[SGW] Voorbespreking SGW Zuid-Midden Limburg 30-31 aug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:24

Heb vele horen klagen over wat er niet goed was over de wedstrijd en dat er wordt geroepen we komen hier nooit meer terug!Erg jammer want door de organisatie werd hard gewerkt en deden hun uiterste best om alles goed te laten verlopen.
Zelf vond ik het een,voor de L paarden wat simpel,leuke wedstrijd met natuurlijk ook kritiek op de waterbak maar weet zeker dat de organisatie er alles aan zal doen volgend jaar de aandachtspunten te verbeteren.De locatie,bodem en inzet zijn goed dus verwacht en hoop er voor de toekomst een leuke wedstrijd bij te hebben in het Zuiden.

SplashIsLief

Re: Voorbespreking SGW Zuid-Midden Limburg 30-31 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:34

Ik vind het zonde dat mensen zo snel oordelen, geef de organisatie de tijd en de kans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:52

SplashIsLief schreef:
Ik vind het zonde dat mensen zo snel oordelen, geef de organisatie de tijd en de kans!

Idd, Wanneer je na een nieuwe wedstrijd gaat weet je van te voren al dat er waarschijnlijk nog wat "kinderziektes" in zitten.
En daarbij waren er heel veel dingen die wel goed geregeld waren!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:49

Weet iemand of er ergens uitslagen online staan?

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:56

Voor een eerste wedstrijd zeker wel goed georganiseerd.
Ze hebben natuurlijk het weer ook niet mee gehad.
De organisatie staat open voor positieve kritiek en zullen deze tips zeker meenemen naar volgend jaar!
We hebben hen al fijne feedback gegeven en ze reageerden er heel positief op.
Ik hoop dat er volgend jaar weer deze wedstrijd is! Dan hebben we er tenminste 4 in Limburg.
Okay, waarvan 2 voor alle klassen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:26

Ik ben ook geweest in het L. 204 punten met dressuur, super fijn gesprongen en een fijne cross. Alleen een beetje snel. Mijn klokje ging niet gelijk met startklok geloof ik. Tijd 4.25. Paardje heeft alles goed doorstaan. Alleen in de bocht van 9a naar 9b ging het een beetje fout, we gingen een beetje te ver naar buiten, maar konden 9b gelukkig nog wel halen.
Paard heeft helaas wel z'n ijzer losgetrokken in de grond bij het c element water volgens mij. 1 helft van de ijzers alle nagels er uit. Gelukkig zit het ijzer zelf nog wel helemaal goed. Vandaag maar snel de smid gebeld.
Er zaten nog wel wat haken en ogen aan de wedstrijd, maar goed alleen van het organiseren van een wedstrijd kun je leren.
Ik had al de opdracht gekregen van mijn trainer om de waterbak niet te nemen, de schans heb ik ook niet gedaan, maar meer omdat ik van te voren had bedacht het alternatief op het water te nemen en vanuit het alternatief op de schans makkelijker door kon sturen, dus de schans ook niet goed bekeken met lopen. Het alternatief was wel degelijk sneller dan de schans zelf.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:16

Ik was hindernisjury, beide dagen; zaterdag bij de laatste hindernis (14 of 15 voor de pony's en 16 voor M pony's), zondag hindernisjury op 15 en 14, vlak voor het gangetje.

Ik vond het een mooie wedstrijd, met alle respect voor de organisatie! De waterbak was jammer, maar wel goed dat ze toch het besluit genomen hebben om deze eruit te halen.

Weet iemand hoe het afgelopen is met het paard dat acuut kreupel stond na hindernis 14? In het gangetje, weet d'r nummer niet meer (geloof in de 70 ergens) op zondag.

Al met al een mooi weekend gehad!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:21

xSanneE_98 schreef:
Ik was hindernisjury, beide dagen; zaterdag bij de laatste hindernis (14 of 15 voor de pony's en 16 voor M pony's), zondag hindernisjury op 15 en 14, vlak voor het gangetje.

Ik vond het een mooie wedstrijd, met alle respect voor de organisatie! De waterbak was jammer, maar wel goed dat ze toch het besluit genomen hebben om deze eruit te halen.

Weet iemand hoe het afgelopen is met het paard dat acuut kreupel stond na hindernis 14? In het gangetje, weet d'r nummer niet meer (geloof in de 70 ergens) op zondag.

Al met al een mooi weekend gehad!

Dat was mijn paard. Ik schrok me rot, stond erbij en ze liep opeens op 3 benen. Gelukkig alleen het ijzer los en de lip stak in de zool. ijzer er af getrokken en ze liep weer goed op 4 benen.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:29

Pffoee! Dan is het gelukkig nog goed afgelopen! Zag het gebeuren en het zag er akelig uit, schrok er ook van..!

Gelukkig gaat het nu weer goed met het paard!

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:17

xMaika schreef:
Nou mijn paard had super zijn best gedaan vandaag. 200 punten in de dressuur, foutloos in het springen en ook super te rijden. De cross ook foutloos en 10 sec voor de optimale tijd binnen. Ga ik mijn paard afspuiten zie ik dat hij een ijzer kwijt is geraakt tijdens de cross. IJzers zaten goed vast, dus hij had een flinke scheur in zijn hoef en hij liep ook kreupel. Dus paard afgekeurd door de dierenarts :(. Echt ontzettend balen, maar gelukkig komt het allemaal weer goed met zijn hoef. En ook wel jammer omdat het zo ontzettend goed was gegaan..

Kleine update. Ik zou eerste zijn geweest als mijn paard zijn ijzer niet was verloren en kreupel liep :(.
Paard heeft ondertussen weer 4 ijzers en loopt weer helemaal top!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:09

Oh, dat is dan wel extra zuur, Maike! :(:) Volgende wedstrijd dan nog maar een keer zo goed rijden :j

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:47

Maike dan heb ik je gesproken volgens mij!Ik had het te doen met je en begreep dat je baalde ook omdat hij op het gras wel goed liep.

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 04:53

venga schreef:
Oh, dat is dan wel extra zuur, Maike! :(:) Volgende wedstrijd dan nog maar een keer zo goed rijden :j

Ja ik ga mijn best doen in westdorpe! :) na ede en echt.. 3 maal scheepsrecht nu! Na 2x net niet in de prijzen haha.

Sambo schreef:
Maike dan heb ik je gesproken volgens mij!Ik had het te doen met je en begreep dat je baalde ook omdat hij op het gras wel goed liep.

Zou zomaar kunnen ja! Ik baalde echt zo hard. Ging het eindelijk een keer super goed gebeurd er zoiets stoms. Maargoed kan gebeuren! :)