[SGW] SGW Amsterdamse Bos / Amstelveen 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:41

Ik was trouwens erg blij met het inspringen op het gras. Een hele verbetering tov vorig jaar!
En voor de cross kon je ook nog 2 boomstammen springen. Fijn dat dat nu kon, mijn complimenten voor de organisatie! :)

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:47

_lautje_ schreef:
Ik heb dressuur gejureerd dus waar stijljury zat geen idee.

Kreeg nog wel de vraag van een deelnemer of ik mij verdiept had in eventing en snapte dat die anders dressuur lopen dam dressuurpaarden.
Maar geantwoord dat ik ooit wel eens een crossje heb gereden :D
En dat basisdressuur voor alle disciplines hetzelfde is.

_lautje_ Maar het is toch wel zo dat er anders gejureerd wordt dan bij de gewone dressuurwedstrijden of heb ik dat nou mis? Meen dat toch ergens (in de reglementen?) gelezen te hebben.
Nu bedtijd dus geen zin meer om te zoeken, maar zal morgen eens kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:09

Wij starten allebei dressuur met ons paard. Mijn man ook sgw. En ik heb nog nooit gemerkt dat er op een dressuur of eventing wedstrijd anders gejureerd wordt. Commentaar en punten zijn altijd grotendeels gelijk of we nu alleen 2 L1 proefjes rijden, of dat hij een proef loopt op een sgw.

_lautje_

Re: SGW Amsterdamse Bos / Amstelveen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:26

Ik ben misschien iets meer vergevingsgezind geweest soms, maar de basis blijft hetzelfde. Een paard moet gewoon netjes in atbeidstempo lopen, buigen in de wendingen en enige vorm aanspanning hebben in een L1 proef. En dat heb ik gisteren echt nog wel wat gemist.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:45

Ik ben blij!!

Was de vraag of het water ging lukken. Springen foutloos en tot het water ook goed. Bij het water twijfelde hij even maar al snel gingen we erdoorheen. Verder ook foutloos dus echt super tevreden :D

Zag een fotograaf bij de dubbel maar verder niet opgelet. Ben benieuwd of er wat is gemaakt van ons!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:16

ow wat grappig. jij starte voor mij Capriootje!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:09

Grappig! Ik was 240 inderdaad. Gaaf paard heb je! Hoe ging het?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:18

Haha Lau, verdiep je eens in de eventing

Ik rij alleen nog bb omdat mijn lijf niet meer wil.
Paard is nogal een heethoofd en was kampioen staken op gekleurde balken.
Maar tegenwoordig vind hij het Allemaal geweldig.
Wel een val met losspringen, Edge was veel te enthousiast en daar lag die.
Het schudde hem wel wakker en was daarna een stuk braver.
Resultaat, foutloos springen en crossen en een eerste plaats en de complimenten van de stijl jury.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:35

Als hier heel toevallig mensen zijn die zaterdag een startnummer 70 t/m 82 hadden dan heb ik je misschien op de foto :)

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 04:54

heleenxx schreef:
Ik was trouwens erg blij met het inspringen op het gras. Een hele verbetering tov vorig jaar!
En voor de cross kon je ook nog 2 boomstammen springen. Fijn dat dat nu kon, mijn complimenten voor de organisatie! :)

Hoe het vorig jaar was, weet ik niet maar ik vond het inspringen niet zo prettig geregeld.
Als tweede aan de beurt in een nieuwe categorie mocht er dus precies ingesprongen worden toen het parcours werd vrijgegeven voor het verkennen.
Daarvoor een kwartier pauze gehad, maar verzoek om toen te mogen inspringen om daarna parcours te lopen niet gehonoreerd.

Gelukkkig parcours uitgebreid bekeken vanaf de kant, maar even afstanden meten is toch prettiger in het parcours.

Na het springen gelijk door naar de vetcheck en gelijk starten voor de cross, weer geen inspringtijd. Ja op weg naar de startbox de twee boompjes, maar dat mag geen naam hebben. Veel te krap gerekend als je aan het begin van een nieuwe categorie start, dat zal misschien voor de deelnemers die wat later aan de beurt waren, minder lastig geweest zijn.

