[SGW] SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:08

Ik starte gister in de L paarden ring 6. Vond het best een pittige cross. Lastige combinaties en daarbij verkend op M hoogte, dat vertekend sommige sprongen ook. Lekker zenuwachtig dus. Dressuur netjes 198, springen foutloos en de cross pakte ze super aan. Foutloos en netjes binnen de tijd. 1e prijs mee genomen.

Goed georganiseerde wedstrijd. Ook leuk om de eventing gids te winnen, die wou ik net aanschaffen :Y)

Ook een foto van odD fotografie besteld waar ik heel erg blij mee ben :j

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:09

Hey sofie, jammer maar kom op volgende keer beter!!

Mijn dagje was ook niet zo geslaagd.
In het M heel tevreden. Dit paard liep voor het eerst sinds gorssel 2014 weer een spring/ cross wedstrijd.
(heeft paar dagen na gorssel op de operatietafel gelegen doordat ze een tumor in het oog had en het oog volledig verwijderd moest worden en ze dit onder algemene narcose hebben gedaan omdat ze niet wisten wat ze evt. in het hoofd verder aan zouden treffen) daarna aan haar blinde kant geblesseerd geraakt en pas sinds januari van dit jaar weer in training.

met 193 pnt in de dressuur niet heel tevreden (ze kan veel beter) springen was dus een beetje spannend zo de eerste keer weer maar met een balk en een weigering door mijn fout toch heel netjes gedaan. In de cross was ze onzeker maar heeft ze alles foutloos gelopen tot de laatste hindernis. ze vond het erg spannend om richting de stal te lopen en ik was er niet meer helemaal bij omdat ik zo apen trots op der was hoe ze de cross gelopen had dat ik te laat was in mijn reactie om het te corrigeren :(

In de L hadden we 184 en in de middenmoot vond wat laag gepunt maar goed. In het springen 2 balken (voor de 3e keer L en de vorige keren had hij 3 balken dus hij gaat vooruit) In de cross was hij zo extreem opgefokt dat we bij hindernis 1 al wat problemen hadden. Kreeg hem nog op tijd goed maar hij ging vol over de witte vlag heen (oepsie) daarna bij de 1e waterhindernis lag ik er bijna af maar ook daar net op tijd weer alles kunnen herstellen en door...foutloos tot het 2e water (voor aan de straat) daar wilde die echt niet meer, hij klom zowat op de boom (het B element)zijn ogen vielen zowat uit z'n hoofd van angst/ stress dus 2e keer geprobeerd maar toen lukte het ook niet. dus maar vrijwillig opgegeven, rustig rondje door het water gereden en toch wel tevreden over hoe hij in totaal zijn 7e cross pas gelopen heeft. Hij heeft in ieder geval een hele hoop geleerd en een paar moeilijke lijntjes super goed aangepakt.

We hadden in ieder geval top weer en een hele mooie cross!
Op naar de volgende!

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:12

Cioccolato schreef:
Ik starte gister in de L paarden ring 6. Vond het best een pittige cross. Lastige combinaties en daarbij verkend op M hoogte, dat vertekend sommige sprongen ook. Lekker zenuwachtig dus. Dressuur netjes 198, springen foutloos en de cross pakte ze super aan. Foutloos en netjes binnen de tijd. 1e prijs mee genomen.

Goed georganiseerde wedstrijd. Ook leuk om de eventing gids te winnen, die wou ik net aanschaffen :Y)

Ook een foto van odD fotografie besteld waar ik heel erg blij mee ben :j

Super goed gefeliciteerd!!!!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:19

Vandaag (zeer onverwacht) toch nog kunnen crossen! Paard liep van de week niet zuiver maar gelukkig heeft mijn smid dit kunnen oplossen en liep hij weer goed voor vandaag! Daardoor wel weinig kunnen dressuren van de week. Een magere (maar terechte) 183,5 punt. Maar zodra ik ging springen was hij weer helemaal in zijn element. Foutloos gesprongen. Door naar cross. Hier moest ik helaas een uur langer op wachten omdat er iemand was gevallen en een nare breuk/wond had opgelopen. Afijn wel super lekker gecrost. Paard had er lekker de vaart in zitten. Foutloos rondgekomen (moest wel veel aanmoedigen) en slechts 6 sec over tijd. Voor mijn tweede officiele B cross toch wel dik tevreden! Nog met een 5e plaats maar huis gegaan :D

Afbeelding

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:36

Poeh, wat een dag gister! Eerste keer L en niet kunnen oefenen, wat bij mij zorgde voor heeeel veel stress en onzekerheid.

Dressuur reed ik verkeerd, 177punten. :+
Springen vond ik echt aan de maat staan, maar dat zal wel aan mijn stress hebben gelegen. 2 balkjes en 1 weigering. Cross begon niet zo fijn met een weigering op de eerste hindernis. Hij kwam weer omhoog en rende terug naar start. Meneer even op zijn flikker gegeven en toen was er geen probleem meer. Helaas bij het 2de water op de B hindernis een weigering en op hindernis 20. Al met al zéér tevreden met mijn debuut. Het eerste water ging hij gewoon dus daar was ik al in de wolken. <3

Afbeelding
Met dank aan Cees van Engelenhoven!

