje met Lilo <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:54

Wow! Kan je dat al zonder hoofdstel?! Wat goed!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 16:10

@ Em_,

Ja hoor! Die wil ik zeker delen, alleen .. ik ben een beetje bang voor haat :Y) Toen wij het strand op kwamen en na de eerste galop kwam ik er achter dat mijn cap niet goed zat en ik kreeg dit niet opgelost. Hierdoor klemde dat ding steeds in mijn strot en mijn tijdelijke leenzadel hadden we ook iets in aangepast waardoor ik mijn rechterbeugel steeds verloor. Kortom, ik heb er voor gekozen om mijn cap op het strand af te doen. Dan hoefde ik me alleen maar druk te maken om om mijn beugel die ik wel eens verloor in plaats van ook mijn cap (die steeds de boel afknelde haha). Toen we het strand weer af gingen, ging hij gewoon weer op .. maarja .. Voor de foto's natuurlijk hartstikke leuk maar zoals Yessica al zei; niet bokt proof haha.

Ik ga dus ook een nieuwe cap aanschaffen, wellicht is ie gelubberd ofzo? Ik heb een heel klein hoofd maar zondags in het bos was er niets aan de hand. Of mijn haar was platter, geen flauw idee. Maar hij zat niet goed dus veilig wastie sowieso niet.
Ik heb buiten altijd braaf mijn cap op.

Ooh wat jammer, geen Peppy lijn maar gewoon een toevallige naam haha. Wel een knapperd hoor! Ik ben ook gek op paints! Wilde ook een paard met veel wit, goed gelukt hee? :')
Aron is ook een knapperd!

@ Kimvicious,

Ik ben zo jaloers op jou <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:36

Leuk is dat he zonder hoofdstel <3

Denies: met joker zn schouder ziet t er weer een heel stuk beter uit. Geef m nog ff lekker rust zodat ie ook mooi op gewicht kan komen en dan in september weer oppakken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 17:05

Denies , wat super gaaf zo op het strand. Heb echt nog nooit op het strand gereden en dat lijkt mij wel zo uitermate gaaf gevoel. Jammer dat je zadel en cap niet zo goed meewerkten. Het is heel frustrerend als je meer daar mee bezig moet zijn dan genieten van je rit :j

Mondy , fijn dat het met joker weer steeds wat beter gaat.

Miereneter , ik denk dat Sookie een knap ding gaat worden inderdaad. Ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien.

Sheeltje wat fijn dat het allemaal zo makkelijk gaat met Johnny <3

Onlylien , oooh wat heb jij een leuke pony zeg..

Em , wat een leuke kruising had je. Laat Exotic calico nou in mijn oudste merrie ook zitten :j
Aron is wel een mooie haf , hij toont vrij groot of niet.
Ja ik ben een paar keer in olderbekoop geweest inderdaad.

Kimv , wat doet Lilo dat al knap dan zeg zo zonder hoofdstel.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:12

Bellatrix: dankjewel <3 ze is ook echt een scheetje.

xDenies: wij krijgen les van Miene Duits :D Ooh echt? Ze heeft nu een singel 30 inch volgens mij :x moet wel ergens een maatje groter hebben :')

Em_: ja toevallig weet ik het! Ze is een van Wallenstein :D

Kimv: wauw! Wat gaaf zo zonder hoofdstel!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:00

Hier vanochtend vroeg met Hailey gaan rijden. Heel braaf weer en voor de tweede keer zelfs een paar pasjes galop. Vorig jaar zomer begonnen met zadelmak maken, wat fanatieker met grondwerk ect. Herfst er een paar keer op . En gestopt toen we los in de grote bak konden stappen en draven en wat links en rechtsom sturen. Nu rustig aan weer opgepakt en ze is echt niks vergeten. Top pony zo braaf. Sookie leert zo al netjes alleen te zijn zonder mama.

De kinders met moeders even op de foto gezet , want ze groeien zo hard !
Lootah wacht ik op de uitslag van de Roan test... Indian is nog niet getest en ik zeg dat ze een redroan is. Iedereen om mij heen zei dat kan niet want ze heeft een staart die bovenop wit is en dat hoort bij Roan niet. Dus ze zal rabicano zijn. Maar als ik haar dochter zo zie :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Toushie op 18-08-24 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:27

Ik heb geen verstand van al die kleuren maar potdikke wat is kind knap, allemaal trouwens maar die spat je scherm af.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:59

Toushie schreef:
Hier vanochtend vroeg met Hailey gaan rijden. Heel braaf weer en voor de tweede keer zelfs een paar pasjes galop. Vorig jaar zomer begonnen met zadelmak maken, wat fanatieker met grondwerk ect. Herfst er een paar keer op . En gestopt toen we los in de grote bak konden stappen en draven en wat links en rechtsom sturen. Nu rustig aan weer opgepakt en ze is echt niks vergeten. Top pony zo braaf. Sookie leert zo al netjes alleen te zijn zonder mama.