Evengoed best fijn gereden, maar meld het alleen even als verbeterpuntje voor komende jaren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:52

Dan zat jij denk ik ook met een nummer rond de 240? :D ik kreeg een hele preek dat ik te laat was met springen en dat ik moest opschieten. Dus ik heb nog heel onschuldig gezegd dat dat waarschijnlijk dan door de pauze kwam..
Er werd gewoon niemand naar binnen gestuurd om te springen :')

De man bij de cross inspringen vond ik erg vriendelijk! Paard doet altijd wat moeilijk om naar de startbox te gaan dus ik mocht er een stuk van te voren al even heen stappen. Daarna geen problemen meer gehad.
Paard 1 liep zn eerste cross ooit en vond het doodeng! Snapte niks van de mensen die op stoeltjes bij de hindernissen zaten. Paar flinke stops en de bosjes in hierom maar niet op de hindernissen zelf :') alleen een stop op het water dus erg tevreden! Hartslag wel hoog... 84 in en 80 uit. Ze vond alles echt heel raar. Denk dat dat met kilometers maken wel goed komt :)

Paard 2 blijft een gekkie maar die vond het zo ontzettend leuk. Helaas een stop op de op sprong, de afsprong naar het veld en de boomstam met stro. Wel heel blij met hem. Complimenten van de veearts dat hij in zo'n topconditie is. 64 cross in en 60 uit

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:48

Ik was het niet zelf, maar mijn dochter (13) zonder bokt dus zat bij de bb ponny's nr 323. Verder niets aan te merken hoor, is ook niet om echt te klagen, maar wellicht dat ze het meenemen in de organisatie voor volgend jaar. Was al heel erg blij met dit weer. Bodem was echt goed te doen.

Maar 1 vetcheck gehad ivm niet uitrijden cross maar hartslag 60 bij aanvang dus ook opmerking gehad dat dat heel goed was. Op naar de volgende (oefen)cross!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:58

Morniclum schreef:
Ik was het niet zelf, maar mijn dochter (13) zonder bokt dus zat bij de bb ponny's nr 323. Verder niets aan te merken hoor, is ook niet om echt te klagen, maar wellicht dat ze het meenemen in de organisatie voor volgend jaar. Was al heel erg blij met dit weer. Bodem was echt goed te doen.

Maar 1 vetcheck gehad ivm niet uitrijden cross maar hartslag 60 bij aanvang dus ook opmerking gehad dat dat heel goed was. Op naar de volgende (oefen)cross!

Ben je na de uitsluiting niet meer geweest bij de vet? Dat is namelijk wel verplicht.

ramaskri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:23

Eerste foto's van SGW Amsterdamse Bos staan nu online op Eventing Photo

:D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 08:33

Mijn paard had na de cross een hartslag van 54. We zijn nog niet zo lang aan het opbouwen na operatie dus ben blij dat hij zo goed in vorm is!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:03

Super Mel van je eerste plaats! Gefeliciteerd!

Vibabu fijn zeg van je twee paardjes. Komt vast goed!

Die van mij kwam met 60 hartslag de cross uit dus super :D

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:39

Nee wij zijn niet meer bij de vet geweest. Wist niet dat dat moest. Dochter is bij het uit het bos komen door de medewerkers naar de trailer gedirigeerd. Weet ik weer wat voor de volgende keer!

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:45

Hobbymatige foto's SGW Amsterdamse bos, hier te vinden:

Foto's cross nummers 49-88 & 170 hier te vinden:https://www.facebook.com/Nathalie-van-den-Berg-Fotografie-1901406296810509/

Voor privé doeleinden mogen de foto's gratis gebruikt worden. (donaties en bosjes bloemen zijn altijd welkom ),

Bedrijfsmatig? Gaarne contact opnemen. (Foto's worden niet in hoge resolutie geupload, omdat dit te zware bestanden zijn.

Contact opnemen voor foto's in hoge resolutie mag altijd, stuur hiervoor een facebook bericht.

Hartelijk dank. Nathalie van den Berg

Bij het delen van de foto's word het weergeven van de fotograaf gewaardeerd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 20:36

Mocht iemand zaterdag of zondag een Sprenger spoor (met rollertje en rubberen bescherming) in het bos hebben gevonden, dan hou ik me aanbevolen :)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:01

Dit geld overigens ook voor mij!!!! Ik ben mijn zwart met rode sterren capcover verloren tijdens de rit :(

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:48

FCSA schreef:
Mocht iemand zaterdag of zondag een Sprenger spoor (met rollertje en rubberen bescherming) in het bos hebben gevonden, dan hou ik me aanbevolen :)

Gevonden! (via bokt)

Kayleebaas13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:36

Ik was de 23ste aanwezig met de cross en heb van 1 uur s middags tot het einde veel foto's gemaakt Als iemand benieuwd is of hij/zij op de foto staat hoor ik het graag! Deze krijg je dan gewoon door mijn doorgestuurd

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:36

Heb je foto's van nr 323? Is maar tot hindernis 8 gekomen.....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:47

Kayleebaas13 schreef:
Ik was de 23ste aanwezig met de cross en heb van 1 uur s middags tot het einde veel foto's gemaakt Als iemand benieuwd is of hij/zij op de foto staat hoor ik het graag! Deze krijg je dan gewoon door mijn doorgestuurd

Nr 244 en 289 :D

Kayleebaas13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 02:01

vibabu schreef:
Kayleebaas13 schreef:

Nr 244 en 289 :D

Nummer 289 heb ik! Stuur je een berichtje?