Op de terugweg nog met pech langs de weg gestaan. Sta je dan met trailer + paard langs de snelweg.. Hele combinatie weggesleept (gelukkig redelijk dicht bij stal, dus gelijk daar heen!).

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:16

Hier ook dik tevreden, al was het niet onze beste wedstrijd. Dressuurpunten was ik het echt niet mee eens; 184,5. Ondanks dat ik hiermee nog best hoog stond, ging de proef voor mijn gevoel veel beter dan de uiteindelijke punten en het commentaar. Bij het springen was de dubbel van 5 voor veel combinaties lastig dus lette ik daar vooral op de steil, valt de balk van de oxer eraf :')

In het begin van de cross was mijn pony erg zoekende maar na hindernis 3 (waar ik er bijna aflag door een schijnbeweging na de sprong) hadden we het tempo te pakken. Water was geen probleem en de cross helemaal foutloos af kunnen leggen. En dat betekent dat we in 5 SGW wedstrijden alweer M-startgerechtigd zijn *\o/*

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:32

Dressuur ging hier echt bagger, de laatste tijd zijn de hekjes echt heel erg eng en als het dan ook nog waait en er een ambulance met sirenes voorbij rijdt is het helemaal mis, 171 punten.
Springen ging in tegenstelling tot Markelo wel heel lekker, in Markelo uitgebeld en hier foutloos, dus dat werd onze eerste cross. Voor zover we zouden komen dan.

Oke, niet zo ver dus :'), ze moest bij elke hindernis eerst even kijken want 10 meter er voor liep ze al met piepende neusgaten, achja, zo zijn we toch nog tot hindernis 4 gekomen, het begin is er :')

Ze is geloof ik toch wat meer een gewoon springpaard, balken raakt ze haast nooit, als het eng is of het komt even iets slechter uit, weigert ze liever, ze is een beetje te voorzichtig. Maar we zetten door, en wie weet wordt het ooit nog wel eens wat :Y)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:09

Hoi!
Ik ben zaterdag geweest om te fotograveren, tussen half 2 en kwart over 5. Misschien kunnen de mensen die zaterdag gestart zijn hun nummers even door geven, dan kan ik kijken of ik foto's heb en die naar je door sturen. :)

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:21

lora22 schreef:
Hoi!
Ik ben zaterdag geweest om te fotograveren, tussen half 2 en kwart over 5. Misschien kunnen de mensen die zaterdag gestart zijn hun nummers even door geven, dan kan ik kijken of ik foto's heb en die naar je door sturen. :)

Ik heb zaterdag gestart in het L paarden, nummer 88

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:44

lora22 schreef:
Hoi!

Jaaaaa! Nummer 139! :D

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:29

lora22 schreef:
Hoi!

En misschien foto's van nr 142 en nr 155?

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:49

lora22 schreef:
Hoi!

Mag ik vragen welke hindernis je zat?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:14

lora22 schreef:
Hoi!

Leuk! Nr 149 zaterdag.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 05:30

Ik ga vanmiddag even voor jullie kijken!
@Dany94 ik heb bij verschillende gezeten.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:20

Wat een vreselijk slechte organisatie. Mensen wisten niet eens welke kleur je moest volgen, of waar de start was! Uiteindelijk toch gevonden zelf, en we mochten na een foutloos parcours en een fijne dressuur naar de cross. Hindernis 1 stond idioot hoog, de helft van de paarden uitgebeld daar... Dan moet je je toch wat af vragen als parcoursbouwer? 2x geweigerd, dus cross verlaten. Slecht voor het vertrouwen.. Paardje zijn eerste cross, in de B notabene, en dan starten ze een cross met zo'n hindernis voor D-Pony's die zelfs bij de M paarden werd gesprongen? Naar secretariaat gegaan, die hadden blijkbaar niet eens parcour na gelopen, en vonden het ook niet kunnen. Meteen aangepast naar een boomstammetje.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:05

Het stond indd vergeleken met de rest van de wedstrijden die ik dit seizoen gestart heb, echt heel erg dik gebouwd. Zelf T. Li ps had op zijn FB staan dat het pittig was. Dat zegt genoeg ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:06

lora22 schreef:
Ik ga vanmiddag even voor jullie kijken!
@Dany94 ik heb bij verschillende gezeten.

Leuk!!

ZaporroG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:34

Hoi hoi!

Ik zit zovaak mee te lezen maar heb dit keer ook maar even een account aangemaakt.
Ik heb zaterdag meegereden in de L paarden voor het nh kampioenschap.
De dressuur ging matig met 186,5. Vervolgens een foutloos springparcours en daarna de cross in. Wat een leuke uitdagende cross was het zeg! Een paar strafpunten voor tijd maar verder foutloos wat eindigde in de 6de plaats!