Lootah wacht ik op de uitslag van de Roan test... Indian is nog niet getest en ik zeg dat ze een redroan is. Iedereen om mij heen zei dat kan niet want ze heeft een staart die bovenop wit is en dat hoort bij Roan niet. Dus ze zal rabicano zijn. Maar als ik haar dochter zo zie :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een knapperds <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:48

Toushie schreef:

Heerlijk hé, als het inrijden / doorrijden zo soepeltjes gaat.
Van kleur heb ik geen verstand, vind ze allemaal knap :D .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:48

Ik zou ook zeggen dat Indian roan is. :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:18

Voor wie nog wat meer fotos wil zien.
[FA] Paints lootah en Sookie worden groot!

Miereneter ja dat is echt fijn..mijn andere heb ik ook zelf gedaan. Alles wel met hulp van trainster hoor. Maar die is stuk sensibeler.

En verder dankjullie

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:08

Misschien dat jullie wat weten! Ik ga rustig op zoek naar een bijrijdpaard in midden/west Brabant. Niet omdat ik Scarlett niet leuk vind, maar omdat het een zeer kleine stal is en zij het enige rijpaard waardoor ik dus standaard alleen ben en rij.
Ik merk dat ik ondertussen heel erg de interactie met andere mensen mis en het kunnen samen rijden.
Tips hoor ik graag :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:13

Oh dat wist ik helemaal niet? Idd erg jammer dat je altijd alleen moet rijden, snap dat met 2 of meer gezelliger is. Staan er verder geen pensionklanten of rijden die niet?

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:16

Er staan momenteel nog maar 4 andere paarden, allemaal met pensioen. Er gaan er ook geen meer bij komen volgens de eigenaren :(
Die andere eigenaren zie ik überhaupt echt helemaal nooit. Als de hoefsmid komt ben ik degene die alles uit het land plukt. Ik heb in maanden geen ander persoon gezien :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:28

Oh nou dat is wel jammer zeg. Niet leuk. :n
Heb je zo'n leuk paard om te rijden zie je verder niemand....dat paard had op een andere stal moeten staan. :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 19:30

Ik vind het heerlijk om alleen op stal te zijn, ben ik nu zo raar haha? Maar helaas weet ik niemand en voor Beeb heb ik een verzorgster en als dat niet meer zou gaan zoek ik sowieso niet iemand om te rijden :) Ik blijf dat gewoon te risicovol vinden. Zeker als ik zie wat t effect van werken aan de dubbele longe al heeft..

Op FB heb je een groep met western bijrijders gezocht (of in die trant), heb je daar al een bericht geplaatst? Gok dat zoiets wel wat bereik heeft.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:08

Af en toe is alleen zeker heerlijk! Maar ik denk dat ik nu al een jaar niemand heb gezien of dus samen heb gereden :+ en dat begint nu wel echt te vervelen.
Wel zonde, je kan bij ons echt prachtig buiten rijden en veel ruiterpaden

Facebook groep ken ik ja! Daar ga ik ook nog posten :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:14

En het topic hier op bokt?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:15

Is er geen buitenrij groep bop Facebook , dat er wellicht mensen in de omgeving zijn die daar ook rijden oid zodat je samen kan afspreken?

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:45

Ik begrijp je wel hoor Lagonda, ik vind het heerlijk om alleen op stal te zijn maar vind het ook wel weer heerlijk als er iemand is, heerlijk om eens alleen buiten te rijden, maar ook weer heerlijk om met meerdere te gaan...
Het is dat ik even simpel gezegd niemand nodig heb.. maar bij ons gaan ze met een groepje 2x per week naar buiten, en daar kun je aansluiten als je op dat moment kan en zin hebt :x

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:44

Dank voor de tips :)
Het is niet zozeer het alleen rijden maar ook het altijd alleen zijn en nooit even gezellig kunnen kletsen of iets doen. Ik merk dat ik heel erg alles er om heen mis. Maar ik ga ook even in het bokt topic hier posten :j

Nu heb ik gewoon geen keuze behalve altijd alleen zijn en gaan, en ik wil graag die keuze wel weer hebben