[WN] westernzadel passen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:28

Dat ziet er wel heel mooi uit,maar zit vast ook een mooi prijskaartje aan.
Waar kun je zo'n zadel vandaan halen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:36

Vreemd genoeg is zo'n zadel niet veel duurder (bij zelf import) dan een goed zadel wat hier uit de winkel komt.
Ze komen uit Amerika, worden met enige regelmaat nagemaakt (of probeersels daartoe komen op de markt) en dit is de site:
http://www.ortho-flex.com/
Op Ebay staan ze ook wel eens voor minder maar dan heb je natuurlijk geen inbreng in hoe je hem zelf hebben wilt. Bij nieuw kun je alles zelf kiezen (en dan worden ze snel duur Lachen )

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:02

ik weet niet of ik dat nou hier las, maar als je op dit moment een goed passend engels zadel hebt, dan zou ik lekker doorsparen voor een goed passend westernzadel. ik ben er ondertussen wel achter dat een goed passend westernzadel van welk merk dan ook of het nu op maat gemaakt is of niet... gewoon een prijskaartje heeft. ik geloof dat jos dat ook al zei, mijn eerste westernzadel dat ik kocht heeft ook even moeten wachten tot ik mijn spaarpotje gevuld had. overigens ben ik wel al met western begonnen met mijn goed passende engelse zadel indertijd. niet ideaal, maar het ging best. het is het wachten waard geweest, heb nooit "geklooi" gehad met mijn zadels en dat is ook wat waard hoor!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 12:01

Jah dat kan wel wezen, maa dit paard is ook al 19, bijna 20. En ik weet niet hoe lang ik nog de mogelijkheid heb om hem te verzorgen..
Verder heb ik in het begin al aangegeven dat ik die mogelijkheid niet had. ja ik kan wel gaan sparen, maar dan heb ik misschien pas over een paar jaar geld voor een duur zadel voor een paard dat dan misschien niet meer te rijden is..
Plus dat ik niet van plan ben western te gaan rijden en het puur bedoeld is om af en toe eens een lekker buitenritje te gaan maken..

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:30

tja ik begrijp dat best! maar kun jij genieten van een lekkere buitenrit als je twijfelt of je paard ook zo geniet...? ik bedoel ik zou zeker willen weten dat hij geen nare drukpunten heeft. maar goed misschien vind je in de goedkopere klassen toch een zadel dat voor je paard lekker ligten voor jou lekker zit, dat gun ik iedereen! maar een buitenrit met engels zadel is toch ook heerlijk!!
( daar heb ik nou echt nooit problemen mee gehad.)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 12:43

ja wel hoor, maar western zit NOG heerlijker!! En ik koop geen zadel voordat ik weet dat t past.. HEb daarom het eerste zadel ook afgewezen terwijl ik eigelijk dacht dat t wel zou passen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:53

Gezien de leeftijd van je paard vraag ik me af hoelang een westernzadel goed blijft liggen. De ouwetjes willen wel eens een ingezakte rug gaan krijgen en dan is het helemaal moeilijk een goed passend zadel te vinden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 12:56

tsja.. dat weet ik ook niet natuurlijk, maar dat weet niemand van te voren.. Zelfde als dat jouw paard misschien ineens gespierder wordt of dikker of iets dergelijks.. Dat soort dingen kun je niet weten..
Maar ik heb er wel aan gedacht ja..

Krijg alleen een beetje het idee dat iedereen het me aan t af raden is..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:04

Om te voorkomen dat mijn paard ineens gespierder wordt of inzakt of wat dan ook heb ik dus een OF gekocht Lachen
Dat dat voor jouw geen optie is begrijp ik heel goed.
Maar misschien is een goedkopere uitvoering van een boomlooszadel wel iets wat te realiseren is.
Je wilt gewoon lekker buitenrijden en lekker zitten, dat hoeft niet per definitie op een westernzadel, toch...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 13:08

jah daar zit ik nu dus ook over te denken.. Boomloos zal iig passen en schijnt erg lekker te zitten..
MAAR deze zijn 2de hands (als je die al kan vinden, maar pmarena heeft er 1, als ze m nog heeft...) wel 2 keer zo duur... Dus ik dub nog even verder.. Haha!

kadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:59

je kan dan wel iemand laten komen om een zadel te laten passen en het vervolgens in de usa te kopen, maaaaaar de meeste zadels ongeveer 90 % worden met de hand gemaakt dus het ene zadel kan heel veel verschillen met het andere zadel ,zelfs al heb je hetzelfde type nummer van het zelfde merk. dus het verstandigste is om iemand uit nederland die aan huis komt passen en die er verstand van heeft erbij te halen dan heb je garantie en advies l en er zijn in nederland echt nog wel western shops die dat kosteloos doen hoor! succes ermee.