Ik was zo blij dat ik het NK mag rijden! Totdat ik erachter kwam dat ik dan helemaal niet kan ;(

Oja, als jullie foto's hebben van nummer 102 zijn deze meer dan welkom! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:58

Ik vond het wel mee vallen hoe zwaar de B cross was. Niveau moet omhoog in de crossen en daar sloot deze cross goed bij aan.
Tim Lips heeft gezegd dat het een pittige cross was, zeker voor zijn onervaren paarden, maar nergens stond dat het oneerlijk was.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:59

De hindernis voor D pony's niet aanpassen en op de zelfde hoogte laten staan als voor M paarden? Dat vind ik oneerlijk. En als je dan bang bent dat er te veel foutloos zouden zijn, dan doe je zo'n hindernis als laatste. Nu heb ik daar de hele dag gezeten voor een cross waar er niet 1 van gereden is...

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:35

Ik vond hem inderdaad ook erg pittig en hindernis 1 was niet de meest ideale om mee te beginnen.
Ben ook nog steeds verbaasd dat ik hem heb uitgereden. :j

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:00

Hier heel tevreden! Reed mee in de B paarden.

Paard was tijdens de dressuur duidelijk al beter op zijn gemak dan in Castenray. Had 181 punten en had stiekem wel iets hoger verwacht..
Springen ging lekker, 1 balkje door mijn eigen schuld, remde hem iets teveel af waardoor we een voorbeenfout kregen.

Cross een weigering op 1, zoals velen! Ik stond daar geparkeerd en heb denk ik wel de helft van de paarden zien weiegeren op die hindernis. Was ook best een hoge als eerste sprong.

Daarna heel fijn door over 2-3-4-5-6-7-8-9, maar bij 10 schrok hij zich dood van het gat wat onder de hindernis zat, dus daar een weigering. nadat hij het even wat beter had bekeken ging hij er dapper overheen. Naar 11 toe (bij het 2e water en tent etc) vond hij het ook heel spannend, maar daar werd ik ingehaald en toen ging hij achter het andere paard aan. Vervolgens super verder, maar bij het huisje met dak schrok hij dat er iets boven zijn hoofd zat en dook hij naar beneden waardoor hij zijn been stootte aan de sprong, die sukkel. het Hoefijzer vond hij ook heel spannend, dus ook daar een weigering.
Al met al heeft mijn 5-jarige puppy weer veel geleerd onderweg en was ik heel tevreden!

foto's van nr 231 zijn welkom ;-)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 17:22

gr_roos schreef:
Ik vond het wel mee vallen hoe zwaar de B cross was. Niveau moet omhoog in de crossen en daar sloot deze cross goed bij aan.
Tim Lips heeft gezegd dat het een pittige cross was, zeker voor zijn onervaren paarden, maar nergens stond dat het oneerlijk was.

Ik heb ook niet gezegd dat hij hem oneerlijk vond. Ik vond dat zelf ook niet, maar wel heel veel pittiger dan de rest wat ik dit jaar gestart heb. En ik had het over het L. Geen idee hoe de B stond.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:01

Wisselende berichten lees ik hier boven.
Ik ben juist erg enthousiast over deze SGW!
Vond het een leuke cross, met leuke hindernissen die naar mijn idee niet te zwaar waren. Enige waar ik van te voren mijn twijfels voor had was de boom vlak voor het water, maar de hele cross vond ik mooi en eerlijk gebouwd.

Ik had mijn jongste paard mee, die pas zijn vierde B cross liep.
Dressuur ging wel aardig, we stonden geloof ik tweede na de dressuur. Springen en crossen gingen simpel foutloos. In een mooi tempo, alleen even terug gereden bij het water.
Was blij met mijn rijstijlpunten van 8 en 8.2. En ging met een 1e prijs naar huis!
Helemaal happy dus! :D

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:38

lora22 schreef:
Hoi!

Nr 23 (maar die was om half 1 ) en nr 116

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een hele leuke cross vond. In het M paarden stond het leuk maar zeker niet extreem moeilijk, heb wel eens veel moeilijkere crossen maar ook een stuk makkelijkere crossen gereden dus ik vond het een hele mooie cross!

In de L paarden idem, niet heel makkelijk maar ook zeker niet heel moeilijk wel een paar uitdagende lijntjes erin maar dat mag best vind ik , is een goede training richting hoger en ja dat is even pech als je net komt kijken in een klasse maar dat wil niet zeggen dat een organisatie daarvoor makkelijker moet gaan bouwen....

Ik vind sowieso dat er de laatste tijd maar heel makkelijk gebouwd wordt omdat organisaties de kritiek / problemen niet aandurven.

Dat wil niet zeggen dat ze het in de hoogte moeten zoeken, maar meer in technische lijntjes.

Ik vond verder dat het zaterdag allemaal heel duidelijk was. Alleen de weg naar de dressuur (en het binnen losspringen) hadden ze even mogen aangeven dat je helemaal via de weg moest maar even vragen aan die parkeer meiden en het was duidelijk.
Er wordt o.a. bij de wedstrijd in Ermelo veeeeeeeeeel slechter alles aangegeven en dan is er ook nog eens niemand te vinden dus vond het helemaal niet slecht!