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 07:21

je bedoeld met de hand machinaal in elkaar geniet ,denk ik
maar inderdaad in principe wel allemaal op de zelfde boom

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:04

he muijs ik vind dat je niet steeds andere zadels dan die van jezelf moet lopen afkraken... buiten jou op maatgemaakte zadels zijn er echt nog zat andere goede zadels met uitstekende pasvormen keurig inelkaar gezet, al dan niet machinaal.
aan dit soort kritiek heeft niemand iets is mijn mening

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:56

dit is niet bedoeld om wat dan ook aftekraken, het is alleen niet zo
dat 90% van de zadels hand gemaakt worden.
Ikwijs er dus alleen maar op dat die informatie niet juist is.
verder worden de meeste zadels in de fabriek door meerdere personen
als lopende band werk inelkaar gezet .En vaak geniet.
als je in de gelegenheid bent is bij een zadel fabriek binnen te lopen,wat ik aan de andere kant weer niet hoop voor je ,want heel veel van deze fabrieken zitten binnen het gevangenis wezen.
zadels die in Amerika met de hand gemaakt worden vind je ook overal
maar zelden in serie gemaakt,plus hangt daar een heel ander prijs kaartje aan.Nogmaals ik kraak niets af dit is als informatie bedoeld ,en voor diegene die overtuigd willen worden van de verschillen nodig ik bij deze van harte uit ,krijg je nog koffie ook!

kadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:35

dat de meeste zadels gemaakt worden in het gevangenis wezen is ook wel weer wat overdreven hoor maar er zijn toch ook genoeg handgemaakte zadels ( die er heel mooi uitzien) en die op het paard aangemeten moeten zijn maar die dus achteraf helemaal niet passenop het betreffende paard .

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:43

Ik blijf het verhaal negatief vinden muijs en ook een tikkie commercieel worden. ik sluit me geheel aan bij kadootje

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:18

leg eens uit wat hier dan commercieel aan is.
ik nodig mensen uit ,nogmaals geheel vrijblijvend, te laten uitleggen wat ,waarom en hoe.niks commercieel laat je portomonnee thuis koffie
is gratis. doe er je voordeel mee.

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:48

heb je ge-pb't muijs anders wordt het zo off -topic

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:46

kadootje schreef:
je kan dan wel iemand laten komen om een zadel te laten passen en het vervolgens in de usa te kopen, maaaaaar de meeste zadels ongeveer 90 % worden met de hand gemaakt dus het ene zadel kan heel veel verschillen met het andere zadel ,zelfs al heb je hetzelfde type nummer van het zelfde merk. dus het verstandigste is om iemand uit nederland die aan huis komt passen en die er verstand van heeft erbij te halen dan heb je garantie en advies l en er zijn in nederland echt nog wel western shops die dat kosteloos doen hoor! succes ermee.

Is dat zo? En de zadels die ze hebben dan? zitten die een beetje in de betaalbare prijsklasse? (en dan bedoel ik niet de prijsklasses die jullie betaalbaar vinden, maar eerder die een student betaalbaar vind.. Haha! )
En ken je er een aantal dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:49

Nee dat soort zadels liggen hier op het niveau van een goede 2e hands.
Als je in de prijsklasse tussen de € 100 en € 300 zul je weinig merkzadels tegenkomen. Daarentegen is de India-import ruim aanwezig.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:49

jah dat dacht il, dus ik zoek nog even verder op marktplaats.. Ben er van overtuigd dat ik daar ECHT wel een zadel kan vinden voor niet te veel geld..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:27

Je kunt idd geluk hebben, maar de spoeling wordt wel dun...en dan moet het ook nog eens passen...
(op wat voor termijn wil je er een hebben Lachen )

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:04

haha nou dat weet ik niet.. Net zo lang tot ik er 1 vind..

Maar ik WEET dat t moeilijk is om er 1 te vinden en ik WEET dat je er beter meer geld aan kunt besteden, dat is me allemaal nogal duidelijk geworden in dit topic.. En keer op keer wordt er WEER gezegd dat je beter een duurdere kunt kopen, maar nee dat kan ik dus niet..

Maar goed, ik zoek nog even verder! Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:33

In welke prijsklasse zoek je eigenlijk?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 17:40

uhm... wil je t echt weten? 150-200 ong...